Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-05-30, 16:42
Czyli jeśli we wrześniu kończy mi się gwarancja (3lata) i zdecyduje się żeby zrobić kolejny przegląd w ASO przed upływem 30tys albo roku od ostatniego przeglądu to będę miał gwarancję przedłużoną o kolejny rok ZEN za free ?
Na to wygląda, szkoda tylko, że link, gdzie mają być warunki się nie otwiera.
Jak to miałoby tak być to sens traci formuła non stop, a może i easy service.
Dla Renault też chyba jest zen
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021
Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 10 Skąd: Śląsk
Wysłany: Dzisiaj 11:49
No, ale osprzęt na silniku już jest objęty. Kiedyś w i30 miałem gwarancję fabryczna na 4 i 5 rok ale tylko na słupek silnika - był zapis "silnik bez osprzętu".
I ja dla przykładu w 4 i 5 roku już na przegląd nie pojechałem bo szkoda było mi płacić 3 X więcej za zwykła wymianę oleju i filtrów. I30 ma dziś 15 lat, silnik cały w oryginale, wymieniony alternator i kilka świec żarowych. Wydech oryginalny nadal nie zezarty.
Se facto jednak Kia no (nie wiem czy Hyundai) może partycypować w drogich naprawach nawet mocno po gwarancji pod warunkiem jeżdżenia na serwisy do ASO i płacąc za fabryczne części.
Pytanie jaki jest koszt tej "imprezy" w Dacii - nie śledziłem.
Z mojego doświadczenia, z kilku samochodów, takie kontrakty się nie opłacają. Producenci dlatego je oferują, bo są pewni, że na tym dodatków zarobią. Vide próby sprzedaży przedluzonej gwarancji przy każdym zakupie sprzętu AGD, RTV itp.
Ja praktykuje samodzielne serwisy ten sam wymieniam oleje, płyny, filtry (mogę, mam dom z garażem) dlatego tysiące złotych rocznie zostają w mojej kieszeni i mogę je przeznaczyć na jakąś naprawę o ile będzie potrzeba (póki co nie ma potrzeby poza eksploatacją).
Ostatnio zmieniony przez Pepone Dzisiaj 11:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Kępno
Wysłany: Dzisiaj 12:45
Ale jak mniemam:
Turbo (zwłaszcza w 1.0 z klekoczactm popychaczem) głowica i zawory (dla wersji LPG może być istotne), rozrusznik, alternator (start&stop), akumulator (to trochę strzelam), lampy LED, kompresor i wymiennik klimatyzacji, elementy instalacji LPG, to generalnie tanie elementy nie są, a nie widzę żeby były wyłączone ?
Myślę że trzeba zrobić kalkulacje - o ile kojarzę w samochodach starszych niż 3 albo 4 lata w moim ASO (może wszędzie?) proponują rabat 30% na robocizną i chyba 20% na częściej jeśli się serwisuje samochód który już nie jest objęty gwarancją fabryczna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum