No i stało się! Musiałem skorzystać z Dacia Assistance (4 miesiące, przebieg 7600). Ale spokojnie... samochód jest w porządku. Po prostu po raz drugi nawaliło mi fabrycznie zakładane radio Blaupunkt. Tym razem tak skutecznie, że po 4 dniach stania rozładowało mi akumulator. Chyba je wymontuję, zamienię na inne a po tym przejadę się kilka razy. Albo dam synowi do zabawy razem z dużym młotkiem, bo kolejnej naprawy i zapewniania przez ASO że wszystko da się naprawić chyba już nie zniosę.
Ale wracając do tematu - zadzwoniłem do Assistance, panienka przyjęła sprawę, po 15 min. oddzwoniła, że wysyła ekipę, po kolejnych 25 minutach już byli, podłączyli akumulator serwisowy tak że wystartowałem i jazda (musiałem dziś jechać w trasę). Oczywiście akumulator po kilkudziesięciu km podładował się wystarczająco. Najwyższa ocena ze terminowość i miłą obsługę.
Jak rozumiem korzystałeś z assistance producenta w ramach gwarancji a nie z assistance ubezpieczenia A co do radia to wymień je szybko - okropny design, mało funkcji i jak widać awaryjne. W cenie 300 - 400 zł (a tak mniej wiecej wycienia je Renault) kupisz modele o klasę lepsze z MP3, wyjściem na wzmacniacz a może i USB
Owszem, Assistance producenta. Zamierzam wymienić radio właśnie na jakieś takie z MP3, USB i może czytnikiem Flasha. Wg oferty sklepów w internecie są do nabycia w cenie rzędu 350-400 zł. A może prostsze ale lepszej firmy? Jeszcze nie wiem. Może mi ktoś coś polecić? I przy okazji - czy ktoś wymieniał samodzielnie radio? Nie mam zamiaru jechać do ASO a nie bardzo wiem jak mechanicznie się do tego dobrać.
Radio wyjmiesz przy pomocy tzw wyjmaków - powinny być w komplecie z odbiornikiem, grunt to rozpracowanie kostki ISO doprowadzającej zasilanie,masę i sygnał na 4 głosniki- poszukaj w instrukcji lub via internet schematu kostki ISO blaupunkta - z nowym radiem dostaniesz kostkę i jej opis, o ile nie bedzie pasowała kostka od starego - tnij kable przy kostce/wyciągaj z kostki (uważaj na zwarcie) lutuj/zakładaj złączki, izoluj -ciesz się nowym radiem
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-31, 22:19
GeRRaD napisał/a:
Radio wyjmiesz przy pomocy tzw wyjmaków - powinny być w komplecie z odbiornikiem, grunt to rozpracowanie kostki ISO doprowadzającej zasilanie,masę i sygnał na 4 głosniki- poszukaj w instrukcji lub via internet schematu kostki ISO blaupunkta - z nowym radiem dostaniesz kostkę i jej opis, o ile nie bedzie pasowała kostka od starego - tnij kable przy kostce/wyciągaj z kostki (uważaj na zwarcie) lutuj/zakładaj złączki, izoluj -ciesz się nowym radiem
Kostka ISO jak sama nazwa wskazuje że jest zestandaryzowana, więc jeżeli radio ma złącze ISO to kostki zasilania i głośników są zawsze takie same. Kostki dodatkowe poza zasilaniem i głośników mogą być różnie konfigurowane i przeważnie są dołączane do radia wraz z instrukcją podłączeń.
Podsumowując złącza ISO w DACII pasują do wszystkich radii ze złączami ISO.
Podsumowując złącza ISO w DACII pasują do wszystkich radii ze złączami ISO.
Tego to akurat nie byłbym taki pewien Wymieniałem kilka radioodbiorników i nie zdarzyło sie żaby udało mi się wymienić radia różnych firm bez grzebania przy kostkach
Elektrycznie wiem jak sobie poradzić, już parę razy montowałem radia w różnych samochodach. Chodzi mi tylko to, że nie wiem jak zdjąć osłonę (tą na radio, nawiewy itp.) żeby dostać sie do radia.
A co do nowych samochodów i odbiorników z kostką ISO, to tu faktycznie nie trzeba nic robić. Niestety większość producentów daje swoje złącza, pewnie po to żeby uzależnić odbiorcę. Na szczęście można bez problemu kupić przejśćiówki. Biorąc pod uwagę ich cenę porównywalną z ceną kostek ISO (bo są dwie) zdecydowanie jest to lepsze niż przerabianie złącz.
kier napisał/a:
A ja mam takie radyjko :)
Podoba mi się, choć nie widzę na zdjęciu złącza USB i SD. Jak działa?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-01, 19:53
Paf napisał/a:
Chodzi mi tylko to, że nie wiem jak zdjąć osłonę (tą na radio, nawiewy itp.) żeby dostać sie do radia.
Tego się nie ściąga do wymiany radia.
Radio wyjmuje się za pomocą takich specjalnych wyciągczy, to takie dwie blaszki z jednej strony zakończonych oczkiem na paluchy a z drugiej strony uchwytem do radia (różne kształty do różnych radii). W radiu na przednim panelu po bokach są dwa podłużne otwory w które wkłada się te wyciągacze. Po chwili grzebania tymi wyciągaczami radio wyskoczy z zaczepów.
Jeżeli nie masz tych wyciągaczy podjedź do ASO i powinni ci je odhaczyć gratis.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum