Wysłany: 2024-05-17, 13:52 Silnik 1,3 tce + skrzynia EDC wasze opinie.
Witam z Bydgoszczy.
Takie mam pytanie: Moja żona będzie miała dodatkowa pracę i chciałbym sprzedać Citroena 2,0 HDI 163 kunie / 8 biegów automat. Stwierdziłem, że duży , nowoczesny diesel nie będzie nadawał się na przebiegi dzienne 7,7 km + 9km + 1,9km i tak całe tygodnie.
Nie mam problemów z użytkowaniem diesli, czasami jadę nim do sklepu, żona do szkoły 1,9km i absolutnie nie ma problemu. Jednak nie jest to jazda codzienna. A od września tak ma być, codziennie.
Zapragnąłem z żoną zakupić Dacia ( już 3, jakby nie patrzeć ) Duster z 1,3 tce (150 km) i skrzynią EDC. Obecne Dustery bardzo mi się podobają w przeciwieństwie do tych pierwszych...
Decyzja prawie zapadła, ale... No właśnie ale...:
Wyczytałem, że w tych silnikach występuje problem "przybywania oleju". Nie są to niestety pojedyncze opinie... Niby benzyna do miasta... Czasem Cytryna podjeżdża po dwa kilometry, albo 1 do Biedry i z powrotem, oleju nie dolewam, a ni nie przybywa... Na miarkę patrzę rzadko, bo mam wskaźnik. Jak to jest naprawdę? Czy szanowni forumowicze, forumowiczki mają tu styczność z tymi silnikami? Wiem, ze tu też ten temat gdzieś wystąpił.
Jak Wam się sprawuje skrzynia EDC? Dużo ludzi chwali, ale w ciągu paru minut szukania znalazłem, też parę złych wspomnień..
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1110 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-05-17, 17:44
Ja bym do takiej eksploatacji nie kupił żadnego silnika GDI. Tylko wtrysk pośredni (czyli niewielu wybór) albo w wersji hybrydowej.
Co innego jak nasz już jakiś rozwiązanie silnikowe, sytuacja się zmienia i robi się nie optymalnie a co innego celowy zakup nietrafionego rozwiązania ;)
U mnie tak jest z 1.2 tce EDC - olej notorycznie śmierdzi benzyna, a po tysiącu od wymiany wygląda dużo gorzej niż w dusterze 1.0 po 15tys.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-05-17, 17:49, w całości zmieniany 3 razy
Ja bym do takiej eksploatacji nie kupił żadnego silnika GDI. Tylko wtrysk pośredni (czyli niewielu wybór) albo w wersji hybrydowej.
Co innego jak nasz już jakiś rozwiązanie silnikowe, sytuacja się zmienia i robi się nie optymalnie a co innego celowy zakup nietrafionego rozwiązania ;)
U mnie tak jest z 1.2 tce EDC - olej notorycznie śmierdzi benzyna, a po tysiącu od wymiany wygląda dużo gorzej niż w dusterze 1.0 po 15tys.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1110 Skąd: Kępno
Wysłany: Wczoraj 7:18
Tak, jestem pewien. Nie chodzi to tylko o sam proces podlewania paliwem ale także tworzenie nagarów a hybrydy bazujące na silnikach z wtryskiem pośrednim tego dodatku nie generują. Poza tym hybryda w cyklu jak opisany przez autora wątku na pewno 50% (renault podaje 80%) czasu będzie jeździła na elektryku, więc przy przebiegu rocznym nawet 5tyś na spalinowym pokona 1000-2500km więc taki dystans pokona silnik spalinowy przed wymianą roczna wymianą oleju który pewnie będzie miał jakąś ilość paliwa (nie tak duża jak w przypadku gdy) to jeszcze silnik nie będzie miał tak zapieczonych pierścieni nagarami (a to jest zjawisko występujące przy wszystkich silnikach gdi) i nie będzie chlapał coraz większej ilości oleju.
Z gamy Dacia Sandero automat albo jogger/duster e-tech
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 Wczoraj 7:22, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum