Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:46
Dacia Logan MCV 1.4 MPI opinie o silniku
Autor Wiadomość
PAPIRUS 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV AMBIENCE
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 91
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2007-11-25, 19:39   Dacia Logan MCV 1.4 MPI opinie o silniku

Za około 14 dni stanę się właścicielem Daci Logan MCV 1.4 MPI Ambienc szary platine prosilbym o opinie o dynamice tego rodzaju silnika gdyż nie mogę znależć opini a ułatwiło by mi użytkowanie tego auta(chciałem kupić 1.5 dCI ale nie bylo w salonach a nie mogłem czekać).
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-25, 20:21   

Z max dwoma pasażerami na pokładzie i mieście może być, na trasie brakuje dynamiki i przy wyprzedzaniu trzeba mocno redukować biegi i wysoko kręcić silnik.Plusem jest niezawodność i trwałość jednostki (jak głoszą opinie użytkowników Renault z tym silnikiem)
_________________
GeRRaD
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-25, 20:23   

Bestia na kolach to raczej nie bedzie... ;-) Do normalnej eksploatacji (niezbyt zaladowanym) powinien byc wystarczajacy.

Moze to sie przyda:

dacialogan024.jpg
Plik ściągnięto 25970 raz(y) 16,59 KB

 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-11-26, 11:35   

Przy wysokich obrotach szybszy od 1.5 DCi 68KM. Przy niższych silnik po prostu do popychania autka do przodu. Jeździłem ośmiozaworówkami Renault wg następujących zasad: Jazda normalna obroty 2000-3000 (na piątce do 4000), jazda bardzo oszczędna 1500-2500, wykorzystanie elastyczności silnika 3000-4000 (jazda dynamiczna), pełna moc, maksymalne osiągi 4000-5800. Zimnego silnika nigdy nie kręcę ponad 2500 obrotów i nie wciskam gazu w podłogę dopóki nie załapie temperatury. Przy takich warunkach silnik powinien być przy 150 000 km w idealnym stanie. Do 100 000km spokojnie można jeździć na syntetyku, po 100 000km można zacząć się zastanawiać nad półsyntetykiem. Odradzam długą jazdę z pustym bakiem (siada pompa paliwa szybko). Lepiej dotankowywać po 30 zł do prawie pełnego baku niż wlewać symboliczne ilości do pustego (jeśli ktoś tak tankuje). Na zimę/ po zimie warto zabezpieczyć kable elekrtyczne i gniazda sprayem zapobiegającym "śniedzeniu" (zwłaszcza masa akumulatora).
 
PAPIRUS 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV AMBIENCE
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 91
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2007-11-26, 18:41   

Dzieki właśnie taki opis mnie interesował jeszcze trochę i wykorzystam w praktyce :-D Troszkę się obawiam mialem Forda Escorta 1.6 16v kombi z 96R to tak jakoś podobnie eksploatowałem ten silnik żeby trochę odjechać trzeba było cisnąć obroty powyżej 3500 :)
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-11-26, 21:03   

Myślę, że będziesz zadowolony :-)
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-03, 13:26   

Dobry silnik na który nie będziesz raczej narzekał no i co najważniejsze sprawdzony w wielu pokoleniach renówek. Co do dynamiki to na nasze drogi starczy. Co do oszczędności to można założyć po 10tys. gaz i jeździć.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
PAPIRUS 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV AMBIENCE
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 91
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2007-12-03, 22:32   

To będzie samochod do jazdy z córką na rechabilitację,myśle że instalację gazową przemyślę jak zobaczę ile spali i ile km będziemy nim robić ,do pracy będę jeżdził nadal daewo TICO :)
_________________
DACIA LOGAN MCV 1.4M 65000 km :)


 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-03, 22:45   

Black Eryk napisał/a:
można założyć po 10tys. gaz i jeździć.


Nigdy się nie interesowałem, więc się nie znam: dlaczego dopiero po 10 tyś.? Przecież instalacje gazowe oferują również fabrycznie...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-04, 03:59   

laisar napisał/a:
Black Eryk napisał/a:
można założyć po 10tys. gaz i jeździć.


Nigdy się nie interesowałem, więc się nie znam: dlaczego dopiero po 10 tyś.? Przecież instalacje gazowe oferują również fabrycznie...


...istnieje rowniez teoria, ktora mowi, ze lepiej gaz (jako, ze jest gorszym paliwem od benzyny) zalozyc po "pozadnym dotarciu" silnika...
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-04, 09:27   

Tylko gdzie w MCV-ce zainstalować butlę? Czy można od spodu w miejscu koła zapasowego?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-04, 09:37   

...a koło zapasowe na tylnych drzwiach! :D
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-12-04, 11:03   

Andrzej napisał/a:
Tylko gdzie w MCV-ce zainstalować butlę? Czy można od spodu w miejscu koła zapasowego?


to jest wlasnie ten dylemat. Szczegolnie przy 7os.
Od spodu mozna. Tylko co z kolem zapasowym...? Zajmie resztki bagaznika.
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-12-04, 11:03   

laisar napisał/a:
...a koło zapasowe na tylnych drzwiach! :D


ew. na maske jak w Land Roverach.
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-04, 11:05   

dmas napisał/a:
laisar napisał/a:
...a koło zapasowe na tylnych drzwiach! :D


ew. na maske jak w Land Roverach.


W syrenie bosto zapas był przykręcony do dachu :)

kristoff
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-04, 12:31   

Proponowałem tył żeby nie niszczyć resztek aerodynamiki (hue hue...) Logana ;>
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-05, 12:14   

Zapas/dojazdówkę - w futerał i na klapę tylną żeby było jak w terenówkach :D
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
PAPIRUS 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV AMBIENCE
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 91
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2007-12-08, 14:37   

No cóż chyba się nie doczekam mojej MCV miała przyjechać 30 11 2007 na sklad powinna byc wczoraj 07 12 2007 u Zdunka ale jeszcze jej nie ma :-/ może za kilka dni już ją zobaczę :oops: i potem przed świętami będę już pomykal :-D
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-12-08, 21:13   

PAPIRUS napisał/a:
No cóż chyba się nie doczekam mojej MCV miała przyjechać 30 11 2007 na sklad powinna byc wczoraj 07 12 2007 u Zdunka ale jeszcze jej nie ma :-/ może za kilka dni już ją zobaczę :oops: i potem przed świętami będę już pomykal :-D


dluzsze wyczekiwanie to wieksza radosc przy odbiorze! wytrwalosci!
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
PAPIRUS 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV AMBIENCE
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 91
Skąd: Warmińsko-mazurskie
  Wysłany: 2007-12-15, 01:47   

Witam , 12 12 2007 mcv-ka dojechała,mam fakturke ,teraz ino przelew,kartę pojazdu i do rejestracji(ciekawe czy od razu numery dają) i autko zabieram do domku ,w święta chyba będę siedział w aucie zamiast w domku :mrgreen:
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-12-15, 21:43   

Gratulacje. Ja rozwiązałem problem spędzania świąt w mojej daci, kupiłem sobie model daci w salonie. Teraz jak tylko się stęsknie oglądam model. :mrgreen:
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-12-15, 22:13   

PAPIRUS napisał/a:
Witam , 12 12 2007 mcv-ka dojechała,mam fakturke ,teraz ino przelew,kartę pojazdu i do rejestracji(ciekawe czy od razu numery dają) i autko zabieram do domku ,w święta chyba będę siedział w aucie zamiast w domku


jacek napisał/a:
Gratulacje. Ja rozwiązałem problem spędzania świąt w mojej daci, kupiłem sobie model daci w salonie. Teraz jak tylko się stęsknie oglądam model.


Chyba każdy z nas tak miał na poczatku... :-D
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-16, 10:28   

dla golodupcow/mowie o sobie/ odbior nowego autka to jest jednak przezycie. bezawaryjnej jazdy i kufereczek stoweczek kazdemu. pozdrawiam swiatecznie.
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-19, 09:42   

Witam - nowy jestem i pozwalam sobie odświeżyć temat - żeby nie powtarzać.

Czy wykres zamieszczony w tym temacie oznacza, że normą jest nagłe ożywianie się silnika powyżej 4200 obr/min. Ja swoje auto już nawet do serwisu wstawiałem bo muli poniżej tych obrotów - przyspiesza, ale jakoś tak no wiecie... (nie stwierdzili żadnych usterek). A przy 4200 jakby się coś przełączało - gwałtowny przyrost mocy. Jest to o tyle dziwne, ze wg. danych maksymalny moment pojawia się już przy 3000 i od tego momentu silnik powinien ciągnąć.

Ja wprawdzie ostanio TD silniki miewałem i tam to wygląda zupełnie inaczej, ale zastanawia mnie ten nagły-skokowy przyrost mocy.

Też tak macie u siebie :?:

Tak poza tym to ok. Wczoraj sprawdzałem spalanie poza miastem i przy spokojnej jeździe (max 110) na trasie z bagażnikiem i rynienkami pod rowery na dachu (nie chciało mi się zdejmować) 6,2 spaliła.

A - dzwoniłem na puławską w sprawie skrzypiących wycieraczak - mają oddzwonić.
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-20, 07:03   

Hej, to nie jest prowokacja ;-) Napiszcie coś bo mnie to ciekawi strasznie. No i efekt jest bardzo wyraźny - nie wydaje mi się. Na jedynce nie czuć tego jeszcze, ale na dwójce już jak najbardziej. A, silnik ma 3 tys. przejechane.
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne