Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-01, 19:52
jazda przez 600 km ze stałą prędkością 130 czy 140 km/h z pewnością nowemu silnikowi nie wyjdzie na dobre. Przez pierwszy tysiąc km lepiej w ogóle nie przekraczać setki z pominięciem oczywiście sytuacji, które tego wymagają (np wyprzedzanie).Radzę wybrać taką trasę, która pozwoli jechać z różnymi prędkościami,niekoniecznie autostradowymi. Warto też zrobić jakieś przystanki dając odpocząć sobie i silnikowi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-01, 19:58, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-01, 20:01
Tutaj niekoniecznie prędkość ma znaczenia, lecz obroty. No i na autostradzie nie trzeba zasuwać te 140, możesz spokojnie pyrkać prawym pasem... Są jakieś zalecenia jakich obrotów nie należy przekraczać w dci na dotarciu? podejrzewam że 2,5k obr mu nie zaszkodzi, a to już może być powyżej stówki...
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-05-01, 20:14
Przy dCi nie należy przekraczać 2,5 tys obr/min, przez 3 tys km. Owe 2,5 obr/min. daje, o ile pamiętam 112 km/h, a więc szybkość całkiem przyzwoitą. Każdy robi jak zrobi - ja przynajmnie trzymałem sie tych zasad o których napisałem. Autko dotrate, nie mułowate i wszystko OK.
P.S.
Pomimo, że producent i ASO nie nakazuje, radziłbym jednak wymianę oleju po dotarciu - a nie czekać do 20 tys. km (co by nie przepłacać moze to zrobić "normalny" mechanik nie ASO - kupić ich filtr paliwa i nikt nie będzie wiedział).
Dzisiejsze silniki to nie te z przed kilkunastu lat gdzie dostawało sie auto z surowym silnikiem i trzeba było samemu go dotrzeć. Teraz silniki są wstępnie dotarte i muszą sie tylko ułożyć . w przeciwnym razie pierwsza wizyta w ASO byla by po kilku a nie kilkunastu czy kilkudziesiaciu tyś.
Na moje pytanie .jak docierać . usłyszałem że mam jeździć normalnie jak każdym samochodem tylko nie katować go na wysokich obrotach i dusic na niskich , zwłaszcza to duszenie silnika jest gorsze niż wyższe obroty. Ogólnie ważniejsze jest obciązenie silnika niz obroty.
Ostatnio zmieniony przez okey32 2012-05-01, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-05-01, 20:49
okey32 - zgoda, nieważne jak to nazwiemy: "docieranie", czy "układanie", jednak ten okres powinien wystąpić, i właśnie wtedy, nie należy przekraczać 2,5 tys. obr. co pokrywa się z tym co piszesz: "nie katować go na wysokich obrotach i dusić na niskich".
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-01, 22:17
planuję po 3 000 (mój benzyna - na razie przekroczyłem 2 000))wymienić we własnym zakresie na taki, jaki u mnie zalecają (elf excellium 5w40) plus oczywiście przyzwoity filtr. Z pewnością mu nie zaszkodzi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-01, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
rozumiem że olej wymienialiście pod dotarciu/ ułożeniu we własnym zakresie
ja wymieniłem po 3 tys. km na dedykowany elf excellium 5w40, olej i filtr kupiłem samodzielnie a samą wymianę zleciłem w ASO - kosztowało to na tyle niewiele, że nie widziałem potrzeby szukać gdzie indziej...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-02, 10:01
W książce przeglądów i instrukcji 1.5 dci masz napisane jakich obrotów nie przekraczać na początku i prędkości przez pierwsze 3-5 tys.km. Bodajże 2500 obr/min i 100km/h na początku.
Dzisiaj jadąc obwodnicą Krakowa musiałem powstrzymać się od dynamicznej jazdy. Ponieważ jestem w trakcie docierania, nie mogłem przekraczać 2500obr./min. czyli na 5 biegu około 110Km/h.
Gdyby nie to, to pokazałbym jednemu "golfiarzowi", że Daćkulec też potrafi.
PS. A tak naprawdę to założyłem tego posta po to aby pochwalić dynamikę jazdy Dusterka 1.5 dCi (90KM). Jeśli ktoś się zastanawia między 90 a 110 konną jednostką 4x2 ze względu danych technicznych, to z czystym sumieniem mogę polecić słabszą (przynajmniej na papierze) odmianę. Oczywiście z całym szacunkiem dla posiadaczy 110-tki. Jeździłem obiema wersjami w tym 90-tką jeżdżę na własność i nie czułem różnicy w osiągach. Tzw. "chłyt marketingowy"
Ja też jestem w trakcie docierania Daćki, na dodatek tej z silnikiem 1.2. Powstrzymuję się więc przed przekraczaniem 3kobr/min ale muszę przyznać, że przy jeździe w mieście jest to jednak dosyć uciążliwe. Dlatego też z niecierpliwością czekam na przejechanie tych 1000 km i depnięcie do 5500 żeby nie startować ostatni spod świateł. ;)
Jeśli ktoś się zastanawia między 90 a 110 konną jednostką 4x2 ze względu danych technicznych, to z czystym sumieniem mogę polecić słabszą (przynajmniej na papierze) odmianę..... Jeździłem obiema wersjami w tym 90-tką jeżdżę na własność i nie czułem różnicy w osiągach. Tzw. "chłyt marketingowy"
BTW. Oczywiście nie popieram wyścigów na drogach
Wybacz ale 20 KM roznicy oraz wiekszy moment na pewno daje wieksza frajde z jazdy i o wiele lepsze przyspieszenia, szczegolnie przy obciazonym pojeździe. Co oczywiscie nie oznacza, ze 90 KM Duster 4x2 to muł Ja jechałem takim i tez mile byłem zaskoczony ale w porownaniu do 1.6 benzyny 105 KM.
Podaje, ze 110 Km FAP 4x2 ma 6 biegow. Na 6 biegu predkosc wieksza niz na 5w 90 KM, co skutkuje prawdopodobnie nizszym spalaniem, oraz mniejszym halasem. Biegi 3,4,5 w 110 Km 4x2 sa nizej zestopniuowane niz te same w 4x2 90 KM. Poza tym 240 NM 110 KM to jest odczuwalnie niz 200 NM przy 90 KM. Słowem 110 KM 4x2 idealny wybor do miasta, na mniej ekstremalne bezdroza. To jakby ktos mi probował tłumaczyc, ze nie warto kupic Sandero 85 KM, bo nie ma wiekszej roznicy miedzy 85 a 68 KM .
dustery-kopia.jpg
Plik ściągnięto 221 raz(y) 35,2 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-12, 23:51, w całości zmieniany 2 razy
Kolego, to co na papierze to na papierze, oni tak na prawdę mogą wpisać co chcą...
Gdzieś, kiedyś oglądałem test Dustera 90KM i napisali, że ma 240nm...
Ja mówię jakie były moje odczucia w praktyce, które mogą być różne w porównaniu do waszych.
BTW. Można byłoby kiedyś się ścignąć: Duster 90KM vs Duster 110KM
Byłby krwawy pojedynek...
Dodatkowa moc i moment są szczególnie zauważalne na wzniesieniach, szczególnie jak przyjdzie nam głupi pomysł na wyprzedzanie
Z tym docieraniem też nie jestem przekonany - czy to nie jest tak, że silniki pracują na hamowni daną ilość godzin, tak ażeby przyszły klient nie zrobił sobie i serwisowi (bo samochód na gwarancji przecież) ziaziu? Inna sprawa, że przynajmniej w 1.4MPI 3000obrotów jest wystarczalne do jazdy po mieście, nawet dość dynamicznej (no wiem, że 1.2 16v trzeba by podkręcić trochę wyżej). Szczególnie że część tych samochodów trafia na floty i część z tej części uznaje że pedał gazu działa zerojedynkowo ;D
Na słuszność tezy o docieraniu to... po jakim czasie teraz producent zaleca pierwszą wymianę oleju? U mnie polecane było po 30kkm, czy to nie jest tak, że gdyby samochód faktycznie się docierał, to do tego czasu filtr oleju byłby już dawno zapchany?
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-05-13, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-13, 09:10
W docieraniu też chodzi o dobre wygrzanie się i dotarcie silnika, uszczelek i innych części ruchomych współpracujących z układem napędowym, ktoś kto będzie butował do odcinki nowy silnik ma pewne że uszczelki też szybko polecą i będzie cieknąć.
W docieraniu też chodzi o dobre wygrzanie się i dotarcie silnika, uszczelek i innych części ruchomych współpracujących z układem napędowym, ktoś kto będzie butował do odcinki nowy silnik ma pewne że uszczelki też szybko polecą i będzie cieknąć.
Szybko to znaczy? Mój znajomy katował Mitsubishi Colta z jakimś niedużym mocno wyżyłowanym silnikiem od pierwszych kilometrów i się nie skarży do dzisiaj...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-13, 09:20
Jak się teraz nie skarży to się będzie następny właściciel skarżył, nie ma nic za darmo. Kup nowe auto, pal nim gumę kręć do odcinki od wyjazdu z salonu,
dopóki jest na gwarancji ok można butować ale jak masz zamiar trzymać dłużej auto nowe niż 3 lata to lepiej docierać według zaleceń książki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum