Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-02, 12:23 Wyciek oleju K7M góra
Czy ktoś może wprawnym okiem ocenić skąd cieknie ?
Uszczelka pod deklem zaworów jest sucha dookoła (nie mogę skontrolować tylko miejsca od strony rozrządu) i była zmieniana rok temu przy okazji regulacji zaworów.
Uszczelniacz wałka rozrządu ?
Po zdjęciach ciezko powiedzieć. W tamtym roku u rodziców też ciekło tak że wydawało się że spod wałka rozrządu..okazało się że po regulacji zaworów uszczelka pokrywy zaworów w jednym miejscu przepuszczała na długości ok 1cm..
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-02, 13:41
Proponuję umyć silnik, pojeździć i obserwować. motor mokry tylko od strony rozrządu czy w in nych miejscach również jest zaolejony ( szczególnie pod kolektorem wydechowym) ? Może to być uszczelniacz wału korbowego a nawet i UPG, niestety po zdjęciach ciężko jest ocenić.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-02, 13:48
Tylko od strony rozrządu.
Uszczelka pod głowicą ? Kanały olejowe są dość znacznie oddalone od krawędzi. To już bardziej pompa olejowa była kiedyś wadliwa seria w Loganach w tym silniku.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-12-02, 13:50, w całości zmieniany 1 raz
Wymieniałeś rozrząd? A uszczelniacz wału korbowego i wałka rozrządu?
zwłaszcza ten pierwszy należy wymienić ponieważ często nie wytrzymuje do drugiej wymiany i taki właśnie efekt.
Drugie to były wadliwe pompy olejowe i puszczały olej na rozrząd ale to prawie od nowości było i w MCV phI.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-03, 10:32
Marek1603 napisał/a:
Wymieniałeś rozrząd? A uszczelniacz wału korbowego i wałka rozrządu?
zwłaszcza ten pierwszy należy wymienić ponieważ często nie wytrzymuje do drugiej wymiany i taki właśnie efekt.
Drugie to były wadliwe pompy olejowe i puszczały olej na rozrząd ale to prawie od nowości było i w MCV phI.
Rozrząd wymieniony 20 tysięcy kilometrów temu, uszczelniacze były skontrolowane i podobno w porządku. Jeśli cieknie to raczej uszczelniacz wałka rozrządu bo ewidentnie od góry.
Jutro zmienię uszczelkę pod deklem zaworów i jak nie pomoże to wtedy do mechanika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum