Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 43 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-30, 22:27
bushi napisał/a:
A co w ASO wiedza o naszych samochodach? Sadze, ze nasze forum ma lepsza baze danych o Drakulach niz nasze serwisy :)
Ale to chore, chcę kupić zwyczajną przejściówkę w u autoryzowanego dealera marki, a tu słyszę tylko, nie ma, nie słyszałem o tym, nie występuję w bazię. To szlak mnie trafia nie chcę jej za darmo CHCĘ PO PROSTU KUPIĆ kawałek plastiku z paroma przewodami. Jeśli nie ma jej w oficjalnym kanale dystrybucji i google nic na ten temat nie wie, to zostaje mi tylko samoróbka, chciałem jej uniknąć, trudno:(
Ale to chore, chcę kupić zwyczajną przejściówkę w u autoryzowanego dealera marki, a tu słyszę tylko, nie ma,
To zjawisko, bardzo często występuje w autach zaliczanych do tzw. budżetowych. To nie jest wina ASO, oni też dostają z całym dobrodziejstwem elementy wyposażenia takie jakie montuje fabryka.
Fabryka znajduje wytwórcę tańszych części i zakupuje hurtowo duże ilości. W trakcie produkcji, gdy poprzednie się wyczerpują w magazynie produkcyjnym, zmienia technologie i wstawia nowe części, które odpowiadają ogólnie przyjętymi standardami dla systemów audio. Te standardy są różne na poszczególnych kontynentach. Co za tym idzie auto wyprodukowane w Afryce czy Ameryce Południowej, może mieć inne połączenia audio niż produkowane w Europie. DD SL Delsey jest chyba takim międzynarodowym mutantem, a może zastosowano nowocześniejszą technologie i nowe standardy, co jest bardziej prawdopodobne w związku z coraz większymi możliwościami systemów audio.
Fabryka nie ma nawet pojęcia, czy ASO w poszczególnych krajach zaopatrzyło się w odpowiednie dopasowanie w tym przypadku wtyczki i gniazda do istniejących na danym rynku systemów audio. Ich tak naprawdę nie interesuje jak ASO, będzie montowało np radio. Jeżeli w fabryce montują radio to oni nie maja z tym problemu, bo maja odpowiednio zamówione systemy audio z gniazdami do użytych wtyczek.
To jest powszechne zjawisko w globalnym świecie motoryzacji. Dobra wiadomość jest taka, że Polak wszystko potrafi i bez problemu zbuduje sobie odpowiedni interface aby swój ulubiony sprzęt audio podłączyć.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-01, 11:00
7711426161 to jest tzw. separator antenowy, co oznacza że antena ma w podstawie wzmacniacz. To nie tylko przejściówka :
To jest separator antenowy, którego uran będziesz musiał zastosować aby odbierać radio. Bez tego radio będzie ci bardzo kiepsko odbierać.
I na pewno nie kosztuje to 5 zł w ASO :)
Ze zdjęcia 77 11 426 161 wynika, że jeszcze będziesz potrzebował takiej przejściówki :
Jak się przyjrzeć zdjęciom 7711426161 to teraz widać Uran do czego służy ten drugi kabel niebieski w kostce 2 :)
W kostce 2 są dwa kable niebieskie :
Na jednym kablu niebieskim pojawi się napięcie gdy włączysz pozycyjne.
Na drugim niebieskim pojawi się napięcie gdy włączysz stacyjkę i właśnie do tego kabla musisz podłączyć niebieski kabel od separatora. Kabel od separatora zakończony jest wsuwką, którą wkładasz do odpowiedniego otworu w kostce ISO.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-05-01, 12:58, w całości zmieniany 5 razy
zjawisko, bardzo często występuje w autach zaliczanych do tzw. budżetowych. To nie jest wina ASO, oni też dostają z całym dobrodziejstwem elementy wyposażenia takie jakie montuje fabryka.
Koledzy, nie twórzcie teorii d: - Zbyuchu504 przecież napisał wyraźnie: przejściówka powinna być dostępna w ASO (nawet chyba za w miarę ludzkie pieniądze), a problemem jest tylko, że to konkretne ASO, do którego zadzwonił uran, jeszcze po prostu o tym nie wie, bo nie sprawdziło nowych informacji od działu handlowego Renault Polska...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-05-01, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Witam, podłączę się do tematu,
też szukam takiej przejściówki do radia, wczoraj obdzwoniłem 5 ASO i tylko w jednym wiedzieli że coś takiego jest ale nie mieli i nie wiedzieli kiedy się pojawi (wszyscy mieli przejściówki do anteny za niecałe 50zł).
Może ktoś wie gdzie można to kupić bo w necie nic nie mogę znaleźć ...
Tu nikt nie tworzy teorii. Jest jeszcze smutna rzeczywistość i podejście każdego biznesu do potencjalnie utraconych zarobków. ASO nie będzie się spieszyło aby udostępnić takie przejściówki indywidualnym klientom, bo nie ma interesu sprzedawać samej przejściówki. Woli aż klient zleci im montaż radia.
O czym świadczy następny wpis na forum kolegi maciejmg, że nie może znaleźć takiej przejściówki. Przejściówka antenowa na Allegro to około 3 PLN, bez dostawy.
Żeby to oceniać, to należałoby znać fakt podstawowy - kiedy ASO dostało info o przejściówkach? Stare przysłowie pszczół mówi: "nie trzeba szukać złej woli tam, gdzie wystarczy głupota" (niewiedza, opieszałość itp).
Ok, to separator jest, ale największy problem z przejściowką do radia.
Ja jutro obdzwonie kolejne ASO i jak któreś będzie miało to podam namiary, a jak ktoś inny by ją znalazł to będę wdzięczny za info.
A jak nie znajdę to pozostanie uciąć fabryczną końcówkę i przelutować standardową - choć nie chcę tego robić ...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 43 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-02, 11:50
Cytat:
W kostce 2 zielony to napięcie po stacyjce - sprawdź jeszcze miernikiem czy po przekręceniu kluczyka na zielonym pojawi się napięcie.
Oraz sprawdź na którym przewodzie niebieskim pojawi się napięcie po włączeniu pozycyjnych.
Drogi Arturze radio podłączyłem i działa :D, sprawdziłem napięcia zielony kabel (2) to napięcie po stacyjce a niebieski (1) daje napięcie po przekręceniu pozycyjnych, cały twój opis zgadzał się w 100% (zaznaczam że podłączałem tylko przednią parę głośników). Cały zestaw gra i buczy, kupiłem w nora auto przejściówkę do suzuki baleno
552008, była najbardziej podobna do tego co miałem fabrycznie, oczywiście nie pasowała nawet po rozpiłowaniu ścianek, więc powyjmowałem wszystkie kable z wtyczki, plus tego rozwiązania, iż kable były zarobione już i pasowały (powierzchnia styków) do fabrycznej wtyczki 1, podłączyłem owinąłem taśmą izolacyjną w kostce 2 są małe otwory i kabel napięcia po stacyjce (czerwony) musiałem spiłować do ok 1 mm. No i trzeba pamiętać o myku aby zamienić napięcie po stacyjce z podtrzymaniem bateryjnym miejscami w kostce ISO (czyli zółty kabel z czerwonym). Po tej operacji radio działa jak trzeba :D. Tylko jeszcze nie za bardzo rozumiem sprawy po co mi napięcie po przekręceniu świateł na pozycyjne? Ale z tego rozwiązania i tak nie korzystam tak z ciekawości pytam. A co do anteny nie montowałem jak kupie oryginalną przejściówkę wtedy dokupię separator i tą "redukcję". Na razie ciesze się GPS, MP3 i innymi bzdetami
Po parunastu dniach poszukiwań przejściówki do radia dałem sobie spokój bo tak jak już pisałem albo w ASO nie wiedzieli że taki problem występuje a tam gdzie wiedzieli mówili że nie wiedza kiedy mogą się takie przejściówki pojawić bo nie ma na razie możliwości zamówienia … Dałem kostkę więc do przelutowania bo tak właśnie robią w ASO … Oczywiście zrobili mi to fachowcy z serwisu Car Audio a nie z Aso bo bałem się że nie dadzą rady ;) a co najważniejsze to cena za wykonanie tego, w ASO za samo przelutowanie kostki wołali od 150 do 250zł plus koszty kostek i separatora/przejściówki do anteny a w serwisie za przelutowanie z podłączeniem radia, separatora, montażem głośników z przodu w fabryczne miejsca, przylutowaniem ich, montażem głośników z tyłu w półce, pociągnięcie kabli do tyłu, podłączenie na stałe zasilania radia CB skasowali tylko 140zł (w ASO wyszłoby pewnie z 500-600zł)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 43 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-04, 23:51
maciejmg napisał/a:
Po parunastu dniach poszukiwań przejściówki do radia dałem sobie spokój bo tak jak już pisałem albo w ASO nie wiedzieli że taki problem występuje a tam gdzie wiedzieli mówili że nie wiedza kiedy mogą się takie przejściówki pojawić bo nie ma na razie możliwości zamówienia … Dałem kostkę więc do przelutowania bo tak właśnie robią w ASO … Oczywiście zrobili mi to fachowcy z serwisu Car Audio a nie z Aso bo bałem się że nie dadzą rady ;) a co najważniejsze to cena za wykonanie tego, w ASO za samo przelutowanie kostki wołali od 150 do 250zł plus koszty kostek i separatora/przejściówki do anteny a w serwisie za przelutowanie z podłączeniem radia, separatora, montażem głośników z przodu w fabryczne miejsca, przylutowaniem ich, montażem głośników z tyłu w półce, pociągnięcie kabli do tyłu, podłączenie na stałe zasilania radia CB skasowali tylko 140zł (w ASO wyszłoby pewnie z 500-600zł)
Szkoda że dałeś spokój, ja w tygodniu będę dzwonił i pytał w ASO i poza, specjalnie nie lutowałem kabli abym mógł po zakupie podłączyć sobie przejściówki. Jak gdzieś znajdę owe nieszczęsne przejściówki/przelotki/kostki to dam znać.
Lepiej bylo nie ingerowac w oryginalne kostki i zalatwic sprawe bez obcinania, lutowania etc. Przejsciowki w koncu sie pojawia. Wystarczy sie tymczasowo odpowiednio powtykac z kablami od radia w oryginalne kostki. Ja bede teraz robil nowy panel/modyfikowal stary zeby miec wiecej wyjsc zasilania zapalniczki (CB, rejestrator, ladowanie komorki) i nie zamierzam robic rewolucji :)
u mnie ten sam problem dzis wystapił.jutro odbieram auto a oni zdziwieni ze kostki nie takie.dzwonili do reno polska i te przejsciowki maja byc pod koniec czerwca ale obiecali ze mi zalatwia w pare dni---zobaczymy czy sie uda
To chyba będzie to, prawda? W moim Loganie w wersji Pick-up nie ma tej szarej wąskiej wtyczki, reszta się zgadza.
Tak to będzie takie złączę ale powinna być jeszcze jedna kostka (niestety nie widziałem czegoś takiego w sprzedaży) do której powinieneś się wpiąć z separatora antenowego i z plusem po stacyjce. Jak by ktoś szukał to znalazłem jeszcze 3 miejsca gdzie można dostać w/w przejściówkę:
1. Bartex ŁÓDŹ
2. KAWU Łódź
3. TEM Łódź
Ostatnio zmieniony przez uran 2012-05-26, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 43 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-26, 21:26
Cytat:
Ale co się stanie jak nie podepnę tej drugiej kostki? Z tego co widzę to kombinowaliście tylko z tą jedną.
Ja z drugiej kostki wpiąłem się z plusem po stacyjce [Czyli jak masz kluczyk w pozycji 0 nie włączysz radia a jak przekręcasz kluczyk na pozycje 1 to radio się włącza automatycznie] a jak nabędę separator to wepnę się pewnie z anteną to wszytko.
Cytat:
Tak właściwie patrząc po tej przelotce z Twoich linków, to nawet nie ma tej drugiej gdzie podłączyć, bo oba wyjścia ISO są zajęte.
I w poście wcześniejszym napisałem to:
Cytat:
powinna być jeszcze jedna kostka (niestety nie widziałem czegoś takiego w sprzedaży)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-27, 05:22
Gasik w drugiej kostce jest przewód, który umożliwia automatyczne włączanie/wyłączanie się radia po przekręceniu kluczyka w stacyjce oraz umożliwia podłączenie zasilania separatora.
Jak nie użyjesz drugiej kostki to radio będziesz włączał i wyłączał tylko za pomocą przycisku ON/OFF z panela radia.
Radio ci oczywiście będzie działać jak nie użyjesz tej drugiej kostki, ale bez separatora stacje radiowe będą działać ci raczej marnie.
Ale jeśli nie użyjesz drugiej kostki to do czego podłączysz zasilanie separatora ? Bo chyba nie pod czerwony kabel, bo wtedy zasilanie separatora będzie non stop, 24h na dobę - a to jest zły pomysł.
Druga kostka to są praktycznie dodatkowe funkcje radia, ale nie wszystkie radia niefabryczne je posiadają.
Dodatkowe funkcje to właśnie :
1. Automatyczne wł/wył radia po przekręceniu kluczyka w stacyjce
2. Przygasanie wyświetlacza po włączeniu świateł pozycyjnych
3. Automatyczna regulacja głośności radia uzależniona od prędkości pojazdu
4. Zasilanie separatora (napięcie konieczne do działania radia)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum