Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-23, 19:09
Problem z podniesieniem wycieraczki w Sandero
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-04, 10:05   Problem z podniesieniem wycieraczki w Sandero

Znalazłem jeden drobny problem w Sandero :

1. Wycieraczki od strony kierowcy nie można podnieść tak aby była całkowicie uniesiona w
górze, ponieważ zawadza o maskę.
Od strony pasażera jest oki.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-04, 18:32   

Ale to w kategorii "ten typ tak ma", czy masz po prostu za nisko osadzoną tą wycieraczkę?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-04, 18:48   

jackthenight napisał/a:
Wycieraczki od strony kierowcy nie można podnieść tak aby była całkowicie uniesiona w
górze, ponieważ zawadza o maskę.

No to co? W Clio III obu nie mozna podniesc bo zawadzaja o maske...
Ot kolejne "TTTM"...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-04, 18:52   

wox napisał/a:
Ale to w kategorii "ten typ tak ma", czy masz po prostu za nisko osadzoną tą wycieraczkę?


Myślę że ten typ tak ma, bo wycieraczka jest na dobrej wysokości.
Może ją przekręcę w prawo o jeden ząbek na mocowaniu to wtedy powinna się już poprawnie do końca podnosić - tylko wtedy ta wycieraczka będzie trochę wyżej niż wycieraczka pasażera.
Promień wycierania będzie również dobry po przy lewym słupku mam jeszcze ze dwa centymetry luzu gdzie wycieraczka może jeszcze dochodzić.
Ale ciekawe jaki inni użytkownicy Sandero, niech jeszcze jakiś kolega się wypowie czy również nie może podnieść wycieraczki do końca od strony kierowcy bo wycieraczka zawadzi o maskę.

KaS602 napisał/a:

No to co? W Clio III obu nie mozna podniesc bo zawadzaja o maske...
Ot kolejne "TTTM"...


Jak to co ? To lipa wielka.

1. Nawet ten co roznosi ulotki może ci uszkodzić lakier maski bo za silnie pociągnie za wycieraczkę. wejdzie rdza i wtedy już się robi mniej wesoło.

2. Myjąc szybę masz mniej wygodnie.
3. Zawsze musisz uważać aby nie uszkodzić maski.

Także to trochę lipa. wycieraczka jest skonstruowana tak aby można było ją podnieść.
Skoro maska zawadza to jest błąd konstrukcyjny auta/mocowania wycieraczki..
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-04, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
vipergtr 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-11-04, 19:16   

Wlasnie sie zastanawiam jak jest u mnie z ta wycieraczka. Bo dopiero raz mylem wlasnorecznie samochod i nie przypominam sobie zebym mial jakis problem z wycieraczkami. A zawsze myjac szybe je podnosze. Wiec u mnie jest chyba OK.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-04, 20:04   

Skoro vipergtr pisze, że u niego (chyba) OK, to może masz wykrzywione ramię?

w kwestii "lipy"
4. Trzeba jeszcze uważać, żeby nie puścić tej wycieraczki z góry na szybę (chociaż to akurat może zdarzyć się każdemu), bo można nawet rozwalić szybę.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-04, 20:25   

vipergtr napisał/a:
Wlasnie sie zastanawiam jak jest u mnie z ta wycieraczka. Bo dopiero raz mylem wlasnorecznie samochod i nie przypominam sobie zebym mial jakis problem z wycieraczkami. A zawsze myjac szybe je podnosze. Wiec u mnie jest chyba OK.


Sprawdź to dokładnie jak możesz.
Zresztą zerknę w salonie na innym sandero jak to wygląda.
Ramię na wykrzywione nie wygląda.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 20:41   

To chyba raczej nie wykrzywienie, ale może coś w rodzaju braku blokady? Warto by porównać dokładnie obie wycieraczki, skoro druga jest dobra.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-04, 20:48   

laisar napisał/a:
To chyba raczej nie wykrzywienie, ale może coś w rodzaju braku blokady? Warto by porównać dokładnie obie wycieraczki, skoro druga jest dobra.


Nie, nie laisar. Wycieraczka sama w sobie jest dobra. Blokada jest i na pewno działa.
Nie podnosi się do końca bo przeszkadza maska.

Sądzę że ten kto montował ją, po prostu za nisko osadził ramię. CHodzi
mi o kąt - za nisko jest podszybia.

Prosta czynność to poprawi, wystarczy że zdejmę ramię i zamocuje ją wyżej - czyli na mocowaniu (tym klinie z ząbkami) przekręcą ją o stopień może dwa w prawo (czyli jakiś o jeden ząbek możne dwa), założę i dokręcę nakrętkę.
Ale nie chodzi mi jak to rozwiązać tylko czy wszystkie Sandero tak ma, czy tylko mi się trafił
paproch który montował zdarzył :)

Ogólnie wycieraczka dobrze zbiera, nie piszczy i jest wszystkio OKI, ale może powinno być jeszcze lepiej :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 21:26   

No to powtarzam: porównaj z drugą, powinny być chyba identyczne.

A w każdym razie przypuszczam, że to tylko Twój egzemplarz tak ma...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-04, 22:01   

laisar napisał/a:
No to powtarzam: porównaj z drugą, powinny być chyba identyczne.

A w każdym razie przypuszczam, że to tylko Twój egzemplarz tak ma...


Wycieraczki są identycznie na jednej wysokości.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 22:18   

Mechanizmy porównaj, część za częścią...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-04, 23:27   

jackthenight napisał/a:
Prosta czynność to poprawi, wystarczy że zdejmę ramię i zamocuje ją wyżej - czyli na mocowaniu (tym klinie z ząbkami) przekręcą ją o stopień może dwa w prawo (czyli jakiś o jeden ząbek możne dwa), założę i dokręcę nakrętkę.

To jest taka aptekarska robótka :mrgreen: (jeden ząbek pewnie wystarczy) - bawiłem się w to, po tym, jak w ASO (oczywiście spartolili robotę :evil: - założyli za nisko) wymieniali mi porysowane ramię wycieraczki (reklamowałem to od razu przy zakupie auta).
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-04, 23:52   

wox napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Prosta czynność to poprawi, wystarczy że zdejmę ramię i zamocuje ją wyżej - czyli na mocowaniu (tym klinie z ząbkami) przekręcą ją o stopień może dwa w prawo (czyli jakiś o jeden ząbek możne dwa), założę i dokręcę nakrętkę.

To jest taka aptekarska robótka :mrgreen: (jeden ząbek pewnie wystarczy) - bawiłem się w to, po tym, jak w ASO (oczywiście spartolili robotę :evil: - założyli za nisko) wymieniali mi porysowane ramię wycieraczki (reklamowałem to od razu przy zakupie auta).


Tak aptekarska i bardzo precyzyjna :)
Nie pojadę z tym do serwisu bo jeszcze coś spartaczą. Najpierw upewnię się czy w innych Sandero to nie występuje, może jakiś monter w fabryce na cyku składał ramiona i tak na oko je zakładał - być może w pewnej serii taka przypadłość występuje.
A jak się już upewnię to sobie to poprawie przed blokiem (może sprawię radość swoim cudownym sąsiadom:) którzy pomyślą pewnie, że "ehh pewnie się mu coś już zepsuło" :)
I przez kilka godzin sąsiedzi będą mieć dobry humor. :) hihi

Dodano 2008-11-05, 12:16:
No więc po oględzinach w salonie, na dwóch innych Sandero przypadek braku możliwości podniesienia wycieraczki kierowcy również występuje. Czyli ten typ tak ma.
W jednym modelu bardziej można było unieść ramię , a w drugim mniej. Zawsze jednak zawadza się ramieniem o kant maski.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-04, 23:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-05, 12:36   

wox napisał/a:
w kwestii "lipy"
4. Trzeba jeszcze uważać, żeby nie puścić tej wycieraczki z góry na szybę (chociaż to akurat może zdarzyć się każdemu), bo można nawet rozwalić szybę.

wox, sprobuj najpierw wybic szybe przy uzyciu mlotka, a pozniej zastanow sie, czy jest to mozliwe do zrobienia za pomoca upuszczonej wycieraczki...

Co do zawadzania ramienia o maske - nie pierwszy, nie ostatni samochod z tak rozwiazanym systemem wycieraczek. Wplywu na wygode i funkcjonalnosc to raczej nie ma (IMO), a wyobraz sobie jakby to wygladalo, gdyby maska byla krotsza (od strony podszybia), zeby ramie dalo sie odchylic...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-05, 13:11   

KaS602 napisał/a:
wox napisał/a:
w kwestii "lipy"
4. Trzeba jeszcze uważać, żeby nie puścić tej wycieraczki z góry na szybę (chociaż to akurat może zdarzyć się każdemu), bo można nawet rozwalić szybę.

wox, sprobuj najpierw wybic szybe przy uzyciu mlotka, a pozniej zastanow sie, czy jest to mozliwe do zrobienia za pomoca upuszczonej wycieraczki...

Co do zawadzania ramienia o maske - nie pierwszy, nie ostatni samochod z tak rozwiazanym systemem wycieraczek. Wplywu na wygode i funkcjonalnosc to raczej nie ma (IMO), a wyobraz sobie jakby to wygladalo, gdyby maska byla krotsza (od strony podszybia), zeby ramie dalo sie odchylic...


Mam wrażenie KaS602 że nie przeczytałeś zbyt dokładnie tego co napisałem wyżej w swoich postach. To nie jest kwestia dłuższej maski.
Podobnie mam takie wrażenie do Laisara, który proponuje jakieś mierzenie części, jakiś mechanizmów :) Pytam się Laisar PO CO ? Czytajcie Panowie ze zrozumieniem to co ktoś napisał, bo później śmieszne kwiatki wychodzą. W szczególności mam na myśli Laisara który proponuje jakieś wyimaginowane pomysły mierzenia części.
Czytajcie dokładniej posty, zanim coś zaproponujecie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-05, 14:22   

Motto:
Żaden dobry uczynek - czy zamiar - nie pozostanie bez kary...

(((;

Ja naprawdę doskonale rozumiem - tylko może niejasno napisałem, gdzie widzę jedną z potencjalnych przyczyn problemu: przy podnoszeniu wycieraczki kierowcy opiera się ona dolną częścią ramienia o brzeg maski zanim zablokuje się w położeniu "podniesiona". Sugeruję więc sprawdzenie ("zmierzenie"), czy ta "blokada" nie wypada po prostu gdzie indziej niż w przypadku wycieraczki pasażera - bo powinny obie w tym samym miejscu.

Oczywiście, ustawienie maski i wycieraczek względem siebie nie jest po obu stronach identyczne, ale akurat wycieraczka kierowcy jest bliżej zewnętrza, a co za tym idzie, w miejscu, gdzie brzeg maski powinien być dalej od ramienia w położeniu podniesionym.

Teraz jasne, "co poeta miał na myśli"? (;

(Jak nie to ostrzegam - narysuję ;P)

Rzecz jasna, to wcale nie musi być ta przyczyna - jest po prostu jedną z możliwości.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-05, 14:56   

laisar napisał/a:
Motto:
Żaden dobry uczynek - czy zamiar - nie pozostanie bez kary...

(((;

Ja naprawdę doskonale rozumiem - tylko może niejasno napisałem, gdzie widzę jedną z potencjalnych przyczyn problemu: przy podnoszeniu wycieraczki kierowcy opiera się ona dolną częścią ramienia o brzeg maski zanim zablokuje się w położeniu "podniesiona". Sugeruję więc sprawdzenie ("zmierzenie"), czy ta "blokada" nie wypada po prostu gdzie indziej niż w przypadku wycieraczki pasażera - bo powinny obie w tym samym miejscu.

Oczywiście, ustawienie maski i wycieraczek względem siebie nie jest po obu stronach identyczne, ale akurat wycieraczka kierowcy jest bliżej zewnętrza, a co za tym idzie, w miejscu, gdzie brzeg maski powinien być dalej od ramienia w położeniu podniesionym.

Teraz jasne, "co poeta miał na myśli"? (;

(Jak nie to ostrzegam - narysuję ;P)

Rzecz jasna, to wcale nie musi być ta przyczyna - jest po prostu jedną z możliwości.


Laisar ale po co ty piszesz mi tutaj o przyczynach ?
Ja wiem co jest przyczyną i czemu tak się dzieje i dawno wyżej to opisałem w postach.
Ja nie proszę o wywody nt. przyczyn tylko prosiłem innych użytkowników Sandero aby sprawdzili czy u nich też to występuje.
Laisar posiadasz Sandero ? Nie, więc to nie było pytanie do ciebie. Wymyślasz jakieś przyczyny nie widząc tego na własne oczy - pytam się po co ?
Ponadto dzisiaj w salonie w innych Sandero też tak samo wygląda sprawa ramienia wycieraczki kierowcy - dla mnie uważam sprawę wycieraczki za zamkniętą.
Nie obraź się ale po prostu piszesz nie na temat.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-05, 15:12   

"Ja tylko niosę pomoc!" - jak mawiał Albercik <:

A bardziej serio: teraz to już tylko wyjaśniam o czym myślałem zanim napisałeś co sądzisz że jest przyczyną - i być może faktycznie masz rację, ale rozważenie innych możliwości nie zaszkodzi.

Przyczynę dobrze jest znać, bo to ułatwia naprawienie problemu.

Sandero nie mam, ale jak to w Daćce, wycieraczki są pewnie identyczne - maska oczywiście zupełnie inna, ale też o niej nie pisałem, pozostając tylko przy znanej mnie możliwości.


A odpowiedź już zupełnie ogólna na pytanie "po co?" brzmi "bo po to jest to forum" (((:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-05, 17:23   

jackthenight, czytam ze zrozumieniem, Ty tez powinienes. Od poczatku mojego udzialu w tej dysusji powiedzialem tylko tyle, ze to sprawa typu "ten typ tak ma".
Nic z tym nie zrobisz i nie jest to blad montazu, wadliwej serii, czy jeszcze innego powodu... Ten samochod tak po prostu jest tak skonstruowany i tyle. Mi to by nie przeszkadzalo. Tyle powiedzialem w swoich postach. Dodatkowo zazanaczylem, ze rowniez w innych samochodach jest podobnie.
Zaraz pewnie powiesz, ze ja rowniez nie mam Sandero. Bo nie mam. Kwestie, o ktorej piszesz juz dawno odnotowalem przy okazji ogladania Sandero w salonie...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-05, 17:44   

KaS602 napisał/a:
Nic z tym nie zrobisz i nie jest to blad montazu, wadliwej serii, czy jeszcze innego powodu...


Owszem można to poprawić i wcale nie jest tak że nic z tym nie można zrobić.
Poprawa tego jest banalnie prosta - co już również wyżej opisywałem.

Pomocnym narzędziem będzie ściągacz do wycieraczek np. taki :

http://allegro.pl/item474..._z_blokada.html


Oczywiście mnie to również zbytnio jakoś nie przeszkadza, szczególnie kiedy zobaczyłem że w innych Sandero jest tak samo.
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2008-11-05, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-05, 17:47   

jackthenight napisał/a:
Owszem można to poprawić i wcale nie jest tak że nic z tym nie można zrobić.
Poprawa tego jest banalnie prosta - co już również wyżej opisywałem.

Tak... Przestaw je na mocowaniu to bedzie Ci nachodzic na slupek A podczas pracy. I nie sprawdzaj czy nachodzi na postoju, tylko przy 130 km/h, bo to tez ma znaczenie.

jackthenight napisał/a:
Pomocnym narzędziem będzie ściągacz do wycieraczek np. taki :

http://allegro.pl/item474..._z_blokada.html

W Loganie jak i Sandero da sie obejsc bez sciagacza. Normalny wieloklin.
PS. I nie zarzucaj mi czytania bez zrozumienia, kiedy sam zaczynasz traktowac dyskusje wybiorczo.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-11-05, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-05, 17:51   

KaS602 napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Owszem można to poprawić i wcale nie jest tak że nic z tym nie można zrobić.
Poprawa tego jest banalnie prosta - co już również wyżej opisywałem.

Tak... Przestaw je na mocowaniu to bedzie Ci nachodzic na slupek A podczas pracy. I nie sprawdzaj czy nachodzi na postoju, tylko przy 130 km/h, bo to tez ma znaczenie.

PS. I nie zarzucaj mi czytania bez zrozumienia, kiedy sam zaczynasz traktowac dyskusje wybiorczo.


Do słupka mam w tej chwili jakieś 2 cm jeszcze zapasu. Sądzę że nie powinien nachodzić na słupek nawet przy prędkości 160 km, wycieraczka jest w tedy równolegle do kierunku jazdy czyli są na nie najmniejsze opory powietrza.

Wybiórczo - o co ci chodzi ?

KaS602 napisał/a:

W Loganie jak i Sandero da sie obejsc bez sciagacza. Normalny wieloklin.

Chyba wyraźnie napisałem że pomocnym narzędziem jest ściągacz a nie koniecznym.
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2008-11-05, 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-05, 17:54   

jackthenight napisał/a:
Do słupka mam w tej chwili jakieś 2 cm jeszcze zapasu. Sądzę że nie powinien nachodzić na słupek nawet przy prędkości 160 km, wycieraczka jest w tedy równolegle do kierunku jazdy czyli są na nie najmniejsze opory powietrza

Przestaw i sprawdz, W loganie roznica w pracy przy postoju i 100 km/h to jakies 2 cm i w standardowym ustawieniu zaczyna nachodzic na slupek A, wiec jesli je przestawisz, mniej nie bedzie.

jackthenight napisał/a:
Wybiórczo - o co ci chodzi ?

Zapewne o Twoj post powyzej.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-05, 18:03   

KaS602 napisał/a:

Zapewne o Twoj post powyzej.


Możesz to uściślić ? Bo chyba nie rozumiem twojego komentarza.

Staraj się odpisywać całymi zdaniami a nie tylko jakieś puste epitety.

Zresztą nie ważne, nie bardzo mnie to interesuje.

Skoro piszesz że różnica będzie 2 cm przy 100 km/h to faktycznie wtedy najdzie wycieraczka na uszczelkę. Na cóż przekonało mnie to aby nie przestawiać ramienia. TTTM - trudno, żyć z tym można.
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2008-11-05, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne