Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: laisar
2009-03-03, 12:36
Niespodzianka Dacii
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-25, 00:32   Niespodzianka Dacii

Na najbliższym salonie samochodowym w Genewie (5-15 marca) Dacia zaprezentuje nowe auto koncepcyjne: ZEentry, którego hasłem przewodnim jest "Mobilność z przyszłości" ("The mobility from tomorrow").

W ramach kampanii reklamowej na oficjalnej stronie Dacia Group każdego dnia aż do premiery pojawiać się będzie kolejny odcinek animacji o tym pojeździe.

Natomiast jak zauważył serwis DaciaLoganMCV.NL, wygląda na to, że zdjęcia, jakie niedawno mogliśmy oglądać, a które jak wszyscy przypuszczali miały pochodzić z daciowego coupé, prawdopodobnie przedstawiały właśnie fragmenty ZEentry. Jak widać na załączonym obrazku - rzeczywiście wydają się do siebie pasować.

Prawdę poznamy już wkrótce...

dacia_zeentry.png
Plik ściągnięto 8722 raz(y) 45,04 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-02-26, 10:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Nova 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-25, 21:58   

Kurcze - gdyby nie te tylne światła (już odsłonięte) i mniejsza liczba kół to bym pomyślała, że to jakiś Rosomak będzie (bez działka - bo w końcu dla cywilów) :mrgreen:

Strasznie jakieś długaśne to będzie - albo zdjęcie się trochę "rozjechało" :lol:

Pozostaje czekać do marca a wtedy wszystko stanie się jasne...
Sandero MCV :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-25, 23:06   

Miłośniczka militariów?! C:


Może właśnie wręcz przeciwnie - nie tyle długaśne, co niskie? Ano zobaczymy...

http://ciprian.rol.ro/Dacia/bannere/rtr/ [:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-02-26, 00:24   

Nova,
Być może wieżyczki z 30 mm Bushmasterem założyć się na dach nie da, ponieważ auto jest mniejsze niż wygląda ! Poprostu masywna sylwetka. Pobawiłem się w "analizę graficzną (zaczałem od rozstawu osi, i wysokosci kabiny) i... wyszło mi coś rozmiarów Logana-Sedana, tylko z wysokim kufrem, a więc bardziej ładowne niż Sandero i poręczniejsze w pakowaniu dużych rzeczy niż sedanik, a krótszy od MCV (poręczniejszy w mieście). Czyżby liftback? Jeżeli jeszcze kanapa składana na płasko. 8-)
Pochylono przednią szybę (aerodynamika) i wyoblono maskę:(aerodynamika/bezpieczeństwo pieszych) jeżeli dobrze wpasowałem w moim "rentgenie" linię dachu to również opór ciśnieniowy powinien być najmniejszy w całej rodzinie.

Oczywiście, potem przyjdzie księgowy i powyrzuca wiekszosć bajerów przygotowanych na salon genewski... ;-)

Tak jak było ze Steppe i MCV.

Poczekamy na fotki od Gera z Genewy to zobaczymy jak to cudo wyglada.
Intryguje mnię ta końcówka -entry
P.S.1. Próbowałem zrobić przypasowanie do MCV ale sie kompletnie nie kleiło: wtedy wychodził rzeczywiście bwp :mrgreen:
P.S.2. Godzine temu Lena krzyknęła: "o jaki (ten Zeentry) wielki !" :lol:

zeentry_vs_sandero.jpg
Porównanie graficzne Zeentry z Sandero
Plik ściągnięto 192 raz(y) 93,58 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-26, 00:46   

Chyba trochę prześwietliłeś tymi promieniami X kliszę... (;

Ad rem: Założenie, jakoby rozstaw osi był tan sam co w ZAndero (; nie wydaje mi się uprawnione - po dopasowaniu koła ZEentry wychodzą stanowczo za małe, mniejsze niż w hatchbacku, a to raczej jest mało prawdopodobne.

Za to ciekawie wychodzi porównanie z MCV-ką - concept-car konceptem, a filozofia "carry-on" powinna być jednak zastosowana...

zeentry_vs_mcv.png
Plik ściągnięto 8626 raz(y) 171,78 KB

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-02-26, 09:07   

OK, dobry Krtkoryt ;-)
Ja ZAkładałem, że podejście typu: "carry-on" zostało utrzymane. W przypadku przymiarek do ZAndero ;-) założyłem, że utrzymujemy wysokość kabiny w przedziale pasażerskim z tyłu.
I ładnie mi spasował spływ dachu, jako przedłużenie tego co mamy w ZAndero.
Przy MCV wydawało mi się, że maska wychodzi za bardzo w górę, a kabina pasażerska jest ZA niska. No ale zapomniałem, że MCV ma dyskretną "nadbudówkę" na dachu w porównaniu do sedana i sandryny. Cóż, zmęczenie :-?
Z twojej rekonstrukcji (dobre, ZE jeszcze dobrze nie powstało, a już je rekonstruujemy :lol: ) wynika, że pod maską może kryć się coś dużego. i kółka jakby większe (17" (?) ) i prześwit chyba, też.


P.S.:
Najpierw obejrzę sobie zdjęcia, a potem polecę kupować ;-) :lol:
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-26, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-26, 10:02   

Cytat:
kabina pasażerska jest ZA niska

W Loganie ogólnie jest dość wysoka, nie tylko w MCV-ce - przy założeniu innej pozycji siedzącej pasażerów może być dużo niższa.


Cytat:
pod maską może kryć się coś dużego

Może, ale niekoniecznie - silnik może być to po prostu wyżej umieszczony, co także zgadzałoby się z właśnie chyba nieco większym prześwitem.


Cytat:
ZE jeszcze dobrze nie powstało

Nie, no, myślę, że już mają gotowy egZEmplarz (; - przecież chyba nie będą go montować na stoisku wystawowym...


Cytat:
a już je rekonstruujemy

"Virtual reverse engineering" (;
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-02-26, 12:01   

laisar napisał/a:
Virtual reverse engineering" (;

Cóż, Krtku widzę, że nieobce Ci są pojęcia "zadania prostego" :-P i "zadania odwrotnego"

laisar napisał/a:
Cytat:
pod maską może kryć się coś dużego

Może, ale niekoniecznie - silnik może być to po prostu wyżej umieszczony, co także zgadzałoby się z właśnie chyba nieco większym prześwitem.


Pasuje, a zatem może 4x4 lub tylko auto "krawężnikoodporne" :-D

Pod Skryptem:

Z -Concept-car E-Cabriolet, Châssis* -entry :shock:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-26, 12:57   

Cytat:
nieobce Ci są pojęcia

Bom "omc mgr inż." :oops: ;-)


Cytat:
4x4 lub tylko auto "krawężnikoodporne"

Obie wersje są MSZ równie prawdopodobne, bo jak to w koncepcie: tak naprawdę silnika - ani przeniesienia napędu - może wcale nie być, a producent twierdzić może co mu się żywnie podoba.


Cytat:
Z - Concept-car; E - Cabriolet, Châssis* -entry

Kto ich tam wie... ale ja bym raczej obstawiał Zero-Emission, a entry jako pochodzące z Programu "Entry", który dał nam już Stepwaya.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-02-26, 18:45   

laisar napisał/a:
Kto ich tam wie... ale ja bym raczej obstawiał Zero-Emission, a entry jako pochodzące z Programu "Entry", który dał nam już Stepwaya.


Jak rozumieć to ZEroEmission = Electrique, parhdon Electrul ? :mrgreen:
Chyba, że na bioestry lub Etanol E85, że niby całość CO2 wraca do obiegu.
Cóż, Logan Eco^2 już był

laisar napisał/a:
przeniesienia napędu - może wcale nie być, a producent twierdzić może co mu się żywnie podoba.

Czyli: DNTKNMAB Demonstrator Nowych Technologiii Których Nie Ma Ale Będą :mrgreen:

Pożyjemy, zobaczymy 8-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 12:36   

Co prawda trochę już nieaktualne, skoro nazwa okazała się jedynie kryptonimem, ale dla porządku odpowiem na marginesie: nie ma przecież większego znaczenia, jakie konkretnie rozwiązanie kryje się pod etykietką "Zero-Emission" - istotne, jaki jest efekt.



[Żeby nie dublować tematów, ewentualny ciąg dalszy proponuję w temacie o ujawnionym Dusterze].
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne