Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapalająca się kontrolka od Akumulatora
Autor Wiadomość
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-07-04, 12:56   

A może najciemniej pod latarnią. Niech sprawdzą same wskaźniki i sterowanie tą lampką. Te błędy akumulatora są gdzieś zapisane w pamięci - czy tylko ta lampka Ci mruga.

Skoro już wszystko sprawdzili i wymienili, to możę uszkodzenie jest w samym module licznika.
Ostatnio zmieniony przez Osa_Sandero 2022-07-04, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-07-04, 16:26   

Cytat:
Skoro już wszystko sprawdzili i wymienili, to możę uszkodzenie jest w samym module licznika.

No raczej nie ponieważ po kilku lub kilkunastu takich zaświeceniach kontrolki pojawia się błąd słabe.nie wystarczające ładowanie akumulatora - P2503 charging system voltage low
_________________
leszek
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-04, 18:03   

Ja bym obstawiał ustawienie napięcia progu włączenia diody. Zbieram się ale na następną jazdę wepnę się poprzez wtyczkę "flukiem" do gniazda zapalniczki, sprawdzę jak zmienia się napięcie i czy po włączeniu kontrolki jego wartość ulega zmianom.
Tak wiem, są aplikacje na telefon i można też przez OBD to zrobić, ale bezpośredni pomiar jest szybszy. Ideałem było by włączyć się bezpośrednio pod akumulator, tylko wydaje się być problematyczne przeciągnięcie przewodów spod maski do kabiny.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-07-04, 19:05   

Już to sprawdziłem napięcie się zmienia - przed zapaleniem kontrolki napięcie ładowania spada oraz napięcie akumulatora spada a następnie następuje zapalenie kontrolki brak ładowania i po chwili znowu jest ładowanie napięcie rośnie.czasami następuje to kilka razy dziennie a nieraz dwa trzy razy w tygodniu.Niezależnie od ilości włączonych odbiorników. Walczę z tym już dość długo,wymieniłem alternator na nowy i dalej to samo, przy wypięciu wtyczki ibs-u z minusowej klemy nic się nie zmienia,
Po wgraniu nowego softu pewien czas był spokój a teraz na nowo powrócił problem kontrolki.pozdrawiam
_________________
leszek
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-07-05, 07:10   

Skoro napięcie rzeczywiście spada, a układ ładowania i akumulator został sprawdzony/wymieniony - to usterka może być praktycznie wszędzie. Spadek napięcia pomimo sprawnego układu ładowania może powodować nagłe nadmierne obciążenie (uszkodzenie jakiegoś odbioru) lub zwarcie w instalacji (niekonieczne pełne, takie przemijające).

Najlepiej byłoby powiesić na wyjściu z akumulatora amperomierz cęgowy z osobną sondą i sprawdzać jednocześnie, czy temu spadkowi napięcia towarzyszy wzrost prądu.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-05, 07:20   

Wszystko się zgadza i takie rzeczy myślę, że każdy mający elementarną wiedzę o elektryce i elektronice samochodowej oraz mając do dyspozycji dokumentację techniczną konkretnego modelu auta jest w stanie ogarnąć.
Jednak w moim przypadku jest coś takiego jak gwarancja i pakiet EasySerwis a kupując nowe auto z salonu oczekuję, że ASO usunie w sposób skuteczny usterkę. Jak na razie serwisy wykazują się wiedzą na poziomie elektryka samochodowe z ex serwisu FSO i to zdaje się czasów kiedy królowały FSO1500 i pierwsze modele Poloneza.
Bo jak określić totalnie bezmyślną wymianę alternatora, akumulatora, przewodu masowego itp. Przecież wszystkie te elementy można a nawet trzeba zweryfikować zanim się podejmie decyzję o wymianie. A tak mam wymienione większość elementów układu ładowania a usterka w dalszym ciągu występuje praktycznie za każdym wyjazdem.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-07-05, 11:58   

(Najlepiej byłoby powiesić na wyjściu z akumulatora amperomierz cęgowy z osobną sondą i sprawdzać jednocześnie, czy temu spadkowi napięcia towarzyszy wzrost prądu.)

Tak też zrobiłem powiesiłem amperomierz cęgowy i wygląda na to że pobór prądu jest w normie
nic nie wskazuje na to żeby było gdzieś jakieś zwarcie lub nadmierny pobór prądu.Dziś specjalnie zakupiłem specjalny prostownik do ładowania aku. z sys. start stop,po podłączeniu wychodzi na to że jednak aku. nie jest w pełni naładowany.wynika z tego że alternator nie daje rady.Ale to jest tylko moje zdanie.Wolałbym posłuchać opinii fachowców z forum.Skoro serwis nie może się z tą usterką uporać to chyba nie będzie to takie proste dla laika. pozdrawiam
_________________
leszek
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-05, 12:39   

leszek800 napisał/a:
wychodzi na to że jednak aku. nie jest w pełni naładowany.wynika z tego że alternator nie daje rady.
W systemach inteligentnego ładowania, jakie mamy w Daciach czy Renault, akumulator zawsze jest niedoładowany- nawet jak naładujesz akumulator prostownikiem na full, to system zadba. o niedoładowanie w ciągu kilku dni.. Jeśli po długiej jeździe tester pokazuje poziom SOC 75% to już jest bardzo dobrze. Przyjmij to jako pewnik- ten system tak działa zawsze i tak ma być, więc nie tutaj tkwi problem. Na starym akumulatorze miałem poziomy napięcia akumulatora schodzące do 11,3V i nigdy nie zapaliło mi żadnej kontrolki a silnik odpalał bez najmniejszego zająknięcia.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-07-05, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-07-05, 13:37   

U mnie też silnik odpala bez problemu napięcie na aku jest różne 11-12v wszystko jest jak najbardziej w porządku oprócz zapalającej sie kontrolki ładowania co jest poprzedzone krótkim sygnałem dżwiękowym.Dzisiaj jeżdziłem troche i ani razu nie zapaliła się kontrolka ,ładowanie w normie , i niejednokrotnie jest tak że przejeżdże tydzień i jest ok a czasami to w jednym dniu kilkakrotnie zapala się kontrolka aż w końcu wyskakuje w/w bład który na dodatek nie za bardzo chce się wykasować.Jeszcze takie spostrzeżenie jak były wysokie temp.na zewnątrz to wtedy kontrolka szalała co chwile.pozdrawiam.
_________________
leszek
Ostatnio zmieniony przez leszek800 2022-07-05, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-05, 15:41   

Panowie ustalmy jedno, przy systemie S&S wszelkie dotychczasowe teorie dotyczące napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika bliskie 14,4V to przeszłość. Tu dopuszczalne są a nawet prawidłowe pewne dość szerokie widełki tego napięcia. Pisałem już w którymś poście, że poza włączoną kontrolką akumulatora, układ elektryczny wydaje się działać prawidłowo. Specjalnie włączam np. nawiew ma maks czy światła mijania w porze dziennej aby możliwie w największy możliwy sposób rozładować akumulator. Mimo tego akumulator wydaje się być ładowany, oczywiście jest to przypuszczenie a nie stwierdzenie.
Usterka moim zdaniem tkwi w module odpowiedzialnym za kontrolę parametrów napięciowo prądowych obwodów elektrycznych samochodu, który to układ pozwala lub nie dopuszcza do wyłączenia silnika w systemie S&S. Czy jest to moduł prosty jak budowa cepa czy element większego mikrokontrolera odpowiedzialnego za inne rzeczy w samochodzie nie mam pojęcia. Ale na miejscu ASO na to bym zwrócił uwagę.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-06, 13:23   

leszek800 napisał/a:
Już to sprawdziłem napięcie się zmienia - przed zapaleniem kontrolki napięcie ładowania spada oraz napięcie akumulatora spada a następnie następuje zapalenie kontrolki brak ładowania i po chwili znowu jest ładowanie napięcie rośnie.czasami następuje to kilka razy dziennie a nieraz dwa trzy razy w tygodniu.Niezależnie od ilości włączonych odbiorników. Walczę z tym już dość długo,wymieniłem alternator na nowy i dalej to samo, przy wypięciu wtyczki ibs-u z minusowej klemy nic się nie zmienia,
Po wgraniu nowego softu pewien czas był spokój a teraz na nowo powrócił problem kontrolki.pozdrawiam

To u mnie trochę inaczej to wygląda, przed uruchomieniem silnika napięcie mierzone w gnieździe zapalniczki wynosi około 12,5V. Zaraz po uruchomieniu silnika napięcie wynosi około 11,5V i zaczyna w ciągu kilku sekund normować się do poziomu 14,1V po czym obniża się ponownie o około 1-2V. Podczas przejechanych kilku kilometrów, przynajmniej do czasu kiedy nie nastąpi włączenie tej nieszczęsnej czerwonej kontrolki, napięcie oscyluje od około 11,8 a 13,9V. Najczęściej wartość to 12V +/- 5%. Nie zauważyłem aby przed włączeniem kontrolki napięcie spadło poniżej jakiejś wartości np. 11V czy gwałtownie urosło. Natomiast już po włączeniu kontrolki akumulatora napięcie utrzymuje dość stabilnie wartość około 13,6-13, 7V i nie ma takiej huśtawki jak wcześniej.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-07-06, 13:41   

wszystko pięknie tylko czemu ta kontrolka się zapala i czemu wyskakuje błąd P2503 charging system voltage low o to jest pytanie na które musimy sobie odpowiedzieć .jak to naprawić,gdzie tkwi problem
_________________
leszek
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-06, 13:49   

13 lipca ponownie ASO ma zająć się moim Sandero, przekażę im swoje obserwacje, być może na coś ich to doprowadzi. Naprawdę tyle elementów zostało wymienione na nowe, że lista potencjalnie podejrzanych mocno się skurczyła. Nie znam dokumentacji Sndero/Logana, może moduł S&S czy jak go zwał ma jakiś feler.
U mnie geneza powstania usterki to pierwsza dekada... stycznia tego roku. Akurat w dzień, którego w ciągu dnia temperatura zaczęła mocno się obniżać a deszcz zmieniać się zaczął w śnieg i to co napadało na auto moment zamarzło.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-06, 13:57   

marko napisał/a:
Specjalnie włączam np. nawiew ma maks czy światła mijania w porze dziennej aby możliwie w największy możliwy sposób rozładować akumulator. Mimo tego akumulator wydaje się być ładowany, oczywiście jest to przypuszczenie a nie stwierdzenie.
W takim razie robisz błąd w założeniach, bo to działa dokładnie odwrotnie- włączenie maksymalnie dużej liczby odbiorników, czy nawet tylko włączenie świateł mijania podnosi napięcie ładowania akumulatora. Natomiast akumulator jest ładowany minimalnie, lub wręcz nie jest w ogóle ładowany w momentach, gdy nie mamy nic dodatkowo włączone, jedziemy tylko na światłach dziennych i nie hamujemy akurat silnikiem. Jak jeszcze nie daj Boże do tego wszystkiego przyspieszamy- wtedy ładowanie zanika i samochód stara się praktycznie do zasilania wykorzystywać tylko napięcie z akumulatora.
Oczywiście w ten sposób działa to przy jako tako naładowanym akumulatorze, gdy jest on rozładowany poniżej jakiegoś progu (nie wiem jakiego), system utrzymuje ładowanie bez względu na powyższe okoliczności.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-07-06, 14:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-07-06, 14:17   

Próbowałem z włączonymi odbiornikami (klimatyzacja dmuchawa full ,światła +przeciwmgielne radio podgrzewanie lusterek itp) i nic to nie daje ,może trzeba obniżyć lub podnieść próg ładowania, jak tu ktoś z forum sugerował, już mi się skończyły pomysły.
_________________
leszek
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-06, 14:40   

leszek800 napisał/a:
...może trzeba obniżyć lub podnieść próg ładowania, jak tu ktoś z forum sugerował, już mi się skończyły pomysły.
Nie doczytałem- czy U ciebie wymieniany był już czujnik IBS przy akumulatorze?
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-07-06, 14:56   

wymieniłem tylko alternator .nic więcej nie wymieniałem tylko cały czas robie próby i pomiary i testuje co sprawia że kontrolka się zapala .Według wcześniejszych wpisów na forum wynika że wymiana aku oraz ujemnej klemy z ibs też nic nie pomaga więc teraz czekam co na pisze kol.marko po następnej wizycie w serwisie w związku z tą usterką
_________________
leszek
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-07, 08:35   

Panowie, dziś pojeździłem drugim "otwieraczem do butelek" czyli Dusterem i wykonałem pomiary napięcia. Różnica co do Sandero oczywiście to inna wersja silnikowa (jeden cylinder więcej). Jednak co do zasady działania urządzeń elektrycznych w samochodzie pewne rzeczy powinny być zbieżne ze sobą.
Więc do rzeczy, napięcie przed uruchomieniem silnika to około 12,5V.
Po uruchomieniu silnika spadek na około 11,6V po czym podobnie jak w Sandero wzrost do ponad 14V. Cały czas podczas jazdy napięcie oscylowało na poziomie 14,5-14, 8V. Ani razu nie spadło poniżej 14V. Włączenie świateł mijania, dmuchawy czy ogrzewania szyb i foteli nie spowodowało istotnych zmian napięcia.
Więc albo Sandero tak ma, że napięcie wozi się aż tak mocno jak pisałem wcześniej i u nie licznych osób włączy się lampka ładowania albo jest coś konstrukcyjnie skopane.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-07-29, 18:47   

czy coś już wiadomo co jest powodem zaświecania kontrolki akumulatora?
_________________
leszek
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-30, 04:23   

Niestety nic :-/
Sandero zaprowadzona 12 Lipca do serwisu, czeka na tajemniczy moduł, który miał przyjechać z Francji. W czwartek 28 Lipca dzwoniłem, że już dotarł więc pomyślałem iż w Piątek będzie temat zamknięty i znów spokój i radość z nowego auta (przez tydzień :lol: ) jednak nie, nic z tych rzeczy. Serwis dzwonił że .... potrzebują auto zastępcze :shock: to ja w odpowiedzi powiedziałem że potrzebuję sprawne auto swoje. Przez 3 tygodnie to można samochód poskładać od podstaw a nie usuwać usterkę, przy uwzględnieniu, że większość elementów obwodu ładowania jest wymieniona. Tak na marginesie, trzeba będzie pojechać do wydziału komunikacji z wnioskiem o wpis do DR że to składak :-D
Tak, że póki co, czekam (jeszcze cierpliwie), mając świadomość że brakuje samochodów zastępczych to może zmotywuje serwis do efektywniejszej pracy.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2022-07-30, 07:09   

Jeśli meldujesz ze napiecie jest wieksze , niz np jak w dusterze to równiez kontrolka to zamelduje. To obrona aku przed przeładowaniem. Kiedyś robił to regulator napiecia . Od czasu eco wynalazków wychodzą takie problemy.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-30, 07:59   

Większe niekoniecznie ale mocno rozjechane, praktycznie od 12,6 do 14,2 tak przez jakiś czas aż wygeneruje błąd ładowania i wówczas napięcie mam stabilne 13,6V. Tyle rzeczy co powiedziałem w ASO to powinni mi premię przyznać za pomoc a jak narazie myślą co jest uszkodzone. Ręce porostu opadają na takich "fachowców".
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 834
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-07-30, 12:35   

marko napisał/a:
praktycznie od 12,6 do 14,2

Praktycznie to jest norma i u nikogo nie powoduje żadnych błędów, tylko u Ciebie.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-30, 15:26   

Hmmm jakoś mi to nie wygląda na normę. W Dusterze robiłem pomiar i tam napięcie oscylowało między 14,4 a 14,6V.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 834
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-07-30, 16:05   

marko napisał/a:
W Dusterze robiłem pomiar i tam napięcie oscylowało między 14,4 a 14,6V.

Może zbyt krótko te pomiary robiłeś albo miałeś akurat akumulator słabo naładowany i stąd taki wynik, bo raczej pływa od 12 z groszem do prawie 15, zależnie od stanu akumulatora, i od widzimisię komputera tym sterującego. Z tego co wiem to moje odczyty nie są wyjątkiem. Jak pojeździsz z czymś takim dłużej to się przekonasz
https://allegro.pl/oferta/bb4-woltomierz-ladowarka-2xusb-3-1a-3w1-10169918167
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2022-07-30, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne