Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Akumulator bezobsługowy ?
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-07-02, 18:04   Akumulator bezobsługowy ?

Na moim pieknym akumulatorze marki "Calciu" widnieje napis w j. angielskim.
"Akumulator bezobsługowy. Nie otwierać!" Niestety na górnej pokrywie pojawiły się takie drobne kwiatki siarkowe. No to otworzyłem ten nietykalny akumulator i okazało się, że lada sekunda odsłonią się płyty. Dolałem aqua destilata. Przy okazji i okazało się że klemy są całkiem nieźle utlenione, wiec po szerokich konsultacjach społecznch aż do szczebla związkowego :mrgreen: odpiąlem akumulator, przeczyściłem papierkiem ściernym, przykręciłem, zawazelinowałem aż miło i jest O.K. Jedyny skutek uboczny był tego rodaju, że po ponownym przypieciu akumulatora na zegarze w "Draculce" wybiła północ :mrgreen:
No chyba że ktos majakiś wyrafinowany autoalarm....
 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2008-07-02, 22:32   

Moim zdaniem akumulator był nieszczelny i dlatego te kwiatki i brak wody?
_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-07-03, 11:09   

Leo2 napisał/a:
Moim zdaniem akumulator był nieszczelny i dlatego te kwiatki i brak wody?


Też mi się tak wydaje, nie widzę innego powodu?... :?:
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-07-03, 13:45   

Nie ma kwasowych akumulatorów bezobsługowych, w akumulatorach nowego typu korki cel są tak skonstruowane że skroplona para wodna wraca z powrotem do cel, jednak każdy korek ma otworek odpowietrzjący przez który zawsze coś wody odparuje, dlatego po około 1 roku powinno się sprawdzić poziom elektrolitu/ASO/.Napis "akumulator bezobsługowy" jest normalnym chwytem reklamowym.

Loganik
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-07-03, 13:48   

W Loganie otwór odpowietrzjący akumulatora jest akurat pod + klemą . :-D

Loganik
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-04, 11:32   

piotrres napisał/a:
Na moim pieknym akumulatorze marki "Calciu"


A ja ma ROMBAT'a z pięknym, zielonym oczkiem.
Puki co nic na nim nie rośnie...
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-03, 14:37   

http://www.daciaklub.pl/f...1695288#1695288
majkel napisał/a:
BTW czym odkręcić korki od akumulatora podczas ładowania ? :roll:



Ja używam dużego płaskiego śrubokręta ale kiedyś to i 5 zł dało radę :-P
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-04-05, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
podsiar 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 90
Skąd: Góra Siewierska
Wysłany: 2016-04-03, 15:53   

majkel napisał/a:
BTW czym odkręcić korki od akumulatora podczas ładowania ? :roll:

a czy czasem dzisiejsze aku nie są bezobsługowe? Te korki odkręcało się by dolać elektrolitu ale podczas ładowania nie ma takiej konieczności.
_________________
Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-04-03, 16:17   

podsiar napisał/a:
majkel napisał/a:
BTW czym odkręcić korki od akumulatora podczas ładowania ? :roll:

a czy czasem dzisiejsze aku nie są bezobsługowe? Te korki odkręcało się by dolać elektrolitu ale podczas ładowania nie ma takiej konieczności.


Niby tak, ale ja wole odkręcić te, które są niezaklejone przy dłuższym ładowaniu.
Problem w tym, że te korki nie mają krzyżyka u góry tylko jaki dziwny wzorek i ani tam wsadzić monetę, ani nic... :-P
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-03, 17:02   

Okręcenie tych korków jest wręcz wskazane, bo ładowany aku wydziela różne gazy a z tego co kiedyś czytałem to lepiej, żeby miały ujście na zewnątrz, bo może nawet wybuchnąć.

Zrób foto tych korków to może coś wymyślimy.
_________________

 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-03, 18:26   

Majkel, już ładowałeś akumulator w Dusterze? Dlaczego?
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-04-03, 20:51   

No właśnie - nadgorliwość gorsza od faszyzmu ja mawiała moje profesorka od chemii :mrgreen: Masz Rumuna po lifcie czyli najdalej 2 letniego a doładowujesz aku? Po co?
_________________

 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-04-04, 06:45   

Aku doładowuję dlatego, że robię dużo krótkich dystansów i po prostu jest niedoładowany. Dodatkowo ostatnio ustawiałem subwoofer na postoju, a on też swoje ciągnie.
Zrobię fotki tych korków - będzie na przyszłość. :-)
 
podsiar 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 90
Skąd: Góra Siewierska
Wysłany: 2016-04-04, 08:57   

arczi_88 napisał/a:
Okręcenie tych korków jest wręcz wskazane, bo ładowany aku wydziela różne gazy a z tego co kiedyś czytałem to lepiej, żeby miały ujście na zewnątrz, bo może nawet wybuchnąć.


Taki opis znalazłem: "Jak sprawdzić, czy nasz akumulator wymaga odkręcenia korków? Jeżeli są one łatwo dostępne (jako osobne korki lub listwa) i „zachęcają” do zdjęcia, odkręcamy je. Jeśli są przykryte naklejką lub wyraźnie widać, że producent zniechęca nas do ich demontażu, możemy o nich zapomnieć. W wielu bateriach możliwość (nieco utrudnionego) zdjęcia korków pozostawiono jako opcję awaryjną na wypadek np. odparowania elektrolitu wskutek przeładowania."
Źródło: http://www.auto-swiat.pl/...kumulator/1h0dg
_________________
Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
 
Tojfer 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 16:21   

Akumulatory mają specjalne zaworki lub otwory aby gazy podczas ładowania miały którędy się ulatniać. Najwięcej gazują przy akumulatorze naładowanym. Korki służą tylko do dolewania wody destylowanej . Czynność tą robimy dopiero po całkowitym jego naładowaniu i odłączeniu od prostownika
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-04-04, 16:59   

Ja bym wolał dolać wodę przed ładowaniem, a nie po, ale każdy robi jak uważa :-P .

Zobaczcie jakie korki wymyślili

20160404_121957.jpg
Plik ściągnięto 112 raz(y) 43,75 KB

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-04, 18:37   

jakiś super-klucz potrzebny - jak do sejfu w banku - trzeba dobrać średnicą kawałek rurki, ponacinać ząbki piłką do metalu i bingo :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-04, 18:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Tojfer 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 18:54   

Faktycznie niezły patent aby zniechęcić użytkownika do regeneracji akumulatora i zmusić go do zakupu nowego. Ja próbowałbym coś takiego odkręcić ostrymi, rozwartymi cęgami bocznymi wbijając delikatnie ich końcówki w plastik i kręcąc w lewo.
Co do uzupełniania to w robocie zajmuję się serwisem akumulatorowych wózków widłowych. Na szkoleniu uczyli nas że po naładowaniu elektrolit powinien przykrywać górne powierzchnie płyt, najlepiej 5 – 10 mm nad nimi. Prawidłowy poziom elektrolitu wyrównuje się kiedy akumulator jest całkowicie naładowany. Podczas ładowania poziom elektrolitu rośnie i właśnie z tego powodu nie należy nigdy napełniać rozładowanego akumulatora elektrolitem powyżej górnych krawędzi płyt.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-04, 19:03   

Rozgrzej płaski śrubokręt i przyłóż do korka. Jak wystygnie to odkręć :-P
_________________

 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-04-05, 07:49   

Dzięki za wszystkie porady, ale pamiętając, że auto jest na gwarancji to nie odważę się z nich skorzystać :-D .
Będę musiał namierzyć jakiś specjalny klucz do tego, albo tak jak pisał Dar1962, zrobić swój własny.

Tojfer, bardzo ciekawa porada. Co ciekawe na instrukcji od prostownika kolejność uzupełniania wody jest przed ładowaniem, a nie po. :roll:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-06, 14:14   

Sam kształt tego korka świadczy o tym że go się tylko zakręca ;)

Nie przejmowałbym się uzupełnianiem elektrolitu.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 14:26   

Błąd - w moim stary Loganie miałem tenże akumulator i w wieku czterech lat na wakacjach przestał kręcić - korki odkręciłem po prostu śrubokrętem "z wyczuciem" naciskając na te schodki w korkach - po uzupełnieniu wodą demineralizowaną której wlałem prawie pół litra akumulator działa u nowego właściciela do dziś kolejne cztery lata ...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-04-06, 19:43   

Oczywiście że są akumulatory kwasowe bezobsługowe - i to od wielu lat. Przez pewien czs miały dodatkowe oznaczenie "Absolut wartungsfrei" obecnie juz tego nie piszą - przynajmniej w przypadku Boscha. Poznać je łatwo po tym że po prostu nie maja korków. Charakteryzują się długim czasem użytkowania. Pierwszy taki kupiłem w 1992 do Audi 100, sprzedałem samochód w 1999r ze sprawnym akumulatorem, kolejny wytrzymał w Asconie od 1995 do 2003 - też sprzedany sprawny z samochodem. W Lagunie mam Boscha S4 z 2007 r, samochód od dwóch lat eksploatowany sporadycznie przez mojego syna ( zimą dwa - trzy razy po kilkadziesiąt kilometrów, latem ze trzy razy tyle - raz w tym czasie był doładowywany :-D Nie wiem ile wytrzyma ale mogę każdemu z czystym sumieniem polecić taki aku. Jak siądzie mój Rombat to też kupię Boscha tego typu.
A akumulatory bezobsługowe z korkami są bezobsługowe wg. jakiej ś normy - która zakłada bezobsługowość przez pierwsze dwa lata użytkowania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-04-06, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-06, 20:57   

majkel napisał/a:
Dzięki za wszystkie porady, ale pamiętając, że auto jest na gwarancji to nie odważę się z nich skorzystać :-D .
Będę musiał namierzyć jakiś specjalny klucz do tego, albo tak jak pisał Dar1962, zrobić swój własny.

Tojfer, bardzo ciekawa porada. Co ciekawe na instrukcji od prostownika kolejność uzupełniania wody jest przed ładowaniem, a nie po. :roll:


poziom elektrolitu uzupełniamy woda destylowana przed ładowaniem ....
to wynika z chemii i zasady działania akumulatora :lol:
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 21:30   

fotorobart napisał/a:
poziom elektrolitu uzupełniamy woda destylowana przed ładowaniem ....
to wynika z chemii i zasady działania akumulatora :lol:

Masz rację ale nie zawsze....
Wodę ( ale lepiej demineralizowaną) uzupełniamy po jesli możemy uruchomić tryb ładowania obsługowego - ale mało która ładowarka posiada taki tryb.
Uzupełniamy przed (ale tylko aby zrównała się z płytami przed) bo w miarę ładowania zmienia się zarówno objętość jak i gęstość elektrolitu oraz rozkład gęstości w komorze - celi ( to też wynika z procesów elektrochemicznych)
Ale może się nie znam :-D
Mam jednak spore doświadczenie z pojazdami elektrycznymi zarówno z akumulatorami Pb jak też innymi .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne