Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Poranny start pompy paliwa- odgłosy
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 10:46   Poranny start pompy paliwa- odgłosy

Jako nowicjusz- mam jedno małe pytanko do użytkowników ;-)
Zauważyłem, że po dłuższym postoju samochodu, szczególnie przy porannym włączaniu stacyjki przed odpaleniem silnika, wraz z odgłosem startu pompy paliwa z tego samego rejonu (ale jakby ciut wyżej) dochodzi coś w rodzaju głuchego "chrupnięcia" czy chrobotu. To jest znacznie głośniejsze od samej pompy, trwa około sekundy- dwóch, czasem są dwa chroboty po sobie, drugi cichszy i krótszy. Pojawia się raz- nie jednocześnie z pompą, ale ułamek sekundy po załączeniu pompy.
Dźwięk kojarzy mi się z przełączeniem jakiegoś dużego elektrozaworu albo jakiegoś mechanicznego odpowietrznika...? Przy częstym odpalaniu tego nie ma, jedynie po wielogodzinnym postoju samochodu.
Czy możecie potwierdzić podobne objawy u siebie, TTTM czy może ja mam coś nie halo z pompą? Chociaż przysiągłbym, że lokalizacja tego dźwięku jest inna niż wnętrze zbiornika- silniczek pompy słyszę osobno a ten dźwięk osobno.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-05, 15:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-02-05, 15:56   

Co prawda mam inne zupełnie auto ale skoro nikt się do tej pory nie odezwał to ja mam pewną teorię, tylko się nie śmiejecie xD u mnie przy załączaniu zapłonu zaraz po pompie słychać stuknięcie z... głośników. Autentycznie. Sprawdziłem właśnie jeszcze raz, jak wyłączę auto i włączę z powrotem to tego nie ma - radio startuje od razu a jak zgaszę, wyciągnę kluczyk to przy włączaniu jest puknięcie.
_________________

 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-05, 16:04   

Z doświadczenia mogę powiedzieć że jeśli jest coś nie tak z pompą paliwa to albo auto nie ma mocy i się krztusi albo nie zapali :)

Pompa zaraz przed śmiercią kliniczną pracowała bardzo głośno, czasami nie startowała po przekręceniu stacyjki.

Przerabiałem takie problemy w poprzednim aucie :)

Może to chrupnięcie to system wspomagania ruszania pod górkę? U mnie podczas ruszania pod górkę słychać jak odbija (chociaż nie nazwałbym tego chrobotaniem).

W Renówkach z automatycznym ręcznym jest podobny dźwięk po włączeniu zapłonu, kiedy ręczny zwalnia.
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2885
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-05, 16:09   

To ze pompa sie zalancza po dlugim postoju to normalne, bo musi nabic odpowiedniego cisnienia zeby odpalic. Chrobot ktory slyszysz to nie jest przez przypadek paliwo wtlaczane w puste przewody paliwowe lub paliwo powracajace do baku.

Arczi moze tak byc ze twoje radio sciaga zaklucenia generowane przez pompe. Zaloz filtr na zasilanie przed radiem. Jakie masz radio? Ori czy inne?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-02-05, 16:20   

Normalne, te daciowe Plug&Play. Od nowego tak miałem, najpierw słychać pompę, później lekkie stuknięcie z głośników i to by mi pasowało do objawów wątkotwórcy. Nie ma tego jak w sytuacji jak opisałem wyżej, nie będę nic z tym robił, bo mnie to nie razi a dwa to mi się nie chce xD
_________________

 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-05, 17:36   

Ja tam przy starcie nie zwracam na to uwagi (nie znaczy jeszcze, że nie ma), ale za to po wyłączeniu zapłonu, po minucie czy dwóch - jak wyłączają się zegary (ale chyba oświetlenie jeszcze nie) jakieś chrobotanie "w desce rozdzielczej" słyszę... Dźwięk krótki, skomplikowany i powtarzalny, ale nie głośniejszy od pompy.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 18:55   

shrek napisał/a:
To ze pompa sie zalancza po dlugim postoju to normalne, bo musi nabic odpowiedniego cisnienia zeby odpalic.

To jest dla mnie jasne, tak jest chyba w każdym samochodzie z elektryczną pompą w baku. Pompa startuje po każdym załączeniu zapłonu, nie tylko po dłuższym postoju.
Cytat:
Chrobot ktory slyszysz to nie jest przez przypadek paliwo wtlaczane w puste przewody paliwowe lub paliwo powracajace do baku.

To by właśnie miało sens i całkowicie wyjaśniało sprawę, chociaż ja to odbieram bardziej "metalicznie". Ale możliwe, że dźwięk tak niesie po karoserii.
Głośniki wykluczyłem- po otwarciu drzwi wyraźnie źródło jest pod kanapą.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2885
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-05, 19:28   

Dymek napisał/a:
shrek napisał/a:
To ze pompa sie zalancza po dlugim postoju to normalne, bo musi nabic odpowiedniego cisnienia zeby odpalic.

To jest dla mnie jasne, tak jest chyba w każdym samochodzie z elektryczną pompą w baku. Pompa startuje po każdym załączeniu zapłonu, nie tylko po dłuższym postoju.

Moze zle sie wyrazilem.
Po kazdym spadku cisnienia w ukladzie zasilania.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne