Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 205 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2021-02-25, 14:10
Miałem to samo w czarnej Sandero, samochód 10 lat i przy sprzedaży padło pytanie od Kupującego, kiedy nabijana była klimatyzacja
Żebym był nieuczciwy mógł bym powiedzieć, że jesienią ale nie stosowne jest oszukiwanie a klimatyzacja chłodzi jak potrzeba.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 742 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2021-02-25, 16:28
klima chodzi, 2 latka to tak w sumie jest 2,5 a w sierpniu będzie 3 i dlatego się zastanawiam ;)
Na razie wymyśliłem że OT60tys zrobię a klimę albo po żniwach albo za rok.
Ozonowanie - może uda się w robocie ogarnąć ozonator na parę minut, zobaczymy ;)
Właśnie wróciłem z pierwszego przeglądu po roku.
Materiały własne - filtr kabiny (orygniał Renault). Do tego na moją prośbę olej (Castrol RN17) i filtr oleju (oryginał Renault)..
Koszt części ok. 180 zł.
Koszt robocizny wyjściowo - 232 zł, po rabacie 210 zł
SUPER.
Za rok może pojadę do Wieliczki bo przejazd tam i z powrotem to dzisiaj koszt ~60 zł.
Zadzwonię i zapytam. I przy okazji po latach ponownie zawitam do Wieliczki.
przy sprzedaży padło pytanie od Kupującego, kiedy nabijana była klimatyzacja
To było pytanie z tzw. podchwytliwych, odpowiedź potwierdzająca konieczność nabijania klimy może sugerować jej nieszczelność co jednocześnie daje argument do negocjacji ceny.
Czy ktoś wie, ile RRG Warszawa życzy sobie za usługę door to door (czyli, że zabierają samochód spod domu na przegląd i tam go następnie odstawiają)?
Odpowiem samemu sobie: 123 złote. Samochód zabierają między 8 a 9, a oddają między 15 a 16 (przynajmniej ja tak się umówiłem, pewnie są też inne możliwości).
W takim razie inne pytanie: czy przegląd po pięciu latach jest - w kontekście kupowania materiałów - w jakiś sposób szerszy niż do tej pory?
Ostatnio zmieniony przez gfedorynski 2021-03-23, 13:24, w całości zmieniany 1 raz
czy przegląd po pięciu latach jest - w kontekście kupowania materiałów - w jakiś sposób szerszy niż do tej pory?
To zależy od planu serwisowego Twojego auta - np moje ma po 4 latach przegląd główny, więc w 5 roku mam tylko najmniejszy przegląd serwisowy.
Plan przeglądów powinieneś był dostać z samochodem, potem mogłeś sprawdzić na portalu "Moja Dacia", a teraz jest dostępny na stronie https://sklep.dacia.pl/serwisy/przeglady
Dzięki za wskazówkę z planem przeglądów, na stronie Moja Dacia wygląda to na jakoś amatorsko zadrutowane.
Prawdę mówiąc nie widzę, żeby któryś przegląd wyglądał na bardziej główny - po czterech latach mam dodatkową wymianę płynu hamulcowego i świec, a po pięciu płynu chłodzącego (filtr powietrza pomijam bo robię go co roku i tak).
Ale widzę, że w zeszłym roku nie wymieniłem świec, a wg rozpiski powinienem. Rozumiem, że w takim razie dobrze będzie zrobić to teraz.
Jak zwykle niezawodny laisar.
Dzięki temu linkowi Dacia Shop, udało mi się wynegocjować korzystną kwotę pierwszego przeglądu gwarancyjnego.
Nie chce mi się znowu opisywać tego samego, więc dla zainteresowanych podaje linka do opisu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3852 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-26, 08:48
gfedorynski napisał/a:
Dzięki za wskazówkę z planem przeglądów, na stronie Moja Dacia wygląda to na jakoś amatorsko zadrutowane.
Polecam korzystanie z apki "My Renault" na telefon. W niej szybko zobaczymy harmonogramy przeglądów dla swojego samochodu, czynności serwisowe, oraz całą historię przeglądów.
MyRenault-1.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 113,04 KB
MyRenault-2.jpg
Plik ściągnięto 231 raz(y) 91,53 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-03-26, 09:05, w całości zmieniany 2 razy
Jak zwykle niezawodny laisar.
Dzięki temu linkowi Dacia Shop, udało mi się wynegocjować korzystną kwotę pierwszego przeglądu gwarancyjnego.
Nie chce mi się znowu opisywać tego samego, więc dla zainteresowanych podaje linka do opisu.
Tak zmieniłem na Elfa, sprawdził się w poprzedniku.
Sprawdzali normę, nie mieli do niczego żadnych uwag. Wszystkie materiały były oryginalne, kupowane u kolegi Toka z forum.
Robiłem wczoraj przegląd po (prawie) pięciu latach. Miało być pięknie, a wyszło tylko prawie pięknie.
Zamówiłem usługę door-2-door - dla mnie dużo sensowniejsza opcja, niż tracenie pół dnia w serwisie/dojazdach do serwisu. Kierowca był przed ósmą, wziął samochód, zostawił swój (nie mam pojęcia jak to się opłaca w taki sposób, no ale nie moja sprawa).
Miałem swoje części - oprócz standardowych świece (które powinny być wymienione rok temu) i płyn chłodzący. Oraz na wszelki wypadek tarcze i klocki hamulcowe.
Serwis zadzwonił chyba jeszcze przed dziewiątą, jedyną uwagą którą zgłosiłem było wystawanie uszczelki na przedniej szybie po obu stronach. Udało się to poprawić tylko po jednej, no ale priorytetem jest dla mnie oczywiście niezepsucie szyby, więc nie mam specjalnych pretensji.
Okazało się, że kupione przeze mnie tarcze nie pasują (pododbno katalog Renault gada bzdury), musiałem więc kupić w cenach serwisu, co popsuło połowę mojego misternego planu. Całe szczęście CarDona zgodziła się przyjąć zwrot tarczy i klocków (choć brałem na firmę, więc teoretycznie nie musiała). Poza tym nie kupiłem pięciu uszczelek kolektora, bo nie wiedziałem, że będą potrzebne przy wymianie świec (trzeba zdemontować kolektor).
Kosztowało to wszystko następująco:
1. Materiały CarDona:
filtr oleju 22,49
filtr powietrza 38,80
filtr kabiny 45
olej 900SXR 124
świeca 4 x 34
płyn chłodzący 5L 62,99
płyn chłodzący 1L 17,99 (nie był potrzebny)
tarcze hamulcowe 388 (zwracam)
klocki hamulcowe 113,99 (j.w.)
korek miski 5,99 (nie użyli i dali własny, nie wiem, czy był zły, czy przegapili)
W sumie wyszło strasznie dużo, ale zakres prac był większy. Najbardziej przepłacona chyba wymiana opon (i oczywiscie tarcze+klocki), ale chciałem wszystko załatwić za jednym zamachem.
Najlepsze na koniec - serwis zapomniał przekazać kierowcy dowód rejestracyjny. Przyślą mi go pocztą...
kupione przeze mnie tarcze nie pasują (pododbno katalog Renault gada bzdury)
Nie wiem jak w renówkach, ale w daciach od początku był z tym problem - wygląda to tak, jakby w fabrykach montowali co im wpadnie w ręce, a nie to co jest w danej specyfikacji wariantu...
A numery tarcz sprawdzałeś przed zakupem sam, dobrał sklep, czy podał Ci serwis?
Najpewniejszą metodą jest zresztą po prostu zdjęcie na chwilę koła - dane tarcz są nabite na ich froncie.
Tarcze mi dobierał konsultant ze sklepu, konkretnie były to 402069518R (280 mm) i były za duże, a założyli mi 402067016R (256 mm). Konsultant twierdzi, że w oficjalnym katalogu Renault (cokolwiek to jest) były takie, natomiast potem znalazł te mniejsze w jakimś niewspieranym już programie.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1770 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-04-11, 09:43
Tarcze w Daci to temat rzeka. Jak mam komuś dobierać tarczę to proszę o wymiar tarczy bo katalog swoje, a na aucie co innego.
Najlepsze są stare Sandero gdzie w jednej wersji silnikowej spotykałem 2 różne rodzaje tarcz i w obu katalog pokazywał odwrotnie :)
W corolli E 12 też było podobnie - zalezie od miejsca produkcji / wersji nadwozia było różnie . Jak zamawiałem tarcze na przód to najpierw zmierzyłem , a i tak sklep sprowadził na wszelki wypadek dwie wersje.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 108 Skąd: DW
Wysłany: 2021-04-20, 17:20
Dzisiaj w Sandero 1.2 mamy:
Elf 5W40
Filtr Oleju Renault
Filtr Powietrza Renault
Filtr Kabinowy (węglowy) Renault
Klocki hamulcowe TRW
Tarcze Textar
Naprawa Klaksonu (przerwany żółty przewód - standard w Daciach)
Mam Easy Service do 100000 km. Od roku - podobno na polecenie centrali Renault - zamiast 5W40 (wskazanego w zaleceniach producenta) leją mi 5W30. Za 25000 km koniec gwarancji, więc mi to lotto, ale puściłem im parę uwag o bezpodstawnej zmianie warunków umowy serwisowej - i tyle mojego.
Zresztą co 10000 leję swojego Elfa 5W40, oczywiście z wymianą w ASO, bo przecież w razie awarii byłbym winien bezdyskusyjnie.
Zamówiłem usługę door-2-door - dla mnie dużo sensowniejsza opcja, niż tracenie pół dnia w serwisie/dojazdach do serwisu. Kierowca był przed ósmą, wziął samochód, zostawił swój .
wow!
Ja nie oddałbym mojego auta w ręce człowieka, którego nie znam...Cholera wie, co z nim po drodze będzie robił i jaki ma styl jazdy...brrrrr
Ja nie oddałbym mojego auta w ręce człowieka, którego nie znam...Cholera wie, co z nim po drodze będzie robił i jaki ma styl jazdy...brrrrr
Samochód to tylko samochód, na tej samej zasadzie musiałbym w serwisie patrzeć na każdą śrubkę (wiem, są tacy, którzy tak robią) - to nie dla mnie. A ta usługa pozwala oszczędzić co najmniej pół dnia, które normalnie miałbym mniej lub bardziej w plecy.
Ostatnio zmieniony przez gfedorynski 2021-06-09, 11:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-06-12, 10:41
Zrobiłem pierwszy przegląd po roku Dacia Logan 1.0 Sce 2020 Przebieg 3200km. Bez wymiany oleju i filtrów bo nie ma tego w zakresie. Wymiana oleju i filtra co 2 lata albo 30 tys.km.
Koszt 185zł Na fakturze napisane ryczałt zamawiany przegląd na sklep.dacia.pl
Chyba rozbiłem bank. Fakt że przy 1 przeglądzie praktycznie nic nie wymieniają.
Zrobiłem pierwszy przegląd po roku Dacia Logan 1.0 Sce 2020 Przebieg 3200km. Bez wymiany oleju i filtrów bo nie ma tego w zakresie. Wymiana oleju i filtra co 2 lata albo 30 tys.km.
Koszt 185zł Na fakturze napisane ryczałt zamawiany przegląd na sklep.dacia.pl
Chyba rozbiłem bank. Fakt że przy 1 przeglądzie praktycznie nic nie wymieniają.
na pewno tej małej pojemności nie zostawię bez wymiany oleju na 2 lata lub 30000km....Sam wymienię go 1500km a później co 10000 km. Koszt niewielki, a tak małemu silnikowi to nie zaszkodzi. Oczywiście filtr oleju będzie taki jak w serwisie.
No to się ASO cenowo podniosło od tamtego roku..
Wymiana oleju w Sandero II 1,2 16V (materiały własne) rok temu z rabatem 98 PLN. Dziś 126 PLN...
Oczywiście wszystko przez "plandemię" jak twierdzi serwis...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum