Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 53 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 2009 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-07-30, 16:47
Kacper_Potocki napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Autami jeżdżę tak aby dawały z tego frajdę i aby jeździło się nim przyjemnie i komfortowo.
No właśnie, ja też. Tyle, że taka jazda - komfortowa i przyjemna - jest dla mnie wtedy, jak autko mi możliwie najmniej spala. Lubię tam gdzie jest ograniczenie do 50km/h ustawić na tempomacie 52km/h i oglądać spalanie na poziomie 4,6-4,8l/100km (teren zabudowany).
Doprecyzuję swoją poprzednią wypowiedź. Jadać w trasie po drogach krajowych, nie ma dla mnie problemu jechać 90-100km/h a w miastach gdzie jest ograniczenie do 50km/h maksymalnie 70km/h ale w trasie na drogach szybkiego ruchu, gdzie wszyscy jadą np te 120km/h czy 140km/h poruszanie sie 90-100km/h jest po prostu meczące.
Dla mnie męczące nie jest, pod warunkiem, że jedziemy prędkością dostosowaną do TIRa. Kiedyś jechałem za, teraz ustawiam się około 100-150m przed nim i co jakiś czas kontroluję tylko czy się nie zbliża albo za bardzo nie oddala. Natomiast na autostradach są osoby poruszające się z prędkością 80km/h. Bardzo czesto spotykam takich w okolicy A4 [Gliwice-Katowice]. Na szczęście tam są 3 pasy.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 120 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 4055 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-07-31, 09:50
dudu$ napisał/a:
...w trasie na drogach szybkiego ruchu, gdzie wszyscy jadą np te 120km/h czy 140km/h poruszanie sie 90-100km/h jest po prostu meczące.
Dla kogo? Na pewno nie dla tego poruszającego się 90-100km/h, on sobie po prostu jedzie ze swoją prędkością i nikt mu nie przeszkadza. No chyba, że kogoś męczy to, że jest ciągle wyprzedzany...
Jadąc drogą z ograniczeniem do 130 km/h (może poza DE) zauważysz, że 80% jedzie pomiędzy 100 a 120 km/h.
Jadąc powyżej 120 będziesz większość wyprzedzał skacząc po pasach jak wiewiórka. Lewy zdecydowanie za szybki prawy za wolny.
Jadąc poniżej 100 większości będzie wyprzedzać ciebie w tym Tiry.
Jadąc w okolicy 110 -120 masz najmniejszy ruch na drodze i najbardziej komfortowe warunki.
Sytuacja może zmienić się w zależności, czy to będzie obwodnica miasta, weekend, godziny szczytu.
Adaptacja to podstawa.
Pozostaje jeszcze lewym pas i ogień na tłoki, tylko ile tak wytrzymacie? Dla mnie jest męcząca taka jazda.
Za głośno, za szybko i za bardzo nie ekonomicznie.
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-07-31, 13:15, w całości zmieniany 6 razy
Jadąc poniżej 100 większości będzie wyprzedzać ciebie w tym Tiry.
Jadąc w okolicy 110 -120 masz najmniejszy ruch na drodze i najbardziej komfortowe warunki.
Na szczęście nieczęsto TIR-owcy odważają się przekroczyć dopuszczalną o więcej niż 10-11 km/h, na A4 do granicy większość z nich jedzie 90 km/h (jak się słonie wyprzedzają, to jest taki pojedynek: 92:90)... od granicy 80 km/h i nie ma zmiłuj się
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 958 Skąd: EL
Wysłany: 2025-07-31, 19:52
Raz w tygodniu wyjeżdżam na nową eSkę, 9 km odcinek szybkiej obwodnicy. Żeby tam sie dostać muszę przedrzeć się przez miasto - 20 km z krzyżówkami, światłami, ograniczeniami 30-50, remontami dróg, licznymi innymi spowalniaczami. Dlatego kiedy wjadę na S, to jadę 120. Tylko wieczorami i nocami lubię się odprężyć jadąc 90. Rzadko zaglądam na spalanie, choć wszystko zapisuję do mojego Excela-arkusza z przyzwyczajenia. Wyniki kolejnych ostatnich międzytankowań: 6, 5,3, 5,2 5,2... Średnia od zakupu auta 5,3 ale z całości dystansu 70 kkm. Jest dobrze.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 53 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 2009 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-07-31, 21:41
Wczoraj tankowałem auto. Spalanie z ostatniej trasy o , której wspominałem powyżej wyszło 7,1/100km ( 80% trasa z wysokimi prędkościami, 20% miasto). Ogólnie z 13 tyś.km które przejechałem tym autem, średnie spalanie to 7,7l/100km ( 80% miasto, 20% trasa). Jeżdżąc po mieście hamuję silnikiem, ale poza tym nie stosuje eco drivingu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1458 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-08-01, 13:57
Mam wrzenie że jesteś jeszcze relatywnie młody @dyudu$ i być może dlatego ekscytuje ciebie "dynamiczna" jazda na trasi. Z czasem jednak człowieka to często przestaje kręcić, ku zadowoleniu pasażerów i innych użytkowników drogi ;) dostosowując prędkość do warunków na drodze (i przepisów) a nie chęci poczucia tąpnięć adrenaliny, średnia prędkość podróżna jest często taka sama, tylko z mniejszym poziomem kortyzolu u siebie i u innych i z mniejsza ilością przystanków na tankowanie.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1278 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-08-01, 20:13
Spory, spory, ale czasami ważniejsze jest ile mnie kosztuje przejechanie 100km. Ja raczej podchodzę do jazdy spokojnie, nie muszę się spieszyć, jeżdżę prywatnie , nie w ramach jakiegoś biznesu, a wyznacznikiem jest cena zakupionego paliwa. Są stacje które różnią się w cenach sprzedawanego gazu o kilkadziesiąt groszy. Zawsze to przyjemnie , jak tankowanie wychodzi mniej niż porządna ryba nad morzem. Polecam apkę Fuelio, gdzie dokładnie wylicza koszty i spalanie, ponadto pokazuje gdzie są najbliższe stacje i gdzie można zatankować najtaniej.
Zwłaszcza tych których blokujesz wyprzedzając tira jadąc 2km/h szybciej od niego gdy 80/90% jedzie 130/140km/h czy tych którym pakujesz się przed maskę chcąc wyprzedzić.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 53 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 2009 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-08-01, 20:44
r70 napisał/a:
Mam wrzenie że jesteś jeszcze relatywnie młody @dyudu$ i być może dlatego ekscytuje ciebie "dynamiczna" jazda na trasi. Z czasem jednak człowieka to często przestaje kręcić, ku zadowoleniu pasażerów i innych użytkowników drogi ;) dostosowując prędkość do warunków na drodze (i przepisów) a nie chęci poczucia tąpnięć adrenaliny, średnia prędkość podróżna jest często taka sama, tylko z mniejszym poziomem kortyzolu u siebie i u innych i z mniejsza ilością przystanków na tankowanie.
Tu Cię zaskoczę, aż tak młody nie jestem, autem jeżdżę od 20 lat i przez ten czas praktycznie zawsze na trasach krajowych, szybkiego ruchu czy autostradach jeździłem z prędkością 90-110km/h. W tym roku z racji pozwoliłem sobie trochę na szaleństwo i jeździłem autem trochę szybciej ale bezpiecznie i dostosowywałem prędkość auta do panujących warunków na drodze aby nie stwarzać zagrożenia na drodze dla siebie i innych. Naprawdę jazda z prędkością 150-160km/h na drodze z ograniczeniem do 120 czy 140km/h nie jest aż tak bardzo duzym przekroczeniem, wręcz można je porównać do poruszania się z prędkością 80km/h w mieście gdzie ograniczenie jest do 50km/h.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 53 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 2009 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-08-01, 20:51
Black Dusty napisał/a:
Cytat:
Polecam apkę Fuelio, gdzie dokładnie wylicza koszty i spalanie, ponadto pokazuje gdzie są najbliższe stacje i gdzie można zatankować najtaniej.
Jak smutne musi mieć ktoś życie żeby bawić się w coś takiego jak szukanie stacji dla kilku złotych.
Ja również korzystam z tej aplikacji od jakiś 5 lat ale tylko po to ale wiedzieć kiedy i co robiłem przy aucie oraz jakie mam realne średnie i ile wydałem na serwis i paliwo.
Zatankowane było łącznie 120 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 2606 km, wyliczone średnie zużycie paliwa z dystrybutora wyniosło ok. 4,6 l/100 km.
Jazda miejska ok. 20 %, jazda pozamiejska ok. 80 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa wyniosło 4,4 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 53,6 km/h.
Komputer pokładowy wskazał również, że spaliłem 115,7 l benzyny zamiast 120 l, ale to potwierdza różnice pomiędzy wyliczeniem faktycznego zużycia paliwa z dystrybutora, a wskazaniami komputera pokładowego.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1278 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-08-02, 20:17
Black Dusty napisał/a:
Cytat:
Polecam apkę Fuelio, gdzie dokładnie wylicza koszty i spalanie, ponadto pokazuje gdzie są najbliższe stacje i gdzie można zatankować najtaniej.
Jak smutne musi mieć ktoś życie żeby bawić się w coś takiego jak szukanie stacji dla kilku złotych.
No cóż można też kupić samochód tylko po to, by dużo spalał. I bez tej apki można też korzystać z sieci stacji zagranicznych, gdzie jest drożej. Dacia jest oszczędnym pojazdem dla oszczędnych ludzi. Ja tankuję co 1000km i mam darmo kilka śniadań.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1458 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-08-03, 15:09
Black Dusty, Ty to musisz mieć radosne życie starając się swoją dacią z wolnossącym 1.6, połączonym z napędem 4x4, pokazać wszystkim na drodze jak się dynamicznie jeździ... no po prostu ubaw po pachy :)
Ja kiedyś prowadziłem dziennik kosztów (Motostat), ale po jakimś czasie stwierdziłem że są one przewidywalne więc nie robię już tego (zawsze szkoda mi czasu). Przy prawie każdym tankowanie LPG (bo to główne paliwo) resetuję licznik kilometrów i sprawdzam jakie wyszło spalanie rzeczywiste - dzięki temu weryfikuję czy z samochodem nie dzieje się coś niepokojącego czego nie słychać, nie widać, a co spowodowałoby drastycznie wyższe, albo niższe spalanie. Na codzień moje wyjazdy są tak podobne że i różnice w spalaniu (przy sprawny samochodzie) mieszczą się w przedziale +/- 0,5L LPG. Te 5% wyjazdów które odbiegają od standardu znacząco - czyli wyjazdy na urlopy czy urlopiki, wiążące się z szybką jazdą po S czy A, traktuję z założenia pokazują wyższe spalanie i traktuję je jako ciekawostki.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-08-03, 15:39, w całości zmieniany 1 raz
Trasa Bigsterem Hybrid przejechane 900km za naszą południową granicę - 4.5l według komputera, 4.8 z dystrybutora. prędkość przelotowa na autostradach 110 km/h, tylko kilka przyspieszeń do 130 żeby wyprzedzić tiry- silnik na dotarciu.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 830 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2025-08-05, 15:05
Przejechane 1300 km autostradą z prędkością 130-135 km/h. Spalanie wg licznika 6,0l. Przy tej prędkości hałas mi nie przeszkadza (miałem DD2 - gdzie było głośno), a nawet przy 165 km/h było w miarę ok. - moje subiektywne odczucie więc nie komentujcie tej kwestii. Samochód dosyć żwawy i nawet przy wysokich prędkościach, nawet pod górkę, można nim uciec z lewego pasa przed piratującymi kierowcami.
Trasa 580km - w tym 100 km S7, reszta krajówki, wojewódzkie i wiejskie.
Na S tempomat na 120 km/h ale przy wyprzedzaniach do 150 km/h i powrót na tempomat
Na krajówkach jak się dało to tempomat na 105 km/h reszta jak pozwalały warunki i ograniczenia.
średnia prędkość ok 70 km/h wg janosika
Spalanie Pb wg komputera 5,4 l/100 km (jazda na Pb bo LPG wysiadło i idzie na serwis)
W sumie wynik bardzo dobry wg mnie.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1458 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-08-16, 18:37
Jaka czas temu opisalem prawie 3h jazdę Symbioz-em: "testowa jazda Symbioz-em w wersji 1.6hybrid 145KM w wersji alpine. Zwróciłem uwagę na ogólne wrażenia z jazdy i spalanie. Przetestowałem też działanie tempomatu adaptacyjnego (bardzo mi się spodobał i w miejskich korkach i na trasie)
Zacząłem jazdę ok 8.30, w Długołęce pod Wrocławiem, od zresetowania liczników. Musiałem jechać załatwić 2 sprawy we Wrocławiu (korki, koreczki, szukanie miejsc parkingowych, włącznie się do ruchu), następnie pojechałem dk8 do Oleśnicy, która też przejechałem całą do wyjazdu na Syców, także żeby zasymulować warunki które mam zwykle w jeździe codziennej. Po 26km takiej jazdy (średnia prędkość 48km/h) spalanie było 3.7/100km. Dalej pojechałem dk8 do Sycowa i tam też pokręciłem się trochę. Trasę pokonałem z prędkościami wynikającym z ograniczeń (często +10km/h). W Sycowie utrudnienia związane z przebudową, ruch wahadłowy. I wynikające z tego utrudnienia, często jazda w żółwim tempie. Po 52km (śr prędkość niespełna 48km/h) miałem spalanie 3.8/100. Wyjechałem z Sycowa w kierunku S8 na Warszawę, gdzie zarezerwowałem licznik spalania i udałem się w drogę powrotną do Długołęki. Plan był taki żeby sprawdzić jakie będzie spalanie przy stałej prędkości 120km/h (szybciej jeżdżę bardzo sporadycznie). Był mały ruch więcej spokojnie się udało - po 110km (ok. 58km z prędkością 120km/h, czasem 130km/h) spalanie było wg mnie (aerodynamika, słaby silnik benzynowy 94KM, hybryda) niskie: 5.4/100. W tym momencie spalnie z całego testu to 4.7/100 przy średniej prędkości 63.4/100.
Do Renault Nawrót dotarłem o 10.45, ze średnim spalaniem 4.6/100, prędkością 62.5km/h. Łącznie pokonałem 117km. Na odcinku ostatnich 7km łączącym S8 z salonem gdzie męskości była ograniczona 90-50km/h spalanie z trasy spadło z 5.4/100 do 5.1/100.
Co ciekawe nawet przy prędkości 120km/h napęd dążył do jazdy na prądzie więc notorycznie doładowywać Aku a następnie jechał na elektryku.
Mam wrażenie w w porównaniu do nowej hybrydy 1.8 160km któreś obecnie jest montowana w zamawianych samochodach (i w bigaterze) amplituda ładowania/rozładowania aku w tej wersji 1.6 jest zauważalnie mniejsza. W wersji nowej, akumulator rozładowuje się znacznie głębiej i ładuje do wyższej pojemności (jest teraz większy 1.4kWh vs 1.2kWh). Wg danych jest tez ok 8-10% ekonomiczniejszy.
Generalnie fajnie się jechało,i ewentualne koszty na paliwo, już przy pierwszej jeździe, bez wyczutego samochodu wydaje akceptowalne :)
Po powrocie do salonu wsiadłem do stojącego ram bigatera (i to w podstawowej wersji) i przeszło mi przez myślę że zdecydowanie bardziej surowo, ale zauważalnie wiecej miejsca ale (o dziwo) nie wiem czy nie zdecydowałbym się jednak na dacie - w sumie nic mi ta surowość w bezpośrednim porównaniu nie przeszkadzał, miejsca więcej, jakąś kasa na paliwo by została (a decydując się na wersję 1.2lpg to pewnie na przejechanie150tys km), a komfort resorowania (o ile dobrze zapamiętałem) wyższy."
Przy kolejnej wizycie w ASO zrobiłem porównywalna jazdę bigsterem 1.8 hybrid.
Wrażenia: w stosunku do renault Bigster jest :
-Zauważalnie dynamiczniejszy
-silnik pracuje głośniej i wibracje bardziej przenosza się na karoserię - razem jest to takie bardziej "szorstkie" działanie ale być może to różnice w przebiegu samochodów - renault miał o ile pamiętam 8-10tys, a Bigster poniżej 3tys , ale może to być także efekt głośniejszego wtrysku bezpośredniego i innego amortyzowania jednostki napędowej.
Przy 120km/h Bigster był zauważalnie głośniejszy -szumy wiatru w górnej części nadwozia były nieporównywalnie większe. Znów nie wiem jak wygląda wiatr w obu przypadkach.
Spalanie w ruchu miejskim i Dk zatrzymało się w bigaterze na 4.0/100, natomiast na Sce przy tempomacie ustawionym na 120km/h w bigaterze zatrzymało się na 6.4/100. Z całego "testu" spalanie w bigaterze wyszło 5.1/100.
Czyli jeśli wiatr był taki sam, Bigster spalił zauważalnie wiecej, przy większej przestrzeni i niższym komforcie akustycznym.
Cenowo oczywiście renault wychodzi gorzej. Ale możliwość negocjacji ceny w droższej mar e są zauważalnie większe.
W ramach ciekawostki. Piątek:Trasa 340 km , 5 osób plus bagaże na weekend . Droga to glównie trasa szybkiego ruchu z ograniczeniem do 110-120km/h plus dojazdówki 90km/h i kawałek autostrady. W 1 stronę włączony tryb eco. Spokojns jazda zgodnie z przepisami z podglądem na chwilowe spalanie. Warnki dobre choc z podmuchami wiatru.Komputer pokazał równo 8l/100km. Droga powrotna niedziela. Warunki drogowe takie same.Bagażnik trochę cięższy. Wyłączony tryb eco , bez patrzenia na chwilowe spalanie.Brak tirów na trasie.Jazda dużo bardziej dynamiczna, więcej wyprzedzania i więcej km na wyższych prędkościach. Komputer pokazał 7,2l/100km
Ostatnio zmieniony przez naczelnik5 2025-08-24, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Dla mnie męczące nie jest, pod warunkiem, że jedziemy prędkością dostosowaną do TIRa. Kiedyś jechałem za, teraz ustawiam się około 100-150m przed nim i co jakiś czas kontroluję tylko czy się nie zbliża albo za bardzo nie oddala. Natomiast na autostradach są osoby poruszające się z prędkością 80km/h. Bardzo czesto spotykam takich w okolicy A4 [Gliwice-Katowice]. Na szczęście tam są 3 pasy.
Jazda 80km/h nie jest taka głupia, bo jadąc 85-87 wkurzasz wszystkich kierowców dużych zestawów. Mają problem Cie wyprzedzić. Jadąc 80, dadzą radę, bez problemu i prawo na to zezwala.
Także jeżdząc powolnym pojazdem, masz 3 opcje: równo z Tirami, albo sporo wolniej, czyli minimum 70, najlepiej 80km/h, albo wyraźnie szybciej, czyli 100 i wiecej. Jeśli nie jesteś w stanie szybko przyspieszyć do 100-110, zostają tylko dwie opcje. 90, lub mniej.
Teraz jadę przed TIRami, ich prędkością i kontroluję czy czasem się nie zbliżają, ale staram się trzymać spora odległość. Jednak wersje ze skrzynią 6-biegową wolą tę prędkość, bo 5-biegowe wolą dużo bardziej 80km/h :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum