Witam, potrzebna pomoc jak w temacie. Musiałem odłączyć akumulator, by wyczyścić komorę silnika i po podłączeniu na radiu mam tylko 4 zera. Radio jest fabryczne. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-01, 13:17
W chevroletach i fiatach w podobnych sytuacjach wystarczyło podjechać do ASO - po przedstawieniu dowodu rejestracyjnego i dokumentu tożsamości właściciela, podawali bezpłatnie kod.
To było pierwsze co zrobiłem, ale w instrukcji napisali by kod przechowywać w bezpicznym miejcu, co też uczyniłem, a że jem dużo masła to mi się na pamięć rzuciło, pewnie za jakiś czas znajdę go w najbardziej oczywistym miejcu, lecz na chwilę obecną, jakby się pod ziemie zapadł. To nie jest tak, że przydarzył się problem i odrazu napisałem prośbę o pomoc.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-01, 14:01
wlodek67 napisał/a:
serwis który mam w pobliżu w soboty i niedziele nie pracuje
wlodek67 napisał/a:
w instrukcji napisali by kod przechowywać w bezpicznym miejcu, co też uczyniłem, a że jem dużo masła to mi się na pamięć rzuciło, pewnie za jakiś czas znajdę go w najbardziej oczywistym miejcu, lecz na chwilę obecną, jakby się pod ziemie zapadł.
w takim razie widzę tylko dwa rozwiązania:
a)wizyta w innym, czynnym w weekendy ASO (np. gdybyś planował jakąś wycieczke weekendową, choć często jest tak że w niedziele pracuje tylko salon sprzedaży, a serwis zamknięty)
b)odczekać do początku przyszłego tygodnia.
Jeszcze jedno, no dwa pytania. Jestem po lekturze serwisówki, wygląda na to że kod jest na tabliczce znamionowej, jeśli ktoś wie to prosiłbym o weryfikację, drugie jak zdemontować radio, bo niestety ale nie znalazłem tego w instrukcji.
@Pawlo po kontakcie z serwisem, koszt 50-60pln.
@benny86 jeśli możesz pomóc, to zrób to, a nie wykorzystuj sytuacji do nabijania postów.
Dzięki wszystkim za okazaną pomoc.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-03, 11:59
wlodek67 napisał/a:
@benny86 jeśli możesz pomóc, to zrób to, a nie wykorzystuj sytuacji do nabijania postów.
Kiedy niby wykorzystałem okazję do nabijania postów:
1)sugerując kontakt z serwisem (jak widać okazało się to skuteczne, tyle że płatne)
2)wskazując pożyteczne miejsce gdzie warto zapisać kod (po co płacić drugi raz gdy zechcesz np. podładować zimą akumulator?)
Swoje żałosne aluzje zachowaj do siebie, tak się składa że jakiś czas temu już pisałem co sądze o liczniku postów (w skrócie, jeśli o mnie chodzi to kasujcie go sobie kiedy chcecie, albo np. raz na X miesięcy/tygodni itp.).
wlodek67 napisał/a:
jeśli możesz pomóc
Widząc kolejy temat twojego autorstwa nawet gdy będe na 1000% pewny rozwiązany nie pofatyguje się, jak widać niektórym ludziom po prostu nie warto pomagać i lepiej mieć ich w głębokim poważaniu
Ostatnio zmieniony przez benny86 2011-10-03, 11:59, w całości zmieniany 1 raz
Kolego, a jak zapomnisz pinu do karty bankowej, to też zapytasz na forum? Gdyby kod był obok VINu to też by było śmiesznie, bo złodziej radia mógłby sobie przy okazji odpisać. 1234 działa w urządzeniach przemysłowych albo w tunerach satelitarnych, ale wtedy jest możliwość zmiany na jakiś bardziej skomplikowany. Znane mi modele radii mają kod niezmienny. Rozkodowanie zwykle polega na ingerencji w elektronikę, np. przeprogramowanie pamięci (wtedy oryginalny kod może ulec zmianie). Jeśli samochód jest z salonu, to należy wziąć ze sobą wszystkie papiery - niech wskażą, gdzie jest kod. Jeśli się zgubiło - trzeba zapłacić za odświeżenie, niestety.
Aha, i jeśli zrobisz np. 10 nieudanych prób z rzędu, to w niektórych radiach nawet serwis nie poradzi.
@benny86 nie irytuj się, bo nie warto, fakt mogłem napisać, jakie czynności podjąłem, zanim poprosiłem o pomoc na forum, dlatego stwierdziłem, że Twoje posty nic nie wnoszą do mojej sprawy, fakt spojrzałem na ilość postów i stąd wzięła się moja irytacja.
@eplus serwisówka MR453X7986A000:
„pre-kod jest odzyskiwany poprzez wysunięcie radia, zwrócić uwagę na cztery znaki nad kodem kreskowych, które są po literze T”, co prawda moja znajomość angielskiego jest mierna(oryginał: the pre-code is recovered by removing the radio and noting the four characters on the barcode that follow the letter T) i mogłem coś pokręcić, stąd moje pytanie.
Jeśli uważacie, że moje pytania są „poniżej pępka”, to „sorty menory, jedynaczkę z przodu…”
Po rozmowie z serwisem doszedłem do wniosku, że kod nie został mi dany, serwisant powiedział żeby sprawdzić w schowku, co też uczynię po powrocie do domu, a jakoś nie uśmiecha mi się „bulić” 5 dych za kod, który mi się chyba należy, stąd następne pytanie do właścicieli Daciek, tych którzy mają firmowe radio czy dostali rzeczony kod
Mnie też kod wpisali do książeczki ale to był kod klucza i powiedzieli że to ważne.
Wpisane to mam na pierwszej stronie książeczki gwarancyjnej tam gdzie odbierasz auto i akceptujesz warunki gwarancji.
Nie w książce przeglądów.
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-10-03, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Ten pre kod po literze T to prawdopodobnie fragment nru seryjnego. Na jego podstawie, po zweryfikowaniu legalności Twojego tytułu do posiadania radia, serwis skontaktuje się z centralą i z jej bazy danych lub za pomocą specjalnego "kalkulatora" uzyska właściwy kod. Wpisanie prawdziwego kodu na obudowie radia przez fabrykę nie ma sensu, to nie child lock, to jest przeciw bezwzględnym, wstrętnym złodziejom Zdarzają się wycieki z bazy producenta lub "cracki" do programów wyliczających kody, ale z tym nikt się nie zechce ujawnić, tym bardziej za darmo.
Edit: właśnie to masz w manualu na str. 86A-9.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-10-03, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Jeden z naszych kolegów zwrócił mi uwagę, że w książce przeglądów na str.2 na dolejest pole kod radia, i teraz mam dylemat czy mam domagać się by mi ten kod wpisali?
@Pawlo ja dostałem na spejalnej karce kod do kluczyka.
i w tym dziale poprosić o kod do radia.
Należy podać jaki auto posiadamy, zrobić zdjęcia naklejkom na radiu i wstawić na forum.
PS. Kody do radia to teraz w ogóle śmieszna sprawa, gdyż wygenerować sobie kod to teraz żaden problem. Można skorzystać z w/w forum, gdzie podadzą ci kod do twojego radia, albo skorzystać z generatorów kodów, które również można pobrać z netu.
Także kod to raczej problem dla właściciela niż dla złodzieja.
eplus napisał/a:
ale z tym nikt się nie zechce ujawnić, tym bardziej za darmo
Eeee tam, są fora na których ludzie, którzy mają dostęp generują kody do radia. :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-26, 09:11, w całości zmieniany 6 razy
Mi jak po wymianie akumulatora w VW zakodowało sie radio to pojechałem do pana co naprwia RTV i za 10 złmi rozkodował podając kod i technikę wprowadzania kodu na przyszłość. Dlamnie to alternatywa servisu w takim przypadku, do którego mam 100 km.
"Bitwa pod Grunwaldem"? Wiele rozkodowywanych radii VW dostawało nowy kod "1410". Opisy które guziki naciskać po kolei to już rzecz jawna.
Kiedyś też miałem jakiś problem z kodem, ale chyba nawet eserviceinfo nie było w stanie pomóc. Kod kodowi nie równy - jak zamki: jeden otworzysz zagiętym gwoździem, z innym nawet kasiarz się namęczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum