1.2 TCe 4x4 2017r - 56000 bez ani jednej awarii
1.6 SCe 4x2 2017r - 110000 - dwa razy rozszczelnił się przewód od klimy
1.0 TCe 4x2 2020r - 47000 - bez ani jednej awarii
Sandero 2016 r. 1.2 z gazem od samego początku. Aktualnie 309 tys. Z napraw poważniejszych to wymiana uszczelki pod głowicą przy 250 tys. Zaczynała się lekko pocić więc stwierdziłem, że nie ma co czekać. Poza tym, zerwały się śruby stabilizatora. Wymiana banalna, koszt części ok. 70 zł. W ostatnich dniach rozrusznik odmówił posłuszeństwa, ale załapał przy kolejnej próbie. Czyli już musze go obserwować i ewentualnie wymienić. Nic więcej się z autem nie dzieje.
Dacia Sandero 1,2 rocznik 2014 - 70,000km na liczniku
1/ odpadła osłona klamki z drzwi - kupiłem całą nową klamkę za ...19zł
2/ wypieły się (spadły z cięgna) linki od hamulca ręcznego
3/ jeśli wymiany żarówk się liczą, to w ciągu 12 lat wymieniłem 4 żarówki od dziennych i 1 stopu.
czyli tyle awarii w 12 lat.
Duster 2020 rok, ok. 40.000 km (wciąż na gwarancji), nic i oby tak pozostało ;)
Nie wpisywałem wymian żarówek, ale moje doświadczenia. Przez 7 lat w trzech Dusterach wymieniałem około 15 razy żarówkę od świateł mijania i jedną z tylnego kierunkowskazu. Zauważyłem pewną prawidłowość, że jak pada jedna żarówka, to najczęściej mija tydzień i padnie druga. Nie wiem czy to tylko u mnie, czy podobnie u kolegów.
Zauważyłem pewną prawidłowość, że jak pada jedna żarówka, to najczęściej mija tydzień i padnie druga. Nie wiem czy to tylko u mnie, czy podobnie u kolegów.
Oczywiście, to wynika z faktu, że raptem w układzie jest znacznie więcej prądu i ten drugi odbiornik jest bardziej obciążany. No i one się dość równo starzeją ze względu na resurs.
Dzisiaj dobiłem do 10k km, zajęło mi to 5 miesięcy i 12 dni ze średnia dzienną 60km. Jak na razie odpukać bezawaryjnie , choć nie całkiem bez problemów bo parę razy pojawił mi się komunikat "Skontroluj światła STOP", działa wtedy tylko trzecie światło stopu a problem znika po wyłączeniu i włączeniu zapłonu, drugi problem to rozłączający się carplay co ciekawe zazwyczaj rozłącza się raz krótko po uruchomieniu, wystarczy odłączyć i podłączyć telefon i potem przez resztę jazdy działa już bez problemu do czasu dłuższego postoju.
Już prawie ukończone 13 lat!
Nalotu 155 tyś.
W tym roku: wymiana tłumika środkowego i końcowego, druga ( na 13 lat) wymiana tarcz i klocków, bębny z szczękami o dziwo ok od nowości. Kilka lat temu wymiana skraplacza klimatyzacji- dziura. Dwa razy w przeciągu tych lat wymiana końcówek drążka..., po 10 latach nowa większa butla lpg, reszta to żaróweczki w tym wąsate pod klawiszami - pierdołki. Uczciwe wozidło. Ma dożywocie
Ostatnio zmieniony przez WOJCIESZKO 2024-08-18, 18:22, w całości zmieniany 1 raz
Lodgy 1.6 - 84 KM - 206 000 kilometrów 3 usterki za 450 pln.
Lambda - sam zmieniłem
Wajcha kierunków - sam zmieniłem
Siłownik rygla przednich drzwi pasażera - sam zmieniłem ale nie polecam widoczności brak robi się na dotyk ;)
Zauważyłem pewną prawidłowość, że jak pada jedna żarówka, to najczęściej mija tydzień i padnie druga. Nie wiem czy to tylko u mnie, czy podobnie u kolegów.
Oczywiście, to wynika z faktu, że raptem w układzie jest znacznie więcej prądu i ten drugi odbiornik jest bardziej obciążany. No i one się dość równo starzeją ze względu na resurs.
To nie do końca tak działa z tym prądem;)
Po prostu żarówki równo się zużywają i tyle.
A im bardziej jasne i białe, tym z mojego doświadczenia szybciej.
Minęło 60 tys. Wszystko ok. Tylko jedna "przygoda" ostatnio - uszkodziła się pompa wody. Zdążyła na gwarancji (wymieniona).
U mnie 40 tys i też pompa wysiadła. Jakie były objawy uszkodzonej pompy i jak długo czekałeś na wymianę? Moja wyła jak karetka pogotowia. Ponoć łożysko
Zauważyłem pewną prawidłowość, że jak pada jedna żarówka, to najczęściej mija tydzień i padnie druga. Nie wiem czy to tylko u mnie, czy podobnie u kolegów.
Oczywiście, to wynika z faktu, że raptem w układzie jest znacznie więcej prądu i ten drugi odbiornik jest bardziej obciążany. No i one się dość równo starzeją ze względu na resurs.
To nie do końca tak działa z tym prądem;)
Po prostu żarówki równo się zużywają i tyle.
Tak? A mnie się wydawało, że żarówka jest jak opornik, więc jej spalenie oznacza mniejszy opór, a mniejszy opór oznacza większe natężenie, a większego natężenia mogą nie lubić inne odbiorniki?
Żarówka jak się spala to następuje przerwanie obwodu i nie płynie przez nią żaden prąd.
Poza tym odbiorniki są podłączone do zasilania równolegle, a nie szeregowo, no i działa prawo ohma :)
Jak masz podłączone do akumulatora 2 żarówki równolegle, to jak jedna się spali, to dla drugiej jest to obojętne, bo płynie przez nią taki sam prąd.
Żarówka jak się spala to następuje przerwanie obwodu i nie płynie przez nią żaden prąd.
100% racji, chociaż kiedyś H4 przepaliła mi się tak, że doszło do zwarcia (to włókno co świeci po przepaleniu wygięło się w taki sposób, że zwarło do drugiej "nóżki" dużo mniejszą długością, co spowodowało znaczne zmniejszenie oporu i wywalenie bezpiecznika).
Ot taka ciekawostka ;) Przez Bóg jeden wie ile lat i wymienionych żarówek, takie cudo zdarzyło mi się jeden jedyny raz... ;)
A skoro już dodaję post, to: 92000km od marca 2017r. ;)
Ostatnio zmieniony przez topdrive 2024-10-28, 06:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1262 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-28, 13:43
Dzisiaj - 28.10.24 mija 3 lata od czasu kiedy pierwszy raz zasiadłem za kierownicą mojego dustera i dziś właśnie przekroczyłem 95tys km przebieg. Spodziewałem się że w tym czasie pokonam nie więcej niż 45-60tyś, ale wyszło jak wyszło. Duster w ubiegłym tygodniu dostał nowe, całoroczne opony GY, a kiedy gdzieś nim jadę mam nadal takiego samego banan na twarzy jak 3 lata temu :)
miesiąc temu założyłem też hak więc dustek częściej będzie teraz pomykał z rowerami na bagażniku ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum