Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel czy benzyna?
Autor Wiadomość
stepwaySzkocja 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2014-10-07, 00:43   Diesel czy benzyna?

Przepraszam, ze zakladam nowy temat, dopiero zalozylem konto i potrzebuje Waszej opinii na temat zakupu Daci. Moj dylemat to benzyna czy diesel? :( Chodzi o Sandero Stepway. Mieszkam w Szkocji i chce ja kupic tutaj.


Pociesze Was, ze w Polsce macie wiecej dodatkow i modeli do wyboru niz ja.

Z gory dziekuje za szybkie odpowiedzi.

Tomasz
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 420 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18038
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-07, 00:54   

Jedyna prawidłowa odpowiedź brzmi: "zrób jazdy próbne i wybierz to, czym lepiej Ci się jeździło".

Cała reszta jest tak naprawdę mało istotna... a jakbyś się jednak chciał zapoznać z 1000 razy powtarzanymi argumentami, to zapraszam:

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + "diesel benzyna" + Szukaj wszystkich słów + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości

I czytaj, czytaj, czytaj... (:
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-07, 06:46   

To zależy gdzie i ile jeździsz.
Jeśli często podróżujesz i rocznie przejeżdżasz powyżej 20 - 30 tys. km :arrow: wskazany byłby diesel jako bardziej oszczędny, dzięki czemu dopłata za silnik podczas kupowania szybko Ci się zwróci podczas tankowania.
Jeśli rocznie przejeżdżasz maksymalnie 20 tys. km :arrow: benzyna będzie tańsza przy zakupie.
Jeśli głównie jeździsz po mieście :arrow: pomyśl o turbo benzynie (TCe) - maksymalny moment obrotowy w przypadku Sandero jest już przy 2500 obr. / min (gdzie wolnossąca benzyna potrzebuje 4250 obr. / min). Czyli nie musisz kręcić wysoko (i głośno), żeby dynamicznie włączyć się do ruchu.

Różnic pomiędzy dieslem a benzyną jest dużo więcej. Ale, jak już napisał laisar, najlepiej jeśli sam się przejedziesz i stwierdzisz który silnik bardziej Ci odpowiada. :-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-07, 07:18   

w ogromnym uproszczeniu: - jeśli długie trasy,długie odcinki, plan eksploatacji na jakieś 3-5 lat i przebieg do 150 tys - dCi (potem rośnie ryzyko awarii) , jeśli krótkie odcinki, mniejsze przebiegi,częste odpalanie i gaszenie, jazdy miejskie i dłuższy planowany czas użytkowania - Pb (i to raczej tradycyjny,wolnossący -prosta konstrukcja, łatwe i tanie naprawy)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1698
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-07, 08:06   

Ja polecałbym biały :mrgreen:
Osobiście brałbym 0.9 tce
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-10-07, 08:24   

"nie ma takiego miasta jak szkocja, jest lądek, lądek zdrój"
 
stepwaySzkocja 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2014-10-07, 11:24   

Różnica cenowa to tylko £1000 czyli 5000 zł. A codziennie dojeżdżam do szkoły w dwie strony to jest 40 mil i do pracy po 20 mil w dwie strony no i kiedys chciałbym się wybrać do polski to jest około 3000 km w jedna stronę :) no ale nie powiem tez często jeżdżę po mieście
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-10-07, 11:31   

stepwaySzkocja napisał/a:
Różnica cenowa to tylko £1000 czyli 5000 zł. A codziennie dojeżdżam do szkoły w dwie strony to jest 40 mil i do pracy po 20 mil w dwie strony no i kiedys chciałbym się wybrać do polski to jest około 3000 km w jedna stronę :) no ale nie powiem tez często jeżdżę po mieście


Diesla bierz :)
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-10-07, 13:07   

Pytanie ile tam koszuje litr benzyny i diesla oraz jakie są opłaty dodatkowe związane z posiadaniem diesla vs. benzyna. 0,9 tce pali niewiele więcej niż diesel, a jednak ryzyko naprawa i ich koszt po upływie gwarancji są zdecydowanie na korzyść benzyny.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-07, 13:11   

i pewnie jest jakiś podatek w zależności od emisji?
 
stepwaySzkocja 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2014-10-07, 16:43   

a wiec tak litr benzyny od diesla rozni sie max 2-3 Pensy na litrze czyli takjakby 2-3 grosze wiecej, duzej roznicy nie ma. Podatek drogowy na Diesla mam za darmo a na benzyne tylko 40 funtow na rok wiec duzych roznic nie ma ale chodzi mi o koszty ponoszone miesieczne na paliwo bo za dacie bym placil okolo £165 miesiecznie no i plus koszty ubezpieczenia i benzyny a chcialbym oszczedzic na paliwie i czy duzo oszczedze jak wezme diesla.

Nie wiem jak jest w Polsce ale tutaj dostje gwarancje w standardzie na 3 lata lub 60000mil zalezy co pierwsze przekrocze.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-07, 17:37   Re: Diesel czy benzyna?

stepwaySzkocja napisał/a:
Przepraszam, ze zakladam nowy temat, dopiero zalozylem konto i potrzebuje Waszej opinii na temat zakupu Daci. Moj dylemat to benzyna czy diesel? :( Chodzi o Sandero Stepway. Mieszkam w Szkocji i chce ja kupic tutaj.


Pociesze Was, ze w Polsce macie wiecej dodatkow i modeli do wyboru niz ja.

Z gory dziekuje za szybkie odpowiedzi.

Tomasz


Tylko diesel, bo jedyny 4 cylindrowy z turbiną.
A silniki wolnossące to przeszłość niegodna zainteresowania.

Jeździ się po prostu lepiej, nie trzeba wysoko kręcić żeby przyzwoicie jechał.
Dodatkowo możliwa dzięki temu jazda na niższych obrotach dobrze wpływa na zużycie paliwa, zresztą z natury rzeczy i tak paliłby mniej,
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-10-07, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-10-07, 18:50   Re: Diesel czy benzyna?

Cav napisał/a:
stepwaySzkocja napisał/a:
Przepraszam, ze zakladam nowy temat, dopiero zalozylem konto i potrzebuje Waszej opinii na temat zakupu Daci. Moj dylemat to benzyna czy diesel? :( Chodzi o Sandero Stepway. Mieszkam w Szkocji i chce ja kupic tutaj.


Pociesze Was, ze w Polsce macie wiecej dodatkow i modeli do wyboru niz ja.

Z gory dziekuje za szybkie odpowiedzi.

Tomasz


Tylko diesel, bo jedyny 4 cylindrowy z turbiną.
A silniki wolnossące to przeszłość niegodna zainteresowania.

Jeździ się po prostu lepiej, nie trzeba wysoko kręcić żeby przyzwoicie jechał.
Dodatkowo możliwa dzięki temu jazda na niższych obrotach dobrze wpływa na zużycie paliwa, zresztą z natury rzeczy i tak paliłby mniej,
to samo można napisać o 0,9tce tylko jest 3 cylindrowe. Jeśli to samochód tylko na 3lata to diesel. Jeśli na dłużej to jednak benzyna. FAP i awaria wtryskow albo pompy wysokiego ciśnienia po gwarancji nie są warte ryzyka, które kosztuje około litra paliwa na każde 100 km.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-10-07, 18:52   

hmmm,
Jesli LPG u Was nadal występuje w ilości innej, jak unikalna (w jakimś tv-moto BBC przerabiali kiedyś LR Def na LPG), to 0.9 TCE przerobisz po gwarancji... Nie ma wtrysku bezpośredniego, a będziesz miał jeszcze taniej.

Policz wszystkie koszty i przejedź się...
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2014-10-07, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-07, 20:09   Re: Diesel czy benzyna?

cookie napisał/a:
Cav napisał/a:
stepwaySzkocja napisał/a:
Przepraszam, ze zakladam nowy temat, dopiero zalozylem konto i potrzebuje Waszej opinii na temat zakupu Daci. Moj dylemat to benzyna czy diesel? :( Chodzi o Sandero Stepway. Mieszkam w Szkocji i chce ja kupic tutaj.


Pociesze Was, ze w Polsce macie wiecej dodatkow i modeli do wyboru niz ja.

Z gory dziekuje za szybkie odpowiedzi.

Tomasz


Tylko diesel, bo jedyny 4 cylindrowy z turbiną.
A silniki wolnossące to przeszłość niegodna zainteresowania.

Jeździ się po prostu lepiej, nie trzeba wysoko kręcić żeby przyzwoicie jechał.
Dodatkowo możliwa dzięki temu jazda na niższych obrotach dobrze wpływa na zużycie paliwa, zresztą z natury rzeczy i tak paliłby mniej,
to samo można napisać o 0,9tce tylko jest 3 cylindrowe. Jeśli to samochód tylko na 3lata to diesel. Jeśli na dłużej to jednak benzyna. FAP i awaria wtryskow albo pompy wysokiego ciśnienia po gwarancji nie są warte ryzyka, które kosztuje około litra paliwa na każde 100 km.


Gwarancję kupuje się na 5 lat.
A te 3 cylindry są dyskwalifikujące - to się trzęsie jak mokry pies, pali jak smok, a jedzie bardzo dziwnie, jak próbujesz w miarę energicznie przyspieszać, to przyspiesza sobie i zwalnia bez zmiany nacisku na pedał gazu i wyraźnego powodu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-10-07, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7428
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-10-08, 05:15   Re: Diesel czy benzyna?

Cav napisał/a:

A te 3 cylindry są dyskwalifikujące - to się trzęsie jak mokry pies, pali jak smok, a jedzie bardzo dziwnie, jak próbujesz w miarę energicznie przyspieszać, to przyspiesza sobie i zwalnia bez zmiany nacisku na pedał gazu i wyraźnego powodu.


Ja mam akurat inne odczucie w stepweyu Ojca więc proponuję się po prostu przejechać samemu.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-10-08, 05:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-10-08, 06:48   

Cav napisał/a:


Gwarancję kupuje się na 5 lat.
A te 3 cylindry są dyskwalifikujące - to się trzęsie jak mokry pies, pali jak smok, a jedzie bardzo dziwnie, jak próbujesz w miarę energicznie przyspieszać, to przyspiesza sobie i zwalnia bez zmiany nacisku na pedał gazu i wyraźnego powodu.


Nie wiem jakie są opcje gwarancji w Anglii - bazuje na tym co napisał sam zainteresowany.
Co do 3 cylindrów to albo tym nie jechałeś albo jechałeś czymś z innej stajni albo popsutym 0,9 Tce. Silnik chodzi gładko i jak się komuś nie powie, ze to 3 cylindry to sam na to nie wpadnie. Mam porównanie bo zona powozi C1 z 3-cylindrowcem toyoty i tamten rzeczywiście się telepie na jałowych. W silniku renówki tego nie ma. Z tym pedałem gazu to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ale rzeczywiście gaz jest po kablu, a pedał ma bardzo miękką sprężynę i minimalne ujęcie albo dodanie gazu pokazuje zmianę spalania chwilowego mierzoną w litrach. Ale nie specjalnie przekłada się to na przyspieszanie czy zwalnianie.Trochę przez to żałuję ze nie szarpnąłem się na tempomat.
Co do spalania to logan MCV załadowany w 2 dorosłych, 2 dzieci i bagażnik załadowany trochę ponad roletę na drodze Wa-wa- Zakopane-Wa-wa spalił 6,4 l/100km, a gdzie się dało jechałem naprawdę szybko (130-150 na ekspresówkach). Na dojazdach do pracy mam podobne spalanie choć fakt, ze jeżdżę poza godzinami szczytu i właściwie nie stoję w korkach mimo, że dojeżdżam do Warszawy. Jeśli tyle pali smok to co powiesz na spalanie C1, które w podobnych warunkach pali na trasie przy podobnym stylu jazdy o litr mniej, a w mieście potrafi wypić o pół litra więcej. Fakt, ze to ostatnie wynika głównie z tego, ze Tce nie ma sensu gonić do odcinki, a C1 owszem, a do tego 2 bieg kończy się po przekroczeniu 98-100km/h przez co samochód jest bardzo żwawy ale tez potrafi sporo wypić. Nie jeździłem 1,5dci ale wątpię, żeby spalił w takich warunkach mniej niż litr od 0,9 tce.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-10-08, 06:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-08, 17:28   

cookie napisał/a:
Cav napisał/a:


Gwarancję kupuje się na 5 lat.
A te 3 cylindry są dyskwalifikujące - to się trzęsie jak mokry pies, pali jak smok, a jedzie bardzo dziwnie, jak próbujesz w miarę energicznie przyspieszać, to przyspiesza sobie i zwalnia bez zmiany nacisku na pedał gazu i wyraźnego powodu.


Nie wiem jakie są opcje gwarancji w Anglii - bazuje na tym co napisał sam zainteresowany.
Co do 3 cylindrów to albo tym nie jechałeś albo jechałeś czymś z innej stajni albo popsutym 0,9 Tce.


Nie - jeździłem dwoma tce 0,9 - jeden był w Stepwayu, drugi w Capturze.
Oba zachowywały się tak samo tragicznie.

Nie każdy musi to dostrzegać, ale ja jestem dość wyczulony na różne dziwne zachowania auta, czy też nietypowe dźwięki, więc od razu to zauważyłem i od razu mi przeszkadzało.
Możesz sam sprawdzić - na jakiejś prostej wciśnij mocno gaz np. na trzecim biegu i zobacz czy przyspieszenie będzie jednostajne, czy będzie się dość mocno wahało.

Nierówna praca (wibracje) silnika trzycylindrowego jest zresztą normą dla takiego rozwiązania, mało któremu producentowi udaje się temu zapobiec.
Podobno tak zrobił Ford w Focusie, ale nie sprawdzałem.

Co do spalania - normalna jazda ok 120 km/h (na tempomacie - to zawsze podwyższa spalanie) po dwupasmówkach powoduje zużycie zbliżone do 8l.
Opisywałem to dokładnie na forum po weekendzie majowym, na który wybrałem się Stepwayem.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-10-08, 17:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-08, 19:50   

0,9 TCE chodzi bardzo BARDZO kulturalnie.
I spalanie w mieście rzeczywiście małe.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2014-10-08, 20:26   

Cav napisał/a:
Co do spalania - normalna jazda ok 120 km/h (na tempomacie - to zawsze podwyższa spalanie) po dwupasmówkach powoduje zużycie zbliżone do 8l.

Ale jazda 120km/h na limiterze zamiast regulatorze to już 6l. Tempomat z manualną skrzynią biegów to raczej ciekawostka przyrodnicza, nie może zapewnić ekonomicznego spalania.

Cav napisał/a:
Możesz sam sprawdzić - na jakiejś prostej wciśnij mocno gaz np. na trzecim biegu i zobacz czy przyspieszenie będzie jednostajne, czy będzie się dość mocno wahało.

Tutaj niestety muszę potwierdzić - w TDi wygląda to zupełnie inaczej (przedewszytkim nie ma tak skokowego przyrostu mocy), ale chyba nie ma co porównywać turbodiesla do turbobenzyny.
Pozatym diesel zawsze będzie albo nieekologiczny i rakotwórczy (stare kopcące diesle bez proekologicznych wynalazków typu FAP) albo nieekonomiczny w utrzymaniu (drogie w utrzymaniu systemy proekologiczne).
Przy obecnej znikomej różnicy w cenie pomiędzy paliwem NoPB a ON oraz różnicy w cenie silników trzeba robić naprawdę duże przebiegi aby cenowo zminimalizować pozostałe wady diesla.
Ostatnio zmieniony przez radzio 2014-10-08, 20:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-08, 20:36   

radzio napisał/a:

Przy obecnej znikomej różnicy w cenie pomiędzy paliwem NoPB a ON oraz różnicy w cenie silników trzeba robić naprawdę duże przebiegi aby cenowo zminimalizować pozostałe wady diesla.


Zepsuł Ci się kiedyś jakiś filtr w dieslu?
Bo mnie nigdy.
A benzyniaków psujących się jeszcze w okresie gwarancji, oraz zaraz po niej miałem co niemiara, więc to nie rodzaj paliwa decyduje o awaryjności.

Takie to właśnie "wady" diesla.
HINT: Dwumasa i turbina występuje również w (niektórych) turbobenzyniakach.
Wtryski również za darmo nie są.

A kluczowe jest co innego - kultura pracy, zapas (pod butem, ale także pewnie materiałowy) w tym czterocylindrowym dieslu jest nieporównywalny do trzycylidrowego, prawie o połowę mniejszego i dużo bardziej wysilonego benzyniaka.
Zakładany przebieg pewnie jest ze dwa razy wyższy.
O ile oczywiście panewki pozwolą w przypadku 1.5 dci.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-10-08, 20:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2014-10-08, 20:46   

Cav napisał/a:
Zepsuł Ci się kiedyś jakiś filtr w dieslu?

Jedyne diesle jakimi jeżdzę to firmowe, więc sprawy awarii mnie nie dotyczą. Pamiętam natomiast wpadkę Toyoty gdzie w całej firmowej flocie kilkudziesięciu samochodów konieczna była gwarancyjna wymiana turbin po tysiącu kilometrów a i tak potem silniki brały litr oleju na 1000km.

Piszesz również o negatywnych odczuciach akustycznych w przypadku trzycylindrowego turbobenzyniaka - no wybacz, ale w porównaniu do dowolnego klekota ten silnik nie wydaje praktycznie żadnych dźwięków. Jechało ze mną kilku użytkowników TDi i każdy podkreślał że nie słyszy pracy silnika.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-08, 20:48   

Cav to teoretyk gawędziarz :)
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-10-08, 21:19   

radzio napisał/a:

Jedyne diesle jakimi jeżdzę to firmowe, więc sprawy awarii mnie nie dotyczą. Pamiętam natomiast wpadkę Toyoty gdzie w całej firmowej flocie kilkudziesięciu samochodów konieczna była gwarancyjna wymiana turbin po tysiącu kilometrów a i tak potem silniki brały litr oleju na 1000km.

Piszesz również o negatywnych odczuciach akustycznych w przypadku trzycylindrowego turbobenzyniaka - no wybacz, ale w porównaniu do dowolnego klekota ten silnik nie wydaje praktycznie żadnych dźwięków. Jechało ze mną kilku użytkowników TDi i każdy podkreślał że nie słyszy pracy silnika.

nie wiem co ty czujesz ja jedziesz ale jak ja jechalem to silnik nie rozwijal mocy rownomiernie, przyspieszal jakby skokami co 1-2km/h, silnik trzycylindrowy zawsze bedzie chodzil zle i nierowno, taki urok tej konstrukcji. To ze go nie slychac nie znaczy ze ma dobra kulture pracy. Nie jest to problem renault ale kazdego silnika z 3 garkami.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-10-09, 07:15   

Z malkontentami mogę się zgodzić pod warunkiem, ze pisza o sytuacji gdy dusza silnik poniżej 2000 RPM.czterocylindrowka w miarę aksamitnej ciągnie od 1600rpm, co niestety nie dotyczy diesla bez dwumasy.
Mam jednak wrażenie ze koledzy Marusza o telepiacym 0.9tce, a sami nie czują wibracji diesla. Co do trwałości to ja nic nie napisze bo silnik jest na rynku zdaje się dopiero 3 lata, ale nie spotkałem się na forach Renault a z opisami jego usterek. Dodatkowa zaleta tce jest łańcuch rozrządu. Wymiana rozrządu w dieslu może zabolec finansowo. Inne są tez koszty przeglądów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne