Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-12, 12:21
marektbg napisał/a:
Nie da się zabezpieczyć. Tzn. możesz dochodzić w razie ewentualnych problemów swoich roszczeń w stosunku do sprzedawcy, ale koszty prawnika, rzeczoznawcy i co najmniej kilka lat w sądzie to abstrakcja sama w sobie.
Przez wiele lat pracowałem w firmie posiadającą sporą flotę aut dostawczych i kombi w dieslach i mimo tankowania wyłącznie na dużych Orlenach problemy z lejącymi wtryskami, puszczającymi pompami pojawiały się nader często (ale oczywiście przebiegi rzędu 70-90tys/rok).
W dużych firmach, nikt nie dba o samochody a szczególnie jeśli nie jest przypisany do kierowcy. Totalne niszczenie samochodu. Przyśpieszanie od 0 - 100 w trybie natychmiastowym. Ja osobiście tankuję na BP i biorę rachunek z wpisanym przebiegiem. Pomogłem koledze odzyskać odszkodowanie za zniszczone wtryski, jest taki piękny artykuł w KC Art. 415 i 417. Bardzo mi się one podobają. Sprawą jest udowodnienie (co spoczywa na poszkodowanym) a sprawa przywiązania do danej stacji i udokumentowanie tego przyśpiesza sprawę odszkodowania. Wszystkie koncerny najmą bezpiecznie OC produktu.
Sprawa trwała 3 miesiące i sama stacja przyznała się a koncern podbił sie pod tym. Udało się. Niestety nie mogę napisać co to za stacja (koncern) gdyż była podpisana ugoda w której był zapis o tym, że nie życzą sobie ujawniania sprawy.
Nadmienię, że kiedyś była sprawa faceta (gdzieś z Dolnośląskiego) który zatankował LPG i na tym się skończyło - pomogła my TV, ale wygrał sprawę na drodze sądowej.
Ostatnio zmieniony przez KOSA 2010-08-12, 12:23, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli macie stacje benzynową i kupujecie w orlenie lub lotosie (nie ma chyba innych dostawców) to macie do wyboru ok 3 rodzaje danego paliwa .
Żadne nie jest chrzczone różnia sie jakością i ceną.
Silniki benzynowe są zazwyczaj mało wrażliwe i raczej nie zauważycie różnicy.
Silniki diesla zwłaszcza nowe z common rail są delikatne.
Reasumując dacie benzynowe można tankować pod supermarketami i nic się raczej nie stanie . Dacie z DCI lepie zalewać na sprawdzonej stacji lepszym paliwem.
V-Powerów Diesel itp to prawdopodobnie paliwo z orlena z ulepszaczami danej stacji (np dolany GTL na shellu), ale tankując takie paliwo nie wlewacie tej najtańszej z 3 dostępnych w hurtowni rop/benzyny.
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2010-08-12, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
Nie przesadzajcie z tym zalewaniem Dacii Olejem Napędowym z "Górnej Półki" ja od zawsze tankowałem Ople 1,7 cdti na zwykłym eko dieslu Orlenowskim, a mój szwagier obecnie zalewa w ten sam sposób MCV-kę. Ważne żeby nie lać opału od pana Zdzisia pokątnie i korzystać w trasie ze stacji firmowych. Ja tak zawsze robię i daję radę. Pozdrawiam
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-08-13, 09:45
Ahoj!
Czytałem/słyszałem, że poza jakimś jednym "ultra-hiper-super shellem" całe paliwo sprzedawane w Polsce i tak jest Orlenu lub Lotosu.
Osobiście tankuję najchętniej na auchanie. Te 10-25 groszy różnicy na litrze to dla mnie 1-3 litry więcej (mam zwyczaj tankować do pełna kiedy zabłyśnie rezerwa).
Współczuję dizlowcom, że za własne pieniądze fundują sobie dodatkowe emocje - "zniszczę wtryski czy też nie" przy tankowaniu ...
Czytając różne fora o problemach z nowymi dizlami - a to wtryski, a to koła dwumasowe, a to turbiny - to strach tym jeździć ...
Swoją drogą, ciekawym kiedy umrą wreszcie legendy o "tanich w eksloatacji dizlach niedozajechania i jeżdzących na oleju po frytkach".
Borys
Ostatnio zmieniony przez borys68 2010-08-13, 09:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2010-08-13, 10:19
czaju napisał/a:
Znacznie gorzej będzie zapewne na małych stacjach no name i to jeśli nie w jakości to np w tym że do logana wejdzie 60l benzyny ;)
ja ostatnio wlalem, coprawda nie benzyny ale ultimate diesla, 63 litry do mojego mcv dci...
i to w Szwajcarii gdzie paliwo moge tankowac praktycznie wszedzie...
nie bardzo wiec rozumiem o co chodzi???
ps
przejechalem na tym 1250 km wedlug licznika... potem pozwolilem sobie wlac juz tylko 52 litry (do odbicia pistoletu) na obslugiwanej stacji...
Ostatnio zmieniony przez swissman 2010-08-13, 10:21, w całości zmieniany 2 razy
Akurat w Polsce z tym nie spotkałem, ale na Ukrainie znajomy Peugeotem Partnerem doznał "cudu przy dystrybutorze", kiedy liczydło wskazało 65 litrów, a tankując pod korek pusty bak nigdy nie zdarzyło mu się przebić 53-54 litry...
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-08-13, 10:33
Ahoj!
Co do wlewanie więcej niż pojemność baku.
To temat omawiany na forum Kia Cyd. To auto ma bak 53 litry (w tym jest i rezerwa).
I przy tylu też odbija pistolet. Zapaleńcy - co ciekawe, głównie dizlowcy - potrafią spędzić przy dystrybutorze kilka kolejnych minut i wlać 60, 63 litrów.
Mądrzy w piśmie uznali, że "paliwo idzie w rurę" ...
Jak mi pasierb tankował przed długą trasą, to "strzelając" wlał 57 litrów i mówił, że mógł więcej.
:D
Borys
Ostatnio zmieniony przez borys68 2010-08-13, 10:55, w całości zmieniany 2 razy
To znaczy że lałeś po korek z późnej rezerwy prawdopodobnie. Chodzi o to że często zdarza się, że na stacjach (głównie bez nazwy) potrafię do 10litrowego baniaka wlać 11-12l, gdzie na innych z trudem wchodzi 10. Także oszczędność może być pozorna
To ciekawe... bo niedawno nalałem 50l do baku, w którym powinny być jeszcze ze trzy litry a komputer pokazał, że mam w baku 50l. Pokazał komuś komputer, że w baku jest więcej niż 50l paliwa?
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-08-14, 20:48
Ahoj!
Beckie napisał/a:
To ciekawe... bo niedawno nalałem 50l do baku, w którym powinny być jeszcze ze trzy litry a komputer pokazał, że mam w baku 50l. Pokazał komuś komputer, że w baku jest więcej niż 50l paliwa?
Komputery bzdury pokazują.
Np. w Kii mi pokazywał, że nie mam paliwa - przjechałem spokojnie jeszcze kilkanaście kilometrów i ledwo 46 litrów wlałem - tzn miałem jeszcze 7 w baku ...\
Borys
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-14, 23:14
Podobnie kiedyś miałem jak zatankowałem LPG do zbiornika o pojemności 35 litrów, wlazło 39 litów - jednak w zbiornik nie powinno wejść więcej niż 28 - 30 litrów, reszta to powietrze.
Tak się mocno wkurzyłem, że, aczkolwiek z obrzydzeniem powiadomiłem inspekcję handlową, przedstawiając rachunek oraz homologację instalacji LPG. Po kilku dniach widziałem jak jakaś ekipa latała koło dystrybutorów, były porozbierane z obudów. Stacja była przez prawie tydzień zamknięta.
Nie miałem okazji już tankować na tej stacji więcej, gdyż sprzedałem samochód i zakochany w silnikach DIESLA tylko takimi jeżdżę.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-15, 07:45
Ja w 1.4 MPI mam średnie spalanie 7 l na 100-tkę.
Wynik ten powstał z przebiegu 1100 km, gdzie większość to miasto i gdzieś około 500km to trasa.
Na trasie pali równe 6 litrów.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-15, 07:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-08-15, 08:13
Ja po przeczytaniu setek postów o nowoczesnych dieslach wiem jedno pompa CR i wtryski muszą mieć smarowanie żeby się nie zacierały dlatego kupiłem taki specyfik:
http://www.auto-chemia.pl...iesel-lubricant
DIESEL LUBRICANT
Smar do silników Diesla
Starcza na 3 000l ON czyli jakieś 50-60 tys.km
Dolewa się po 50 ml na pełny bak.
U nas ON ma bardzo mało siarki-ekologia ,która smarowała uklad paliwowy.
Do tego polecam depresator na zimę ale marki k2 1l kosztuje 20zł i starcza na 1000l ON.
Nie polecam za to używania za często tych lepszych paliw i czyścicieli wtrysków- wysuszają układ paliwowy i czyszczą za bardzo.
A ja leję paliwko i gaz na niesławnym w internecie szczególnie Lukoil, gdzie ludzie słyszą że jak ruskie to tragedia. Ja się w sumie z tym zgadzam że co ruskie to szajs, ale co do sieci stacji Lukoil to nie mam najmniejszego zastrzeżenia. Paliwo i LPG mają dużo lepszej jakości niż shell, BP, orlen, bliskie(orlenowskie) i inne takie. No i do tego paliwo mają tańsze niż konkurencja.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-15, 11:58
TAXI AIRPORT napisał/a:
Ja po przeczytaniu setek postów o nowoczesnych dieslach wiem jedno pompa CR i wtryski muszą mieć smarowanie żeby się nie zacierały dlatego kupiłem taki specyfik:
http://www.auto-chemia.pl...iesel-lubricant
DIESEL LUBRICANT
Smar do silników Diesla
Starcza na 3 000l ON czyli jakieś 50-60 tys.km
Dolewa się po 50 ml na pełny bak.
Już to wlałeś do swojego autka, czy masz dopiero zamiar?
Jeśli chodzi o benzynę to nie ma strachu – najwyżej kiepsko będzie ciągnąć, z gazem już jest problem bo nie ma tego jak „wylać”. Znajomy miał sytuację kiedy to w ogóle nie dało rady jechać i wypalał w sposób taki, że po rozpędzeniu auta do prędkości jakiejś tam przełączał się na gaz…
A z dieslem to już jest kiepsko – tu naprawdę trzeba się pilnować, jeśli się nie patrzy co się leje to koszta późniejszych napraw nijak się będą miały do oszczędnego spalania. Do tego nie zapominajmy, że diesel zamarza.
Jak LPG jest ciulowe, to wymieniasz filtry i montujesz odolejacz np certoolsa, ewentualnie czyścisz wtryski denaturatem (nie żadnym nitro, bo guma puchnie!), wyjezdzisz i po zabawie. Jak nie chcesz się tak bawić, to na odkręcasz zawor puszczasz gaz w atmosferę - nie polecam podczas tej czynności się nikotynizować.
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-15, 16:01
waski napisał/a:
A ja leję paliwko i gaz na niesławnym w internecie szczególnie Lukoil, gdzie ludzie słyszą że jak ruskie to tragedia. Ja się w sumie z tym zgadzam że co ruskie to szajs, ale co do sieci stacji Lukoil to nie mam najmniejszego zastrzeżenia. Paliwo i LPG mają dużo lepszej jakości niż shell, BP, orlen, bliskie(orlenowskie) i inne takie. No i do tego paliwo mają tańsze niż konkurencja.
Kiedyś tankowałem na BP - LPG i byłem bardziej zadowolony niż ze stacji np. Wasbruk i inne w Warszawie. Kiedyś też z jakimś gazownikiem wywiązała się rozmowa na temat jakości LPG i to co mi powiedział potwierdziło sie w 100%. Tak więc: stacje BP - mają zbiorniki zamontowane w ziemi - (piszę tu o LPG) - więc jest chłodniejsze i lejąc do baku leję ciekłe LPG, bez rozprężonego pod wpływem promieni słonecznych. Więcej na takim zbiorniku przejeżdżałem i byłem bardzo zadowolony. Jedynym mankamentem całego przedsięwzięcia założenia LPG było częste tankowanie , gdyż miałem zbiornik w kole zapasowym.
Teraz jestem Pan - leję 45 literków i robię prawie 1000 no 850 km. NIe szukam stacji i nie tracę czasu na branie faktur, raz a dobrze i rzadko
mogę polecić Paliwo LPG z statoil w Lublinie przy Zamku (obok Carrary) jak był wymieniany filtr Gazu to mechanik był zdziwiony że taki czysty i zapytał gdzie się tankuję, i potwierdził że tam mają chyba najlepsze paliwo w Mieście.
A i nie Tankujcie LPG zaraz po dostawie najlepiej 6h po bo na dnie zbiornika zbiera się brud i jak się leje gaz do zbiornika to całość się wzrusza i brud jest wszędzie jak opadnie jest OK
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
witam, mam małe pytanie czy silnik 1,4 MPI to jest ten sam silnik co W thalii? rozmawiałem dziś ze znajomym, który jeździ thalią z tym silnikiem i powiedział, żę na 98 oktanowej benzynie pali mu w mieście 5-6 litrów a na 95 7-8l/100. Podobno jeździ już dłuższy czas i samochód na tej benzynie jest odczuwalnie żwawszy i cichszy.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-17, 08:17
Niby ten sam silnik, ale ze swoich doświadczeń wychodzi mi, że benzyny 95 pali mniej niż benzyny 98. Dlatego tankuje tylko 95-tkę.
Tahlia mniej pali, gdyż ich komputery wtrysku są ustawione lepiej niż nasze Daćkowe.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-17, 09:02, w całości zmieniany 1 raz
Niby ten sam silnik, ale ze swoich doświadczeń wychodzi mi, że benzyny 95 pali mniej niż benzyny 98. Dlatego tankuje tylko 95-tkę.
Tahla mniej pali, gdyż ich komputery wtrysku są ustawione lepiej niż nasze Daćkowe.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-17, 09:26
robertp1983 napisał/a:
rozmawiałem dziś ze znajomym, który jeździ thalią z tym silnikiem i powiedział, żę na 98 oktanowej benzynie pali mu w mieście 5-6 litrów a na 95 7-8l/100.
To jest nie możliwe - nie o 2 litry na 100km, może pali odrobinę mniej, ale nie tyle.
Jak kupiłem Mazdę jeździłem 10kkm tylko na 98 potem zacząłem lać 95 i różnice w mocy praktycznie nie zauważalne - silnik 1,9 benzyna - a spalanie praktycznie na tym samym poziomie - może 0,1-0,2l/100 więcej.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Zdaje sobie sprawę, że to mało prawdopodobne ale koleś zna się troche na autach i twierdzi, że tak mu pali, dlatego wolałem sie skonsultować jak uważacie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-08-17, 09:36
Też mi się wydaje niemożliwe - K4M w Lagunie wg instrukcji zadowoli się czasami nawet 92, próbowałem jeździć na 98, zwykle jeżdżę na 95, jak byłem we Francji to z ciekawości nalałem kilka razy 92 - różnice w spalaniu wyniosły ok 0,2 litra, trochę czuć było różnicę w zbieraniu się. A nawet jak kiedyś miałem auto wymagające 98, to przy zatankowaniu 95 spalanie wzrastało minimalnie, za to pojawiały się samozapłony po wyłączeniu silnika. Obecnie komputer przy zatankowaniu paliwa o mniejszej ilości oktanów po prostu zmienia mapę wtrysków i nie ma problemu - oczywiście nie można tankować poniżej podawanego poziomu w instrukcji, bo takich map komputer nie ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum