Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2014-06-19, 10:46
To ja też się pochwalę. Na dziś: 179 tys. Po drodze: zawieszenie (w tym drążki stabilizatora), chłodnica (dziura), dwumasa, sprzęgło, łożyska skrzyni biegów (2), skrzywione felgi (świeżo kupione, nowe), a ostatnio czujnik ciśnienia oleju (o tym jeszcze napiszę, bo serwis ASO zafundował mi istne kino). Z utęsknieniem czekam na zbkiżającą się awarię turbosprężarki. Wszyscy mechanicy mnie pocieszają, że tak bywa i najlepsze marki się psują i tego się trzymam
Czy następna dacia? Nie wiem, bardzo ją lubię i doceniam. Ale stare kości chciałbym trochę poobwozić w jakimś komfortowym lansie - cóż, andropauza. Ale lansem już nie pojadę drogą polną, więc być może zostanę przy dusterach - tyle, że może benzynie? (CHOCIAŻ policzyłem, i pomimo ww. napraw dalej jestem na plusie w stosunku do benzyny (uwzględniając różnicę w cenie, naprawy specyficzne dla dieseli, różnicę w spalaniu).
Ostatnio zmieniony przez miandas 2014-06-19, 12:48, w całości zmieniany 2 razy
179 tys. Po drodze: (...) pomimo ww. napraw dalej jestem na plusie w stosunku do benzyny (uwzględniając różnicę w cenie, naprawy specyficzne dla dieseli, różnicę w spalaniu).
No tak, jeździsz 60 tys. rocznie. Czyli dzięki temu, że masz diesla, wydajesz na paliwo rocznie 9 tys. zł mniej, niż gdybyś jeździł benzyniakiem. Rozumiem, że te naprawy w większości na gwarancji? Czy możesz napisać, które były na gwarancji, a które nie? EW., jeśli pamiętasz, ile kosztowały?
Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 92 Skąd: poznań
Wysłany: 2014-06-19, 19:18
Wszystko było po gwarancji ale mnie się gwarancja skończyła po niecałym 1,5 roku ... Cóż, głównym wydatkiem była tzw. Wielka kumulacja - dwumasa, sprzęgło i 2 łożyska skrzyni biegów - circa about 6k pln z robocizną. Chłodnica - nie pamiętam, była kupiona używana, myślę, że całość kosztów zamknęła się poniżej 1000. Ale to akurat nie jest wydatek typowo "dieslowy". Czujnik ciśnienia oleju z robocizną - ok. 500. W ogóle, jak masz samochód, który jest poniekąd twoim narzędziem pracy i równocześnie używasz go do wszelkich podróży - to lekko nie jest. Kupując samochód musisz się z tym liczyć. Inna sprawa, że np. ktoś pisał tu o wadliwym komputerze, że źle liczy spalanie itp. - ja też tak mam ale nie traktuję tego jako uszkodzenia tylko jako niedokładność algorytmu zliczającego. Od kiedy przyzwyczaiłem się do wskazań i potrafię je interpretować, przestałem dostrzegać problem. Trzeba pamiętać, że odpowiednik dustera innej marki, to wydatek co najmniej 30 tys. droższy. I wtedy nabiera się dystansu i wyrozumiałości.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-17, 07:43
ehhh leciii... i powiem Wam, że zrobiłem awaryjne rzeczy na gwarancji a teraz cieszę się super bezawaryjnym autem.
20140701251.jpg 90 mam
Plik ściągnięto 167 raz(y) 89,87 KB
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-07-17, 07:45, w całości zmieniany 2 razy
A mnie po 2,5 roku użytkowania Dusterka właśnie "stuknęło" 27.000 km ;)
Do chwili obecnej robiłem tylko "pocenie" w górnej części silnika (uszczelnienie śrub) i wgranie nowego programu do 4x4.
Ech..oby tak dalej...
W Sanderko żonka przekroczyła właśnie 3.000 km ;) po 4 miesiącach jazdy.
zrobiłem awaryjne rzeczy na gwarancji a teraz cieszę się super bezawaryjnym autem.
To podsumuj, co się przez te 90 tys. km psuło i musiałeś naprawiać. Mam, a pewnie wielu innych też, gwarancję do 100 tys. km; będziemy wiedzieli, na co zwracać uwagę.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-17, 10:01
A proszę. Awarie do 90 kkm. Wszystko na gwarancji:
47200 - wymiana maty wygłuszającej dachu i prostowanie zagnieceń na dachu Zagniecenia powstały w wyniku zbyt dużej termokurczliwości maty wygłuszającej. Renault wymieniło matę na inną i wyciągnęło jak wgniotki (podwykonawca Dentcars)
56500 wymiana mastyk łączących błotniki tylne z dachem,wymiana gąbki wygłuszającej wewnątrz pod przednią szybą naprawiane z uwagi na pęknięcia mastyk w tych miejscach. Przy okazji wymiana gąbki wygłuszającej wewnątrz pod przednią szybą (oryginalna się falowała pod wpływem zmian temperatury).
60800 wymiana chłodniczki klimatyzacji i przewodu klimy, czyszczenie przepustnicy W starej chłodniczce pojawiły się ubytki lamelków radiacyjnych. Przewód wymieniono przy okazji. Przepustnicę czyszczono z powodu dławienia się silnika na zimnym silniku i falowania obrotów od czasu do czasu na zimnym silniku. Objawy ustały.
65600 uszczelnienie relingów,czyszczenie silnika krokowego, wymiana kołeczków mocowania chlapaczy przednich Kołeczki wylatywały po jeździe po błocie.Renault dostało nowy model kołeczków które nie powinny już wypadać. Czyszczenie silnika krokowego przy okazji.
69000 uszczelnienie - dokręcenie anteny na dachu, wymiana podufitki na nową, wymiana pionowego łącznika stabilizatora - lewy przód, napełnienie klimatyzacji Na podsufitce pojawiły się czarne kropeczki z powodu wilgoci ( cieknący dach przez relingi lub antenę). Zgłosiłem lekkie stuki z lewej strony z przodu. Po wymianie zawieszenie pracuje cicho. Sprężarka moim zdaniem za głośno działała. Jest cichsza, choć chyba w Dusterze ogólnie jest głośniej słyszalna.
74900 wymiana przełęcznika krańcowego oświetlenia w drzwiach LT (spadła gumka), wymiana uszczelki drzwi LP (przetarla się od buta przy wsiadaniu), wymiana uszczelki pokrywy zaworów (pociła się)
76500 wymiana wielozaworu Tomesetto wchodziło 53 litry lpg. Po wymianie wchodzi 55,5-56 litrów lpg.
78400 Wymiana tuleji stabilizatora L i P Stukała prawa strona. Wymieniono obydwie tuleje
Poza tym eksploatacja czyli: klocki,oleje, żarówki , wycieraczki i przy 70kkm opony (choć jeszcze nie trzeba było ale chciałem lepsze w teren)
Została jeszcze do pomalowania maska bo na rancikach od strony wewnętrznej pojawiły się bąbelki - muszę się umówić - też na gwarancji (jest już zatwierdzone). Poza tym korozjii brak nawet w miejscach na błotnikach gdzie mam odpryski do gołej blachy od 2 lat.
W sumie sporo ale dodam też, że byłem bardzo skrupulatny w wykorzystaniu gwarancji do maksimum. ASO Renault Pietrzak się spisało i nie mam im tu niczego do zarzucenia.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-07-17, 10:09, w całości zmieniany 4 razy
A proszę. Awarie do 90 kkm. Wszystko na gwarancji:
47200 -(...) .
Dzięki. To bardzo interesujące i może być przydatne. Wielu pojęć w ogóle nie rozumiem. Ciekawe, co z tym dachem? Chodzi o tę wklejkę na środku największej połąci blachy, jak rozumiem. Robiąc wytłumienie, zostawiłem ją. Może trzeba było zerwać i dać butyl... Jak Ty to odkryłeś tam na dachu?! I te mastyki nad błotnikami?!
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-17, 11:03
piku napisał/a:
Jak Ty to odkryłeś tam na dachu?! I te mastyki nad błotnikami?!
Tak chodzi o tę matę o której myślisz. Na dachu pojawiły mi się zagniecenia takie jakby ktoś odcisnął trójzębne widły. Taka strzałka, takie V z I w środku.Ponoć oryginalna w moim przynajmniej roczniku 2010 nie była termokurczliwie dostosowana do naszego klimatu. Wymieniono na inną i wyciągnięto wgnioty bez ingerencji blacharsko-lakierniczej (był taki facet który wyciąga wgniotki po gradobiciach i ponoć Renault kosztowało to ok.2500 zł.). Teraz nawet pod słońce nie umiem ocenić w którym miejscu to było. Zrobione I klasa.
Co do mastyk to zobaczyłem pęknięcia lakieru między dachem a błotnikami tylnimi w miejscu gdzie nie ma już relingu. Po nałożeniu nowych mastyk problem nie wraca mimo, że często użytkuję auto w terenie (oprócz ostatnich 4 miesięcy bo nie miałem czasu na nic).
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-07-17, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
A proszę. Awarie do 90 kkm. Wszystko na gwarancji:
60800 wymiana chłodniczki klimatyzacji i przewodu klimy, czyszczenie przepustnicy W starej chłodniczce pojawiły się ubytki lamelków radiacyjnych.
69000 napełnienie klimatyzacji Sprężarka moim zdaniem za głośno działała. Jest cichsza, choć chyba w Dusterze ogólnie jest głośniej słyszalna.
1/ Jak objawiał się ten ubytek lamelek? można to zobaczyć gołym okiem?
2/ czy napełnienie klimy było gratis? Bo mnie chcieli to ostatnio zrobić w ASO podczas przeglądu, ale odpłatnie...
3/ sprężarkę wymieniałeś, czy po napełnieniu klimy stała się mniej głośna?
Hakama 4x4 napisał/a:
65600 , wymiana kołeczków mocowania chlapaczy przednich Kołeczki wylatywały po jeździe po błocie.Renault dostało nowy model kołeczków które nie powinny już wypadać.
Ja myślałem właśnie, że te chlapacze mają być "mobilne" żeby w terenie ich nie urwać, tylko żeby właśnie łatwo wyskakiwały z zaczepów.. Ponadto po jeździe w błocie łatwiej je było odchylić i wyczyścić strumieniem wody...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-07-18, 09:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-18, 08:01
keikan napisał/a:
Ja myślałem właśnie, że te chlapacze mają być "mobilne" żeby w terenie ich nie urwać, tylko żeby właśnie łatwo wyskakiwały z zaczepów.. Ponadto po jeździe w błocie łatwiej je było odchylić i wyczyścić strumieniem wody...
Odpowiadając: Chyba nie jest to taka idea tylko po prostu nieudolna konstrkukcja.
JAk płatek plaskiku się odchyli i nabije się dużo błota to zaczyna haczyć więc lepiej żeby się nie zbierało bo można urwać. Z dołu go tak łatwo nie urwiesz - przynajmniej takie mam doświadczenia
Poza tym jak już wyskoczy raz to potem już cały czas wyskakuje - słabo trzyma.
Mi dali inne kołki, a potem ostatecznie doktęcili wkrętami - rzekomo do plastiku i mam nadzieję, że nie kłamali. Od tego czasu jest ok. Nawet jak wejdzie błoto to myjką wymyję ale nie wchodzi go na tyle by wyrwać kołek - jednorazówkę.
Cytat:
1/ Jak objawiał się ten ubytek lamelek? można to zobaczyć gołym okiem?
Tak można. Po prostu w dwóch rządkach w poziomie nie miałem lamelków na długości ok. 15 cm. (prawdopodobnie coś wpadło). Wymienili na gwarancji chłodniczkę a ja sam założyłem sobie na przyszłość siatkę - taką o:
2/ czy napełnienie klimy było gratis? Bo mnie chcieli to ostatnio zrobić w ASO podczas przeglądu, ale odpłatnie...
3/ sprężarkę wymieniałeś, czy po napełnieniu klimy stała się mniej głośna?
Tak napełnienie gratis ale tylko dlatego, że wydawało mi się, że głośno pracuje. Początkowo domagałem się wymiany sprężarki bo po napełnieniu dalej słychać lekkie wycie ale działa ok. Ponoć w dusterach klima jest po prostu trochę głośniejsza. Paski mają naciąg ok. , klima dobrze chłodzi. więc uwierzyłem. Od tej pory jeszcze nie napełniałem klimy a dalej skutecznie pracuje a głośność cały czas taka sama więc dałem sobie spokój godząc się z tym , że to Dacia a nie Merc.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-07-18, 09:01, w całości zmieniany 2 razy
A mnie po 2,5 roku użytkowania Dusterka właśnie "stuknęło" 27.000 km ;)
Do chwili obecnej robiłem tylko "pocenie" w górnej części silnika (uszczelnienie śrub) i wgranie nowego programu do 4x4.
Ech..oby tak dalej...
W Sanderko żonka przekroczyła właśnie 3.000 km ;) po 4 miesiącach jazdy.
No to jeździmy bardzo podobnie....ja przez 28 miesięcy wyjeździłem właśnie w ostatni weekend 26.000 km..., tylko u mnie poza tą pocącą się śrubą jeszcze robiłem kultowe pęknięcia lakieru/mastyki i wymieniłem jeden wahacz, a no i w ramach eksperymentu wymiana styropianu pod nogami kierowcy -wszystko w ramach gwarancji oczywiśccie Oby tak dalej bez problemów nasze Dusterki nam służyły
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-07-21, 13:24, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-22, 13:48
to i ja się pochwalę przez 2 lata i 5 m-cy nakręciłem 14,500 km, co daje średnią równo 500 miesięcznie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-07-22, 13:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-22, 14:15
trzecie - dwa pierwsze to rowery - do auta wsiadam wtedy, gdy NAPRAWDĘ muszę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-07-22, 14:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-23, 06:39
Sorry, że w tym temacie ale pasuje apropos dziadka z Niemiec:
Rozmawiają dwie blondynki :
- Wiesz, chcę sprzedać samochód ale ma za duży przebieg.
- Nic się nie martw - mówi druga - mam znajomego mechanika, pojedziesz do niego, a on ci to przestawi.
Spotykają się po kilku dniach:
- I co, byłaś u niego?
- Tak, miałam 150 tys. przejechane, a on przestawił mi na 50 tys.
- No to teraz możesz już spokojnie sprzedać ten samochód po lepszej cenie.
- Czyś ty głupia, będę sprzedawała auto z tak małym przebiegiem!?
Więc Panowie wniosek: Dacia to dobre auto a jak nam pourastają przebiegi to trzeba poprzestawiać na mniejsze i jeździć dalej
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-07-23, 06:43, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum