Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-04, 00:42
Problemy z zapalaniem - diesel
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2009-04-14, 21:35   Problemy z zapalaniem - diesel

Moja dacia MCV 1.5 dci 85 km ma czasem problem z odpaleniem (odpala za drugim razem) po kilku dniach nieużywania, nawet w dodatniej temperaturze. Gdy odpalam po nocy na mrozie a poprzedniego dnia nią jeździłem, nie ma problemu. Czy ktoś miał podobne zdarzenie ?
kos
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-04-14, 21:50   

U mnie nie zdarzają się przestoje dłuższe niż 2 dni i do tej pory auto zapalało zawsze za pierwszym razem (trochę ponad rok)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-14, 22:09   

kos napisał/a:
Moja dacia MCV 1.5 dci 85 km ma czasem problem z odpaleniem (odpala za drugim razem) po kilku dniach nieużywania

Hmm, a ja myślałem że taki zestaw służy tylko do jeżdżenia, jeżdżenia, jeżdżenia ...
Ale chyba się jednak myliłem :mrgreen:
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-04-14, 22:17   

heh moja to by pewnie tak chciała ale niestety może liczyć na odpoczynek max 12h
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-04-14, 22:40   

sprawdź pobór mocy z akumulatora przy wyłączonym zapłonie, może gdzieś coś nie tak z instalacją elektryczną
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-15, 07:59   

Moja czasami stała kilka dni zimą i nie było nigdy żadnych problemów, latem tak samo.

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-04-16, 00:51 ]
Reszta postów wydzielona do http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=959 ("eco driving") lub do http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1988 (kosz).
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-08-23, 18:49   Problemy z zapalaniem - diesel

Witam dzis mialem dziwny przypadek wsiadam do auta stalo 90min, bo w kinie bylem, wsiadam do autka kluczyk stacujka , przekrecam zaczyna krecic ale nie zaskakuje, ktorys z kolei raz i to samo, biore tel i mam juz dzwonic do asistance zeby przyjechali, ale mowuie ze sprubuje jeszcze raz i odpali , hmm w sumie to nie wiem co sie stalo ? moze ktos mial podobny przypadek?? kontrolki byly w normie wszystko dzialalo i krecilo , ale nie zaskakiwal.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-04, 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
darsy 



Marka: Dacia
Model: był LOGAN jest DUSTER
Silnik: był 1,4MPI jest 1,6 16V
Rocznik: był 2005 jest 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 35
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2009-08-23, 18:59   

Witaj miałem podobną sytuację, na początku zdarzało się to sporadycznie, potem częściej niby wszystko ok ale czasem NIC. Po wizycie w serwisie i badaniu testerem okazało się że to jakiś czujnik w silniku - szybka wymianka i problem nie istnieje. Proponuję podjchać bo zdarza się to w najmniej oczekiwanych momentach.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-08-23, 19:15   

U mnie było podobnie w kango,- winny immobilaiser,a najśmieszniejsze było to,że ja nie mogłem odpalić,przyjeżdżał fachowiec z kompem,żadnych błędów,odpalał bez problemu,a ja za chwilę znowu stałem,Pomogło dopiero stałe podłączenie laptopa i odczytanie w momencie wystąpienia błędu,co zajęło całe popołudnie zabawy w odpalanie.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-08-23, 20:00   

niebawem im zostawie auto na pare dni wiec beda mieli zajecie ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-07, 12:19   Problem z odpalaniem

Witam
Niestety po 2000 km pojawiły się dwa problemy z Dusterem.
Pierwszy pojawiał się właściwie od początku, mianowicie rano (piszę rano ale chodzi o dłuższy postój min. 12 godzin) ciężko odpalić samochód. Niby odpala za pierwszym razem, ale trzeba długo przytrzymać kluczyk żeby wystartował. Ostatnio na majówce (kiedy temperatura w nocy była poniżej 0) musiałem go męczyć jakieś 3-5 sekund zanim łaskawie zaskoczył.
Nie wiem czy to jest ogólna przypadłość "dCi by Renault" czy mój indywidualny problem, ale niepokoi mnie to zwłaszcza, że moja (już była) jedenastoletnia Astra Dti w każdych warunkach odpalała od razu.

Drugi problem dotyczy klimy i pojawił się dziś po raz pierwszy: link do drugiego problemu
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-05-07, 12:56, w całości zmieniany 6 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-05-07, 15:26   

W żadnym wypadu nie jest to przypadłość silnika dCi. Mój nawet przy 20 stopniowych mrozach palił od razy i bez żadnego problemu. Chyba czeka Cię wizyta w ASO? :-(
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-07, 15:33   

Grunschlk napisał/a:
3-5 sekund

jeżeli masz zatankowane już "letnie" paliwo to taki czas - przy spadku temperatury w okolice 0 st. C - nie jest chyba niczym niepokojącym, jeździłem ponad dwa lata Kangoo z silnikiem 1,5 dCi i bez względu na porę roku odpalanie w granicach 3-ciej sekundy było normą i nic się z tym nie działo... :lol:
 
Roobertino 


Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-07, 15:38   

albo nie dogrzewa któraś świeca żarowa, spróbuj np dwa razy podgrzać i jak wtedy odpali szybciej to Masz problem rozwiązany ja tak miałem u siebie
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-07, 21:19   

Slyszalem o opcji podwojnego nagrzewania swiec. Na szczescie moje 1.5 dci zima od przekrecania kluczyka gasilo kontrolke swiecy zarowej max 4-5 sek i odpalalo niemal natychmiast po max przekrecaniu kluczyka w pozycje rozruch.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2011-05-07, 23:03   

mekintosz napisał/a:
Slyszalem o opcji podwojnego nagrzewania swiec. Na szczescie moje 1.5 dci zima od przekrecania kluczyka gasilo kontrolke swiecy zarowej max 4-5 sek i odpalalo niemal natychmiast po max przekrecaniu kluczyka w pozycje rozruch.
Mi też sprzedawca przy wydawaniu samochodu radził, aby przy dużych mrozach dwa razy rozgrzać, ale nie było to potrzebne, odpala od razu.

Tak ze 2-3 sekundy zdarzyło mi się kilka razy zakręcić zaraz po zakupie, kiedy zapominałem że to diesel i odpalałem od razu, nie czekając aż kontrolka świec zgaśnie :mrgreen:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-05-08, 08:21   

mekintosz napisał/a:
Slyszalem o opcji podwojnego nagrzewania swiec. Na szczescie moje 1.5 dci zima od przekrecania kluczyka gasilo kontrolke swiecy zarowej max 4-5 sek i odpalalo niemal natychmiast po max przekrecaniu kluczyka w pozycje rozruch.


tak samo mróz nie mróz kontrolka zgasła i auto odpalało od "pierwszego"
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-08, 15:52   

Niestety to takie długie odpalanie nie jest uzależnione od temperatury. Trzymam samochód w garażu i nawet teraz kiedy temperatury są już całkiem przyzwoite odpalanie po dłuższym postoju (min 12 godzin) trwa (moim zdaniem) o wiele za długo. Trzeba dłużej przytrzymać kluczyk, kilka razy zakręci i odpali dopiero. kiedy zostawię samochód i wrócę po kilku godzinach np po pracy (8 godzin) nie ma tego problemu.
No i dla informacji zawsze czekam aż zgasną wszystkie kontroli i dopiero odpalam.
W poniedziałek umówię się z ASO i zobaczymy co powiedzą.
 
Riczi 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCI 4x4
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 111
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2011-05-09, 18:34   

Grunschlk napisał/a:
Niestety to takie długie odpalanie nie jest uzależnione od temperatury. Trzymam samochód w garażu i nawet teraz kiedy temperatury są już całkiem przyzwoite odpalanie po dłuższym postoju (min 12 godzin) trwa (moim zdaniem) o wiele za długo. Trzeba dłużej przytrzymać kluczyk, kilka razy zakręci i odpali dopiero. kiedy zostawię samochód i wrócę po kilku godzinach np po pracy (8 godzin) nie ma tego problemu.
No i dla informacji zawsze czekam aż zgasną wszystkie kontroli i dopiero odpalam.
W poniedziałek umówię się z ASO i zobaczymy co powiedzą.

HA może dopiero odpala jak pompka dostarczy paliwa bo np; schodzi.
_________________
:))))
 
pitstop 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-05-31, 14:05   Problem z odpalaniem pomocy

Posiadam Dacie Logan 1.5 dci prosze o pomoc mam problem z odpaleniem samochodu na początku objawy były iż nieraz ciężko odpalała obojętne czy była zimna i ciepła późniejszy objaw nie chciała na wolnych obrotach pracować a odpalenie to była menczarnia, kolejnie bez samostartera już nie zapaliła a obecnie nie chce palić wogóle. Wyskakuje błąd P0089 Regulator ciśnienia paliwa 1 działanie" proszę o najszybszą pomoc w tym jak rozwiązać ten problem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-05-31, 14:37   

Udać się warsztatu, gdzie mechanik organoleptycznie sprawdzi, a może i nawet naprawi - diagnozy przez Internet są przereklamowane (;

(Serwisówka podpowiada jedynie, że w przypadku nieprawidłowego działania regulatora należy go po prostu wymienić).
 
pitstop 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-05-31, 14:49   Dzieki

Tak sie składa ze sam jestem mechanikiem a myslałem że ktoś miał już taka sytuację i może jest jakieś inne wyjście zmostkowanie czegoś?? Wymiana troche kosztuję i chciałbym tego uniknąć ale dzieki za podpowiedź
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-31, 15:14   

Nalej 1-2 litry mixolu na cały bak może przeczyści ci cały układ, sposób sprawdzony bo na wielu forach jak ktoś miał zapieczone wtryski czy pompę to przetkało nasmarowało i oczyściło pom mixolu. Później zapobiegawczo 200ml na bak lać.
Ale pompa paliwa i wtryski mogą być do wymiany już zależy jaki przebieg.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-05-31, 15:15   

No to dokładna procedura diagnozy polega na sprawdzeniu oporność linii:

3FB, pomiędzy regulatorem a skrzynką bezpieczników silnika, oraz

3HI, pomiędzy regulatorem a komputerem wtrysku.

Prawidłowe wartości zawierają się pomiędzy 4.77 a 5.83 Ω.


Natomiast bardzo odradzałbym wszelkie druciarstwo - wtrysk diesli CR wymaga jednak dużej precyzji działania...
 
pitstop 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-05-31, 15:34   Dzieki

dzięki za pomoc. Jutro sprawdzę i napisze jakie pomiary wskazuje u mnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne