Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-24, 01:49
Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce
Autor Wiadomość
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-02, 09:23   Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce

Cześć wszystkim,
od poniedziałku cieszę się nowym autem, dopiero je poznaję,
ale już mnie trochę dziwi jedna rzecz, mianowicie
działanie kontrolki, która sugeruje zmianę biegów.
Przykładowo na płaskim sugeruje ona zmianę biegów
3->4 na wydaje mi się za niskim poziomie obrotów,
bo po wrzuceniu 4 mam ok. 1500/1550 obr.
Zawsze byłem przekonany, że wolnossące benzyniaki
bezpiecznie jeżdżą od obrotów na poziomie 1800/1900.
Dajcie znać co sądzicie, czy takie ultra eko jest zdrowe dla silnika?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-02, 09:25   

Nie jest zdrowe dla silnika. Jest zdrowe dla ekoterrorystów i dla ich chorych ambicji.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-02, 10:06   

Też tak podejrzewałem, że to robota ekooszołomów.
Swoją drogą jak oni wpadają na te pomysły,
oszczędzić kilka kropelek paliwa, ale zniszczyć przy tym silnik,
gdzie tu ekologia? Ale najgorszy to jest chyba S&S,
a raczej S$S :)
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-11-02, 10:08   

$&$ :lol:


To jest dobre rozwiązanie dla auta na gwarancji lub przy najmie długoterminowym dla kogoś kogo nie interesuje długoterminowa eksploatacja samochodu.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2018-11-02, 10:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-02, 11:02   

W zasadzie tak, ale wcześniej jeździłem kilkunastoletnim klekotem
i wreszcie mam wymarzone auto, którym mam zamiar jeździć 3-5 lat,
przez ten czas raczej się nie popsuje, pewnie nawet nie zdążę wymienić rozrządu,
ale i tak albo tymbardziej czuję taką głęboką potrzebę dbania o to auto
choćby dla następnego użytkownika:)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-02, 13:27   

Tutiszelest napisał/a:
W zasadzie tak, ale wcześniej jeździłem kilkunastoletnim klekotem
i wreszcie mam wymarzone auto, którym mam zamiar jeździć 3-5 lat,
przez ten czas raczej się nie popsuje, pewnie nawet nie zdążę wymienić rozrządu,
ale i tak albo tymbardziej czuję taką głęboką potrzebę dbania o to auto
choćby dla następnego użytkownika:)


Rozrządu na pewno nie wymienisz bo jest na łańcuchu a nie na pasku wiec teoretycznie powinien być bezobsługowy
 
profek412 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 24
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-11-02, 21:39   Re: Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce

Tutiszelest napisał/a:
Cześć wszystkim,
od poniedziałku cieszę się nowym autem, dopiero je poznaję,
ale już mnie trochę dziwi jedna rzecz, mianowicie
działanie kontrolki, która sugeruje zmianę biegów.
Przykładowo na płaskim sugeruje ona zmianę biegów
3->4 na wydaje mi się za niskim poziomie obrotów,
bo po wrzuceniu 4 mam ok. 1500/1550 obr.
Zawsze byłem przekonany, że wolnossące benzyniaki
bezpiecznie jeżdżą od obrotów na poziomie 1800/1900.
Dajcie znać co sądzicie, czy takie ultra eko jest zdrowe dla silnika?


Mam podobne odczucia jak Ty. Zauważyłem jednak, że jak jeżdżę bardziej dynamicznie to sugestia o zmianie biegu pojawia się później (jak by bardziej w ten właściwy punkt). Przy spokojnej jeździe nie da się zmieniać biegów tak jak wyświetlacz sugeruje bo serce się kraje jak się silnik męczy.
_________________
Zapraszam:
https://www.youtube.com/p...eurCg5sMvCZUXin
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-11-03, 02:43   

Poniżej 1700 silnik wydaje dźwięki trochę jakby się męczył. Staram się robić wszystko, żeby nie schodzić tak nisko (komputer sugeruje zmianę nawet przy 1900). Dociągam do 2500, od zawsze, w każdej benzynie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-03, 07:30   

Ja mam paskudne przyzwyczajenie z Felki, że jadę nawet przy 1300, oczywiście nie cisnę wtedy do podłogi, tylko turlam. Na razie 180.000km, oleju nie bierze, jak zrobię 500.000, to napiszę. K4M 1,6 16V
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-03, 08:43   

Ja biegi w każdym aucie zmieniam w okolicy 2500-2700obr./min po zmianie na wyższy bieg obroty spadają do około 1900-2000obr./min i auto ma siłę normalnie przyśpieszać. Dół silnika tez nie dostaje po dup.e bo nie jeździ się wtedy na niskich obrotach
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-11-05, 08:29   Re: Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce

Tutiszelest napisał/a:
Dajcie znać co sądzicie, czy takie ultra eko jest zdrowe dla silnika?

wyłącz to badziewie, zmieniaj biegi normalnie czyli w zakresie obrotów 2,5-3,5 tys, to silnik ci się odwdzięczy trwałością :-P
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-05, 10:21   

Zrobiłem w weekend 200 km, autostrada + wioski,
biegi zmieniałem przy 2500 obr, max jakie robiłem to 2900 :( (bo jeszcze 'docieram')
silnik chodził równo a i spalanie wg komputera wyszło fajnie bo 6,7 L,
jeszcze sprawdze w tydoniu jak będę zalewał na stacji.
Poczekam jeszcze do tego 1000 km przebiegu i trochę mu depnę,
jestem ciekaw jak będzie hulał na większej ilości obr,
a w waszym przypadku w jakim zakresie jeździ się najprzyjemniej?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-11-05, 19:30   

to zależy od tego, jaki styl jazdy preferujesz - jeśli jeździsz spokojnie, wystarczy (za wyjątkiem jedynki - bo tu można zmienić na dwójkę sporo niżej) dociągnąć na każdym przełożeniu pod 3 tys przydeptując pedał w miarę energicznie. Dynamika jazdy będzie zupełnie zadowalająca a spalanie rozsądne. Jeśli chcesz przyspieszać bardziej energicznie, trzeba ciągnąć do ok 4 tys, przy czym nie ma większego sensu przekraczać 4,5 tys, bo w tym silniku poza większym hałasem i wzrostem spalania nic już się w zasadzie nie dzieje. Najprzyjemniej, najciszej i najoszczędniej w tym silniku jest w okolicach między 2 a 3 tys.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-11-05, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-06, 11:00   

Dar1962 napisał/a:
Jeśli chcesz przyspieszać bardziej energicznie, trzeba ciągnąć do ok 4 tys, przy czym nie ma większego sensu przekraczać 4,5 tys, bo w tym silniku poza większym hałasem i wzrostem spalania nic już się w zasadzie nie dzieje.


No właśnie nie mam jeszcze 1000 przebiegu i nie mogę jeszcze dociągać do takich obr.
a jestem ciekaw jak się auto zachowa, bo max. moment jest przy 4000 obr.
a jak to wygląda w praktyce? Najlepiej przyspiesza do tych 4000 czy po ich przekroczeniu?
A jak ma się jazda (w praktyce) do mocy maksymalnej przy 5700?
Ma ktoś może wykres mocy do momentu bo nie mogę nigdzie znaleźć?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-06, 12:21   

Najlepiej przyspiesza w okolicach maksymalnego momentu obrotowego, tyle że chodzi o ten max. moment występujący na kołach którymi odpycha się od asfaltu ;). W praktyce jak chcemy wycisną co się da to jedziemy z obrotami pomiędzy max. momentem, a max. mocą.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-07, 08:18   

przejadę ten cholerny tysiąc i zrobię mały test,
nagram jakiś filmik i może wyjdzie z tego jakiś wykres
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-07, 12:06   Re: Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce

profek412 napisał/a:
Tutiszelest napisał/a:


Mam podobne odczucia jak Ty. Zauważyłem jednak, że jak jeżdżę bardziej dynamicznie to sugestia o zmianie biegu pojawia się później (jak by bardziej w ten właściwy punkt). Przy spokojnej jeździe nie da się zmieniać biegów tak jak wyświetlacz sugeruje bo serce się kraje jak się silnik męczy.


Tak mam i w Sandero i w Mitsubishi - po prostu kontrolka sugerująca zmianę biegu monitoruje poziom wciśnięcia pedału gazu - jak trzymsz stabilnie lub lekko przyspieszasz to się pokaże przy X obrotów, ale jeśli przy tym X obrotów dalej trzymasz mocno gaz chcąc przyspieszyć pokaże się ona później, teoretycznie w momencie odpowiednim żeby przyspieszać dalej efektywnie (ekologicznie?) już na kolejnym biegu. A jak dasz gaz na maxa to się pojawi jeszcze później.
Ostatnio zmieniony przez zwirz 2018-11-07, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne