Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 12:33
dacialoganmcv napisał/a:
Napiszę jeszcze raz. ESP NIC NIE MIERZY. Mierzy to centralka pompy hamulcowej z odczytów czujników do układu ABS. ESP to dodatek, który umożliwia lepszą kontrolę trakcji i jednocześnie układ wspomagania ruszania na tych samych warunkach. Jest sam ABS albo ABS i ESP z dodatkami.
Mierzy, mierzy. :) Ty mówisz o systemie, ja mówię o urządzeniu. Obecnie jest to jedno i to samo urządzenie, które odpowiada za odbieranie danych z czujników i sterowanie hamulcami, a te wszystkie ABSy, ESPy i inne uphille to tylko efekt jego działania.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-20, 12:36
Mierzy i steruje płytka drukowana zwana powszechnie komputerem. Potem wysyła to do licznika. Body jest mu niepotrzebny w tym momencie. Sama pompa ABS i ABS z ESP plus gratisy (jest wyższa) ma inną budowę i innymi przewodami jest zasilana w związku z różnicą temperatur płynu hamulcowego w zimie.
W sumie dla klienta w aso to bez różnicy co mu mierzy. Jednak dyskutując na forum i to technicznie, warto wypowiadać się rzeczowo i konkretnie. Bo jak chcę posłuchać głupot to do serwisu jadę...
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-20, 12:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 12:41
dacialoganmcv napisał/a:
Mierzy płytka drukowana zwana komputerem
Jak już chcemy tak łapać za słówką to na tej płytce drukowanej to możesz mieć co najwyżej przetworniki analogowo-cyfrowe, a faktycznie to mierzy czujnik, bo to on jest przetwornikiem wielkości fizycznej, na sygnał o charakterze elektrycznym.
Tym bardziej że:
dacialoganmcv napisał/a:
Jednak dyskutując na forum i to technicznie, warto wypowiadać się rzeczowo i konkretnie. Bo jak chcę posłuchać głupot to do serwisu jadę...
Z tego co się zdążyłem zorientować to w Renault/Dacia zastosowany system pośredni TPMS - wyliczjący utratę ciśnienia na podstawie obliczeń obrotów koła.
Poniżej link do filmu pokazujący jak wyłączyć kontrolkę za pomocą klipa
.
To może nam się uda włączyć i aktywować w naszych samochodach?
A wtedy tylko dolutować LED-a i mamy samochód rocznikowo 2015
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 09:09
No i dziś czujnik by mi się przydał. Ruszyłem z garażu podziemnego po jodełce i zauważyłem że tylne koło dziwnie stuka - kapeć. No i zamiast zmienić je sobie w ciepłym garażu musiałem to zrobić na zewnątrz w porannym chłodzie :(
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-01, 09:13
Nie wiem czy po jodełce przy 5 km/h logika by coś wskazała. A nie prościej podejść do aut z prawej i rzucić okiem na dwa koła i potem od kierowcy na kolejne dwa?. :)
otrzymałem taką wiadomość od dealera cyt.: W Pana samochodzie też będzie system ESP i czujniki ciśnienia w oponach.
Pana zamówiony samochód powinien być na wrzesień
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-27, 11:37 Typ systemu kontroli ciśnienia w oponach
Wkrótce Dacie Duster mają być standardowo wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach. Czy ma ktoś może jakieś w miarę pewne informacje, czy system ten będzie bazował na pomiarze pośrednim czy bezpośrednim?? Innymi słowy, czy spadek ciśnienia w oponach będzie wykrywany z większej prędkosci obrotowej danego koła z flaczkiem na podstawie sygnalów z cz. ABS, czy może na podstawie informacji o ciśnieniu z czujnika ciśnienia umieszczonego "w oponie" (przy wentylu)? Potocznie w obu przypadkach mówi się o "czujnikach ciśnienia w oponach", jednak sposób już konkretnej realizacji ma niebagatelne znaczenie nie tylko pod wględem kosztów dla producenta samochodu, ale również późniejszych kosztów eksploatacji dla właścicieli/użytkowników.
na podstawie informacji o ciśnieniu z czujnika ciśnienia umieszczonego "w oponie" (przy wentylu)?
Tak - wentyle z czujnikiem ciśnienia są widoczne w dokumentacji serwisowej. Mają nr referencji 407001628R i oprócz daciek występują już w capturze i masterze III.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-01, 13:53
leo napisał/a:
A czemu chcecie wyłączać? W czym to ma przeszkadzać?
Koszty, koszty, problemy, koszty - 100kilkadziesiąt zl/szt., wprogramowywanie do UCH, po kilku latach, gdy padną baterie, wymiana czujników na nowe (w przypadku dwóch kompletow kół to duuuża suma), to tak w wielkim skrócie. Oj będzie strzyżenie owiec, oj będzie .
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-01, 14:42
O w mordę, juz sie zaczęlo - pojawil się nowy, świeży cennik (01.08.2014) i wszystkie wersje DD podrożaly o 400zl! Oczywiście za wyjątkiem golasa (wiecie "Już od 39.900zl"). Najprostsze rozwiązanie, przerzucili koszty czujnikow ciśnienia na klientów . A jeszcze ile ASO zarobią na sprawie czujnikow .
I pomyśleć, że do niedawna Dacie to były tanie, proste woziki, ze sprawdzonymi od lat i trwałymi silnikami oraz małą ilością elektroniki...
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-08-01, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum