Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-01, 21:09
maciek napisał/a:
fani diesla
Fanem nigdy nie byłem, ale.. jak miałem D1 z silnikiem diesla, to był mój najoszczędniejszy samochód ever
Tylko ten dźwięk na postoju mnie irytował bardzo
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-12-01, 21:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-12-02, 00:03
W podstawowej wersji tj. Essential nie ma klimatyzacji. Myślałem, że Dacia w nowych modelach nie będzie już "szantażowała" klientów brakiem klimatyzacji.
P.S.
Może się okazać, że w 2025r. w nowym modelu Dacii Bigster w podstawowej wersji za np. 90 tys. zł też nie będzie klimy.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2021-12-02, 17:47
A ja policzyłem na cenniku (jak zawsze rózni się od konfiguratora).
I wyszło mi że biały Comfort z gazem jest tańszy od białego Extreme z gazem o 2200,-
Różnice Comfort w stosunku do Extreme:
- inna tapicerka (wg konfiguratora jest to czerwone przeszycie);
- brak ostrzegania martwego pola;
- brak uchwytu na telefon;
- felgi amelinowe w kolorze nieczarnym (to akurat ja zaliczam na plus, bo czarne mi się nie podobają);
- brak znaczków oznaczenia wersji Extreme;
A reszta jest taka sama (autoklima, konsola, autohamulec, kamera, czujniki, Media rozszerzona itd) - całość wyszła 81 800,- i można zrezygować z alusów (700 mniej).
Czy powyższe różnice są warte tych 2200,- czy jest coś jeszcze czego niezauważyłem?
- Boczne naklejki ochronne / naklejka typu Snorkel (????)
- Antena typu płetwa rekina w kolorze czarnym błyszczącym
- Kamera cofania
- Klimatyzacja automatyczna
- Karta Keyless Entry
- Stoliki typu lotniczego na tylnych miejscach
- możliwość zamówienia pakietu KOMFORT PREMIUM: automatyczny hamulec postojowy, konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem, wspomaganie parkowania przodem, system monitorowania martwego pola.
- kolory dolnych osłon zderzaków i lusterek.
Mnie się naprawdę podoba i gdyby mi nie wyszedł Rifter, być może szarpnąłbym się na tego Joggera (gorzej, że wiadomo, że lepiej się nie szarpać na nowy model z początku produkcji...)
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2021-12-02, 18:37
Faktycznie: nie wiem co z anteną, stolików nie ma, ale nie potrafię określić czy rzeczywiście są takie potrzebne, naklejki pominąłem a resztę w stylu kamera, klimatyzacja auto itd uwzględniłem łącznie z rozszerzonymi mapami.
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2021-12-03, 13:28
Ładnie, pięknie, moja konfiguracja 76600zł. No to dalej przeglądam dane techniczne i nagle
ładowność 393 do 412kg. 400kg w kombi klasy c . Wersje 7 osób mają ładowność 530-570kg.
I jeszcze sprawdziłem ładowność sandero. 392kg - co jest bliższe typowej eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2021-12-03, 13:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2021-12-06, 17:33
Mam taką hipotezę:
Clio hybryda (e tech 140) w wersji Zen jest droższe od podstawy o około 33000,-; w wersji Intens ta różnica to już 25k,-, więc spekuluję że hybryda Joggera w wersji Extreme będzie droższa o jakieś 15-20k,- MAX. Drożej być po prostu nie może bo to już będzie cena nowego Berlingo 7 osobowego, w automacie z aktywnym tempomatem i tak dalej.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2021-12-06, 17:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-12-06, 17:44
Jeśli się mylę to proszę mnie oświecić - ta hybryda to nie będzie plugin ?
Co więc będzie w niej tak hipnotyzującego że co chwilę czytam że kolejna osoba czeka na ten napęd ?
(plugin - być może by do mnie przemówił, bo miałbym perspektywę elektrycznego poruszania po mieście, a spalinowego na trasie. Ale zwykła ?)
Generalnie fajnie... ale ten aku trzeba naładować - żeby zrobić to w tylko wykorzystując energię hamowania (w co raczej nie wierzę bo trzeba najpierw samochód rozpędzić żeby było z czego hamować), trzeba mieć wyrobiony bardzo "ECO" styl jazdy, a jeśli ktoś tak będzie jeździł samochodem z silnikiem spalinowy głównie hamując kompresją silnika, to także zużyje bardzo niewiele paliwa. A jeśli tak to, 40% oszczędności nie będzie wielką wartością bezwzględną. Oczywiście ładnie to będzie wyglądać w liczbach, ale już w konfrontacji z amortyzacją dodatkowej kwoty jaką trzeba będzie wyłożyć na zakup znacznie bardziej skomplikowanej i kosztownej w przyszłej eksploatacji wersji - nie bardzo.
Ale może się mylę :)
Wg mnie istotne mogą być ewentualnie najlepsze osiągi w połączeniu z automatem, ale aspekt opłacalności ekonomicznej jest dla mnie wątpliwy.
W innych nie-plug-inowych hybrydach - od priusów poczynając - działa to bardzo efektywnie, więc chyba nie należy się obawiać implementacji Dacii.
Do poprawnego używania każdego rodzaju silnika jest wymagana zmiana nawyków, jeśli ktoś wcześniej korzystał z innego typu i przesiadka na hybrydę nie jest bardziej znacząca niż np zmiana z wolnossaka na turbo, czy dużego V8 na wysokoobrotową "ślifierkę".
r70 napisał/a:
aspekt opłacalności ekonomicznej jest dla mnie wątpliwy
To się okaże jak poznamy faktyczne ceny oraz realne zużycie paliwa.
"ECO" styl jazdy, a jeśli ktoś tak będzie jeździł samochodem z silnikiem spalinowy głównie hamując kompresją silnika, to także zużyje bardzo niewiele paliwa.
Sądzę, że w hybrydzie bateria może się ładować w innych sprzyjających okolicznościach, np. przy jednostajnej jeździe, kiedy silnik pracuje wydajniej. Zaletą zwykłych hybryd jest przede wszystkim zdjęcie z silnika spalinowego konieczności pracy w niesprzyjających warunkach - niskie obroty, zmiany przełożeń, niskie prędkości...
Ekonomiczność jest zawsze kwestią kalkulacji - w mieście się zwróci, w trasie się nie zwróci, odwrotnie, niż turbodiesle, do których zazwyczaj też trzeba było sporo dopłacać. Zawsze można tę hybrydę zagazować
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2021-12-07, 06:27
Tutaj się akurat z przedmówcą zgadzam. Hybryda raczej szału nie robi i myślę że nie zrobi bo będzie zadroga. Co do wyglądu to moim zdaniem górna linia drzwi niszczy wygląd auta, co przy topowym kolorze wygląda poprostu źle. Biały lub czarny trochę ratuje sytuację. I co do napędu: ja chcę nowe auto z automatem. A przy moim jeżdzeniu (dużo krótkich i bardzo krótkich dystansów) kto wie czy hybryda nie będzie ekonomiczniejsza od spalinowego napędu. W Clio stosują w hybrydzie skrzynię "kłową" (cokolwiek to znaczy). Podobno wyje bo tak ma. Może w Dacii będzie coś prostszego a przy tym tańszego?
Wygląd Jogera to rzecz gustu, dla mnie wygląda jak by połączyli ze sobą 2 różne auta, ale czy Logan mcv był piękny?
Co do pełnej hybrydy to wiadomo, są plusy i minusy, zależy jak kto jezdzi i w jaki sposób użytkuje auto. Pamiętacie że plugin gdyby był, ważył by 200kg więcej.
Czy ktoś wie jaka tam będzie skrzynia? Bezstopniowa czy dwusprzeglowa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum