TSD - cena chyba dość wysoka, a jakoś wątpię, żeby akurat ten zestaw był dużo lepszej jakości niż to co oferują gdzie indziej za 1/3 tych "piniendzy"...
Zwłaszcza, że nie wiem, czy do tej pory tylne szyby otworzyłem więcej niż 5 razy, więc wydaje się, że jakiś superekstrawytrzymały ten cały aparat być nie musi - chociaż idea konstrukcji wydaje się na tyle prosta, że za wiele to i tak się nie ma co popsuć... (i od nieużywania również raczej wiele się nie popsuje).
Oczywiście, elektryczne sterowanie ma swoje wady, ale biorąc pod uwagę wszystko powyższe, byłbym skłonny zaryzykować.
(Dla ciekawych: oryginalne daćkowe podnośniki też już się zaczęły pojawiać, ale - siłą rzeczy, ponieważ jest ich niewiele - ceny nie są na razie zbyt atrakcyjne. Po drugie mają pewną dodatkową wadę, jaką jest konieczność równoczesnej wymiany boczków drzwi - lub pogodzenie się z pozostawieniem w nich oryginalnych korbek / dziur / usiłowaniem dobrania zaślepek.
Ale za to na pewno można wykorzystać przynajmniej oryginalne guziole (; ).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-10, 07:01
Z tego co wiem, te uniwersalne spisują się dobrze.
Chłopaki z forum Fiata montowali je u siebie i byli zadowoleni.
A kupowali nawet tańsze zestawy z allegro : koszt 130 - 160 zł i spisywały się oki.
Dzięki, właśnie o takie doświadczenia ogólne mi chodzi - te z Allegro też oglądałem, ale wiadomo, że i tak większość wszędzie to pewnie jakieś "Made in P.R.C." (;
Z tym demontażem to bym jednak poczekał, nawet te oryginalne nie zawsze działają jak trzeba.
1_Zwłaszcza kiedy szyba lekko przymarznie. ( a korbka działa)
2_Napęd prawdopodobnie przenoszony jest przy pomocy linki, a ta jak wiadomo nie moze być jednocześnie prawo i lewoskrętna.
Ktoś to jednak policzył więc na poczatku z pewnoscią działać będzie.
laisar napisał/a:
cena chyba dość wysoka,
Drogie? Bo to conrad
laisar napisał/a:
Made in P.R.C."
pewnie jedne i drugie.
No tak, właśnie sam siebie złapałem na tym że te z allegro powinny być lepsze ale tamte to jednak conrad
Ostatnio zmieniony przez stempik 2009-02-10, 11:24, w całości zmieniany 1 raz
Jakis czas temu stałem przed przejazdem kolejowym , silnik oczywiście wygaszony i szybki zaczęly parować.
Pierwsza myśl to żeby otworzyć okienko a tu nie działa, niestety. Zapaliłem też nie. A korbka by działała.
Jest taka anegdotra o amerykanach którzy wydali spore pieniążki na długopis który potrafił by pisać w stanie niewazkości. Rosjanie zabrali ołówek.
Było se podmuchać wentylatorkiem - na pewno działał (;
A jakbyś jechał rowerem albo per pedes to byś nie miał problemu ani z przejazdem, ani z szybkami <;
Natomiast z tym długopisem to zdaje się częściowo legenda - w końcu faktycznie ołówki nie po wszystkim dobrze piszą...
Cytat:
linki, a ta jak wiadomo nie moze być jednocześnie prawo i lewoskrętna.
Ja nie wiedziałem... ale rozumiem, że chodzi o taką klasyczną, plecioną linkę? A jak to będzie jednak coś innego? Albo - czy linka nie może być pleciona po prostu w "warkocz" (czyli symetrycznie)?
Cytat:
Ktoś to jednak policzył więc na poczatku z pewnoscią działać będzie.
Mam auto 1,5 roku, otwieranie szyb może z 5 razy - czyli raz na kwartał.
Jak dla mnie wystarczy więc, żeby zadziałało ze 20-30 razy - to chyba niewygórowane oczekiwanie nawet jak na ewentualny "chiński badziew"? (;
I wreszcie: do tej pory niezbyt się interesowałem jakimiś gadżetami do auta i marka conrad nic mi nie mówi <: - nie widzę więc najmniejszego powodu żeby (prze)płacić za coś, co wygląda jak z tej samej fabryki co reszta podobnych wynalazków, ale za 1/3 ceny...
Ktoś to jednak policzył więc na poczatku z pewnoscią działać będzie.
W końcu to conrad
laisar napisał/a:
conrad nic mi nie mówi <:
Nie chcę się wymądrzać ale tranzystorkami zacząłem się interesować uuu.... lat temu i wtedy conrad juz był. Firma wysyłkowa więc miał katalogi. A mial je w czasach kiedy u nas wygladało to na czystą abstrakcje. Trzeba jednak pamietać że taka marka w mniemaniu jej włascicieli jest podstawa do mnożenia cen przez współczynnik popularnosci.
Ależ ja naprawdę nie ma nic przeciwko owej firmie (: - kto chce, niech płaci, jeśli go stać i uważa, że warto. Ale tak jak nie jeżdżę autem wyprodukowanym przez spadkobierców pana Daimlera (czytaj: mercedesem), bo inni także nauczyli robić się fajne samochodziki (czytaj: np dacie), to jednak wolałbym coś tańszego, co właśnie nie koniecznie musi oznaczać "gorszego". Naumienie się robienia przyzwoitego napędu szyb też chyba jest możliwe?
Tyle że jakoś przypuszczam, że - jak znakomita większość produktów samochodowych w obecnych czasach upadku cywilizacji (; - różnica może tkwić właśnie wyłącznie w logo...
A mniemania właścicieli marki to ich prywatna sprawa (; - życie i tak to zweryfikuje po swojemu.
Tak w ogóle to ten konkretny egzemplarz z Allegro wygląda na innej konstrukcji niż conradowski... Tzn. są to chyba dwa kółka z paskiem między nimi, a nie linka kręcąca się wokół własnej osi - dobrze widzę? Coś takiego powinno być zdaje się zasadniczo wytrzymalsze?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-10, 23:24
Dodam jeszcze, że uniwersalne elektryczne szyby otwierają/zamykają wolniej szyby.
Są wolniejsze niż fabryczne podnośniki - takie czytałem opinie osób którzy je zamontowali.
Oczywiście w niczym to nie przeszkadza.
Oryginalne też są wolne. Ja już nawet nie czekam aż się zatrzymię, tylko wcześniej zamykam okno, bo nie chce mi się czekać, aż te ślamazary, się zamkną. Ale najgorzej nie jest, trzeba się tylko przyzwyczaić. Dla porównania w peugeocie, zamykają się 2X szybciej.
No ale każda konstrukcja jest inna
Kiedy działają troszkę wolniej wygodniej jest regulować wielkością otwarcia okna. No i zawsze można pokusić się o domykanie. Koszt jest naprawdę bardzo niski, nie liczac oczywiście robocizny.
...chociaż z tego co na razie obejrzałem w daćce (a ostatnio całkiem tego sporo...), to wydaje mi się, że nawet samodzielne majstrowanie powinno być dość proste [:
Przednie szyby sterowane elektryczny miały (kiedyś) w Dacii fabryczną możliwość otwierania impulsowego, czyli "całkowitego otwarcia krótkim przyciśnięciem przycisku".
Szczegóły w podanym przeze mnie wątku wyżej - aczkolwiek istotne linki z niego nie działają, więc podałem tam inne, dotyczące tego samego tematu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum