Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-13, 11:02
Marcyś napisał/a:
A o co chodzi z aktywacją komputera lub zegara?
Poza tym, co napisał Czajo- niższe wersje wyposażenia nie miały aktywnych funkcji "liczących" komputerka typu zużycie, zasięg itp. No a zegar w wersjach po FL i z MediaNav, chyba zawsze był fabrycznie nieaktywny, bo był dostępny na radiu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-13, 12:30
Marcyś napisał/a:
Jeszcze pytanko ile jest kresek przy temperaturze silnika i ile stopni one oznaczją?
Był o tym stosowny wątek: KLIK
Co oznacza, że normalnie powinieneś mieć po nagrzaniu maksymalnie do 3 kresek temperatury, bo nasze 0,9TCe utrzymują normalnie 75-85°C 😉
Ja niestety u siebie nie mogę tego włączyć - w roczniku 2017 jest to niemożliwe.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-01-13, 12:40, w całości zmieniany 2 razy
Jeszcze pytanko ile jest kresek przy temperaturze silnika i ile stopni one oznaczją?
Był o tym stosowny wątek: KLIK
Co oznacza, że normalnie powinieneś mieć po nagrzaniu maksymalnie do 3 kresek temperatury, bo nasze 0,9TCe utrzymują normalnie 75-85°C 😉
Ja niestety u siebie nie mogę tego włączyć - w roczniku 2017 jest to niemożliwe.
Jeszcze pytanko ile jest kresek przy temperaturze silnika i ile stopni one oznaczją?
Jak już Dymek pisał 3 kreski i pojawiają się co 25°C
- pierwsza kreska - 25
- druga - 50
- trzecia - 75
Ogólnie dziwię się, że pytasz. Ja pierwsze co to odpaliłem temp silnika na zegarze i w aplikacji C.S. z poziomu deska rozdzielcza szukasz lub ustawiasz sobie temp płynu i ew temp oleju i sprawdzasz sobie ze wskazaniami zegara w samochodzie
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2025-01-13, 16:18, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1966 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-01-15, 13:57
mam pytanie do użytkowników 0.9Tce, nie o samo wskazanie temperatury silnika ale coś co jest z nią powiązane. U siebie w loganie zauważyłem, że po dłuższym postoju tak z 8h przy dzisiejszych temperaturach, silnik lubi przez kilka pierwszych metrów być mulasty ale miałem tak w różnych autach więc to nie problem, bardziej irytuje mnie to, że dojeżdżając do świateł i wciskając sprzęgło zrzucając bieg na luz, obroty potrafią spaść tak do 700 i podbijają po ułamku sekundy do tych 850. Występuje to do czasu aż silnik nie osiągnie tych 50 stopni. Czasem potrafi również wystąpić delikatne szarpnięcie podczas powolnego rozpędzania. Oczywiście w komputerze nie ma żadnych błędów wszystko jest sprawne, świece zapłonowe mają 3 lata i 30 tyś. km paliwo świeże tankowane co maksymalnie 1,5 tygodnia. Zastanawiam się czy to nie wina softa zrobionego pod Euro 6. Pamiętam, że w D4F Renault tez coś w nim pozmieniało i auta po 2016 roku były gorsze.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-15, 15:56
Również nie mam i nigdy nie miałem takich spadków obrotów. Zimny silnik po odpaleniu utrzymuje podwyższone obroty biegu jałowego, powyżej 1000 obr, które jednak po chwili się normalizują.
Przez kilka pierwszych minut dość niechętnie przyspiesza- fakt. Na luzie, zaraz po odpaleniu gdy podbijemy obroty, np. na 3500 i odpuścimy, to przy schodzeniu z obrotów ma jeden punkt (tak gdzieś około 2000), w którym szarpnie, prychnie i tyle. Ale po chwili już tego nie ma.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1966 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-01-15, 17:30
U mnie tez jakieś dramatyczne to nie jest i nie występuje zawsze. Dzisiaj wracałem z pracy i było wszystko ok, myślę, że podobne objawy z lekkim spadkiem obrotów ma dużo użytkowników tylko występuje to sporadycznie i nie wszyscy zwracają na to uwagę. Wydaje mi się że podobnie miałem w Dusterze II
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-24, 12:48
To jest instrukcja krok po kroku z podaniem pełnej ścieżki dostępu w programie ddt4all 😌
CarScannerem tego nie robiłem, bo wtedy jeszcze nie miał takich możliwości (2018r).
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-24, 13:33, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-26, 12:25
W Carscanner jedyna dostępna ścieżka do dezaktywacji to (nie testowałem czy działa):
Spryskiwacze i wycieraczki / Automatic reverse wiper / Nieaktywne
Nie ma za co...
W sumie w tych "Spryskiwaczach i wycieraczkach" siedzą raptem tylko 2 opcje, druga to "Intermittent ring installed" (tą drugą włączamy, gdy zainstalujemy sobie manetkę z regulacją interwałów przednich wycieraczek) więc nie wiem nad czym tu było się zastanawiać...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-26, 12:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum