Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 20:11   

Najwidoczniej obiektywnie nie była jednak Ustawiona Prawidłowo (((;
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 20:28   

1. Instalacja gazowa w moim Palio i w Sienie z wypalonym zaworem jest drugiej generacji, czyli generacja pierwsza z automatycznym przełączeniem z benzyny na gaz (prosta w budowie prawie jak cep), mechaniory ustawiają ją na "słuch", później musiałem ją sam doregulowywać u znajomego z analizatorem spalin.

2. Silniki Fiata są projektowane na 150 kkm w przypadku benzyny, 250 kkm sławetny 1.3 diesel używany nawet w toyocie i trudno mieć pretensje do gazu że się silnik rozpadł po tym dystansie

3. Silnik krokowy rzeczywiście na gazie po jakimś czasie zostaje "zaklejony" parafiną wytrąconą z gazu (to jest to co się zlewa z parownika), ale to jest problem wszystkich samochodów na gazie, nie tylko fiata czy dacii

4. Samochody sprowadzone jako "prawie nówki metalic po zderzeniu z TIRem" nie miały, nie mają i nie będą miały przebiegu mniejszego niż 200 kkm, więc też nie można mieć pretensji do gazu, zwłaszcza że takie auta są tanie i założenie do nich sekwencji podwoi lub potroi ich wartość

5. Zamierzam Daćką jeździć nie dalej niż 100 kkm, więc problem będzie miał następny właściciel.

6. Jakość paliwa w Polsce jest tragiczna i nie ważne czy to jest LPG, PB czy ON, przy czym wydaje się, że najgorzej trafić na zły ON ponieważ naprawa będzie najdroższa zwłaszcza przy common rail

Zapomniałem o silniku dacii 1.4 MPI z tego co czytam to regulacje zaworów trzeba przeprowadzić nawet jak się nie ma gazu. Poza tym ta niby fabryczna instalacja w Rumunii jest zakładana tylko do 1.6 MPI
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-09, 20:40   

Mamert napisał/a:
Silniki Fiata są projektowane na 150 kkm

Skad ta informacja?
Mamert napisał/a:
tego co czytam to regulacje zaworów trzeba przeprowadzić nawet jak się nie ma gazu

Jednak duuuzo rzadziej...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 20:41   

Dzięki z bardzo ciekawe informacje.

A jak jest z pkt. 1 i 3 w przypadku instalacji wyższych generacji, zwłaszcza IV? (V droga...).
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 20:49   

laisar napisał/a:
Dzięki z bardzo ciekawe informacje.

A jak jest z pkt. 1 i 3 w przypadku instalacji wyższych generacji, zwłaszcza IV? (V droga...).


IV jest ustawiana z kompa, V jest nie polecana w Polsce z powodu złego LPG który by stanie płynnym pozatykał wtryski.

Silnik krokowy, w niektórych autach można wymontować i wymyć benzyną ekstrakcyjną (jeżeli się nie spalił, ale to trzeba trochę pojeździć z takim zaklejonym)


Silniki Fiata i 150 kkm, sam Fiat się chwalił jaki to teraz wytrzymały wymyślił silnik 1.3 turbo diesel i że jest zaprojektowany na 250 kkm gdy dotychczasowe były na 150 kkm.
Było to akcja marketingowa przy wprowadzeniu pandy z tym silnikiem, na ile to prawda a na ile robota marketingu, to już trzeba się zapytać Fiata
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 21:14   

Cytat:
Silnik krokowy, w niektórych autach można wymontować

Z tego co piszesz wynikałoby, że powinna to być tak samo regularna czynność eksploatacyjna jak te całe zawory - oczywiście być może w innych interwałach.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 21:24   

No można tak powiedzieć, w niektórych autach jest to łatwo dostępne, w niektórych nie, nie wiem jak to jest w daćce.
Moim zdaniem przy sekwencji nie powinno być z tym silnikiem krokowym problemu, ponieważ gaz jest wtryskiwany na otwarty zawor, gaz nie powinien się wtedy błąkać gdzie nie powinien. W Palio nie miałem z tym problemu, a przejechane na gazie 75 kkm.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-09, 21:50   

Mamert napisał/a:
IV jest ustawiana z kompa

Dziwne, ze o tym piszesz jakoby tylko od IV generacji instalacje byly ustawiane z komputera... W mojej Sience instalacja rowniez byla ustawiana z kompa (po podpieciu sie pod modul sterujacy) w serwisie o ktorym wspominalem i za kazdym razem po drobnych korektach serwisant stwierdzal, ze wszystko jest OK.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 21:57   

No tą moją drugą generację u mnie też można było podpiąć do kompa, ale co z tego jak facet regulował ją dwoma śrubkami.
Na skwencji nie ma już czegoś takiego, podawanie LPG jest generowane komputerem silnika, na każdy gar jest podawana odpowiednia dawka, normalnie jak wielopunktowy wtrysk benzyny i kręcenie śróbką nic nikomu nie da
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-09, 22:00   

Mamert napisał/a:
regulował ją dwoma śrubkami

Mozesz napisac, ktorymi? Bo u siebie nie znalazlem zadnych srubek sluzacych regulacji instalacji...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 22:29   

A jaką masz instalację bo ja LOVATO. Właściwie to są trzy śróbki, dwie są na parowniku (jedna plastikowa do kręcenia gołymi paluchami, druga mosiężna - tej podobno nie można ruszać) i są one odpowiedzialne za niskie obroty
Trzecia znajduje się na rurze dolotowej do mieszalnika i ta jest od wyższych obrotów (tak nawiasem mówiąc jest tam jeszcze silnik krokowy gazu, który jest ściemą ponieważ kumple tego nie mieli i tak samo jeździli)
Kompa się podłączało do emulatora lambdy ( można to by nazwać ogłupiaczem kompa zapłonu).
Gaz tam leci do kolektora non stop, przez co przy gałtownym ruszaniu czasami strzela w kolektorze.
W III generacji była już minimalna regulacja ilości gazu, oraz te pseudo wtryski były bliżej zaworów, tylko po to żeby nie uszkodzić plastikowego kolektora wybuchem, ale gaz i tak był podawany w sposób ciągły przez co niektórzy musieli wymienić kolektor.
W IV generacji zrobiono wtryski z prawdziwego zdarzenia i gaz jest podawany na otwarty zawór, przez co wyeliminowano gaz w kolektorze dolotowym.
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-04-10, 13:55   

zgadzam sie z toba mamert. instalacje IV generacji sa juz na tyle zaawansowane ze mozna je bez problemu montowac w silnikach benzynowych. i zgadzam sie ze V generacja jest nie dla nas bo nie mamy na tyle dobrego gazu
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-10, 14:43   

No właśnie, jeszcze jedno: gdzieś czytałem, że lepiej zagazowywać silniki po dobrym dotarciu na benzynie (mniej więcej po 10 tys. km lub roku) - czy IV. generacja to też zmieniła?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-10, 15:38   

laisar napisał/a:
No właśnie, jeszcze jedno: gdzieś czytałem, że lepiej zagazowywać silniki po dobrym dotarciu na benzynie (mniej więcej po 10 tys. km lub roku) - czy IV. generacja to też zmieniła?


Nie wiem, dla mnie to jakiś następny mit, właściwie to się powinno docierać silnik na gazie - wyższa oktanowość czyli większa odporność na spalanie stukowe, lepsze smarowanie tłoków, gaz nie rozpuszcza warstwy oleju na cylindrze, oraz nie powoduje powstawania nagaru.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-14, 11:14   

No proszę - albo szkoła falenicka, albo faktycznie zmieniło się to jednak z czasem.

Dzięki - coraz bardziej jestem zaciekawiony, więc podrążę jeszcze temat

Natomiast odszczekuję zdanie nt drożyzny <; - w Wawie LPG do MCV-ki kosztuje 5kzł... ale za to twierdzą, że gwarancja obowiązuje w pełnym zakresie. Dopytam się jeszcze przy okazji, bo byłem tylko przelotem, króciutko.

W każdym razie montują tylko do 1.6 8v - co ciekawe, z tego co czytam to np w Holandii montują dla odmiany właśnie głównie do 16v. Nie mogę się jednak doszukać, którą generację...


Całe moje szczęście... Jak się tylko zainteresowałem gazem to zaraz nasz ukochany fiskus planuje podnieść akcyzę ):

http://gospodarka.gazeta....81,5118476.html
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,5123505.html
http://gospodarka.gazeta....81,5128164.html
http://gospodarka.gazeta....81,5128520.html
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-17, 22:27   

Wiesz co laisar, to jest cios poniżej pasa z twojej strony :-/
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-17, 22:30   

Z mojej? A kto mi tak ochoczo zachwalał? d;

A bardziej serio: ja naprawdę nie pracuje w MinFin...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-17, 22:36   

Jeżeli stosunek ceny gazu do benzyny będzie wynosił 1/2, to ta wiadomość nie jest zła.
Ale jeżeli stosunek będzie 2/3, to koszty eksploatacji będą takie same jak na benzynie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-17, 22:46   

A właściwie dlaczego akurat 2/3? Owszem, im mniejsza różnica w cenie, tym oczywiście więcej trzeba przejechać żeby zwróciła się inwestycja w instalację i jej eksploatację (dodatkowe przeglądy), ale dopóki gaz jest tańszy, to i tak powinno być to opłacalne.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-17, 23:25   

2/3 to granica opłacalności, ponieważ gazu pali się więcej o 15-20 % , dodatkowe przeglądy gwarancyjne, a w przypadku nowego auta przeglądy rejestracyjne już co roku, dodatkowo cena instalacji przy stosunku 2/3 będzie się zwracać po 4-5 latach, a nie jak na chwilę obecną 2-2,5 roku.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-17, 23:53   

Cytat:
gazu pali się więcej o 15-20 %

Faktycznie, to trochę zmienia postać rzeczy - jakoś licząc przed chwilą ubrdałem sobie że to tylko 10%.

Cytat:
przeglądy rejestracyjne już co roku

A tego nie wiedziałem - dzięki.

Cytat:
cena instalacji przy stosunku 2/3 będzie się zwracać po 4-5 latach, a nie jak na chwilę obecną 2-2,5 roku.

No, to już akurat zależy od przebiegu - a i ceny instalacji znacznie się różnią...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-18, 09:26   

laisar napisał/a:
No, to już akurat zależy od przebiegu - a i ceny instalacji znacznie się różnią...

Ta moja instalacja zwróci się po 30 kkm cena 3950, ale przy 5 kpln (Warszawa) za instalację, to wyjdzie jakieś 40-45 kkm, a jeszcze jak stosunek ceny będzie 2/3 to zwrot inwestycji przy ok 80-100 kkm - to wtedy lepiej kupić klekota którego najwyraźniej nie lubisz, lub jeździć na benzynie.
Moja pierwsza instalacja gazowa w Palio zwróciła mi się w 3 miesiące, było to w 2003 roku, ale to trochę inaczej liczę, wtedy pracowałem jeżdżąc po całym pomorzu i miałem kilometrówkę, ale i tak wtedy przejechałem ok 10 kkm.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-18, 10:29   

Cytat:
cena 3950, ale przy 5 kpln (Warszawa) za instalację

Na szczęście nie ma obowiązku kupowania tam gdzie się mieszka (; - i dlatego zamierzam popytać jeszcze w innych regionach.

Cytat:
klekota którego najwyraźniej nie lubisz

Jeśli już, to wyłącznie ze względów ekologicznych - finansowo po prostu ani mnie na niego nie było stać, ani też nie miał większego sensu w rozsądnym dla mnie horyzoncie czasowym.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-18, 10:45   

laisar napisał/a:
Na szczęście nie ma obowiązku kupowania tam gdzie się mieszka (; - i dlatego zamierzam popytać jeszcze w innych regionach.


Za daleko nie szukaj, bo dojazdy na przeglądy i ewentualne naprawy. Co prawda, jest assistans na instalację, ale to tylko na napawy doraźne. No i musisz zrobić to w warsztacie poleconym przez RENO POLSKA, żeby nie stracić gwarancji, a masz jeszcze 2 lata.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-18, 12:04   

Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tych uwarunkowań, ale dzięki za wyartykułowanie.

W każdym razie z tego co na razie widzę, różnice są na tyle duże, że i tak wydaje mi się to warte przynajmniej sprawdzenia.

Poza tym Polska nie jest aż taka strasznie duża, ceny usług (w tym transportowych) dzięki dużej konkurencji są przystępne, a ja i tak regularnie bywam w różnych regionach naszego kraju (nie ma jak rodzinka... ;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne