Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kontrola elektroniki - Turbina i kod P0234
Autor Wiadomość
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-07-26, 14:47   Kontrola elektroniki - Turbina i kod P0234

Witajcie,
podczas wakacyjnej podróży spotkała mnie dosyć dziwna przygoda. W trasie, po przejechaniu około 400km nagle zapaliła się kontrolka elektroniki (na pomarańczowo) - zaczytałem błąd i padło na czujnik turbiny P0234. Turbina jednakże działała dalej, a auto nie straciło na mocy. Po dojechaniu na miejsce docelowe i ostygnięciu samochodu skasowałem ten błąd i nie pojawił się aż do teraz.

Dodam, że analogiczny błąd pojawił mi się około miesiąca wcześniej, gdzie w następstwie został wymieniony czujnik doładowania - różnica jednakże była taka, że kontrolka zapaliła się na czerwono, a turbina nie działała w ogóle (auto opadło z sił). Owy czujnik czy został wymieniony na prawdę tego nie wiem, ale tak zostało mi to rozpisane dokumencie otrzymanym w ASO, o który poprosiłem żeby mieć na podkładkę.

Do całości historii myślę, że trzeba dodać jeszcze dwa fakty. W styczniu, przy dosyć mocnych mrozach auto nagle po odpaleniu i przejechaniu 200m zapaliło analogiczną kontrolkę plus kontrolkę "silnika", obroty falowały, auto się dławiło. Auto zostało zawiezione do ASO, przy czym serwis stwierdził, że pojazdowi nic nie jest, bo u nich odpala (o zgrozo!). Podobno przeprogramowali komputer, wyczyścili przepustnicę i iglicę od inst.gazowej i od tego momentu nic się nie działo... no może oprócz usterki z gazem - czasem przy dodatnich temperaturach auto nie przełączało się na gaz (fabryczne LR), piszczało i pomagało jedynie wyłączenie zapłonu na 10-15 sekund - to zawsze pomagało. Przy wizycie w serwisie wspomniany miesiąc temu i wymianie czujnika doładowania został też jeszcze raz przeprogramowany komputer i przeczyszczona została ponownie iglica. Do dzisiaj problem z dławieniem się i problem z gazem się nie pojawił.
Jedyne co widzę w ostatnim czasie, to auto zaraz po odpaleniu (jak jest chłodne), przy ruszaniu z 1-szego biegu bardzo lekko podszarpuje, objaw jakby sprzęgło się ślizgało - po kilkudziesięciu przejechanych metrach tego odczucia już nie ma. Dodatkowo kontrolki zmiany biegów przez te krótkie chwile zapalają się później, jakby komputer chciał żeby silnik kręcony był wyżej.


Czy ktoś spotkał się z takimi zachowaniami lub ma pomysł co to może być? Pytam, bo w serwisie niestety trzeba naprowadzić personel, o czym niestety od momentu zakupu przekonują się w każdym salonie/serwisie. Wiele rzeczy udało mi się "uświadomić" serwisantom, jak na przykład włączenie komputera pokładowego (nie miałem go przy odbiorze samochodu) lub dlaczego samochód raz ma napięcie 12V a raz 14 lub gdy prosiłem o aktualny opis bezpieczników w aucie, bo te z instrukcji nie przedstawiały mojego modelu.
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2017-07-26, 14:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-26, 14:53   Re: Kontrola elektroniki - Turbina i kod P0234

Jacek Gliwice napisał/a:
Wiele rzeczy udało mi się "uświadomić" serwisantom, jak na przykład włączenie komputera pokładowego


mógł byś to rozwinąć ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-26, 17:06   

Blad p0234 informuje o zawysokim doladowaniu a nie awarji czyjnika cisnienia. Do sprwadzenia gruszka czy trzyma podcisnienie, przewody podcisnieniowe(zatkane,uszkodzone),turbo czy nie zatarta klapa.

Jacek Gliwice napisał/a:
samochód raz ma napięcie 12V a raz 14 .


Czym mierzone, jak mierzone, Jaki rocznik auta?

Jacek Gliwice napisał/a:
1-szego biegu bardzo lekko podszarpuje, objaw jakby sprzęgło się ślizgało


Jak sprzeglo slizgo to auto nie szarpie. Niemozliwe. Nierealne.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-27, 06:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-07-27, 07:29   

Fruxo napisał/a:
Jacek Gliwice napisał/a:
Wiele rzeczy udało mi się "uświadomić" serwisantom, jak na przykład włączenie komputera pokładowego


mógł byś to rozwinąć ?


Moje autko miało fabryczną instalację gazową, montowaną jeszcze w Rumunii. W takim wypadku nie ma włączonego w komputerze opcji pokazywania spalania chwilowego, średniego, zasięgu itp na benzynie. Po kontakcie z Dacia Polska i działem technicznym i wymuszeniem na pracownikach ASO kontaktu z centralą, odblokowali mi wszystkie funkcje. Teraz pokazuje mi wszystko, oprócz chwilowego spalania gdy podróżuję na gazie. Pozostałe funkcje działają na gazie.


shrek napisał/a:
Blad p0234 informuje o zawysokim doladowaniu a nie awarji czyjnika cisnienia. Do sprwadzenia gruszka czy trzyma podcisnienie, przewody podcisnieniowe(zatkane,uszkodzone),turbo czy nie zatarta klapa.

Jacek Gliwice napisał/a:
samochód raz ma napięcie 12V a raz 14 .


Czym mierzone, jak mierzone, Jaki rocznik auta?


Rocznik 2016, sprawdzałem multimetrem i z OBD. To normalny objaw i działanie funkcji odzyskiwanie energii. Jak mam zapotrzebowanie większe na prąd lub puszczam pedał gazu, napięcie normalnie wskakuje na "ładowanie" czyli 14,0-14,5. Gdy jadę jednostajnie bez włączonych większych odbiorników prądu (np. światła łub klimatyzacja na max) napięcie oscyluje w okolicach 12,3-12,5V. Ładowanie jest też większe, gdy samochód jeździ na krótkich trasach i często jest zmuszany do używania rozrusznika.

Co do wspomnianych przez Ciebie wskazówek dotyczących błędu, zasugeruję sprawdzenie - dzięki.

shrek napisał/a:
Jacek Gliwice napisał/a:
1-szego biegu bardzo lekko podszarpuje, objaw jakby sprzęgło się ślizgało

Jak sprzeglo slizgo to auto nie szarpie. Niemozliwe. Nierealne.

Opisywałem objaw podobny. Efekt taki jakby na ułamki sekund samochód przyspieszał i odpuszczał. Jak puszczę szybko sprzęgło i trzymam jednostajnie gaz to tego efektu nie ma. Tak jakby na zimnym silniku przepustnica nie chodziła do końca płynnie.
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2017-07-27, 07:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-27, 10:22   

Cytat:
Moje autko miało fabryczną instalację gazową, montowaną jeszcze w Rumunii. W takim wypadku nie ma włączonego w komputerze opcji pokazywania spalania chwilowego, średniego, zasięgu itp na benzynie. Po kontakcie z Dacia Polska i działem technicznym i wymuszeniem na pracownikach ASO kontaktu z centralą, odblokowali mi wszystkie funkcje. Teraz pokazuje mi wszystko, oprócz chwilowego spalania gdy podróżuję na gazie. Pozostałe funkcje działają na gazie.

We wrześniu odbieram sandero też z lpg i czy mógł byś mi przesłać noty techniczne lub pismo z Renault które przekonało aso do takiej czynności ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-27, 17:55   

Nawet jak zalaczysz/aktywujesz te opcje to i tak beda przeklamane.
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-07-28, 08:32   

Koledzy, muszę tę kwestię rozjaśnić. W moim Loganie z fabrycznym LPG miałem tylko i wyłącznie zegar, i chyba tylko zasięg na baku. Niezależnie czy byłem akuratnie na gazie czy na benzynie. Po wgraniu firmware w ASO mam dużo więcej opcji (wszystkie te opisane w instrukcji obsługi). W momencie pracy na benzynie mam chwilowe spalanie. Przy pracy na LPG ten parametr jest wyświetlany jako "---", ale pozostałe elementy działają, czyli średnia prędkość, zasięg, ile paliwa zużyłem, ile mam średnio spalanej benzyny na 100 km.


Co do pisma, to nie potrafię tego już znaleźć na poczcie. W salonie powiedz, że kontaktowałeś się z Dacia Polska i przekazali Ci takie informacje, jak ASO nie wie jak to zrobić to niech się z nimi kontaktuje lub także z salonem, który robił to mi - Renault Dąbrowscy w Zabrzu na ul. Wolności. Początkowo też twierdzili, że się nie da, nie wiedzieli jak to zrobić, nagle po kontakcie z producentem to uczynili.
Jako ciekawostkę, powiem, że "fachowcy" w ASO Keller Gliwice, twierdzili, że ja nie mam w ogóle komputera w tym aucie :| Kupowałem tam auto, ale nigdy nawet na wymianę wycieraczek tam nie pojadę. Serwisanci nie mają o niczym pojęcia.




Macie jeszcze jakieś pomysły na temat tego błędu który pojawił się raz i nie wrócił już? Mam podejrzenie, czy to nie jest wadliwy czujnik skoro po tylu km już się nie pojawił na nowo. Nie mam pewności, czy w maju ten czujnik faktycznie mi wymienili, bo na tym, że filtr kabinowy podczas przeglądu był nie wymieniony ich złapałem. Może też skasowali, przejechali się i tyle.
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2017-07-28, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-28, 09:14   

Jacek Gliwice napisał/a:
e "fachowcy" w ASO Keller Gliwice, twierdzili, że ja nie mam w ogóle komputera w tym aucie

tak było przed liftem (2013) i ja tak dokładnie mam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-28, 10:29   

Fruxo napisał/a:
tak było przed liftem (2013)

Bynajmniej - to też zależało od oprogramowania, tylko dużo trudniej było je wgrać. Nawet kumate ASO musiało się z tym nagimnastykować, bo wymagało specjalnej autoryzacji z centrali technicznej Renault.
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-07-28, 11:35   

Najważniejsze że to się da i ASO to wykonuje czego jestem przykładem.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-28, 14:49   

Jacek Gliwice napisał/a:





Macie jeszcze jakieś pomysły na temat tego błędu który pojawił się raz i nie wrócił już? Mam podejrzenie, czy to nie jest wadliwy czujnik skoro po tylu km już się nie pojawił na nowo. Nie mam pewności, czy w maju ten czujnik faktycznie mi wymienili, bo na tym, że filtr kabinowy podczas przeglądu był nie wymieniony ich złapałem. Może też skasowali, przejechali się i tyle.


A sprawdziles wszystko co pisalem?
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-07-31, 15:35   

Hej,
nic na oko nie widzę i nie czuję. Od tamtego zapalenia się lampki minęło ponad 2 tygodnie i nie udało mi się nawet wymusić ponownie tego błędu - a szkoda bo pewnie bez zapalonej kontrolki ASO stwierdzi że wszystko ok.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-31, 19:57   

Moze cos na moment sie zawiesilo.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-09, 01:59   

No cóż rozpocząłem wiercić temat z wgraniem innego oprogramowania do zegarów i niestety ASO (renault warszawa ) jak na razie stoi murem. "Nie mamy uprawnień do modyfikowania rozwiązań producenta " Czy ktoś wie jak nazywa się usługa wgrania softu do zegarów ? Może trzeba ich poprosić o aktualizacja tylko z podaniem pliku od wersji benzynowej wtedy zrozumieli by co ja właściwie od nich chce.
Najlepiej numer instrukcji w serwisówce .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-09, 02:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-09, 13:23   

Na infolinii też mnie odesłali " klient indywidualny nie ma prawa kontaktu z działem technicznym"
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-04-11, 11:47   

Mnie zrobił to serwis Dąbrowscy Zabrze - tak jak pisałem. Może wystarczy zadzwonić do nich na serwis (p.Paweł ten temat rozgryzł)? Ewentualnie jakaś konsultacja między serwisami?


Oprócz tego w którymś wątku na forum była informacja, że można to samodzielnie włączyć przez OBD i program DDt4ALL.



W głównym nurcie tematu: Usterka do tej pory nie pojawiła się. Jedynie "piszczenie" przy próbie przełączeniu na gaz znowu powróciło, gdy skończyły się mrozy. Pojawia się bardzo sporadycznie. Będę to zgłaszał, bo niebawem serwis.
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2018-04-11, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krilan 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCE LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 32
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-07-24, 10:23   

Dzisiaj pojawił się u mnie ten sam błąd P0234 , auto jeździ normalnie , ale nie da się używać tempomatu.Czy to jest coś poważnego ? Da się to ewentualnie skasować ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-24, 12:03   

Kasowaniem bledow nie naprawiamy auta. Diagnostyka.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Krilan 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCE LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 32
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-05-24, 18:27   

Dzisiaj pojawił się błąd P0234 uklad paliwowy i dolotowy obwod wtryskiwaczy , sprawdzone na OBD programem Piston.
Za pierwszym razem rok temu powiedzieli mi ,że to coś mogli się na chwilę zaciąć i już jest dobrze , za drugim razem niby że nie skasowali licznika wymiany oleju . Teraz jadę w poniedziałek na przegląd po 60 tys.Jestem ciekaw co znowu wymyślą.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-05-25, 17:34   

Tu nie ma co wymyślać. Silnik jest przeładowany. Za wysokie ciśnienie podawane przez turbina.
Sprawdź ciśnienie na wolnych obrotach, 2,3 tyś - zobacz jak działa czujnik, czy się nie zawiesza.
Następnie do diagnozy wszystko co steruje turbo i tyle.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne