Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1930
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-29, 17:31   

Ja wymienił bym komplet, z tym, że zakupił bym porządna pompę wody np oryginalna bądź HEPU ( takie chyba szły nawet na pierwszy montaż ale nie jestem pewien). Poza tym auto ma już 5 lat wiec przy okazji zgodnie z zaleceniami producenta należy wymienić płyn chłodzący.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 538
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-11-29, 18:56   

Jak koledzy wszyscy piszą wyzej mają racje. Tylko wszystko , łącznie z płynem . Jeśli tego nie zrobisz sam się przekonasz po czasie. Ja eksplaatowałem taki silnik 15 lat. Nie chcesz nie wierz. Ale oszczędzanie w tym przypadku to nieporozumienie.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3842
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-29, 19:05   

Zdecydowanie pozostawić starą, fabryczną pompę. Nową możesz wymieniać szybciej niż tą...
Reguła wymiany "co drugi pasek" była bardzo popularna np. w Daewoo, jednak z czasem z powodu tragicznej jakości części zamiennych zamieniła się w regułę "masz pompę fabryczną- nie ruszaj" 🤪
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-11-29, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 538
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-11-29, 20:34   

Może tak być .Ja ostatni raz wymieniałem w 2016 r. Dzisiejsze częsci jakościowo mogły się pogorszyć .Nie zaprzeczam .
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-29, 22:40   

Dwa lata temu wymieniałem pompę na oryginał Renault w K7M i była ona identyczna jak ta założona w fabryce.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-11-29, 22:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marmolade 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V, K7M
Rocznik: 2010
Dołączył: 12 Sty 2022
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-01-12, 21:24   Moment dokręcania śruby mocującej koło zębate wałka rozrządu

Witam.

Czy któryś z kolegów wie z jakim momentem należy według producenta dokręcać śrubę mocującą koło zębate wałka rozrządu (tzn. górnego/zaworowego) ?
Logan MCV 2010, 1.6 8V, K7M.

W miarę możliwości prosiłbym o link do źródła informacji.
Z góry dziękuję.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2022-01-12, 21:39   

Marmolade napisał/a:
jakim momentem należy według producenta dokręcać śrubę mocującą koło zębate wałka rozrządu

45 Nm - nota techniczna nr 6010A "Silniki K7J-K7M - podręcznik naprawczy", wyd.8, grudzień 2010, Renault s.a.s., str.10A-31.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 741
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-01-26, 18:57   

szybkie pytanie. Czy jest sens ruszać rozrząd?
Duster z 2018r (kupiony końcem lipca) 110KM DCI, ostatni przegląd w ASO przy niecałych 60tys km, zaliczył 2 wymiany oleju i zaraz będzie miał 80tys km.
Może sam pasek i rolkę wymienić czy jeszcze pojeździć tak do 120 tys km i wtedy całość (pasek,rolka,pompa, paski akcesoryjne)?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-26, 19:02   

Jeśli niedługo ma 80tys a ewentualna wymiana byłaby przy 120tys to wymień pasek jak najbardziej i rolkę napinacza plus oczywiście śrubę koła pasowego wału.
Pompy wody bym nie ruszał jeśli nie puszcza płynu i nie ma luzów ani tarć przy obrocie.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 741
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-01-26, 21:57   

nie wiem czy nie za wcześnie bo w drugim dci (starszy logan pickup) to wymieniałem przy większym przebiegu i to co zdjęto nie nosiło jakiegoś mocnego zużycia. A jak czytam dla tego silnika to od 80-160tys różni ludzie podają.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-26, 22:22   

80-160tys ?

ejże :P- 90tys pierwsza wymiana , kolejne co 60tys / 5lat w zależności co pierwsze nastąpi.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2022-01-26, 22:59   

Nikita_Bennet napisał/a:
Czy jest sens ruszać rozrząd?

Tak - nie kombinować i zmieniać zgodnie z resursami, bo przeszłe doświadczenie niczego nie gwarantują w kwestii wytrzymałości aktualnych i nowych części.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 741
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-01-27, 10:51   

ha, jednak w Olsztynie obsługa (przyjęcia pojazdów itp udzielanie info) jest naprawdę OK-napisałem i przysłali program przeglądów itp co gdzie kiedy wymieniać. Przysłali też wycenę OT80+wymianę rozrządu-tanio nie jest.

Wymiana rozrządu jest przy 120kkm czyli jak nie będzie się nic działo to przy 100 chyba trza będzie zrobić.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2022-01-27, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
xsadusx 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: Czaple
Wersja: Comfort
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 19
Skąd: Czaple
Wysłany: 2022-03-05, 12:09   

Cześć,

Potrzebuję waszej pomocy, zbliża się u mnie 100k km i w związku z tym zapytałem ASO o części i numery katalogowe rozrządu Duster 2018 1.6 SCe.
Dostałem taką odpowiedź, czy ktoś jest w stanie rozszyfrować co tu jest napisane?

"... pojazd nie posiada paska zębatego rozrządu, łańcuch, przez producenta nie ma zalecanego okresu na wymianę. "

Przy okazji dostałem taką pozycję pasek 17205678R i tylko to pan z ASO zasugerował wymienić.
_________________
Muzyka  Facebook
Gminy
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-05, 12:46   

xsadusx napisał/a:
"... pojazd nie posiada paska zębatego rozrządu, łańcuch, przez producenta nie ma zalecanego okresu na wymianę. "

Przy okazji dostałem taką pozycję pasek 17205678R i tylko to pan z ASO zasugerował wymienić.

1.6 SCe nie ma paska tylko łańcuch, którego wymiany się nie przewiduje (na całe życie silnika, albo wymiana wtedy kiedy zacznie hałasować (raczej po 300-500 tyś km o ile w ogóle) - ocena przez mechanika). A podanego paska nie znalazłem, pewnie chodzi o jedyny pasek w tym silniku - pasek napędu akcesoriów (alternator, sprężarka klimatyzacji - jeżeli jest, itp.).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-03-05, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-05, 14:03   

Tak , pasek akcesoriów , dość ciężka wymiana i lepiej go zmienić bo potrafi się zerwać przy sugerowanym przebiegu.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 538
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2022-03-06, 10:53   

No a jak nie osiagne 100 .000 km przez np 10 lat. Mam wrażenie że czas w latach tez jest wazny . Ja bym się sugerował 5 lat.
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-06, 11:02   

U nas w D2 1.0 LPG jest w zaleceniach serwisowych ASO dla paska akcesoriów:
150 000 km lub 6 lat i to należy traktować jako max max.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 538
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2022-03-06, 19:42   

No i tego się trzymajmy. Na wszystko są normy i czas.
 
xsadusx 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: Czaple
Wersja: Comfort
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 19
Skąd: Czaple
Wysłany: 2022-03-09, 08:15   

Dzięki wszystkim za pomocne głosy.
_________________
Muzyka  Facebook
Gminy
 
piotron 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 27
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-06-30, 20:16   

Jak wygląda sprawa z pompą wody? Auto zbliża się do 300 tys z tym silnikiem i nadal wszystko oryginał i cicho pracuje :)
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2022-07-03, 14:32   

W 1.6sce pompa na zewnątrz i pędzona z paska alternatora-klimatyzacji, jak działa to nie ruszać.
 
piotron 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 27
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-07-03, 20:17   

Ok dzięki za info. Jak na razie wszystko oryginał odnośnie rozrządu, wymiana oleju co 10-15 tys km. Jedynie co to muszę dolewać 2L-2,5L oleju co wymianę, no ale auto lekko nie ma, gdyż praktycznie ciągle trasy robi i obroty są dosyć wysokie.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1768
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-07-03, 21:56   

rob_plk napisał/a:
W 1.6sce pompa na zewnątrz i pędzona z paska alternatora-klimatyzacji, jak działa to nie ruszać.

Bardzo nierozważna porada zważywszy na przebieg auta. Pompa to pewnie jakieś 150-300zl maks, a sam pasek ze względu na elast i wymiana to minimum 150zl. Jeśli to nie jest przedwczesna wymiana zawsze powinno się wymieniać pompę wody, ponieważ ten element wymienia się jak jest sprawny, aby nie narobił więcej szkód.
Nie potrafię zrozumieć, dlaczego osoby próbują zaoszczędzić kilka stówek na pompie,. żeby potem często kolejny raz demontować rozrząd bo się rozciekła. To jak uszczelniać skrzynię biegów od strony silnika i nie wymienić sprzęgła przy okazji, gdzie koszt części to zazwyczaj 40-50% wymiany sprzęgła.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 478
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-04, 09:23   

Nie polecam oczywiście przekraczanie zakładanych żywotności, ale za częsta wymiana na zapas nie ma sensu - zamontowana i działająca część jest sprawna i działa. Istnieje prawdopodobieństwo wadliwości nowej części, sam proces wymiany też neutralny nie jest.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne