Luzik, nie obrażam się. Po prostu analizuje zachowanie auta i tyle. Czas pokaże jak to będzie się sprawować.
Czy zmierzyłeś już ile pali na 100 w mieście? na trasie?
Mówimy o Sandero Stepway? Czyli tym 16,5 cm nad ziemią?
PS. Sporo już stron (i katalogi) poczytałem ale nadal sporo niewiadomych. Np. nie dowiesz się z katalogu (i chyba nihdzie w Internecie) czy Sandero i Duster mają immobilizer. Dopiero zadzwoniłem do salonu i tam powiedzieli, że jest. A potrzebny do ubezpieczenia :)
Tak samo wysokość nadwozia nad gruntem nie jest podana (wyczytałem gdzieś nieoficjalnie).
Ostatnio zmieniony przez discharge 2021-08-02, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Co do wypalania gniazd zaworowych - jest to temat wielokrotnie podejmowany przy okazji dyskusji o różnicach w głowicach silników na benzynę i tych, które fabryka dostosowuje do gazu.
W tej chwili nie mogę znaleźć stosownej bibliografii, lecz z tego, co czytałem, to utwardzanie gniazd zaworowych zaczęto stosować już w momencie przechodzenia na benzynę bezołowiową (lata 80-te? Lata 90-te?). Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale wcześniej ołów w benzynie niejako chronił gniazda zaworowe.
Ja ujeżdżam Sandero od pierwszych kilometrów na gazie i uważam, że co ma być, to i tak będzie - nie jesteśmy w stanie wszystkiego wiedzieć, wszystko przewidzieć i mieć na to wpływ. Co jakiś czas przegonić na benzynie, żeby wtryskiwacze miały smarowanie i tyle.
Myślisz, ze ta benzyna bezołowiowa ma jakieś właściwości smarujące? A jeżeli tak, czy powrót do gazu nie wypłucze jej już przy pierwszym suwie?
Tutaj widziałem już Dacie na LPG powyżej ,200k km i nadal jakoś działają.
Tzn bez wymiany czy szlifowania gniaz zaworowych? A ile palą albo jaką mocą dysponują? Bo na ile rozumiem te mechanizmy, wypalone gniazdo traci kształt więc jest nieszczelne. Wówczas sprężanie jest gorsze, przedmuchy itp. Więc musi tracić paliwo (miesznkę) a więc i moc.
No bez remontu silnika, co ty się tak tych gniazd uczepiłeś? :) Za dużo czytasz i chyba pierwsze auto z LPG co?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-02, 20:29
Mnie też zawory niepokoiły (a analizuję zakup logana/dustera) i na którymś forum, chyba renault trafiłem na analizę gościa który zakłada LPG i który na podstawie typu wtryskiwaczy stwierdził że renault 1.0TCE lpg musi mieć dotrysk benzyny, ponieważ wtryski gazu na 3 cylindrach mają max wydajność dla ok 75KM a skoro mamy do dyspozycji 100KM to na samym gazie się tego nie da uzyskać.
Innym poza dostryskiem sposobem na ograniczenie problemu z zaworami przy LPG jest zastosowanie wariatora kąta wyprzedzenia zapłony - który chyba łatwo zrealizować na etapie projektowania sterownika do silnika przystosowanego do LPG. Także ja jestem trochę "uspokojony" ;)
W każdym razie "mój" zaprzyjaźniony diagnosta z Renault polecił mi ten silnik, twierdząc że skracając interwał olejowy do 10-12tyś /lub co rok, przy normalnej eksploatacji silnik powinien zrobić 200-300tyś bez większych problemów - to oczywiści tylko spekulacje ale poparte chyba 20 letniem doświadczeniem w renault (albo dłuższym - ale od tylu lat na pewno służył mi pomocą i radą z samochodami renault).
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-08-02, 20:30, w całości zmieniany 2 razy
wskaźnik poziomu benzyny stoi u mnie niczym zaklęty jest ciepło szybko przechodzi na lpg (aczkolwiek w instrukcji napisali, że w ekstremalnych sytuacjach może się przełączyć na benzynę bez sygnału dźwiękowego tylko sygnalizując to diodą, aby wrócić na lpg gdy sytuacja ekstremalna się skończy)
r70 napisał/a:
mamy do dyspozycji 100KM to na samym gazie
tyle mamy na samym gazie, na benzynie mamy 90 KM, a był wątek, że na benzynie komuś zmierzyli na hamowni tylko 70 KM.
r70 napisał/a:
skracając interwał olejowy do 10-12tyś /lub co rok, przy normalnej eksploatacji silnik powinien zrobić 200-300tyś bez większych problemów
to się tyczy również silników bez lpg. poza EU, np na Ukrainie, silniki 0.9 i 1.0 tce mają zalecany przez producenta interwał wymiany co rok i chyba co 10 tys km (albo 15 tys nie pamiętam dokładnie) i cieszą się opinią trwałych i niezawodnych.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-08-02, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
W swoim opisie podajesz, że masz Renault Captur. Ja się waham między Dacia (Duster/Sandero Stepway) a Capturem z LPG. Ty mówisz, że chcesz Dacię. Czy Captur się po prostu znudził czy są jakieś inne za i przeciw?
Ja chciałem kupić Captura w automacie a Dacia to nie było planowane dziecko. W każdym bądź razie kupiłem 2 letnie auto zamiast 6-7 letniego Captura z przebiegiem ponad 100 000km i nie żałuję.
Ja chciałem kupić Captura w automacie a Dacia to nie było planowane dziecko. W każdym bądź razie kupiłem 2 letnie auto zamiast 6-7 letniego Captura z przebiegiem ponad 100 000km i nie żałuję.
Długo jeździsz tym Sandero? Z opisu wynika że nie długo (rocznik 2019 dwuletnie to kupiłeś w 2021)?
Apropos Captura - dziwna oferta salonowa Renault Captura - tańszy model ZEN* ma połowę opcji, których nie ma droższy INTENS i vice versa. Np. o ile pamiętam, Toyota (przynajmniej Yaris, bo taką chciała pierwotnie żona) daje w każdej wyższej wersji to co ma niższa + więcej. A tu masz "albo rybki albo akwarium".
*) Zero emission, zero noise? sprawdziłem bo mnie raziła ta nazwa.
Ostatnio zmieniony przez discharge 2021-08-02, 23:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 341 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-08-03, 00:06
discharge napisał/a:
Czy zmierzyłeś już ile pali na 100 w mieście? na trasie?
Mówimy o Sandero Stepway? Czyli tym 16,5 cm nad ziemią?
Jeżdżę od ponad tygodnia i na ten moment mam takie wyniki:
- 426 km zrobione na 33,3 litrach gazu (Shell), co daje matematycznie średnie spalanie 7,82 l/100 km. Trasy robione głównie na A1 (średnia prędkość 37,8 km/h) i po Częstochowie. Komputer pokazywał 8,8 l/100 km,wiec praktycznie o 1 litr zawyżał.
- w tej chwili 7,5 l z trasy 150 km, gdzie większą część jechałem drogami podmiejskimi maks. 100 km/h.
Czy zmierzyłeś już ile pali na 100 w mieście? na trasie?
Mówimy o Sandero Stepway? Czyli tym 16,5 cm nad ziemią?
Jeżdżę od ponad tygodnia i na ten moment mam takie wyniki:
- 426 km zrobione na 33,3 litrach gazu (Shell), co daje matematycznie średnie spalanie 7,82 l/100 km. Trasy robione głównie na A1 (średnia prędkość 37,8 km/h) i po Częstochowie. Komputer pokazywał 8,8 l/100 km,wiec praktycznie o 1 litr zawyżał.
- w tej chwili 7,5 l z trasy 150 km, gdzie większą część jechałem drogami podmiejskimi maks. 100 km/h.
Na razie za wcześnie na wnioski, uczę się auta
Te 37,8 km/h to jakaś literówka czy stałeś w korkach?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-03, 09:09
discharge napisał/a:
r70 napisał/a:
[...] analizuję zakup logana/dustera [...]
W swoim opisie podajesz, że masz Renault Captur. Ja się waham między Dacia (Duster/Sandero Stepway) a Capturem z LPG. Ty mówisz, że chcesz Dacię. Czy Captur się po prostu znudził czy są jakieś inne za i przeciw?
Chęć zmiany wynika u mnie z kilku powodów:
- sporo korzystam z tego samochodu w działalności i boli mnie że paliwo i pozostała eksploatacja nie jest kosztem.
- w 1.2TCE trudno zainstalować gaz.
- potrzebuję samochodu z większym bagażnikiem (kwestie rodzinne)
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 341 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-08-03, 10:29
37,8 kmh wskazał komputer i jest to realne, bo Częstochowa jest z każdej strony rozkopana i o płynność jazdy ciężko.
Generalnie jeśli potrzebujesz większego bagażnika, to 3 września mają zaprezentować następcę MCV i Lodgy jako jeden model. Zważywszy że ma być oferowany także jako 7osobowy,mozna liczyć na ponadprzeciętny bagażnik.
Generalnie wiem jak ciężko zdecydować się na auto i będąc świadomym technicznie ten wybór jest jeszcze trudniejszy. Wybrałem Sandero 1.0 tce z gazem i póki co jestem zadowolony. Co do awarii - co ma być, to będzie. Miałem już auto z prosta turbiną, hydrauliką luzu zaworowego a i tak problemów z autem miałem pełno. Tyle że to była używka.
Generalnie wiem jak ciężko zdecydować się na auto i będąc świadomym technicznie ten wybór jest jeszcze trudniejszy.
Też mam tą przypadłość :)
Jedni decydują się na konkretny egzemplarz bo im się podoba kolor, błotnik, maska itp.
Drudzy na podstawie renomy (emblemat BMW, Mercedes itp).
Jeszcze inni na podstawie zasłyszanych ogólników.
I wreszcie tacy jak my, którzy drążą, analizują, rozważają itd.
Obym się nie przeanalizował jak było 15 lat temu z aparatem fotograficznym, kiedy to siedziałem i analizowałem miesiącami i kupiłem naprawdę wówczas optymalny (cena do jakości) aparat. Tylko że te wszystkie udogodnienia nie były przeze mnie wykorzystywane a 2 lata później miałem już wystarczający aparat w smartfonie (bo właśnie weszły na rynek). Do dziś dzień mój kontakt z aparatem to coroczne przypomnienie w kalendarzu "naładuj Nikona". I o dziwo ta bateria z 2006 roku podładowywana dorocznie trzyma 1-1,5 roku (na nieużywanym ale trzyma się). Wydałem wtedy 3,500 (z obiektywem) ale pożytku nie mam.
Właśnie teraz biję się z tymi :
- asystent utrzymania pasa ruchu
- czujniki parkowania
- kamera parkowania tyłem
- utrzymanie odległości między pojazdami w korku
- itp
Co radzisz (radzicie) sobie odpuścić żebym bezużytecznych bajerów znów nie nazbierał?
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 341 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-08-03, 14:17
Czujniki parkowania (przód, tył) i kamera cofania jak najbardziej warte brania. Sprawdzają się zarówno na mieście, jak i na ciasnych podwórkach.
Klima automatyczna też radzi sobie w Sandero bardzo okej i poza funkcjonalnością ma też ładny design.
Medianav warto, bo masz dodatkowy port USB na dole, 6 głośników o zaskakująco dobrym brzmieniu (w miejsce 4 szt. w Media Display), nawigację z mapami Here (działa sprawnie) i bezprzewodowo Android Auto. Za 900 zł zyskuje się zatem sporo.
Hands free - tu zdania będą podzielone (logiczne). Dla mnie mega wygoda i swoboda. Działa to dobrze i nie mam zastrzeżeń.
Nie brałem czujników martwego pola, bo jeśli pamięć nie myli, musiałbym je z pakietem dobierać rzeczy, na których mi nie zależało (tj kolumnowy podłokietnik i elektrycznie sterowany hamulec ręczny).
Czujniki parkowania (przód, tył) i kamera cofania jak najbardziej warte brania. Sprawdzają się zarówno na mieście, jak i na ciasnych podwórkach.
W tak małym i dość foremnym aucie jak Sandero?
Skończy się jak z człowiekiem (zasłyszane z pierwszej ręki), który kupił Mazdę 3 full-wypas, a jak przyszło do parkowania prostopadłego, to się okazało, że płochamu tancioru i jajca mieszajut. Nie nauczył się parkować na oko (nie umie ocenić dystansu, szerokości), obraz na kamerce umie przeanalizować, ale tylko w miejscu, które dobrze zna, więc prościutki manewr zajął mu ładnych parę minut...
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 341 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-08-03, 14:28
Nawet w małym aucie się mogą przydać. Ja tam umiem parkować i na czujnikach, i tradycyjnie z użyciem lusterek (i tak kontrolnie rzucam okiem cofając w lusterka). Nie są drogie, a jednak ułatwiają życie.
Czujniki parkowania (przód, tył) i kamera cofania jak najbardziej warte brania. Sprawdzają się zarówno na mieście, jak i na ciasnych podwórkach.
W tak małym i dość foremnym aucie jak Sandero?
Skończy się jak z człowiekiem (zasłyszane z pierwszej ręki), który kupił Mazdę 3 full-wypas, a jak przyszło do parkowania prostopadłego, to się okazało, że płochamu tancioru i jajca mieszajut. Nie nauczył się parkować na oko (nie umie ocenić dystansu, szerokości), obraz na kamerce umie przeanalizować, ale tylko w miejscu, które dobrze zna, więc prościutki manewr zajął mu ładnych parę minut...
Siedziałem w Sandero 3 i jest chyba nawet gorzej pod względem widoczności niż w Sandero 2, z której wnętrza widać do tyłu dużo mniej, niż w Peugeocie 306.
A Mazda 3 (te nowsze generacje) to chyba jeden z najgorszych pod tym względem samochodów. No i dobrze że ten manewr mu tyle zajął - to znaczy, że był ostrożny i nie chciał uszkodzić auta swojego i innych.
Ja do tej pory (po roku) wszystkie manewry parkingowe Sandero (zwłaszcza tyłem) wykonuję dużo wolniej i ostrożniej niż 306-ką i możesz mnie nazywać złym kierowcą.
Za kamerę chyba bym obecnie dopłacił, ale za czujniki parkowanie nie. Wyczucie gabarytów to jedno i można się przyzwyczaić, ale braku informacji z powodu braku widoczności nie da się niczym zastąpić.
Czy zmierzyłeś już ile pali na 100 w mieście? na trasie?
Mówimy o Sandero Stepway? Czyli tym 16,5 cm nad ziemią?
Jeżdżę od ponad tygodnia i na ten moment mam takie wyniki:
- 426 km zrobione na 33,3 litrach gazu (Shell), co daje matematycznie średnie spalanie 7,82 l/100 km. Trasy robione głównie na A1 (średnia prędkość 37,8 km/h) i po Częstochowie. Komputer pokazywał 8,8 l/100 km,wiec praktycznie o 1 litr zawyżał.
- w tej chwili 7,5 l z trasy 150 km, gdzie większą część jechałem drogami podmiejskimi maks. 100 km/h.
Na razie za wcześnie na wnioski, uczę się auta
Ja ostatnio przejechałem 3000km na urlopie i gazu średnie 7.9L. Na benzynie też jeździłem i tak litr więcej wychodzi.
_________________ DACIA - fun to drive
Ostatnio zmieniony przez syn marnotrawny 2021-08-04, 23:41, w całości zmieniany 1 raz
To są Dacie na rynek wschodni, Urugwaj, Indie itd. Różnią się tylko emblematem i tym że interwały wymiany oleju mają wpisane tak jak powinno być a nie co 30 000km.
Są jeszcze inne ciekawe modele Renault na tamten rynek. Zobacz sobie Renault Kwid czy Triber. W w/w modelach popularna jest skrzynia ta co ja mam, easy-r
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-08-06, 08:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum