Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana żarówki H4
Autor Wiadomość
mixx 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
  Wysłany: 2009-02-19, 11:51   

witam.

Ja wymieniałem i lewą i prawą. Przy lewej musiałem wyciągnąć akumulator. Zdjęjęcie osłon i wyjęcie akumulatora zjęło 5 min - rozpracowanie zaczepu żarówki 15 min przy użyciu lusterka. Jak dla mnie to narzędzie jest niezbędne do wymiany żarówki i po pierwszej wymianie zajmuje ono honorowe miejsce w zestawie naprawczym. :-x
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-02-19, 16:31   

Też korzystałem z lusterka (ale to tylko przy pierwszym razie, żeby rozpracować zaczep)
 
Fromage 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-02-19, 21:53   

tomaszgebala napisał/a:
czekam więc na info od ludzi , którzy mają już za sobą ów pierwszy raz z lewym H4 ;-)


Nie wiem jak w Loganie ale w Sandero jest ciasno ale 2 zarówki wymieniłem w 20 min. z czego najdłużej mi zajęło nakładanie z powrotem tej gumowej osłony na żarówkę :->
_________________
"I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-02-20, 06:43   

Ja lewą wymieniłem w 15min od otwarcia maski do zamknięcia. Może mam chudsze ręce. :mrgreen:
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-20, 21:49   

Marek1603 napisał/a:
Ja lewą wymieniłem w 15min od otwarcia maski do zamknięcia. Może mam chudsze ręce. :mrgreen:


ale dalej nikt się nie wypowiada kto wymienieniał H4 w dieselku
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-20, 22:53   

No jak to nie?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=25934#25934 (prawa)

i

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=26557#26557 (obie).
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-21, 00:29   

laisar napisał/a:
No jak to nie?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=25934#25934 (prawa)

i

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=26557#26557 (obie).


no fakt - nie zauważyłem. Ja wczoraj wymieniałem drugą żarówkę, Tym razem prawą, ale to już nie zajęło mi nawet 10 minut - poszło gładko
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
jacala 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 28
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 2009-02-27, 21:53   

Ja mam diesla i niedawno wymieniałem pierwsza przepalona żarówkę i oczywiście okazało się ze jest nią lewa przednia.
Zajęło mi to z 10 minut. przydatna jest latarka nawet w dzień wówczas widać co się robi.
1. zdejmujesz plastikowa osłonkę która ma tylko jeden zaczep wystarczy nacisnąć (ciasno spasowana z guma trzeba użyć trochę siły)
2. zdejmujesz wtyczkę z żarówki
3. zdejmujesz gumę
4. odbezpieczasz żarówkę naciskając w górnej części drut zabezpieczający jednocześnie przesuwając go w kierunku osi samochodu.

Problem mogą mieć osoby z bardziej masywnymi dłońmi wówczas poprosić żonę i po problemie :)
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-27, 22:09   

Tyle że Kobietki magą mieć problem z odgięciem z zaczepu stelaża podtrzymujacego żarówkę - bo trzymaja naprawdę solidnie :->
_________________
GeRRaD
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-27, 22:11   

jacala napisał/a:
Ja mam diesla i niedawno wymieniałem pierwsza przepalona żarówkę i oczywiście okazało się ze jest nią lewa przednia.
Zajęło mi to z 10 minut. przydatna jest latarka nawet w dzień wówczas widać co się robi.
1. zdejmujesz plastikowa osłonkę która ma tylko jeden zaczep wystarczy nacisnąć (ciasno spasowana z guma trzeba użyć trochę siły)
2. zdejmujesz wtyczkę z żarówki
3. zdejmujesz gumę
4. odbezpieczasz żarówkę naciskając w górnej części drut zabezpieczający jednocześnie przesuwając go w kierunku osi samochodu.

Problem mogą mieć osoby z bardziej masywnymi dłońmi wówczas poprosić żonę i po problemie :)


W Dacii chyba nie ma pkt. 1. tam odrazu się zdejmuje wtyczkę i osłonę gumową.
_________________

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-02-27, 22:23   

Jest plastikowa osłona (czyli pkt 1 istnieje ;-) )
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-27, 22:30   

Gdzie ??
Ja nie mam.

Od razu widzę wtyczkę i osłonę gumową.
_________________

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-02-27, 22:37   

Zdjęcie za chwilę "wsadzę"

Już mam:

prawa.jpg
Plik ściągnięto 301 raz(y) 193,98 KB

lewa.jpg
na dole widać zaczep
Plik ściągnięto 302 raz(y) 143,61 KB

 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-27, 23:05   

jackthenight napisał/a:
Gdzie ??
Ja nie mam.

Od razu widzę wtyczkę i osłonę gumową.


Najwyraźniej zgubiłeś...
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-02-27, 23:07   

... albo Sandero nie mają? Może ktoś "od Sandero" potwierdzi wersję moją lub z powyższego postu?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-27, 23:10   

Nic nie zgubiłem. W sandero nie ma osłony plastykowej.
Od razu jest osłona gumowa, taka harmonijka.

Dzisiaj pstryknę zdjęcie to wstawię również.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-02-28, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jarecki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2009-02-27, 23:19   

Ja dzisiaj wymieniałem H4 z prawej strony, czyli z tej łatwiejszej (czas 5 minut).
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-28, 14:21   

W Sandero to wygląda tak :

Pierwsze strona lewa i prawa.

20090228_001.jpg
Plik ściągnięto 276 raz(y) 111,07 KB

20090228.jpg
Plik ściągnięto 283 raz(y) 91,33 KB

_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-28, 15:29   

@Jackthenight: Reklamuj, bo jak widać powinny być - "gołe" kable i wtyczki to nie jest normalny stan.

"3" to 6001548132 (17zł), a "4" - 6001548133 (5zł):

oslony_zlaczek_reflektorow.png
Plik ściągnięto 14020 raz(y) 48,45 KB

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-28, 16:35   

Tylko Laisar ty pokazujesz Renault Sandero a nie Dacie :)
Najlepiej niech ktoś inny z Sandero sprawdzi u siebie. Pamiętam że patrzyłem w salonie na inne Sandero i też chyba nie miało plastykowej osłony.
We wtorek będę w salonie to zwrócę na to uwagę w innym aucie.
_________________

 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-02-28, 17:22   

oj ale chyba aż tak nie oszczędzali w dacii, gołe kable też mi się wydaja jakąś wpadką ale najlepiej sprawdzić :-D
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-28, 18:04   

Gołych kabli to można bardzo dużo znaleźć w Dacii :)
Gorsze jest nieraz co innego, mianowicie to, że ich przekrój jest przerażająco mały.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-28, 22:07   

Cytat:
Laisar ty pokazujesz Renault

Bynajmniej - po prostu obrazek jest taki sam dla obu wersji.

Cytat:
przekrój jest przerażająco mały

A właściwie co w tym przerażającego? Mamert też o tym kiedyś mirmiłował, ale nie rozwinął...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-28, 22:45   

Przekrój 1mm^2 przyjmuje się dla prądu 6 do 7 A. (różne szkoły różnie gadają ale ogólnie jest to
7 A)

A przy małym napięciu 12V (bo jest to bardzo niskie napięcie) aby odbiornik działał musi płynąć duży prąd. Nie ma nic za darmo. Albo wysokie napięcie i mały prąd, albo odwrotnie
małe napięcie i duży prąd.

I tak mamy w autach, małe napięcie i duży prąd. A tym samym kable muszą być grubsze.
Np. w Tirach napięcie jest 24 V to i kable mogą być cieńsze niż w autach o nap. 12V

Wynika to ze wzoru : J=P/U

P - moc odbiornika
U - napięcie

Jak napięcie małe to prąd rośnie przy tym samym P - moc odbiornika.

I weźmy sobie żarówkę 60 W daje nam to prąd = 5A
Przy napięciu 24 V jest prąd = 2.5 A

W takim tirze kabel może być cieńszy niż aucie osobowym.

Przyglądając się kablom w aucie, no nie są za grube. Tak na oko to wygląda.
Zapewne projektant wyliczył je dobrze dla obciążeń jakie są w aucie, ale widać że jest to na styk. Kable grubości włosa, no ja bym dał grubsze. Min. te 1mm^2.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-28, 22:57   

Powtórzę się (: - wszystko to zapewne prawda, ale co w tym przerażającego? Przepalą się czy co?

Ty się nie drocz, nie pisuj <; tylko powiedz wprost - jakie są te potencjalnie niebezpieczne efekty?
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-01, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne