Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-06-24, 19:18
a zagadam z kumplem, czy jakieś z Lodgy są:), ale wątpię, były ciekawsze auta do fotografowania
generalnie byliśmy na targach w Lipsku i na stoisku Dacii było kilka egzemplarzy więc można było sobie dokładnie obadać bestię
Nikt jakoś nie podkreśla, że u sąsiadów z południa Lodgy już od 38.200zł (8990 euro) ? W Polsce media konsekwentnie trzymają się ceny 41.000-42.000 zł. Na zdjęciu powyżej wygląda tak jakoś furgonetkowo, kanciasto nie jak samochód (van) osobowy.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-06-28, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-28, 22:36
ian napisał/a:
Na zdjęciu powyżej wygląda tak jakoś furgonetkowo, kanciasto nie osobowo.
Wygląda IMHO jak na każdym innym zdjęciu i to jest sporym plusem - kanciaste kształty zwiększają przestronność kabiny/bagażnika oraz ułatwiają manewrowanie na parkingu. Zwolennicy pięknych stylistycznie kombi mają jakieś tam alfy romeo
Wrażenie na gorąco (będzie z 50°C) - słuszny kawał auta, ładniejszy niż na fotkach, w wielu aspektach taka prawie MCV-ka-jaka-powinna-być-od-początku.
(Chociaż nie wiem czy jestem w stanie wybaczyć brak osobnych siedzeń - przynajmniej w 3. rzędzie, choćby jedynie w najwyższej wersji i nawet jako opcja d: ).
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
hmm a tutaj po przeliczeniu wychodzi 40500zł najtańsza wersja
ciekawi mnie jakimi cenami zaskoczy nas Dacia Polska
A lista opcji? Trudno się zorientować, ale na pewna nie ma klimy i dokupić też nie można.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-14, 15:13
ian napisał/a:
W ten sposób MCV staje się taką Lodgy dla ubogich...
a kto wtedy kupi Dokkera ?
skoro to ma być tanie auto do prostego przewożenia ładunku z punktu A do B, to ja bym po prostu wziął wtedy tańszego MCV - chyba że ktoś koniecznie chciałby nowsze auto
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-14, 16:31
Wg informacji z saloonu MCV wycofują ze sprzedarzy we wrześniu. Chyba, że jeszcze zostaną jakieś niesprzedane sztuki.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-18, 06:36
Wyraźnie słabym punktem Logdy jest bezpieczenstwo. To było jakoś zrozumiałe przy prymitywnym sedanie i może jeszcze w MCV. Ale w rodzinnym vanie, cztery poduszki, chroniące tylko pierwszy rząd siedzeń to już za mało. Przydałby by się kurtyny w drugim i trzecim rzędzie tam gdzie zwykle jeżdżą dzieciaki...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Jeśli lodgy dostanie 4, to w zasadzie nie będzie się czego czepiać - w końcu liczy się wynik, a nie metoda.
Dotychczas, oceny bezpieczeństwa samych dzieci, w fotelikach, bez kurtyn, wg EuroNCAP ciągle mieszczą się jednak dla Daciek w zakresie pięciu gwiazdek (obecnie: powyżej 75%) - sandero i duster mają po 38 pkt (= 78%, w czasach testu sandero dawało to nawet 95%).
Konkurencyjne modele wcale nie są dużo lepsze pod tym względem - wyniki mają albo podobne (np yeti też ma 38 pkt), albo 2-3 wyższe (obecnie ok 85%).
Przy czym patrząc na wyniki i filmy, wydaje się, że poprawa wcale nie jest zasługą kurtyn, tylko samej konstrukcji karoserii - w wielu przypadkach ani manekiny, ani nawet foteliki w ogóle nie dotykają owych dodatkowych poduch...
Jestem natomiast przekonany, że sytuacja byłaby może nawet dramatycznie odmienna, gdyby testowano także bezpieczeństwo osób dorosłych na tylnych miejscach. W takim przypadku kurtyny niemal na pewno mogą robić bardzo dużą różnicę - brak jednak niestety konkretnych danych, żeby stwierdzić jakie są w ogóle wartości brzegowe /:
Na koniec, trzeba by także spojrzeć na kwestie ekonomiczne - jak na swój rozmiar i cenę, daćki oferują dzieciom w fotelikach naprawdę dobrą ochronę.
Tyle że od pojawienia się sandero i dustera realne ceny konkurencji dzięki nieustannym promocjom pospadały (nawet jeśli w oficjalnych cennikach w dalszym ciągu różnica wygląda na sporą). I dotyczy to chyba zwłaszcza wewnętrznej konkurencji renówkowej...
Obawiam się jednak, że dopóki daćki się dobrze sprzedają, to raczej nie ma co liczyć na jakieś szalone zmiany w dostępności wyposażenia - i z punktu widzenia logiki chyba nic dziwnego, nawet jeśli osobiście mnie się to nie podoba ):
Póki co, trzeba zaczekać na testy - zobaczymy jakie dadzą wyniki.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-07-18, 11:01, w całości zmieniany 1 raz
- dłuuuuugi szósty bieg, a nawet piąty w słabszym dieslu;
No i bardzo dobrze. To, co jest teraz - szczególnie przy 1.5dCi z FAP, który ma nisko max. moment - to zupełne marnotrawstwo. Szósty bieg (i piąty w zasadzie też) i tak przydaje się tylko w trasie, więc można zrzec się elastyczności w zamian za ciszę i pieniądze....
W Prestige jest z urzędu Media Nav - szczerze mówiąc chyba wybrałbym Laureate, żeby tego uniknąć, bo skoro są problemy z aktualizacją map nawet w VAG, to co będzie w tym przypadku?
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-07-18, 11:28, w całości zmieniany 1 raz
Lodgy jest po prostu pierwszym modelem, który konstrukcyjnie jest przeznaczony do eksploatacji także na trasach typu autostrada. Do tej pory daćki były autami o stosunkowo wysokim prześwicie i krótkich przełożeniach, które to obie cechy zupełnie nie sprawdzają się przy szybkiej jeździe, natomiast umożliwiają lepsze użytkowanie na kiepskich drogach.
Czyli: wcale nie marnotrawstwo, tylko Ten Typ Tak Ma, Bo Tak Miał Mieć (: Jeśli ktoś kupił mcv-kę do szurania do autostradzie, to popełnił pomyłkę ze swojej strony - a nie jest to wina konstrukcji...
Marmach napisał/a:
co będzie w tym przypadku?
Nie wiem, czy faktycznie jest (choć Dacia się chwali, że tak), ale wbrew pozorom faktycznie może być dużo łatwiej - de facto to przecież zwyczajny kombajn 2DIN, a nie żadna konstrukcja "fabryczna".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum