Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
obrotomierz dCi - brak wskazań
Autor Wiadomość
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2016-03-02, 18:06   obrotomierz dCi - brak wskazań

Cześć.

Przypadłość podobna do tej z wątku o prędkościomierzu http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7367 - z tym że dotyczy obrotomierza.

Dziś rano wskaźnik zwariował - skacze od zera do 5k, czasem w ogóle wskazówka leży na 0.

Podczas testu kompa pokładowego wskazówka wydaje się działać poprawnie (tzn. obie, ta od prędkościomierza też)


silnik dci 1.5 68KM 50kW 2007r.
Czy za wskazania obrotomierza również jest odpowiedzialny ten sam czujnik co za prędkościomierz?
Jeśli tak to czy w dCi jest w tym samym miejscu co w benzynie tj. od spodu silnika.

Jeśli nie to będę wdzięczny za wszelkie wskazówki:
-zdjęcia / obrazki z instr. serwisowej,
-link do właściwego wątku na forum (nie udało mi się odszukać innego niż ten).

pozdrawiam,
c.
_________________
--
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-03-03, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 22:03   

carolinus napisał/a:
Podczas testu kompa pokładowego wskazówka wydaje się działać poprawnie

Bo to jedynie test sprawności mechanizmów samej tablicy - nie jej połączeń z czujnikami.

carolinus napisał/a:
Czy za wskazania obrotomierza również jest odpowiedzialny ten sam czujnik co za prędkościomierz?

Nie - informację o obrotach podaje komputer silnika z pinu B2 w czarnej wtyczce na pin nr 21 w czarnej wtyczce tablicy (linia H7).

Komputer silnika odczytuje ją natomiast z czujnika górnego punktu martwego (tzw. czujnika Halla), nad kołem zamachowym - i jeśli wszystkie linie będą sprawne, to byłby główny podejrzany. (Najpierw do wyczyszczenia, a dopiero potem ewentualnie do wymiany - 8200434068, w ASO 175 zł).

Sam czujnik podłączony jest liniami 38G (kolor kabla łososiowy) i 38L (szary) do brązowej wtyczki komputera silnika do pinów (odpowiednio) F2 i F3.


(Wszystko to wedle dokumentacji, ale daćki to ryncno robota, winc oczywiście trzeba zweryfikować in situ...).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-03-04, 07:54   

laisar napisał/a:

Komputer silnika odczytuje ją natomiast z czujnika górnego punktu martwego (tzw. czujnika Halla), nad kołem zamachowym - i jeśli wszystkie linie będą sprawne, to byłby główny podejrzany. (Najpierw do wyczyszczenia, a dopiero potem ewentualnie do wymiany - 8200434068, w ASO 175 zł).

To czujnik połozenia wału korbowego. Nie ma czegoś takiego jak czujnik GMP. Do niczego nie jest taki potrzebny. Uskodzenie tego czujnika skutkuje niemoznością odpalenia silnika lub sporymi zakłuceniami w jego pracy. Wiec czujnik sprawny do sprawdzenia sama deska i kabelki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-04, 11:30   

kali napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak czujnik GMP.

Tak się nazywa w podręczniku serwisowym, schematach elektrycznych oraz katalogu części - "TDC sensor", "TOP DE CEN sensor", "czujnik TDC".

kali napisał/a:
To czujnik połozenia wału korbowego

Wersji polskiej nie znam, być może jest tak jak piszesz, dzięki.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-03-04, 12:00   

laisar napisał/a:

Tak się nazywa w podręczniku serwisowym, schematach elektrycznych oraz katalogu części - "TDC sensor", "TOP DE CEN sensor", "czujnik TDC"..

Wiem ale tylko w grupie Reno.
Ale oczywiście są silniki które taki sensor posiadają w zamian za czujnik położenia wałka rozrządu. Jednym z nich jest Honda Preludium która ma czujniki CKP I TDC po przeciwnej stronie wału.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-03-04, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-04, 14:19   

kali napisał/a:
tylko w grupie Reno

Ale tak właściwie to o co się czepiasz? Czujnik fizycznie "odczytuje" brak dwóch zębów na kole zamachowym. Ta przerwa pokrywa się z GMP 1 cylindra. To niby gdzie jest "błąd" w takim nazywaniu tego czujnika?

(TSD znalazłem polska nazwę w katalogu części - "czujnik zapłonu"... No, to dopiero jest precyzyjne określenie d; ).

kali napisał/a:
są silniki które taki sensor [GMP] posiadają w zamian za czujnik położenia wałka rozrządu

W daćkowych dieslach są oba.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne