Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Napinacz paska klinowego
Autor Wiadomość
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-20, 10:15   Napinacz paska klinowego

Na przeglądzie mechanik zwrócił mi uwagę na szumy łożyska od napinacza paska klinowego (tego od alternatora).

Co się w takim przypadku wymienia? Pasek przy okazji to jasne. Ale czy wystarczy samo kółko czy kółko z napinaczem? (Takie oferty są na Allegro, bodajże od 50zł za kółko do 200zł za kółko z napinaczem). Co potrzebuję? :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-20, 11:03   

"MR388LOGAN1-11A: Pasek akcesoriów" napisał/a:
UWAGA
Wymienić koniecznie wymontowany pasek.

UWAGA
Przy wymianie paska, należy koniecznie wymienić rolki napinaczy.

Ergo: nie ma konieczności wymiany samego napinacza.
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-20, 12:29   

"Rolki"? Jest więcej niż jedna?
To to? Jedna oferta na all http://allegro.pl/rolka-n...4173083402.html

PS. Czy nieobecność klimy ma znaczenie? :)
Ostatnio zmieniony przez rgr 2014-05-20, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-20, 13:47   

rgr napisał/a:
"Rolki"? Jest więcej niż jedna?

Napinacza nie, ale są jeszcze, w zależności od wyposażenia (wspomaganie, klima), rolki nawijaczy.

rgr napisał/a:
To to? Jedna oferta na all http://allegro.pl/rolka-n...4173083402.html

Na zdjęciu jest komplet rolki z napinaczem.

Sama rolka to sama rolka - np http://allegro.pl/rolka-n...4186933647.html

rgr napisał/a:
Czy nieobecność klimy ma znaczenie? :)

Poniekąd:

* brak wspomagania, brak klimy (sam alternator): nie ma żadnych rolek, napinaczy i nawijaczy, jest jeden pasek, którego naciąg reguluje się mocowaniem alternatora;

* brak wspomagania, zamontowana klima: nie ma rolek, napinaczy i nawijaczy, są 2 paski, naciąg pierwszego reguluje się mocowaniem alternatora, pasek napędu klimatyzacji jest nieregulowany;

* zamontowane wspomaganie, brak klimy: jest jeden pasek i 1 napinacz z 1 rolką;

* zamontowane wspomaganie, zamontowana klima: jest jeden pasek, 1 napinacz z 1 rolką oraz 1 nawijacz z 1 rolką.


Powyższe dotyczy benzyniaków - w dieslach w ostatnim przypadku pompa wspomagania jest elektro-hydrauliczna i nienapędzana od wału, więc też występuje tylko jeden pasek i 1 napinacz z 1 rolką (trzecia opcja).
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-20, 14:13   

Czyli potrzebuję: pasek + rolka (wspomagania, bez klimy).

Dzięki za obszerne wyjaśnienia.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-05-20, 16:42   

rgr, Zgodnie z technologią Renault pasek wymienia się w komplecie z napinaczem.
Sam pasek zgodnie z technologią Renault wymienia się po każdym zdjęciu paska tylko w przypadku kiedy napinacz był nie dawno wymieniany
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 08:41   

Heh, nie wiem co to za zbieg okoliczności ale u mnie też piszczy pasek klinowy :P
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3697
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-21, 09:06   

Kiepskie paski też mogą piszczeć, albo kiepskie łożyska rolki....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 09:50   

Ciekaw jestem czy u mnie w 86KM 1.5DCI jest napinacz paska sprężynowy z amortyzatorem czy normalny regulowany na śrubie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 10:19   

corrado napisał/a:
czy u mnie w 86KM 1.5DCI jest napinacz paska sprężynowy z amortyzatorem czy normalny regulowany na śrubie

Napisali: "napinacz automatyczny", a w sklepach też oferują do tej wersji automata - no to chyba ten ze sprężynką.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 10:25   

tak , już znalazłem ->

http://renault.epcdata.ru...men/01017619/3/
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-21, 12:02   

Mariusz napisał/a:
rgr, Zgodnie z technologią Renault pasek wymienia się w komplecie z napinaczem.
Sam pasek zgodnie z technologią Renault wymienia się po każdym zdjęciu paska tylko w przypadku kiedy napinacz był nie dawno wymieniany

A wymienia się cały napinacz czy wystarczy samą rolkę?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:10   

A czy zmieniasz wszystko czy tylko to co się zepsuło ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-05-21, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-21, 13:26   

Łożysko rolki szumi, pasek piszczy - chcę zmienić pasek i rolkę.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:31   

Ja bym wymienił przy okazji też pasek rozrządu z napinaczem - a jak przebieg w pobliżu 100tys. to pompę wody , części kosztują grosze a masz wtedy spokój na kolejne 100 tys.:
http://www.renault-czesci...82,635,%29.aspx
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-21, 13:40   

Do 100 tys. jeszcze daaaleko. Ok. 55 tys.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:42   

W tych silnikach Dacia zalecała wymianę paska rozrządu co 80 tys. albo co 4 lata , więc wymień teraz cały komplet a przy kolejnej wymianie po 135 tys. lub 8 latach wraz z pompą wody.
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-21, 13:46   

Ale wiecie, że chodzi mi o pasek klinowy alternatora, a nie rozrząd? :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3697
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-21, 13:48   

rgr napisał/a:
Ale wiecie, że chodzi mi o pasek klinowy alternatora, a nie rozrząd? :)


DrOzda miał na myśl dodatkowo wymianę rozrządu poza paskiem alternatora ;-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:50   

Wiemy, ale jak się zacznie odkręcać obudowy osłony itp. to wymiana paska rozrządu wraz z napinaczem to 10 minut roboty dłużej więc szkoda tego nie zrobić przy okazji. Zwłaszcza że w zasadzie powinieneś już to zrobić po 4 latach. Dodatkowo przy wymianie rozrządu pasek akcesoriów też podlega wymianie więc bez sensu to rozdzielać.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-05-21, 13:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3697
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-21, 13:52   

To prawda, pasek rozrządu jest gumowy i po paru latach starzeje się i czasem może dojść do rozerwania i uszkodzenia silnika..
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 14:08   

No chyba żartujecie - porównywać wymianę rozrządu do napędu paska wieloklinowego:
- pasek klinowy z napinaczem wymieniam ze zdjętego koła na lewarku - max 30min :lol:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 14:41   

Kiepsko , mechanicy WRC w 15 minut zmienią kompletne zawieszenie a nawet wymienią skrzynię biegów.
Ale trenuj dalej.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-05-21, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 14:50   

Może trochę grzeczniej, skoro piszesz głupoty. :roll:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 15:09   

Głupoty ?
https://www.youtube.com/watch?v=SxS2XLJqp7M
3 razy by ją wymienili w 15 minut :)
Co do K7J i K7M - rzeczywiście wielkiej filozofii tu trzeba :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1781321.html
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-05-21, 15:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne