ja się przyzwyczaiłem do DD2, ale po pierwszym wyborze Logana2, jak wsiadłem do DD, to wszystko mi pasowało, poza właście ciężką, wysoką i przytłaczającą deską rozdzielczą ;) Zupełnie inaczej niż w samochodach którymi jeździłem przed DD.
Także z tego co czytam, to dla mnie chyba zmiana w dobrą stronę DD3. Choć cyfrowe wskaźniki to minus :/
Poprzedni Duster, zwłaszcza sprzed liftu, z okrągłymi nawiewami miał w sobie taką piękną prostotę i czytelność.
Polift na początku też miał jeszcze okrągłe nawiewy, szczelinowe pojawiły się razem z nowym logo. Szczelinowe lepiej wyglądają, ale okrągłe lepiej działają.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3852 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-09, 19:48
W Dusterach zawsze fajna była odkryta półeczka przed pasażerem. To są praktyczne, nic nie kosztujące udogodnienia... Nawet głupie wgłębienie na środku deski pod szybą w Sandero2 czy Loganie2 robiło praktyczną robotę. A tutaj nic? Po co ta dziwna wnęka z napisem, dla ozdoby?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-06-09, 19:54, w całości zmieniany 1 raz
Można już umawiać jazdy próbne. Przed chwilą kontaktowałem się z dealerem w Suchym Lesie (obok Poznania) - czekają tylko na tablice (które mają przyjść jutro) aby rozpocząć jazdy hybrydą 140 Km.
Ja tak na szybko. Zamówiłem czwartego Dustera dzisiaj :) Miałem D1 polift 1.2TCe 4x4, teraz mam D1 polift 1.6SCe i D2 przedlift 1.0 TCe, no i zamówiłem D3 4x4 Extreme :) Byłem, oglądałem, nie jechałem, ale bardzo się podoba. Do odbioru będzie na początku października.
Moje spostrzeżenia tak na szybko, po użytkowaniu trzech poprzednich Dusterów i po zobaczeniu nowego. Bardzo subiektywne, ale może się komuś przydadzą:
1. Auto z zewnątrz wydaje się większe, szersze, pękate. Choć w rzeczywistości jest takie tylko odrobinkę.
2. Bagażnik wydaje się mniejszy. Choć w rzeczywistości jest większy :)
3. Podsufitka o klasę lepiej
4. Auto wydaje się wyższe, z większym prześwitem
5. Nowa tapicerka, trochę przypomina alkantarę, plusz. W dotyku świetna, jakby auto o klasę wyżej
6. Wreszcie fajny podłokietnik ze schowkiem
7. Zapach nowej Dacii spotegowany w porównaniu do poprzednich nowych D1 i D2. Lubię :)
8. Brakuje mi łatwego podłaczenia pendrajwa z piosenkami. W D1 i D2 wkłądałem takiego mini pendrajwa i miałem setki kawałków mojuej ulubionej muzyki. Tutaj blisko panelu dotykowego brak takiego złacza
9. Ładowanie indukcyjne - wreszcie!
To tak na szybko, nie jechałem, tylko oglądałem. Aut w salonie nie ma jeszcze, bo podobno nie mogą ich jeszcze prezentować. Stoją z tyłu, na parkingu. Przyjechały już pod zamówienia klientów. Czyli sprzedają od kilku dni, ale w salonie nie mogą prezentować.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3852 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-13, 11:20
Kacper_Potocki napisał/a:
8. Brakuje mi łatwego podłaczenia pendrajwa z piosenkami. W D1 i D2 wkłądałem takiego mini pendrajwa i miałem setki kawałków mojuej ulubionej muzyki. Tutaj blisko panelu dotykowego brak takiego złacza...
8. Brakuje mi łatwego podłaczenia pendrajwa z piosenkami. W D1 i D2 wkłądałem takiego mini pendrajwa i miałem setki kawałków mojuej ulubionej muzyki. Tutaj blisko panelu dotykowego brak takiego złacza...
A to niby gdzie jest multimedialne USB?
Jest tylko USB-C, więc jeśli już ktoś sobie kupi takiego pendraka, jeszcze będzie trzeba ogarnąć temat odtwarzania plików, bo jest przecież możliwe, że one są tylko do prądu, nie do mediów.
W nowym Dusterku są dwa USB-C na dole, koło tej tacki z ładowaniem indukcyjnym. Nie wiem czy te USB sa od razu wejściem do systemu multimedialnego, czy tylko są do ładowania. Tego nie wiem, sprawdzimy to już na miejscu. W obu starych Dusterach, niezależnie czy miałem w D1 wyświetlacz dotykowy, czy zwykłe radio, czy w D2 wyświetlacz to po prawej był USB-A i tam pakowałem mikro-pena.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3852 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-13, 14:47
Serio?
I tak to gonitwa za nowościami zabija podstawową użyteczność... a posiadane dotąd akcesoria czy choćby kable idą ekologicznie do kosza a motłoch będzie musiał sobie zakupić nowe
No cóż, będzie jak z likwidacją odtwarzaczy CD- ludkowie na początku trochę w szoku popłaczą a z czasem zapomną... Ja bym pewnie dorabiał gdzieś gniazdo USB-A.
O co chodzi z tym zapachem. W nim też tak ładnie pachnie jakby ktoś rozpylił dezodorant.
Zapach typowy dla nowej Dacii, czyli te wszystkie kleje. Nie jest inny niż w poprzednich modelach, tylko jest wyraźniejszy, mocniejszy.
Jeszcze jedno mnie zastanawia. Zawsze dodawali mi gumy pod nogi + gumę do bagażnika. Ciekawe czy tym razem będę musiał dopłacać, czy dostanę :) Za każdym razem jak mówiłem, że chcę dokupić w dziale z akcesoriami, to oni mówili, że dorzucają w cenie auta.
No i jeszcze jedno pytanie. Bagażnik wydaje się mniejszy. Porównywałem D3 2024 4x2 z bagażnikiem D2 2020 4x2. Katalogowo podają, że jest jednak większy. No ale tam podłoga bagażnika jest podnoszona i pod spodem jest dodatkowa półka. Zastanawiam się czy to włąśnie ta dodatkowa półka pod podłogą wlicza się do całości litrażu i dlatego bagażnik jest większy, choć w rzeczysistości dostęp będzie do tej przestrzeni skomplikowany i będę używał bagażnika mniejszego.
Ja wiem, że to pierdoły, no ale już się Dusterkiem jaram i chciałbym wszystko wiedzieć
Ja tak na szybko. Zamówiłem czwartego Dustera dzisiaj :) Miałem D1 polift 1.2TCe 4x4, teraz mam D1 polift 1.6SCe i D2 przedlift 1.0 TCe, no i zamówiłem D3 4x4 Extreme :) Byłem, oglądałem, nie jechałem, ale bardzo się podoba. Do odbioru będzie na początku października.
Byłem na jeździe próbnej hybrydą 140 Km w automacie, głównie po mieście + hopki pod miastem. Wrażenia (w porównaniu do Joggera TCe 110):
1. Zawieszenie wydaje się nieco twardsze.
2. Wyciszenie (od dołu/przodu) dużo lepsze.
3. Widoczność porównywalna z przodu, lepsza w tył.
4. Współpraca silnika spalinowego z elekrycznym i automatem bardzo płynna, aczkolwiek jeździe po mieście towarzyszy ciągła zmiana natężenia dźwięku - od względnej ciszy elektryka do hałasu wysokich obrotów bezyniaka. Ten ostatni dużo przyjemniejszy (4 cylindry) niż w Joggerze.
5. Wizualnie wnętrze sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z autem o klasę wyższym. Niemniej, stare dobre plastiki są tam gdzie były.
6. Nie podoba mi się, w Dusterze nie pojawiły się okrągłe pokrętła do obsługi klimatyzacji. Dodatkowa półka w ich miejscu jest wg mnie niepotrzebna, zwłaszcza, że zaraz pod nią jest nieco większa z wbudowaną indukcyjną ładowarką. Natomiast brakuje półki dla pasażera. Nie rozumiem też po co jest w jej miejscu napis Duster.
7. Fotele wygodne, zarówno z przodu jak i z tyłu. Z tyłu miejsca porównywalnie jak w Joggerze.
8. Kolor sandstone wygląda świetnie. W czarnym Duster prezentuje się nieco gorzej.
Przy okazji widziałem też Sandero Stepway w beżowym safari, lepiej niż w konfiguratorze ale ogólnie nie specjalnie mi przypadł do gustu.
Byłem na jeździe próbnej hybrydą 140 Km w automacie, głównie po mieście + hopki pod miastem. Wrażenia (w porównaniu do Joggera TCe 110):
"Jedzie to" czy "toczy się jako tako" ? Nie wiem ile wazy DD3 w tej konfiguracji i jak wyglada przebieg momentu i mocy dla tych 140KM , wiec ciezko mi osadzic.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-06-15, 08:31
Cięższy niż arkana nie jest a nawet ten renault w zakresie prędkości miejskich dynamicznie i harmonijnie przyspiesza (w końcu od startu na elektryku ma sporo Nm i to bez żadnej zwłoki).
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-06-15, 08:31, w całości zmieniany 1 raz
No to teraz trzeba spytać w V-Techu czy już mają rozkminiony silnik 1.2 i czy będzie można wgrać nowy program. Bardzo poważnie się nad tym zastanawiam.
Zamówiony 13.04 odebrany 19.06 hybryda.Tak na szybko wszystko cacy ale z tabletem chyba będą problemy.Dwa razy się zawiesił,a raz wcale sie nie włączył i jeszcze mam problem z fabryczną nawigacją.W ogóle nie moge jej uruchomić.
Na zawieche pomogło tylko wyłączenie i ponowne odpalenie silnika.Co do nawigacji to smieszna sprawa.Przeparkowałem w inne miejsce i wreszcie sie zaktualizowała i odpaliła.
Od spodu słabo to wygląda, zwłaszcza w wersji 4x4. A już te maty z jakiejś włókniny to kompletne nieporozumienie w takim samochodzie.
https://www.youtube.com/watch?v=t9tTLoM6384
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-07-03, 06:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum