Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ustawienia pedału gazu duster 1,6 16V
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-04, 18:34   

Najgorsze jest cygańskie ustawienie pedału gazu .
Pedał jest elektroniczny i z jakiegoś powodu producent bardzo dziwnie zaprogramował jego prace .
W normalnych samochodach wykres jest liniowy lub na początku wysoki potem spada a w daci jest na odwrót .
z obserwacji :
wciśniecie gazu / uchylenie przepustnicy
wolne obroty ~11 %
25 % wciśniętego ~17%
50 % wciśniętego ~25 %
60 % wciśniętego ~50%
75 % wciśniętego ~75 %
100% wciśniętego ~80 %

Bardzo często się przesiadam do innych aut i tylko rumunii mieli taki wymysł , bardzo dziwne zachowanie przepustnicy nie adekwatne do wciśnięcia ciężko przewidzieć jak się zachowa .
Przez tą niedoróbkę techniczne jazda dusterem jest trudna . Z jednej strony normalny człowiek rusza lekko naciskając gaz a w daci się tak nie da trzeba cisnąć do połowy a i tak dostaje zadyszki.Bardziej dynamiczna jazda też jest problemem bo przepustnica jest ledwo otwarta albo na te 80 % . Wiele osób niepochlebnie wyrażą się o silniku K4M ale to wszystko wina pedału przyspieszania który w połowię wciśnięcia ledwo otwiera przepustnice . W mieście jest to bardzo męczące .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-04, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-12-04, 20:39   

Dacia jest mniej - więcej tak rumuńska jak gliwicki Opel polski - może trochę więcej - zachowała nazwę w EU. Gwarantuję Ci jednak że ustawienie pedału gazu jest francuskie - jak prawie cała technika - Duster technicznie opiera się na ostatniej generacji Modusa, tylko trochę elementów zawieszenia i napęd 4x4 jest z Nissana ( pierwszego X-Traila i Murano) - tak więc ustawienie jest francuskie. Ale zapraszam do mnie - mój przyspiesza liniowo, zupełnie jak inne posiadane dotychczas przeze mnie samochody ( były niemieckie - Audi, Opel czy BMW, były francuskie - dwa Renault i FSO - Polonez czy 125 ) Tak więc to że ASO stwierdziło TTTM to nie jest całkiem prawda.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-04, 22:35   

Możemy się wymienić przepustnicami .
Jak widzisz 2010 r miał linkę więc odczucia mogą być całkowicie inne .



Dane które podałem pochodzą z obserwacji Torque w czasie jazdy , dziwne jest też że nie można odtworzyć gardzieli na 100 %
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-05, 00:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-05, 00:46   

To nie czego nie zmienia. Ta ma sporo aut. Zawsze możesz się TPS-em pobawić jest na slicy. Więc zawsze można te 2-3 mm przesunąć.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-05, 10:25   

Ten czujnik położenia jest w przepustnicy zintegrowany czy można go wymienić ?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-05, 10:36   

Wymienny.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-05, 10:44   

Czy ktoś obeznany we francuskiej logice jest stanie powiedzieć gdzie jest przepustnica w katalogu części ?
szukałem tego po wszystkim najluźniejszych skojarzeniach ale jedyne co znalazłem to rysunek bez numerów
http://www.catcar.info/re...kdycF9pZD09MTNF
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-12-05, 11:27   

Napisz do mnie na pw to podeślę naprawa 1,6 (16v) po polsku. Zamieszczam zdjęcie.

Schowek02.jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 15,27 KB

Schowek01.jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 26,64 KB

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-05, 11:41   

Naprawa nie stanowi problemów ale numery tego czujnika .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-12-05, 14:41   

8200123061 - http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0xMkc%3D

(Na catcar.info po prostu brakuje obrazka przy HSAT).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne