Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
[francuskie.pl] Poważna wada silników 1.2 TCE
Autor Wiadomość
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 05:10   [francuskie.pl] Poważna wada silników 1.2 TCE

PILNE: Ponad 400 000 samochodów marek Renault, Nissan, Mercedes i Dacia może mieć poważny problem z silnikiem 1.2 TCE

przed chwilą pojawiła się informacja o możliwej wadzie silnika 1.2 TCe z lat 2012-201
nadmierne zużycie oleju, awarie zaworów
Duster, Dokker i Lodgy na liście
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
Ostatnio zmieniony przez zdzisiu27 2019-05-27, 05:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-27, 07:57   

Nieźle. 400000 ludzi może mieć spory problem a Renault już na samym starcie idzie w zaparte że ich silniki są super. A za duże zużycie oleju zapewne odpowiadają użytkownicy nie umiejący eksploatować silnika.

"Koncern Renault wydał do tej pory krótkie oświadczenie, w którym czytamy „Wszystkie nasze pojazdy z silnikiem TCe A.2 nie są dotknięte tym problemem. W rzeczywistości nadmierne zużycie oleju silnikowego może być spowodowane różnymi przyczynami”. "
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2019-05-27, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 08:06   

Przecież problem z olejem w 1.2 TCe jest znany od dawna. Podobnie jak swego czasu silniki TSI/TFSI od VAGa. Jakoś turbo + wtrysk bezpośredni podejrzanie często ma taką przypadłość.

1.33 TCe też nie jest wolny od wad.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-27, 08:25   

czyli dCi to byl dobry wybor? przy zakupie przez chwile sie zastanawialem nad 1.2 tce, ale szybko sie rozmyslilem.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-27, 08:38   

Belphegor napisał/a:
turbo + wtrysk bezpośredni podejrzanie często ma taką przypadłość.


Przecież to oczywista oczywistość, zwłaszcza w odniesieniu do wtrysku bezpośredniego (od czasów "rewelacyjnych" silników GDI w Mitsubishi).
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 08:56   

gogol napisał/a:
czyli dCi to byl dobry wybor? przy zakupie przez chwile sie zastanawialem nad 1.2 tce, ale szybko sie rozmyslilem.


Według mnie najlepszy, jeśli masz możliwość "przegonić" auto. W końcu to diesel i do sporadycznej eksploatacji średnio się nadaje.
Jest to też bardzo dojrzała konstrukcja, gdzie praktycznie wszystkie dawne poważne wady wyeliminowano. I wciąż jest i będzie w produkcji.

1.6 SCe jest równie dobrym silnikiem, ale szkoda, że przez te cyrki z normami emisji spalin w opinii niejednego użytkownika traci dobrą opinię. Niezasłużenie.

1.2 TCe ma piękny dźwięk, fajnie odchodzi, ale jego wady są powszechnie znane i teraz potwierdzone. Jedne robią przebiegi po 300.000 km bez większych awarii, a w innych silnik jest do wymiany po 40.000 km. Znam i jedne i drugie przypadki.


Ale, żeby nie było - Renault ma naprawdę niezłe silniki, jeśli odnieść je do konkurencyjnych w innych markach w podobnej technologii.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-05-27, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-27, 09:44   

Kto by się tam przejmował dolewką 300ml na 1000km. Kto miał vw w TSI ten się w cyrku nie śmieje :D
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 09:56   

No ja miałem 2.0 TFSI. Auto ogólnie super, silnik - rakieta (i spalanie znośne), ale ostatnimi czasy przed sprzedażą musiałem dolewać 500 ml na niecałe 2000 km. Przestało mi się to uśmiechać.
Pomijam fakt, że na każdym elemencie blacharskim (nawet dach) zaczynała nieśmiało wychodzić ruda... Na każdym. Auto niby 12 letnie wtedy było, ale potencjalne koszty samej blacharki przeraziły nawet mnie. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 10:36   

Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.

Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.

Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 10:46   

Prezes napisał/a:
Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.

Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.

Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..


Belphegor napisał/a:
...Jedne robią przebiegi po 300.000 km bez większych awarii...


Czyli czeka Cię to co powyżej. :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 10:51   

Oby.. ale raczej u mnie 300 000 nie uświadczy.. po 5-6 latach będę miał koło 120 tys. km maksymalnie, o ile wczesniej 1.3 z automatem nie wypuszczą, to będę chciał pewnie zmienić przed upływem tylu lat :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2019-05-27, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-05-27, 10:51   

Prezes napisał/a:
Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.

Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.

Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..


Może dlatego, że masz Dustera II, który pojawił się na koniec 2017 roku? Z tego co piszą w artykułe to 2012-2016 są wadliwe.

Generalnie strasznie słaba wiadomość, ja dopiero nakręciłem 15tyś około, ale wkurzyłbym się niemiłosiernie jakby mi teraz coś padło...
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-27, 11:06   

Prezes napisał/a:
Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..


W tym przypadku tez co kto lubi - ja na przyklad wole dzwiek diesla niz benzyny. no chyba ze 6 cylindrow i wiecej ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 19:02   

Cytat:
1.33 TCe też nie jest wolny od wad.

Napisz coś więcej o tym. A co powiesz o 1.3 tce 140 EDC w Megane, jeździłeś w takim zestawieniu?
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-05-27, 22:14   

po tym artykule zacząłem się poważnie zastanawiać czy nie pozbyć się swojej lodgy puki jeździ. a może panikuje?
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-05-28, 08:11   

Słaba wiadomość przy odsprzedaży auta.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-28, 08:15   

kicpra napisał/a:
Cytat:
1.33 TCe też nie jest wolny od wad.

Napisz coś więcej o tym. A co powiesz o 1.3 tce 140 EDC w Megane, jeździłeś w takim zestawieniu?


Zaczynając od końca - 1.33 TCe z EDC to świetne połączenie. Bez znaczenia, czy to 140 KM, czy 160 KM (w innych modelach). Tak samo, jak swojego czasu 1.2 TCe - silnik stworzony dla skrzyni EDC.
A 140 KM w Megane to silnik w sam raz do tego modelu. Jeździłem każdym... od starego 1.6 SCe 115 KM przez wszystkie odmiany 1.2 TCe oraz 1.33 TCe, a na R.S. Trophy kończąc. ;-)

Natomiast co do samego 1.33, to niestety ale mieliśmy już dwa przypadki silników do wymiany. Moja przyjaciółka miała identyczną sytuację ze sprzedanym pół roku temu Kadjarem. To nowy silnik, więc pewnie Renault się szybko upora z tym.
Nie pamiętam dokładnie w czym rzecz była, ale zaczęło się od banalnego "skontroluj układ wydechowy".

Ogólnie silnik bardzo fajny, szybko reaguje na gaz, nie pali dużych ilości paliwa, a powyższe przypadki mam nadzieję traktować jako incydent, a nie regułę.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-05-28, 12:22   

Cały czas mam jednak nadzieję że to wszystko to tylko "MOŻE", "MOŻLIWE" a więc nie pewne.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-28, 12:50   

Ale na jakiej podstawie to stwierdzono? Czy te 1.2 często lądują w serwisie?
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-05-28, 12:56   

toka93 napisał/a:
Ale na jakiej podstawie to stwierdzono? Czy te 1.2 często lądują w serwisie?


W tekście napisane jest coś o jakiejś notatce wewnątrz firmy.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-28, 13:14   

toka93 napisał/a:
Czy te 1.2 często lądują w serwisie?


Na tyle często, żeby nie były to pojedyncze przypadki.

Ale spokojnie Panowie... Przed Dusterem miałem VW Passata B6, który uchodzi za najbardziej awaryjnego Passata w historii VW. I co? Poza narastającym zużyciem oleju w 2.0 TFSI (typowe dla tego silnika) nie doświadczyłem żadnej awarii, z której słynie ten model. Nigdy mnie nie zawiódł.

Więc tego typu informacje, co w pierwszym poście to często dmuchanie na zimne. 1.2 TCe jeździ dużo i auta z tymi silnikami jakoś nie tracą na wartości bardziej, niż z innymi. Więc reasumując - problem faktycznie istnieje, ale nie ma co go demonizować.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-05-28, 13:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-28, 13:16   

Szczerze? W Daci tego nie zauważyłem, nie wiem jak w grupie Renault ale sama Dacia z tym silnikiem problemów nie ma na większą skalę.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-05-28, 13:32   

toka93 napisał/a:
Szczerze? W Daci tego nie zauważyłem, nie wiem jak w grupie Renault ale sama Dacia z tym silnikiem problemów nie ma na większą skalę.


To podziele się moim doświadczeniem - miesiąc przed dłuższą trasą wymieniałem olej. Miesiąc później zrobiłem trasę WWA- Jelenia Góra - WWA czyli jakby nie patrzeć równy tysiąc. Następnego dnia sprawdziłem poziom oleju i rzeczywiście, prawie go nie było w misce.

Z usterek - w zeszłym tygodniu wymieniłem rozrząd, bo łańcuch był tak rozciągnięty że wyskakiwał błąd, który komputer odczytywał jako brak ciśnienia paliwa. Po wymianie rozrządu problemu nie ma.

Jestem więc dobrej myśli. Może rzeczywiście oprócz zwykłej eksploatacji nie będzie trzeba robić nic więcej.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-28, 14:51   

Belphegor napisał/a:
kicpra napisał/a:
Cytat:
1.33 TCe też nie jest wolny od wad.

Napisz coś więcej o tym. A co powiesz o 1.3 tce 140 EDC w Megane, jeździłeś w takim zestawieniu?


Zaczynając od końca - 1.33 TCe z EDC to świetne połączenie. Bez znaczenia, czy to 140 KM, czy 160 KM (w innych modelach). Tak samo, jak swojego czasu 1.2 TCe - silnik stworzony dla skrzyni EDC.
A 140 KM w Megane to silnik w sam raz do tego modelu. Jeździłem każdym... od starego 1.6 SCe 115 KM przez wszystkie odmiany 1.2 TCe oraz 1.33 TCe, a na R.S. Trophy kończąc. ;-)

Natomiast co do samego 1.33, to niestety ale mieliśmy już dwa przypadki silników do wymiany. Moja przyjaciółka miała identyczną sytuację ze sprzedanym pół roku temu Kadjarem. To nowy silnik, więc pewnie Renault się szybko upora z tym.
Nie pamiętam dokładnie w czym rzecz była, ale zaczęło się od banalnego "skontroluj układ wydechowy".

Ogólnie silnik bardzo fajny, szybko reaguje na gaz, nie pali dużych ilości paliwa, a powyższe przypadki mam nadzieję traktować jako incydent, a nie regułę.

Dzięki za informacje, chętnie bym zamienił Logana na Megane Grandtour 1.3 tce EDC. :-D
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 86
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-06-28, 17:47   

Tak informacyjnie, wygląda na to że jednak jest jakiś poważny problem z silnikami 1.2 TCE. Pojechałem parę dni temu na ostatni przed końcem gwarancji przegląd serwisowy i zgłosiłem dziwne dźwięki (metaliczne stuki) pojawiające się przy przyspieszaniu na obrotach ok 2000 przy wyższych biegach (4 i 5) pod górkę przy obciążonym samochodzie (cała rodzina ;) ). Samochód właściwie od ręki został zakwalifikowany do wymiany silnika. Właśnie dostałem informację, że już po wymianie, więc operacja (ze sprowadzaniem silnika) przebiegła całkiem szybko i sprawnie. Więc jeśli macie 1.2 TCE (mój jest z 2014) ze wskazanych lat lepiej zweryfikujcie czy nie dzieje się coś podejrzanego.
Ostatnio zmieniony przez gregory1976 2019-06-28, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne