Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 466 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 18:25
Chodzi o to by zimową porą jak najmniej obciążać akumulator i jak najrzadziej włączać wentylator .
Przetarcie kawałkiem gąbki jest najszybsze i najtańsze
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-06-12, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 466 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 18:30
Mam taką prośbę ; czy może mi ktoś przeskalować tą fotkę-
http://pokazywarka.pl/b43pi0/ - tak by spełniała wymagania dla zastosowania jej jako awatar .
A potem podesłać mi ją na PW
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Poważnie piszę, jak jeździsz z wentylatorem na zero, to się w końcu udusisz. Obieg zamknięty włącza się, albo jak nie masz, to wentylator daje się na zero tylko wtedy, jak jedziesz za cysterną z gnojówką albo za sypiącym się dieslem.
A zimą to wentylator obowiązkowo. Szyby możesz przetrzeć ale dywaniki ci skisną od wilgoci.
Nie żałuj tak akumulatora - on po to jest.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 466 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 18:38
Cytat:
Poważnie piszę, jak jeździsz z wentylatorem na zero, to się w końcu udusisz
Szybę otwieram prawie do połowy . Teraz masm szyby na korbkę , nie obciążają mi one akumulatora
I zauważyłem że w sanderce przy uchylonej szybie mniej wieje po uszach niż w tico
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Jak nie ma możliwości ustawienia trybu cyrkulacji powietrza niestety ustawienie wentylatora na 0 nic nie da :) jadąc np 90-100 przy opcji nawiewu zewnętrznego powietrze i tak będzie ładnie "wiało".
Jadąc na trasie szybkiego ruchu 120 to wieje jak na 1 stopniu nawiewu.
wlodarek1 napisał/a:
obciążać akumulator i jak najrzadziej włączać wentylator
Nie żartuj masz garaż kup dobry prostownik jak mało jeździsz i podładowuj raz na jakiś czas akumulator. Bo tak oszczędzając akumulator możesz doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Idąc tym tokiem myślenia wycieraczek też nie używaj, świateł itd.
_________________ Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-06-12, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-12, 19:38
eplus napisał/a:
A na zimę chyba szybę zamkniesz?
a to dlaczego?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-06-12, 19:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-12, 21:27
wlodarek1 napisał/a:
Chodzi o to by zimową porą jak najmniej obciążać akumulator i jak najrzadziej włączać wentylator .
Przetarcie kawałkiem gąbki jest najszybsze i najtańsze
Nie rób wiochy. Przesiadłeś się do dacii i to zobowiązuje! Koniec maziania szmatami po szybach i jeżdżenia w kufajce zimą.
;)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-13, 01:07
Fajny golas z tej daci. Gratuluje zakupu, niech się toczy bezproblemowo. Zderzaki niby czarny plastik a błyszczą się jak psu jaja PS. Czy ja dobrze widzę, że kupiłeś nową dacię bez klimatyzacji ? Chyba jako jedyny w Polsce
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-06-13, 01:11, w całości zmieniany 2 razy
Chodzi o to by zimową porą jak najmniej obciążać akumulator i jak najrzadziej włączać wentylator .
Przetarcie kawałkiem gąbki jest najszybsze i najtańsze
Nie rób wiochy. Przesiadłeś się do dacii i to zobowiązuje! Koniec maziania szmatami po szybach i jeżdżenia w kufajce zimą.
;)
Tico ma wewnętrzny obieg . Oszczędzanie akumulator nie używając nawiewu jest bez sensu, chociażby z tego powodu że prąd podczas jazdy jest z alternatora, a ten na wystarczającą nadwyżkę mocy aby uciągnąć światła, wentylator, grzanie szyby, wspomaganie itp. i jeszcze ładowanie. Mało jeżdżąc to trzeba uważać na efekt samorozładowywania się akumulatora, a nie oszczędzać na nawiewie.
ps. Dziś w auchan widziałem za 199 zł powerbank z funkcją dawania prądu rozruchowego do samochodu. Nawet miał "kabelki" do rozruchu, na Tico może by wystarczyły
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 466 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-13, 19:03
A to jest pierwszy filmik nakręcony dziś podczas jazdy sanderką ;
https://youtu.be/_HxjQWUrhsI
Na samym końcu tego filmiku widać że bez pomocy np mamy nie potrafię jeszcze w bramę utrafić
Niektórzy tu na forum narzekają na zbyt dużą głośność w daciach .
A ja mówię ; w mojej sanderce jest ciszej niż w tico
Słuchajcie ; nie zdołałem jeszcze dobrze wyczuć tego silnika 1,2 75 KM ;
jaka szybkość jest najekonomiczniejsza na 4-ce na płaskim odcinku
W tico to już wiem ; ok 65 km/h , a w sanderce wg was
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Uważaj bo zatrzesz silnik przy tak szybkiej jeździe niedotartą Sanderką
Nie mówiąc o tym że zabiorą ci prawko za takie szybkości w mieście.
Pamiętaj policja monitoruje YT szukając piratów a Twoje wyczyny po ulicach Cz-wy wyglądają bardziej na rajd w wykonaniu "frodzia"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum