gdzieś już widziałem prawie identyczna modyfikacje, z tą różnicą że wzmacniane również było mocowanie
na kalpie pod mocniejsze amortyzatory, 4,5k zl za dwa zwykle profile kwadratowe pomalowane proszkowo , ktoś musiał się za dużo czegoś nawąchać :P
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-09, 21:23
Ja w Polonezie jak potrzebowałem cały bagażnik miałem coś takiego na dachu. Zrobiłem sam i koszt to było kilkadziesiąt zł - przykręcane na relingi. Na co dzień woziłem jednak w bagażniku, gdyż jak dla mnie takie koło na wierzchu to łakomy kąsek dla amatorów cudzej własności.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Fajne to ale osobiście uważam, że na krótsze wyjazdy nie potrzebuję powiększać bagażnika, a przy wyjazdach bardziej wakacyjnych będzie kufer na dachu i w nim koło.
Ten zderzak już gdzieś był na forum - z tego co pamiętam to drogi jak fix.
Szkoda, że montaż do haka holowniczego. Nie każdy potrzebuje go montować, a jak ktoś chce takie rozwiązanie na koło zapasowe, to zmuszony jest montować hak.
Panowie,
rozumiem, że są pewne sytuacje, gdy trzeba koło umieścić gdzieś poza kabiną (np. trzeba zabrać dwa koła z powodu warunków podróżnych). Wydaje się - padła tu już taka propozycja - że kosz na dachu byłby odpowiedni. Widziałem takie rozwiązania w Rumunii w Karpatach, nie tylko dla Dusterów (wielkie kosze, a w nich koła zapasowe okryte pokrowcami, kanistry z paliwem i metalowe kufry na bagaż). To nie jest oczywiście rozwiązanie na co dzień, a jedynie na wyprawy.
Czy zderzak zaproponowany dla Mudstera może uzyskać homologację? Jest przecież niebezpieczny dla innych użytkowników drogi. Zderzaki są produkowane tak, a nie inaczej głównie z powodów bezpieczeństwa. Oczywiście - hak, jako zderzak to powszechna w Polsce praktyka. Powinna być zakazana, moim zdaniem. Gdy hak nie jest używany, powinien być zdemontowany.
Ostatnio zmieniony przez piku 2015-04-09, 12:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-09, 16:00
piku napisał/a:
Czy zderzak zaproponowany dla Mudstera może uzyskać homologację? Jest przecież niebezpieczny dla innych użytkowników drogi. Zderzaki są produkowane tak, a nie inaczej głównie z powodów bezpieczeństwa. Oczywiście - hak, jako zderzak to powszechna w Polsce praktyka. Powinna być zakazana, moim zdaniem. Gdy hak nie jest używany, powinien być zdemontowany.
Ale ten jest używany.
Jest na nim bagażnik z kołem.
Czy któryś z kolegów ma zamontowane koło na dachu/relingach? Mijałem dzisiaj takiego dustera w Lublinie i chciałem spytać się o jakieś opinie. Bo montaż to widziałem pełna "profeska" przewiercone centralnie relingi i skręcone na sztywno aż chyba lekko je odgięło :)
Odświeżam temat, czy w 2018 są już jakies komercyjne rozwiązania w Polsce, żeby zamontować zapas na klapie? Wiem, że można ściągnąć uchwyty od rumuńskich firm, ale może ktoś ma namiar na jakąś polską produkcję tego typu rozwiązań??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum