Na przeglądzie mechanik zwrócił mi uwagę na szumy łożyska od napinacza paska klinowego (tego od alternatora).
Co się w takim przypadku wymienia? Pasek przy okazji to jasne. Ale czy wystarczy samo kółko czy kółko z napinaczem? (Takie oferty są na Allegro, bodajże od 50zł za kółko do 200zł za kółko z napinaczem). Co potrzebuję? :)
* brak wspomagania, brak klimy (sam alternator): nie ma żadnych rolek, napinaczy i nawijaczy, jest jeden pasek, którego naciąg reguluje się mocowaniem alternatora;
* brak wspomagania, zamontowana klima: nie ma rolek, napinaczy i nawijaczy, są 2 paski, naciąg pierwszego reguluje się mocowaniem alternatora, pasek napędu klimatyzacji jest nieregulowany;
* zamontowane wspomaganie, brak klimy: jest jeden pasek i 1 napinacz z 1 rolką;
* zamontowane wspomaganie, zamontowana klima: jest jeden pasek, 1 napinacz z 1 rolką oraz 1 nawijacz z 1 rolką.
Powyższe dotyczy benzyniaków - w dieslach w ostatnim przypadku pompa wspomagania jest elektro-hydrauliczna i nienapędzana od wału, więc też występuje tylko jeden pasek i 1 napinacz z 1 rolką (trzecia opcja).
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-05-20, 16:42
rgr, Zgodnie z technologią Renault pasek wymienia się w komplecie z napinaczem.
Sam pasek zgodnie z technologią Renault wymienia się po każdym zdjęciu paska tylko w przypadku kiedy napinacz był nie dawno wymieniany
rgr, Zgodnie z technologią Renault pasek wymienia się w komplecie z napinaczem.
Sam pasek zgodnie z technologią Renault wymienia się po każdym zdjęciu paska tylko w przypadku kiedy napinacz był nie dawno wymieniany
A wymienia się cały napinacz czy wystarczy samą rolkę?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:31
Ja bym wymienił przy okazji też pasek rozrządu z napinaczem - a jak przebieg w pobliżu 100tys. to pompę wody , części kosztują grosze a masz wtedy spokój na kolejne 100 tys.:
http://www.renault-czesci...82,635,%29.aspx
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:42
W tych silnikach Dacia zalecała wymianę paska rozrządu co 80 tys. albo co 4 lata , więc wymień teraz cały komplet a przy kolejnej wymianie po 135 tys. lub 8 latach wraz z pompą wody.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:50
Wiemy, ale jak się zacznie odkręcać obudowy osłony itp. to wymiana paska rozrządu wraz z napinaczem to 10 minut roboty dłużej więc szkoda tego nie zrobić przy okazji. Zwłaszcza że w zasadzie powinieneś już to zrobić po 4 latach. Dodatkowo przy wymianie rozrządu pasek akcesoriów też podlega wymianie więc bez sensu to rozdzielać.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-05-21, 13:54, w całości zmieniany 1 raz
No chyba żartujecie - porównywać wymianę rozrządu do napędu paska wieloklinowego:
- pasek klinowy z napinaczem wymieniam ze zdjętego koła na lewarku - max 30min
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum