Wystarczy, że kilkanaście razy dziennie otwierasz drzwi, wchodząc do środka — odpala się cala elektronika. Samochód zamykam, tylko, jak parkuję poza domem i pracą, tak to jest zawsze otwarty, bo co chciwa coś wkładam i wyjmuję. Można powiedzieć, że multimedia grają cały czas.
Powodów rozładowywania aku jest wiele, ale tylko jeden powoduje, że ulega szybkiegu uszkodzeniu.
Utrzymywania aku na niskim poziome przez dłuższy czas, inaczej mówią, jazda na niedoładowanym aku lub jego głębokie rozładowanie.
I to właśnie był powodem wymiany kilku aku, ale wtedy kosztowały po 150 zł, nie jak teraz.
Profilaktyczne ładowanie, jako działanie prewencyjne, pokazuje, że pomimo codzienne jazdy, aku potrafi być na niskim poziomie.
W TIPO na wyświetlaczu miałem odczyt o aktualnym poziomie ładowania aku. - też potrafiło wariować.
Ciekawostką był odczyt temperatury płynu chłodzącego i oddzielnie temperatury oleju.
Witam wszystkich ! czy zna ktoś może jakieś oznaczenia nr, katalogowy płynu chłodzącego do dacia duster III mild hyb wiem że kolor jest zielony mieszać nie wolno oczywiście na dolewkę w zapasie szukam jakiegoś opisu ale nigdzie nie mogę znależć a instrukcji nie dostałem, może ktoś już gdzieś kupował zna numer lub jakiś link, z góry dziękuję.
Killer King, obyś się nie zdziwił, tolerancja w pomiarze prędkości nie występuje na terenie całej UE, we Francji pstrykają zdjęcia nawet powyżej 1km/h.
Licznik nie może wskazywać mniej niż realna prędkość, ale nie ma regulacji dotyczących zawyżania [...] Błąd pomiaru może sięgać nawet 15% [...]
Skoro prawo dopuszcza tolerancję prędkościomierza i jest nawet na to wzór (nb. wygląda on nieco inaczej, tj. 0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h -- wynik obliczenia będzie taki sam), to nie można powiedzieć, że "nie ma regulacji dotyczących zawyżania".
W przypadku samochodu osobowego pomiar wykonuje się przy prędkościach w badaniu (V1) 40 km/h, 80 km/h i 120 km/h, więc maksymalne odchylenie może wynosić:
+8 km/h przy prędkości rzeczywistej 40 km/h,
+12 km/h przy prędkości rzeczywistej 80 km/h,
+16 km/h przy prędkości rzeczywistej 120 km/h
(regulamin nr 39 EKG ONZ -- jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie zespołów prędkościomierza)
MartinezTychy napisał/a:
obyś się nie zdziwił, tolerancja w pomiarze prędkości nie występuje na terenie całej UE, we Francji pstrykają zdjęcia nawet powyżej 1km/h.
Powinni jednak uwzględniać margines błędu urządzenia pomiarowego. Polska policja ma z tym problem (zwykle naprostowują ją dopiero sądy), ale np. służby niemieckie od razu odliczają błąd pomiaru fotoradaru i sankcję liczą od tej skorygowanej wartości prędkości.
Dymek"]W opakowaniu 5L - numerek [b]7711947051 Dzięki Dymek wlaśnie taki znalazłem, bo ten numer co podaje toka93 to piszą ze ma kolor niebieski a w orginale zalany jest kolor zielony.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 54 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1823 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2025-07-25, 06:58
gawron3 napisał/a:
Dymek"]W opakowaniu 5L - numerek [b]7711947051 Dzięki Dymek wlaśnie taki znalazłem, bo ten numer co podaje toka93 to piszą ze ma kolor niebieski a w orginale zalany jest kolor zielony.
Różne interpretacje kolorów. To ten sam płyn tylko ja podałem dla 1L opakowania, a Dymek dla 5L
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1458 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-07-25, 09:20
U mnie na 17tkach (letnie/całoroczne) licznik zaniża o ok 3-4km, na 16tkach (zimowe) o 4-6km (zapewne liczy się stan bieżnika oraz oczywista różnica w wielkości opony)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 120 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 4055 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-07-25, 09:22
toka93 napisał/a:
Różne interpretacje kolorów. To ten sam płyn tylko ja podałem dla 1L opakowania, a Dymek dla 5L
To tak samo jak w przypadku starego, żółtego płynu- dla jednych jest on żółty a dla innych jasnozielony. Skubaniec jest po prostu żółto-zielony
Killer King napisał/a:
Ciekawostka - wskazanie prędkości.
We wszystkich samochodach, jakimi jeździłem, prędkościomierz zawyżał wartość o 4 km.
Tzn. jadąc licznikowe 55 km/h — nawigacja pokazywała 51 km/h.
Tak się człowiek przyzwyczaił, że na ograniczeniu można było śmigać spokojnie o wiele więcej, bez kosztownego ryzyka, bo było 4 km/h zapasu.
No dokładnie tak mam w DSS2, w zakresie 90-120 km/h jest dokładnie te 4 km zwyżki względem GPS, powyżej 120km/h różnica rośnie i przy 130km/h można już ustawiać tempomat na +6km/h. Stare tempomaty mają skok co 2km/h, także zgrane jest idealnie
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-07-25, 09:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1278 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-07-25, 18:18
Dokładność GPS zależy od ilości odbieranych satelitów. I to się przenosi na wyliczoną prędkość na mapie. Można się pobawić swoim telefonem, im dalej od szyby tym mniej widzi satelitów. Na Mazurach i Warmii dodatkowo ruski zakłócają i nawigacja do reszty głupieje.
Sprawdziłem dokładnie wskazania GPS i liczników Duster 3 zawyża o 2 km.
Zawyża bez znaczenia na prędkość. Tak samo przy 40 jak i 120 km/h.
Nie zauważyłem ale kiedykolwiek pokazał więcej lub mniej niż 2 km.
Przejazd drogami szybkiego ruchu z bagażnikiem dachowym:
Ten model idealnie prowadzi się przy prędkości 110 km/h, bliżej prędkości 120km robi się głośno za sprawą hałasu jaki generuje bagażnik.
Ewidentnie słychać hałas od strony dachu i gwizdy na słupkach.
Zawyża bez znaczenia na prędkość. Tak samo przy 40 jak i 120 km/h.
Nie zauważyłem ale kiedykolwiek pokazał więcej lub mniej niż 2 km.
Warunki homologacyjne (wzór) jest taki, że zakres błędu idzie od zera w prawo -- tachometr może zawyżać wskazanie, nie może jego zaniżać, może pokazywać prawidłową prędkość.
W trasie wyczyściłem kilka razy zbiornik LPG, aż do momentu wyłączenia instalacji.
Za pierwszym razem weszło 44 litry, za drugim 48 l. LPG
Aktualnie nie widzę sensu jeżdżenia aż do wyłączenia instalacji, no chyba, że w trasie.
Komunikat o niskim poziomie LPG pokazuje się dokładnie 100 km przed końcem zbiornika.
2.
W trybie "My Perso" po wyłączeniu funkcji "interwencja na linii przerywanej" uaktywniają sie wibracje kierownicy — mamy tutaj do wyboru 3 poziomy.
3.
"My Perso" nie zapamiętuje wszystkich opcji, co wymaga ponownego wybrania, po uruchomieniu silnika.
Z tego, co widzę, to zapamiętuje wyłączenie sygnału o przekroczeniu prędkości.
4.
Miałem sytuację, że po trasie 600 km, na następny dzień pojawił się komunikat o niskim poziome akumulatora + napis "trwa ładowanie" - trasa w całości pokonana w dzień i na wyłączonym S&S. Pomogło odpięcie wtyczki przy zamku klapy.
Teraz monitoruje stan aku i jest pomiędzy 12,6-12,9 - S&S wyłączony — wtyczka pod klapą wpięta.
5.
Pykło 5k. km. i zero problemów — wiem, że to jeszcze bardzo mało, ale piorąc pod uwagę, to co mają inni (inne marki np. Skoda) to bardzo ładnie. Mowa o świrowaniu elektroniki.
6.
Światła automatyczne potrafią oślepiać kierowców jadącym przede mną - mowa o dużym dystansie — elektronika nie wykrywa tego.
7.
Regulacja jasności wyświetlacza głównego (nad kierownicą) uaktywnia się po zmroku. W dzień opcja jest nieaktywna.
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-08-19, 12:00, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1458 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-08-19, 17:39
"Miałem sytuację, że po trasie 600 km, na następny dzień pojawił się komunikat o niskim poziome akumulatora + napis "trwa ładowanie" - trasa w całości pokonana w dzień i na wyłączonym S&S. Pomogło odpięcie wtyczki przy zamku klapy.
Teraz monitoruje stan aku i jest pomiędzy 12,6-12,9 - S&S wyłączony — wtyczka pod klapą wpięta."
Aż trudno mi sobie to wyobrazić - po prawie 4 latach i blisko 120tys km ani razu nie miałem takiego komunikatu, ani razu Aku nie
odmówił posłuszeństwa, wg testo na przeglądach ma sprawność ok 97% i praktycznie nigdy nie wyłączam S&A a już zupełnie nigdy żadnych wtyczek dezaktywujacych inteligentne ładowanie albo inne.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-08-19, 17:40, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie o to chodzi.
Przy aktywnym S&S aku jestem stale ładowany i rozładowywany.
Przy nieaktywnym S&S aku nie jest już monitorowane w takimi stopniu. W jakim, to już nie wiemy.
Rozładowany aku w moimi przypadku to tylko i wyłącznie wynik jazdy na ręczne wyłączony S&S przez cały czas.
Dodam, że samochód przez 99% czasu stoi otwarty i tutaj elektronika działa jeszcze kilka minut po opuszczeniu samochodu. W tym dniu otwierałem drzwi kilkanaście razy, gdzie uruchamia radio. Tutaj nie ma co winić Aku, tylko elektronikę sterującą ładowaniem.
Pewnie nie uwzględnili faktu, że ktoś nie używa S&S
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum