Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-15, 14:56
Paliwo do DIESLA
Autor Wiadomość
KOSA 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-12, 12:21   

marektbg napisał/a:

Nie da się zabezpieczyć. Tzn. możesz dochodzić w razie ewentualnych problemów swoich roszczeń w stosunku do sprzedawcy, ale koszty prawnika, rzeczoznawcy i co najmniej kilka lat w sądzie to abstrakcja sama w sobie.
Przez wiele lat pracowałem w firmie posiadającą sporą flotę aut dostawczych i kombi w dieslach i mimo tankowania wyłącznie na dużych Orlenach problemy z lejącymi wtryskami, puszczającymi pompami pojawiały się nader często (ale oczywiście przebiegi rzędu 70-90tys/rok).


W dużych firmach, nikt nie dba o samochody a szczególnie jeśli nie jest przypisany do kierowcy. Totalne niszczenie samochodu. Przyśpieszanie od 0 - 100 w trybie natychmiastowym. Ja osobiście tankuję na BP i biorę rachunek z wpisanym przebiegiem. Pomogłem koledze odzyskać odszkodowanie za zniszczone wtryski, jest taki piękny artykuł w KC Art. 415 i 417. Bardzo mi się one podobają. Sprawą jest udowodnienie (co spoczywa na poszkodowanym) a sprawa przywiązania do danej stacji i udokumentowanie tego przyśpiesza sprawę odszkodowania. Wszystkie koncerny najmą bezpiecznie OC produktu.
Sprawa trwała 3 miesiące i sama stacja przyznała się a koncern podbił sie pod tym. Udało się. Niestety nie mogę napisać co to za stacja (koncern) gdyż była podpisana ugoda w której był zapis o tym, że nie życzą sobie ujawniania sprawy.
Nadmienię, że kiedyś była sprawa faceta (gdzieś z Dolnośląskiego) który zatankował LPG i na tym się skończyło - pomogła my TV, ale wygrał sprawę na drodze sądowej. :-)
Ostatnio zmieniony przez KOSA 2010-08-12, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-08-12, 22:38   

Jeśli macie stacje benzynową i kupujecie w orlenie lub lotosie (nie ma chyba innych dostawców) to macie do wyboru ok 3 rodzaje danego paliwa .
Żadne nie jest chrzczone różnia sie jakością i ceną.

Silniki benzynowe są zazwyczaj mało wrażliwe i raczej nie zauważycie różnicy.

Silniki diesla zwłaszcza nowe z common rail są delikatne.

Reasumując dacie benzynowe można tankować pod supermarketami i nic się raczej nie stanie . Dacie z DCI lepie zalewać na sprawdzonej stacji lepszym paliwem.

V-Powerów Diesel itp to prawdopodobnie paliwo z orlena z ulepszaczami danej stacji (np dolany GTL na shellu), ale tankując takie paliwo nie wlewacie tej najtańszej z 3 dostępnych w hurtowni rop/benzyny.
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2010-08-12, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daemon84 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 87km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-13, 07:23   

Nie przesadzajcie z tym zalewaniem Dacii Olejem Napędowym z "Górnej Półki" ja od zawsze tankowałem Ople 1,7 cdti na zwykłym eko dieslu Orlenowskim, a mój szwagier obecnie zalewa w ten sam sposób MCV-kę. Ważne żeby nie lać opału od pana Zdzisia pokątnie i korzystać w trasie ze stacji firmowych. Ja tak zawsze robię i daję radę. Pozdrawiam
_________________
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-08-13, 09:45   

Ahoj!
Czytałem/słyszałem, że poza jakimś jednym "ultra-hiper-super shellem" całe paliwo sprzedawane w Polsce i tak jest Orlenu lub Lotosu.

Osobiście tankuję najchętniej na auchanie. Te 10-25 groszy różnicy na litrze to dla mnie 1-3 litry więcej (mam zwyczaj tankować do pełna kiedy zabłyśnie rezerwa).

Współczuję dizlowcom, że za własne pieniądze fundują sobie dodatkowe emocje - "zniszczę wtryski czy też nie" przy tankowaniu ...

Czytając różne fora o problemach z nowymi dizlami - a to wtryski, a to koła dwumasowe, a to turbiny - to strach tym jeździć ...

Swoją drogą, ciekawym kiedy umrą wreszcie legendy o "tanich w eksloatacji dizlach niedozajechania i jeżdzących na oleju po frytkach".

Borys
Ostatnio zmieniony przez borys68 2010-08-13, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2010-08-13, 10:19   

czaju napisał/a:
Znacznie gorzej będzie zapewne na małych stacjach no name i to jeśli nie w jakości to np w tym że do logana wejdzie 60l benzyny ;)


ja ostatnio wlalem, coprawda nie benzyny ale ultimate diesla, 63 litry do mojego mcv dci...
i to w Szwajcarii gdzie paliwo moge tankowac praktycznie wszedzie...

nie bardzo wiec rozumiem o co chodzi???
:shock: :shock: :shock:

ps
przejechalem na tym 1250 km wedlug licznika... potem pozwolilem sobie wlac juz tylko 52 litry (do odbicia pistoletu) na obslugiwanej stacji...
Ostatnio zmieniony przez swissman 2010-08-13, 10:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2010-08-13, 10:22   

Akurat w Polsce z tym nie spotkałem, ale na Ukrainie znajomy Peugeotem Partnerem doznał "cudu przy dystrybutorze", kiedy liczydło wskazało 65 litrów, a tankując pod korek pusty bak nigdy nie zdarzyło mu się przebić 53-54 litry...
_________________
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-08-13, 10:33   

Ahoj!
Co do wlewanie więcej niż pojemność baku.
To temat omawiany na forum Kia Cyd. To auto ma bak 53 litry (w tym jest i rezerwa).
I przy tylu też odbija pistolet. Zapaleńcy - co ciekawe, głównie dizlowcy - potrafią spędzić przy dystrybutorze kilka kolejnych minut i wlać 60, 63 litrów.
Mądrzy w piśmie uznali, że "paliwo idzie w rurę" ...
Jak mi pasierb tankował przed długą trasą, to "strzelając" wlał 57 litrów i mówił, że mógł więcej.
:D
Borys
Ostatnio zmieniony przez borys68 2010-08-13, 10:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-13, 10:47   

Cytat:
nie bardzo wiec rozumiem o co chodzi???


To znaczy że lałeś po korek z późnej rezerwy prawdopodobnie. Chodzi o to że często zdarza się, że na stacjach (głównie bez nazwy) potrafię do 10litrowego baniaka wlać 11-12l, gdzie na innych z trudem wchodzi 10. Także oszczędność może być pozorna
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-14, 17:58   

To ciekawe... bo niedawno nalałem 50l do baku, w którym powinny być jeszcze ze trzy litry a komputer pokazał, że mam w baku 50l. Pokazał komuś komputer, że w baku jest więcej niż 50l paliwa?
_________________
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-08-14, 20:48   

Ahoj!
Beckie napisał/a:
To ciekawe... bo niedawno nalałem 50l do baku, w którym powinny być jeszcze ze trzy litry a komputer pokazał, że mam w baku 50l. Pokazał komuś komputer, że w baku jest więcej niż 50l paliwa?

Komputery bzdury pokazują.
Np. w Kii mi pokazywał, że nie mam paliwa - przjechałem spokojnie jeszcze kilkanaście kilometrów i ledwo 46 litrów wlałem - tzn miałem jeszcze 7 w baku ...\
Borys
 
KOSA 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-14, 23:14   

Podobnie kiedyś miałem jak zatankowałem LPG do zbiornika o pojemności 35 litrów, wlazło 39 litów - jednak w zbiornik nie powinno wejść więcej niż 28 - 30 litrów, reszta to powietrze.
Tak się mocno wkurzyłem, że, aczkolwiek z obrzydzeniem :-) powiadomiłem inspekcję handlową, przedstawiając rachunek oraz homologację instalacji LPG. Po kilku dniach widziałem jak jakaś ekipa latała koło dystrybutorów, były porozbierane z obudów. Stacja była przez prawie tydzień zamknięta.
Nie miałem okazji już tankować na tej stacji więcej, gdyż sprzedałem samochód i zakochany w silnikach DIESLA tylko takimi jeżdżę.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-15, 07:45   

Ja w 1.4 MPI mam średnie spalanie 7 l na 100-tkę.
Wynik ten powstał z przebiegu 1100 km, gdzie większość to miasto i gdzieś około 500km to trasa.
Na trasie pali równe 6 litrów.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-15, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-08-15, 08:13   

Ja po przeczytaniu setek postów o nowoczesnych dieslach wiem jedno pompa CR i wtryski muszą mieć smarowanie żeby się nie zacierały dlatego kupiłem taki specyfik:
http://www.auto-chemia.pl...iesel-lubricant
DIESEL LUBRICANT
Smar do silników Diesla
Starcza na 3 000l ON czyli jakieś 50-60 tys.km
Dolewa się po 50 ml na pełny bak.
U nas ON ma bardzo mało siarki-ekologia ,która smarowała uklad paliwowy.
Do tego polecam depresator na zimę ale marki k2 1l kosztuje 20zł i starcza na 1000l ON.

Nie polecam za to używania za często tych lepszych paliw i czyścicieli wtrysków- wysuszają układ paliwowy i czyszczą za bardzo.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-08-15, 11:46   

A ja leję paliwko i gaz na niesławnym w internecie szczególnie Lukoil, gdzie ludzie słyszą że jak ruskie to tragedia. Ja się w sumie z tym zgadzam że co ruskie to szajs, ale co do sieci stacji Lukoil to nie mam najmniejszego zastrzeżenia. Paliwo i LPG mają dużo lepszej jakości niż shell, BP, orlen, bliskie(orlenowskie) i inne takie. No i do tego paliwo mają tańsze niż konkurencja.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-15, 11:58   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Ja po przeczytaniu setek postów o nowoczesnych dieslach wiem jedno pompa CR i wtryski muszą mieć smarowanie żeby się nie zacierały dlatego kupiłem taki specyfik:
http://www.auto-chemia.pl...iesel-lubricant
DIESEL LUBRICANT
Smar do silników Diesla
Starcza na 3 000l ON czyli jakieś 50-60 tys.km
Dolewa się po 50 ml na pełny bak.

Już to wlałeś do swojego autka, czy masz dopiero zamiar?
 
qubacen 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 95
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-08-15, 12:04   

Jeśli chodzi o benzynę to nie ma strachu – najwyżej kiepsko będzie ciągnąć, z gazem już jest problem bo nie ma tego jak „wylać”. Znajomy miał sytuację kiedy to w ogóle nie dało rady jechać i wypalał w sposób taki, że po rozpędzeniu auta do prędkości jakiejś tam przełączał się na gaz…
A z dieslem to już jest kiepsko – tu naprawdę trzeba się pilnować, jeśli się nie patrzy co się leje to koszta późniejszych napraw nijak się będą miały do oszczędnego spalania. Do tego nie zapominajmy, że diesel zamarza.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-15, 13:38   

Jak LPG jest ciulowe, to wymieniasz filtry i montujesz odolejacz np certoolsa, ewentualnie czyścisz wtryski denaturatem (nie żadnym nitro, bo guma puchnie!), wyjezdzisz i po zabawie. Jak nie chcesz się tak bawić, to na odkręcasz zawor puszczasz gaz w atmosferę - nie polecam podczas tej czynności się nikotynizować.
 
KOSA 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-15, 16:01   

waski napisał/a:
A ja leję paliwko i gaz na niesławnym w internecie szczególnie Lukoil, gdzie ludzie słyszą że jak ruskie to tragedia. Ja się w sumie z tym zgadzam że co ruskie to szajs, ale co do sieci stacji Lukoil to nie mam najmniejszego zastrzeżenia. Paliwo i LPG mają dużo lepszej jakości niż shell, BP, orlen, bliskie(orlenowskie) i inne takie. No i do tego paliwo mają tańsze niż konkurencja.


Kiedyś tankowałem na BP - LPG i byłem bardziej zadowolony niż ze stacji np. Wasbruk i inne w Warszawie. Kiedyś też z jakimś gazownikiem wywiązała się rozmowa na temat jakości LPG i to co mi powiedział potwierdziło sie w 100%. Tak więc: stacje BP - mają zbiorniki zamontowane w ziemi - (piszę tu o LPG) - więc jest chłodniejsze i lejąc do baku leję ciekłe LPG, bez rozprężonego pod wpływem promieni słonecznych. Więcej na takim zbiorniku przejeżdżałem i byłem bardzo zadowolony. Jedynym mankamentem całego przedsięwzięcia założenia LPG było częste tankowanie , gdyż miałem zbiornik w kole zapasowym.
Teraz jestem Pan - leję 45 literków i robię prawie 1000 :-) no 850 km. NIe szukam stacji i nie tracę czasu na branie faktur, raz a dobrze i rzadko ;-)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-15, 18:14   

mogę polecić Paliwo LPG z statoil w Lublinie przy Zamku (obok Carrary) jak był wymieniany filtr Gazu to mechanik był zdziwiony że taki czysty i zapytał gdzie się tankuję, i potwierdził że tam mają chyba najlepsze paliwo w Mieście.

A i nie Tankujcie LPG zaraz po dostawie najlepiej 6h po bo na dnie zbiornika zbiera się brud i jak się leje gaz do zbiornika to całość się wzrusza i brud jest wszędzie jak opadnie jest OK :-D
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
  Wysłany: 2010-08-17, 08:03   

witam, mam małe pytanie czy silnik 1,4 MPI to jest ten sam silnik co W thalii? rozmawiałem dziś ze znajomym, który jeździ thalią z tym silnikiem i powiedział, żę na 98 oktanowej benzynie pali mu w mieście 5-6 litrów a na 95 7-8l/100. Podobno jeździ już dłuższy czas i samochód na tej benzynie jest odczuwalnie żwawszy i cichszy.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-17, 08:17   

Niby ten sam silnik, ale ze swoich doświadczeń wychodzi mi, że benzyny 95 pali mniej niż benzyny 98. Dlatego tankuje tylko 95-tkę.
Tahlia mniej pali, gdyż ich komputery wtrysku są ustawione lepiej niż nasze Daćkowe.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-17, 09:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-08-17, 08:23   

jackthenight napisał/a:
Niby ten sam silnik, ale ze swoich doświadczeń wychodzi mi, że benzyny 95 pali mniej niż benzyny 98. Dlatego tankuje tylko 95-tkę.
Tahla mniej pali, gdyż ich komputery wtrysku są ustawione lepiej niż nasze Daćkowe.


To wszystko wyjaśnia, dzięki
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-17, 09:26   

robertp1983 napisał/a:
rozmawiałem dziś ze znajomym, który jeździ thalią z tym silnikiem i powiedział, żę na 98 oktanowej benzynie pali mu w mieście 5-6 litrów a na 95 7-8l/100.

To jest nie możliwe - nie o 2 litry na 100km, może pali odrobinę mniej, ale nie tyle.
Jak kupiłem Mazdę jeździłem 10kkm tylko na 98 potem zacząłem lać 95 i różnice w mocy praktycznie nie zauważalne - silnik 1,9 benzyna - a spalanie praktycznie na tym samym poziomie - może 0,1-0,2l/100 więcej.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-08-17, 09:30   

Zdaje sobie sprawę, że to mało prawdopodobne ale koleś zna się troche na autach i twierdzi, że tak mu pali, dlatego wolałem sie skonsultować jak uważacie.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-08-17, 09:36   

Też mi się wydaje niemożliwe - K4M w Lagunie wg instrukcji zadowoli się czasami nawet 92, próbowałem jeździć na 98, zwykle jeżdżę na 95, jak byłem we Francji to z ciekawości nalałem kilka razy 92 - różnice w spalaniu wyniosły ok 0,2 litra, trochę czuć było różnicę w zbieraniu się. A nawet jak kiedyś miałem auto wymagające 98, to przy zatankowaniu 95 spalanie wzrastało minimalnie, za to pojawiały się samozapłony po wyłączeniu silnika. Obecnie komputer przy zatankowaniu paliwa o mniejszej ilości oktanów po prostu zmienia mapę wtrysków i nie ma problemu - oczywiście nie można tankować poniżej podawanego poziomu w instrukcji, bo takich map komputer nie ma
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne