Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-12-12, 05:14
zmieniłem:)
A co do wycieku to dziś dzwonie do aso, trochę mnie wpieniło, że silnik dosłownie jeszcze świeci nowością a tu oleum się sączy.
Mam pytanie: czy koledzy, którzy już z tym byli w aso widzieli w jaki sposób to uszczelniają.
Czy dociągają tylko śruby, albo wymieniają uszczelkę pokrywy zaworów?
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2011-12-12, 05:20, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie: czy koledzy, którzy już z tym byli w aso widzieli w jaki sposób to uszczelniają.
Czy dociągają tylko śruby, albo wymieniają uszczelkę pokrywy zaworów?
Niestety nie widziałem, auto spędziło prawie tydzień w serwisie(musieli rozebrać, dostać akceptacje od Renault, zamówić części). Wymieniają na pewno jakąś uszczelkę, wymienili mi również coś od rozrządu jakieś koło pasek i coś jeszcze)
Ta operacja była jakieś miesiąc temu i jak na razie z powodzeniem.
Ostatnio zmieniony przez szuwar30 2011-12-12, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-12-13, 19:27
Byłem w serwisie:
Stwierdzili, iż poci się jakiś czujnik, który jest w dolocie właśnie gdzieś nad wyciekiem (na focie widać u góry wtyczkę do niego)
Tylko, że skąd w dolocie tyle oleju, że aż kapie?
no nic zamówili i umówili na wymianę w czwartek.
Tyle, że k... wytarłem sam jeszcze raz w domu, pojeździłem i na bank sączy się ze śrub a nie z tego pieprzonego czujnika.
Dzwonię i mówię, że nie będę dziesięć razy zapier.....lał po kilkadziesiąt kilosów aby komuś się chciało dobrze popatrzeć.
W czwartek zobaczymy dalej?
No i dowiedziałem się, że dacia nie daje zastępczego na czas naprawy gwarancyjnej?
No to mówię, że trza mi było powiedzieć jak kupowałem a nie k... teraz mam dymać pekesem, a auto za ciężko zarobioną kasę cieknie po dwóch tysiącach przebiegu:(
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-12-22, 05:06
Kontynuuję wątek:
Więc tak jak przewidywałem, olej pojawił się znowu i wczoraj podjechałem do serwisu.
Tym razem panowie zdiagnozowali wyciek spod dwóch śrub na pokrywie zaworów i umówili mnie na jej uszczelnienie po Świętach.
Ciekawe czy trzeba było wymieniać czujnik ciśnienia powietrza? Ja od początku sugerowałem te śruby i wyszło na moje tylko niepotrzebnie się dwa razy bujałem do aso by panów w końcu przekonać.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-22, 09:24
tomala72 No to juz mamy polowe sukcesu. Jesli mozesz to dowiedz sie jak wygladala naprawa. Pozwoli to innym uniknac niepotrzebnych wizyt oraz straconego czasu.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-12-22, 11:05
panowie zapowiedzieli, że naprawa będzie polegać na zdjęciu pokrywy zaworów, oczyszczeniu ze starego uszczelniacza, ponownego uszczelnienia i złożenia. Ma to trwać dwa dni i dostanę clio na pociechę i powrót do domu.
Pokrywa zaworów w k4m nie ma uszczelki tylko jest uszczelniana na jakiś specjalny środek silikonowy.
Ten problem jest ponoć znany również użytkownikom renówek z tym motorem:(
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-22, 18:39
tomala72 napisał/a:
Ten problem jest ponoć znany również użytkownikom renówek z tym motorem:(
Nic dziwnego, w końcu silniki są produkowane w Hiszpanii i w czasie produkcji nie wiadomo czy pójdą do Renault, Dacii czy Nissana - a więc wady mają wspólne. Na szczęście moje oba K4M są (jak na razie) szczelne.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-12-30, 19:16
A więc Duster naprawiony a przynajmniej mam taką nadzieję:)
Oddałem do serwisu w środę rano a odebrałem na następny dzień.
Zdjęto pokrywę zaworów, oczyszczono i złożono ponownie nakładając nową masę uszczelniającą, na drugi dzień mechanik poskładał osprzęt i do odbioru.
Mam nadzieję, że teraz będzie sucho:)
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-30, 21:23
Dobrze jak bedzie dobrze. Mam rowniez nadzieje ze to wystarczy. Jesli jednak nie to czekamy na sygnal. Poczekam jeszcze i za miesiac sie umawiam na ten sam zabieg.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-12-30, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-16, 08:23
Odświeżam wątek:
Kolego Daster czy robiłeś już coś w aso z tym wyciekiem, jeśli tak to podziel się wrażeniami:)
U mnie nie cieknie ale mam wrażenie, że te śruby są jakby trochę wilgotne po obwodzie, może mam już zajoba na tym punkcie bo od czasu naprawy regularnie zaglądam pod maskę pod blokiem i pewnie sąsiedzi się ze mnie nabijają, że kupił nową dacię i ...:)
Może ktoś jeszcze zmagał się z podobnym wyciekiem?
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-01-16, 08:24, w całości zmieniany 1 raz
Może ktoś jeszcze zmagał się z podobnym wyciekiem?
W przypadku niektórych typów silników Reno (ale nie tylko ich) lekkie zaolejenie w okolicach śrub jest podobno normalne - i zdaje się, że dotyczy to właśnie tych w daciach. Ale oczywiście - warto sprawdzić.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-16, 12:06
tomala72 napisał/a:
Odświeżam wątek:
Kolego Daster czy robiłeś już coś w aso z tym wyciekiem, jeśli tak to podziel się wrażeniami:)
U mnie nie cieknie ale mam wrażenie, że te śruby są jakby trochę wilgotne po obwodzie, może mam już zajoba na tym punkcie bo od czasu naprawy regularnie zaglądam pod maskę pod blokiem i pewnie sąsiedzi się ze mnie nabijają, że kupił nową dacię i ...:)
Może ktoś jeszcze zmagał się z podobnym wyciekiem?
Wolalem poczekac na efekt tej naprawy. Wybieram sie w lutym.
Trochę odkopie ale ostatnio miałem wymieniany uszczelniacz pod pokrywką zaworów.
To było drugie podejście z tym problemem-za pierwszym razem 8k km zgłaszałem ten problem w ASO , ale Dacia PL odrzuciła stwierdzając że za mało , teraz pojechałem przy 15k km i to zrobili trwało to 5h , ale w wektorze w BB niechluje jakieś bo nawet pokrywkę nie za bardzo im się chciało wyczyścić.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-01, 10:37
Niw ma żadnego uszczelniacza tylko uszczelka pokrywy zaworów, która w silniku k4m jest w postaci specjalnej masy uszczelniającej nakładanej po usunięciu starej i oczyszczeniu miejsc na styku głowicy i pokrywy. pierścień uszczelniajacy jest tylko na wałkach rozrządu od strony paska?
U mnie wyciek był spod śrób mocujących pokrywę (tych przy wlewie oleju-pewno w pobliżu sa kanaliki olejowe)
Pewno w fabryce robot masę nakłada i czasami gdzieś za mało napaćka:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-04-01, 10:42, w całości zmieniany 1 raz
Witam.
Taki sam problem pojawił się w moim Dusterze.Panowie z ASO umówili się ze mną na konkretny termin,samochodu zastępczego nie dali twierdząc,że pozmieniały się przepisy,miejsce wycieku wytarli i do obserwacji.Ile ja razy mam ich k...a prosić o coś co mi się należy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum