Życie potem weryfikuje to prawdopodobieństwo.(...)
Na razie więc nie spodziewaj się EDC w połączeniu z 4x4 w Dusterze. Trzeba sprawdzić, czy to się opłaca na rynku polskim (raczej nie), czy się będzie sprzedawało (raczej nie, bo za drogo będzie jak na Dacię) i czy przejdzie WLTP.
Pytanie czy sprzedawcy będą mieli motywację daną wersję sprzedać. Pisałeś, że najchętniej kupowany Duster to SCe 4x2. Nic dziwnego skoro mnie sprzedawca pytał po co mi 4x4... Gdybym nie był zdecydowany pewnie by mnie przekonał.
Trochę inaczej to wygląda w Skodzie bo tam sprzedawca wciskał mi jak najwięcej bajerów, o wyższym modelu nie wspomnę.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-22, 11:49
Wszystko zależy od sprzedawcy i od tego, co aktualnie ma do sprzedania. SCe 4x2 jest najczęściej sprzedawaną konfiguracją, bo można kupić dobrą wersję wyposażeniową za rozsądne pieniądze.
Zakup napędu 4x4 podnosi cenę, a mało kto go tak naprawdę realnie potrzebuje (z powodu zawodu, jaki wykonuje, miejsca zamieszkania, hobby itp.). Do tego jeśli zainwestujesz w dCi, to też wyższa cena, a dCi z 4x4 to nawet w niskiej wersji wyposażenia kosztuje spore pieniądze.
Dlatego uważam, że na konfigurację 4x4 + EDC byłoby bardzo mało klientów. Nawet z silnikiem SCe byłby drogi. Pomijając fakt, że ten silnik nie jest dobrym połączeniem z EDC.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Dlatego uważam, że na konfigurację 4x4 + EDC byłoby bardzo mało klientów. Nawet z silnikiem SCe byłby drogi. Pomijając fakt, że ten silnik nie jest dobrym połączeniem z EDC.
Ja uważam inaczej i wcale nie dlatego, że taki ze mnie bogacz.
Załóżmy, że taka wersja kosztowałaby 85k pln w dCi bo kojarzę, że w innym wątku tak wyliczyłeś. Popatrz ile trzeba zapłacić za konkurencję w takiej konfiguracji, widać, że to nadal jest najniższa cena. Wielu konkurentów ma modele "najtańszy wabik" w tych pieniądzach, napędy 4x4 to już wysokie wersje, a "EDC" to tylko w najwyżej półce.
Skoda Karoq [pomijam wyprzedaż], ACT+4x4 to 113k - 130k [Pb], 109k - 117k [ON]
Suzuki Nowa Vitara, 89k [1,0 PB] lub 96k i 110k [1,4 PB]
Fiat 500X, 104k [2.0 ON]
VW Tiguan, 170k [2.0 PB], lub diesle od 140k
Seat Ateca, 130k [2.0 Pb]
Nissan Nowy X-Trail od 148k [2.0 ON]
Podsumowując, cenowo podejmuje walkę w tym przypadku tylko Suzuki, reszta to minimum 20k więcej woła za taki model. Nie wspomnę o tym, że nie wszyscy producenci mają w ogóle w ofercie takie zestawienie.
Nadal zatem mając full wypas za 85k, a wersje bieda skody, seata czy fiata to sorry, ale ja jednak postawiłbym na wypas i wydaje mi się, że nie tylko ja.
Ja twierdzę, że dla wypasionego Dustera nie jest konkurencją inny nowy goły SUV droższej marki tylko używany kilkuletni SUV droższej marki na wypasie. Dlatego takich Dusterów będzie stosunkowo niewiele kupowanych, mowa o polskim rynku.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-01-22, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Taaaa, uwielbiam takie porównania, nie bity, mały przebieg, do kościoła tylko jeździł, Niemiec płakał jak sprzedawał... faktycznie konkurencja dla nowego auta taaaaaaaka.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-22, 22:10
mistakos - nie można Ci odmówić racji, że wypasiony Duster z EDC i 4X4 za te pieniądze to nie jest dużo. Ale... to wciąż tylko Dacia, jak by powiedział tzw. rynek i wielu "znawców" motoryzacji. I obawiam się, że mało kto za tą "tylko Dacię" będzie w stanie tyle zapłacić.
Mój przyjaciel jak się dowiedział, że moja kosztowała tyle ile kosztowała, to złapał się za głowę i powiedział, że to worek pieniędzy. Oczywiście chodziło o to, że dałem tyle pieniędzy za Dacię. Sam kupił niedawno Skodę Karoq z 1.6 TDI bez DSG i z podobnym wyposażeniem co mój Duster. Zapłacił podobnie. No ale to Skoda, a nie Dacia. A zapomniał, że jeszcze całkiem niedawno Skoda była w tym samym miejscu co Dacia.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ja się chyba pomyliłem z powołaniem :P Powinienem być specem od marketingu, albo jakimś przedstawicielem handlowym.
Owszem to jest tylko Dacia, ale w tych pieniądzach nie kupisz nowego auta z napędem 4x4 [no chyba, że Niva], pomijam kompletnie EDC, bo to już tylko moja fanaberia. Mieszkam pod miastem i już mi się zdarzyło iść po traktor i wcale nie dlatego, że wpadłem na genialny pomysł omijania korków poboczem. O pewnych rzeczach ludzie zdają sobie sprawę dopiero jak zaczynają ich dotyczyć - większość moich znajomych nie ma asfaltu przed domem, dojeżdżają do najbliższego mając mega nerwa, że gmina nie robi bulwa nic z tym jeb**** błotem. Pług u mnie to raczej zjawisko paranormalne, a niby cywilizacja jest tak blisko, a potem zdziwieni, że szuflować trzeba było, bo przecież zimówki mają...
Sytuacja z przed dwóch tygodni gdy tylko trochę śniegu było, znajomi wpadli i przy zawracaniu utknęli bo tył za bardzo był siadł i przód się tylko ślizgał... Owszem to nie znaczy, że wszyscy mają kupować 4x4 z EDC, ale ten rynek jest naprawdę spory, tylko tym ludziom trzeba podpowiedzieć czego potrzebują ;]
Ostatnio zmieniony przez mistakos 2019-01-22, 22:35, w całości zmieniany 1 raz
Wiesz, auta 4x4 też się zakopują, a nawet powiedziałbym częściej. Bo jak wiadomo im lepsze auto terenowe tym dalej trzeba iść na pieszo po traktor. Dlatego prewencyjnie zamówiłem wersję 2WD 😀
Pewnie, że tak, gdy właściciel przecenia możliwości swoje i auta... Kiedyś próbowałem wklejonego UAZa wytargać na trzy auta go szarpaliśmy i ni chu chu. Na szczęście John Deere dał radę ;]
Wiesz, auta 4x4 też się zakopują, a nawet powiedziałbym częściej. Bo jak wiadomo im lepsze auto terenowe tym dalej trzeba iść na pieszo po traktor. Dlatego prewencyjnie zamówiłem wersję 2WD
Dlatego wielkim błędem, jaki popełniają ludzie kupujący auta 4x4, jest przeświadczenie, że teraz to mogę już wszystko. Jazda terenowa wymaga szkolenia i doświadczenia, zaczynając od sposobu w jaki trzymamy kierownicę po technikę pokonywania kolein, czy brodów. Elementarna zasada - nigdy nie jeździmy na oślep - czasami trzeba po prostu wysiąść i ocenić sytuację. Kiedyś w necie był filmik jak gościu terenówką wjeżdża w mieście do sporej kałuży, pod którą była też spora dziura. Następne ujęcie to był wystający z tej dziury koniec tyłu tego auta. Fakt, że to było w Ameryce, a tam wszystko jest duże, nawet dziury, ale pokazuje to, że nie ma 100% pewnych sytuacji.
Ja się parę razy zakopałem autem z napędem na jedną oś, dlatego powiedziałem sobie, że nigdy więcej takiego auta.
Ja się parę razy zakopałem autem z napędem na jedną oś, dlatego powiedziałem sobie, że nigdy więcej takiego auta.
Twardy jesteś, ja się zakopałem raz i już wiedziałem, że kolejne auto musi mieć 4x4 :P
A najgorsze, że to było 200m od domu... jakbym jeszcze gdzieś pojechał, jakieś rowy, lasy, bagna czy co tam jeszcze, ale nie, droga dojazdowa do posesji...
Ostatnio zmieniony przez mistakos 2019-01-23, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-01-23, 11:48
A ja względnie często zjeżdżam z szosy i jeszcze się nie zakopałem Dusterem - ze 2 razy mi się zdarzyło jak miałem ARO z napędem na tył - przód był uszkodzony na śmierć. Czyli ważniejsza niż 4x4 jest umiejętność przewidywania i dokładne sprawdzanie gdzie sie wjeżdża - czasem wystarczy pojechać 15 cm bardziej w bok i jest OK
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-14, 10:23
Nie w awaryjności sprawa, a w tym jak ona pracuje. Przyspieszasz, silnik wyrzuca bieg, potem dłuuugo, dłuuugo nic, a potem wrzuca wyższy bieg i znów możesz przyspieszać. Po prostu zmiana biegu trwa irytująco długo.
Nawet porównując ze zwykłą hydrokinetyczną skrznią, a o EDC już nie wspominając.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-06-14, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Aha, to to trochę kasy zostanie w kieszeni.
Renault Captur ma chyba dobra skrzynię, ale cena już powala, zresztą widzę, że panel klimatyzacji taki sam, ekran na środku to samo.
Rozpatruje zakup 3 daci i widzę że od dłuższego czasu nie ma żadnych automatów w ofercie.
Interesuje mnie easy R w sandero lub ta dwu sprzęgłówka co była dasterze ktoś ma informacje kiedy i czy w ogóle mają wrócić do oferty ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-10-08, 13:04, w całości zmieniany 1 raz
Skrzynia EASY R, działa bardzo fajnie, prawie jak prawdziwy automat, a mam porównanie do skrzyń PSA Easy tronic. Tutaj w Dacii to działa duuuużo lepiej.
No to mały update. 25k km i sprzęgło do wymiany. Tam jest czujnik, a w zasadzie 2. Samo wyjęcie tarczy to cały dzień roboty. Najpierw zaczęły się pojawiać błędy o uślizgu sprzęgła, potem już nie szło jechać, przy puszczeniu hamulca auto poprostu bez oporów puszczało sprzęgło. Co ciekawe stare sprzęgło nie miało zużytej tarczy więc musiało zadziac się co innego. Sprzęgło na szczęście standardowe więc tak nie boli. Jutro jak będzie finał pracy, adaptacja, jazda próbna to podzielę się szczegółami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum