Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Autostrada DD 4x4
Autor Wiadomość
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-07-02, 17:08   Autostrada DD 4x4

Witam !!!
Na autostradzie lepiej jechać w trybie auto czy z napędem tylko na przód
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3520
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-07-02, 17:16   

Przecież 4x4 nie włączy się nigdy powyżej 40 czy 60 km/h. Nawet w LOCK.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-02, 17:29   

Wybieraj lub pozostaw Auto. masz kontrolę nad przyczepnością. 4x4 używam tylko jak wjeżdżam do lasu. Kolega dobrze ci powiedział 4x4 wypaczy się przy ok 60. Żebyś nie uszkodził napędu.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-07-02, 17:40   

nic nie pytałem o 4x4 Spytałem w pierwszym poście czy automat czy napęd na przód podczas jazdy autostradą. Wiadomo że na 4x4 nie będę jechał o po autostradzie.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-07-02, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-07-02, 17:48   

Zrób sobie test przy tych samych prędkościach.
1. 4x2, redukcja i do przodu.
2. 4x4 auto, redukcja i do przodu.

Zobaczysz jak dostaje obciążenia silnik w 2 przypadku w momencie dołączenia napędu. Ja na autostradzie jeżdżę na 4x2 ponieważ i tak nie ma potrzeby włączać auto. Zwłaszcza, że 1,6 nie jest do wyścigów ale wystarczy do normalnego włączenia się na lewy pas.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-07-02, 19:01   

nie ma żadnej odczuwalnej różnicy między trybem 2x4 a auto, ponieważ w obu wymienionych pojazd i tak jest napędzany na przód. Druga oś w dobrych warunkach pracuje sporadycznie i tylko w niezbędnym przedziale czasu - np przy ruszaniu , gdy na jezni jest piasek czy żwirek, przy zjeżdzie jedną z osi na trawę itd. Nie ma też żadnej różnicy w spalaniu, mitem jest twierdzenie, że w trybie 2x4 mniej pali, tj oczywiście zużycie rośnie w rtudniejszych warunkach drogowych lub terenowych, bo automatyka cześciej korzysta z tylnej osi. Nie warto więc w ogóle przełączać w tryb 2x4 mając auto z napędem na obie osie, bo pozbawia się je jego największego atutu
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-02, 20:30   

Dar1962 napisał/a:
Nie warto więc w ogóle przełączać w tryb 2x4 mając auto z napędem na obie osie, bo pozbawia się je jego największego atutu

Czyż o tym nie pisałem wcześniej? Dar1962 masz rację.
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-07-03, 08:08   

Na autostradzie tryb Auto to bez wątpienia 2WD, natomiast JEŻELI software napędu Dustera I bazuje na pierwszej generacji X-Traila, to tylna pracuje dosyć często nawet podczas zwykłej jazdy miejskiej, głównie podczas przyśpieszania. Nie jest to na tyle inteligentny system, żeby wiedzieć, czy trzeba tylną oś dopędzać czy nie, więc dopędza domyślnie przy mocniejszym wciskaniu gazu.
Ma ktoś możliwość podpięcia się do auta poprzez OBD2 i odczytania danych 4WD? To rozwieje wszelkie wątpliwości.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
Ostatnio zmieniony przez DS 2019-07-03, 08:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-07-03, 08:46   

Mnie się też wydaje że na autostradzie tryb 2WD . Normalne drogi, zakręty wzniesienia to tryb auto.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-07-03, 08:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-03, 09:06   

DS napisał/a:
Na autostradzie tryb Auto to bez wątpienia 2WD, natomiast JEŻELI software napędu Dustera I bazuje na pierwszej generacji X-Traila, to tylna pracuje dosyć często nawet podczas zwykłej jazdy miejskiej, głównie podczas przyśpieszania. Nie jest to na tyle inteligentny system, żeby wiedzieć, czy trzeba tylną oś dopędzać czy nie, więc dopędza domyślnie przy mocniejszym wciskaniu gazu.
Ma ktoś możliwość podpięcia się do auta poprzez OBD2 i odczytania danych 4WD? To rozwieje wszelkie wątpliwości.


mam ELM327 pod OBD2 i dwa rozne programy na telefonie, ale w zadnym nie widzialem info o tym ile mocy idzie na ktora os. jakas podpowiedz jak to sie moze nazywac/gdzie szukac?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-07-03, 10:22   

Trzeba odszukać jakieś dane dotyczące napędu, ciężko powiedzieć pod jaką nazwą - 4WD, AWD, 4x4, EMCD, electromagnetic, coupling etc. i szukać parametru "current" albo "control current" albo "4WD duty" albo "PWM". Wartości powinny być podawane w miliamperach (mA, od 0 do 3000), ewentualnie w amperach (A, 0-3.0). W przypadku PWM będą to %.

Dla zobrazowania - na przykładzie Suzuki Vitara:
https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
Ostatnio zmieniony przez DS 2019-07-03, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-07-22, 13:07   

Polska - Macedonia - Albania objechana DD przejechała 4200 km
Powiem taka na autostradzie 2WD, pozostałe drogi AUTO. W trudnych górskich podjazdach okolice Himare w Albanii 4x4. 50 km jazdy po krętej i stromej górskiej drogi w Albani było sporym wyzwaniem dla DD ale na AUTO dawała jazdę. Niski bieg i do przodu. Parę razy woda na 6 cegieł ale przy 39 st na zewnątrz to norma
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-07-22, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-07-24, 22:37   

gogol napisał/a:
mam ELM327 pod OBD2 i dwa rozne programy na telefonie, ale w zadnym nie widzialem info o tym ile mocy idzie na ktora os. jakas podpowiedz jak to sie moze nazywac/gdzie szukac?
I jak tam, udało się coś znaleźć? 🙂
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-25, 07:30   

nie udalo sie bo okazalo sie ze ELM przestal dzialac ;) chwilowo nie mam zadnego pod reka wiec nie znajde niestety
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne