Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia 1.6 v16
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2008-09-04, 08:26   Dacia 1.6 v16

Czy ktoś na forum ma jakieś doświadczenia z silnikiem 1.6 16-zaworowym. Zużyczie paliwa, moc, przyspieszenia, awaryjność itd. Zamierzam kupić dacię z silnikiem 1.6 i
zastanawiam się nad wersją 8 i 16 zaworową.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-04, 09:17   

16-zaworowce np w Holandii są chyba najpopularniejsze, warto więc poczytać http://www.dacialoganmcv.nl

U nas na forum jest kilka sztuk, ale właściciele do tej pory milczeli - może właśnie skorzystają z okazji, żeby się podzielić opiniami?

Aczkolwiek przy okazji ogólnych dyskusji nt wyboru silnika było już chyba coś o 16v, choć o ile pamiętam raczej na podstawie doświadczeń z innych renówek.
 
Paf 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Arctica 7os.
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-04, 16:49   

E tam...
laisar napisał/a:
właściciele do tej pory milczeli

Ja co prawda mam swój od marca i ledwo niecałe 9000 na liczniku ale wydaje mi sie że jednak 16-ka lepsza. Zużycie paliwa nie jest co prawda ekstremalnie małe, u mnie oscyluje koło 7,2-7,5 przy jeździe głównie w 4 osoby (2 + 2 dzieci). Fakt że nie lubię bardzo oszczędzać. Hamuję oczywiście silnikiem, ale przyspieszać lubię szybko, prędkośc na trasie trymam koło 100-105 (licznikowo). Faktem jest jednak że czasem przy spokojnej jeździe tuż po zerowaniu komputerka schodziłem na około 6,7. Mniej w zasadzie mi sie nie udaje. Nie wiem oczywiście jak zimą. Na autostradzie przy 130-140 rośnie do koło 9,5.
Natomiast porównując z innymi samochdami moc i moment są już wystarczające do normalej i bezpiecznej jazdy. Mając poprzednio 8-mio zaworową Nexię przy wyprzedzaniu ciążarówki jadącej 80-90 musiałem czekać na kilometr pustej prostej żeby się zabrac do wyprzedzania, teraz wystarczy dużo mniej. Obiektywnie przyspieszenia nie mierzyłem ale wystarczy.
Zdecydowanie polecam 16-kę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-04, 17:35   

Generalnie oficjalne dane techniczne Dacii są dość bliskie rzeczywistości, można je więc sobie miarodajnie porównać w obu wersjach.

Spalanie powinno być w mieście minimalnie mniejsze niż w 8V, na trasie bez różnic, moc i moment - wiadomo, dzięki czemu przyśpieszenie rzecz jasna lepsze, awaryjność z kolei nie powinna być chyba jakoś specjalnie gorsza, bo nie jest to nadzwyczajnie wysilona konstrukcja.

Najpoważniejszy minus 16V ma wymiar 2500zł...

Ogólnie wydaje się, że szesnastka lepsza - jeśli kogoś stać...

Pozostaje więc tylko kwestia priorytetów: czy nieco mniejsze spalanie w mieście i trochę lepsze osiągi warte są dodatkowych pieniędzy?

Ja uznałem, że nie - osiągi 8V są dla mnie w pełni wystarczające, a zużycie paliwa i tak najbardziej jest uzależnione od warunków drogowych. A na 2,5kzł trzeba jednak trochę popracować...
 
Marcin P. 


Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV 7os
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-09-06, 19:12   

Mam MCV-kę 1,6 16V od IV.07. (12500km). Bez usterek i problemów w trakcie eksploatacji :-P Silnik elastyczny, dobrze przyspiesza nawet na 5. biegu pod górkę :-o , spalanie:~7,5l w trasie, ~9l w mieście. Lewarek skrzyni biegów mógłby być sztywniejszy; :roll: : biegi trzeba starannie wybierać, czasami mnie to jeszcze zaskakuje w stresowych sytuacjach, że nie mogę zmienić biegu. Motor fajnie pomrukuje niczym w VW :lol: i przy prędkościach powyżej 100 bardzo szumi. Poza tym lać, jeździć i cieszyć się. :shock:
 
Janas 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Pruszków
  Wysłany: 2008-09-06, 22:14   

Ja mam Logana 1,6 16V w wersji Prestige z przebiegiem 14 000 . Silnik dynamiczny i elastyczny na 5 biegu. Jednak powyżej 110 km/h staje sie dosyc glosny. Przy 140 km/h czasami wyczuwam na kierownicy lekkie drgania. Nie wiem czy to od kół czy moze silnika.
Spalanie na trasie przy V do 100 km/h 6,5, przy 130-140 -7 l. :lol:
_________________
Piotr
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-06, 22:31   

Janas napisał/a:
czasami wyczuwam na kierownicy lekkie drgania. Nie wiem czy to od kół czy moze silnika.

Zwróć uwagę na wyważenie kół (pierwsze co przyszło mi do głowy; chociaż przy źle wyważonych kołach drgania raczej pojawiłyby się przy trochę niższej prędkości, tak gdzieś przy 110 km/h).
Z innej beczki - a gdzie to da się jeździć w Polsce z prędkością 140 km/h? :-/
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 22:34   

wox napisał/a:
Z innej beczki - a gdzie to da się jeździć w Polsce z prędkością 140 km/h?

licznikowe 140 to ok 130 rzeczywistej, więc jaki problem po obwodnicy Gdańska na przykład, albo na jakiejś nie skończonej autostradzie
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-06, 22:36   

Gościu jest z Pruszkowa - wskaż mi w tym rejonie jakieś autostrady :mrgreen:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 22:39   

wox napisał/a:
Gościu jest z Pruszkowa - wskaż mi w tym rejonie jakieś autostrady :mrgreen:

Ma kawałek ekspresówki do Gdańska, ale tam są takie hopy że strach tam 90 jechać :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-06, 23:12   

Nie wiedziałem, że daćkami to tylko koło domu można jeździć... d;

A serio: do testów ;) najlepiej się nadaje A4 - 370km niezakłóconej jazdy.

(Nie to co A2, z bramkami co 50km ):
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-06, 23:44   

Wiedziałem, że wdepnę w drażliwą kwestię :mrgreen:
 
Janas 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2008-09-07, 10:26   

Panowie kolo W-wa jest kilka miejsc gdzie mozna sprawdzic wlasciwosci uzytkowe tego silnika. Tez myslalem o niedokladnie wywazonych kolach choc byly wywazane w serwsie Renault. Moze to kwestia samych opon Michelin lub nawierzchni.
_________________
Piotr
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-07, 13:53   

Ja podobnie jak Ty - najpierw myślałem, że to kwestia nawierzchni (przez dłuższy czas), później opon, a sprawa wydała się być banalna (chociaż z przygodami i próbą oszustwa).
Nie wierz do końca serwisowi - ja pojechałem do serwisu Forda, gdy drżała mi kierownica w Fusionie. W serwisie skasowali mnie za wyważenie wszystkich kół (stwierdzili, że wszystkie miałem nie wyważone) i odesłali do serwisu Goodyear'a, że niby wadliwe są opony. Myśleli może, że dam sobie spokój. W serwisie Goodyear'a pracownik zdziwił się, że niby ja miałem wyważane przed chwilą koła (w ASO Forda), a ciężarki są w ogóle nieruszone (brudne, bez oznak niedawnego zmieniania). Wyważyli koła (jak należy) i problem z drżeniem kierownicy skończył się. U Forda wywalczyłem (bez problemów) zwrot pieniędzy za ich niewykonaną usługę.
To jest tylko jeden z przykładów partactwa ASO (w tym przypadku Forda; z innymi też bywało podobnie - 11 lat doświadczeń).
 
Janas 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2008-09-07, 14:07   

Tak tylko te drgania pojawiaja sie nie zawsze. Zreszta bede w serwisie na przegladzie to im kaze sprawczic wywazenie.
Zreszta w tych serwisach jak wspomniales jest roznie. W Renault zakwestionowalem zbyt głośną prace sprezarki klimatyzatora to stwierdzili ze sie czepiam i jestem przewrazliwiony a najgorzej mnie wkurza te wypedzanie z hali serwisowej.
Kiedys mozna bylo pogadac z mechanikiem przy podnosniku.
_________________
Piotr
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-07, 16:08   

W Fusionie z drżeniem było tak (wielokrotnie sprawdzane na dobrej jakości i różnych drogach): pojawiało się przy ok. 105 - 110 km/h, wyraźnie słabło przy ok. 115 - 120 km/h, znowu zwiększało się przy ok. 125 km/h, by powyżej 130 km/h znowu osłabnąć. Dalej nie sprawdzałem. Drgania nie były bardzo mocne, ale wyraźnie odczuwalne. Po tej historii zawsze już pilnowałem wyważania i zaraz sprawdzałem czy wszystko gra.
To wyganianie z hali serwisowej, to najlepszy dowód na to, że coś kombinują. Bo "znajomy" jakiegoś mechanika, czy szefa, to może się kręcić (więc przepisami BHP niech się nie zasłaniają) i to jeszcze z papierosem (zdarzało się, że i takie sytuacje spotykałem).
 
johnny303 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-07, 21:04   

Milczę, kiedy nie mam nic do powiedzenia. Przeważnie czytam wypowiedzi osób, które o samochodach wiedzą więcej ode mnie, ale wywołany do tablicy otwieram dziób.

Zalety?
Bardzo sobie chwalę silnik szesnastozaworowy w Dacii. Przy spokojnej jeździe jest oszczędny (nawet poniżej 7 l / 100km w mieście bez korków) , a przy agresywnej dość dynamiczny. Przy wyprzedzaniu mam jeszcze spory zapas mocy, co osobiście lubię.

Wady? Przy dużej prędkości, ok. 180 km/h, pali jak smok (ok. 8,5 l / 100 km). No i jest już głośno. Przy tym nie wiadomo, czy głośniejszy jest silnik, czy szum powietrza.

Wychodzą oczywiście wtedy najmniejsze niedokładności wyważenia kół.
Próbowałem. Tak, jak go wyszykował ASO (oni zakładali mi alufelgi) - powyżej 140 km/h czułem już drgania na kierownicy. Po wyważeniu u normalnego oponiarza jedzie 180 km/h i trzyma się asfaltu jak by go kto plastrem przykleił.
Nie myślcie tylko, że taki ze mnie pirat drogowy. Była okazja to wypróbowałem i tyle.

Zużycie paliwa? Zależy od rodzaju benzyny. Jeżeli zatankuję bezsiarkową Supremę 98, pali więcej :!: , tj. 8.8 przy średniej warszawskiej jeździe. W korku minimum 9 l /100 km.
Na zwykłej orlenowskiej Eurosuper 95 - razem z korkami - najwyżej 8,5.
Różnicę w mocy czuje się, chociaż nie od razu. Na Supremie ciągnie leciutko, na zwykłej trzeba dużo bardziej cisnąć gaz. Obroty niby te same, ale na lepszej zupie znacznie chętniej przyspiesza.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-07, 21:53   

Cytat:
Przy dużej prędkości, ok. 180 km/h, pali jak smok (ok. 8,5 l / 100 km)

To 8V jest większym smokiem (; - sprawdzałem tydzień temu na A2, więc był to de facto test chwilowy d: ale przy 160km/godz komp pokazuje spalanie w okolicach 14-15L/100km, przy 130 - ok. 10L.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-08, 12:06   

Hm, to chyba będę musiał powtórzyć testy ;) - różnica jest coś za duża i sprzeczna z poprzednimi próbami na A4 (gdzie przy rzeczywistej średniej ok 140km/godz wyszło niecałe 11L).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne