Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-03, 20:40
ceny Dacii
Autor Wiadomość
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-09, 10:48   

Killer King napisał/a:
Jabłka, gruszki, pomarańcze ?

Jednak wolę banany, bo ich smak jak najbardziej mi odpowiada.

Zmieniam co 5 lat, wiec w 10 roku użytkowania stracę tylko 15k więcej.


Założenia są błędne i to bardzo.

Auta podrożały w 2020 i 2021 ze względu na nowe kary za CO2 oraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa.
To samo tylko bardziej stanie się w 2024 i 2025 roku. Tylko hybrydy plug-in z w miarę duża baterią maja szanse nie płacić. Ale systemy bezpieczeństwa będą nowe dołożone i tak.

Zakładanie że za 5 lat kupicie auto nowej generacji za tyle samo jest irracjonalne. Nawet Dacia między generacjami których premiera zbiegła się z rokiem 2021 będą kosztować 10 000PLN więcej.
Teraz za 75000 można kupić u konkurencji auto wielkości B ze spora ilością bajerów ale klasa C to już cienko. Teraz cofnięcie się o 5 lat i porównajcie co za to można było mieć. Dodajcie 5 lat od teraz, uwzględniliście nowe normy spalin, kary i inne obostrzenia. Co dostaniecie za 75000 ?
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-09, 13:34   

franius napisał/a:
(...) Zakładanie że za 5 lat kupicie auto nowej generacji za tyle samo jest irracjonalne. (...)


Myślę tak samo ale swoje myślenie nazywam spekulacją (oczywiście trzymam się horyzontu czasowego jak wcześniej omawiany).
Wzrost cen spowodowany „łee… kologią” dojdzie do pewnego poziomu, zatrzyma się i zawróci. Bo różne elektryki i prawie elektryki będą coraz lepsze i tańsze, więc zaczną się sprzedawać w dużych ilościach. Efekt skali i postęp w dochodowej branży zrobią swoje. Infrastruktura do ładowania powstanie. Różne systemy bezpieczeństwa stanieją (te same powody). Będzie z nimi jak z komputerami.
Miłośnicy spalin (w tym ja) też na tym zyskają. Eco –opłata liczona jest od średniej emisji samochodu sprzedawanego przez koncern, a nie od konkretnego auta. Dużo elektryków pozwoli na średnią poniżej granicy wnoszenia eco-opłat.

Z tego powodu założenia, które podał Killer King nie nazywam błędnymi lecz optymistycznymi. W moim przekonaniu zbyt optymistycznymi. Nie wierzę, że to nastąpi już za pięć lat. Liczę jednak, że moje założenie dotyczące następnej wymiany auta (10plus) pozwoli mi się na to załapać.
Oby „plus” nie musiał być zbyt duży :-/ .
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-09, 13:51   

franius napisał/a:

Założenia są błędne i to bardzo.


Inflacja dotyka wszystkich, ceny samochód idą do góry, ale również płaca minimalna.
Policz ile zarabiał Kowalski 5 lat temu i ile kosztował samochód, zrób to samo teraz i za 5 lat.
Wiec zmieniając samochód co 5 czy co 10 lat i tak w każdym przypadku dołożysz więcej niż kosztował na starcie.

Jednak bardziej smakują mi banany, biorąc pod uwagę nawet inflację + wzrost płacy minimalnej.
Ale to tylko moja osobista opinia i ulubiony smak, dający najlepszy wariant dla moich oczekiwań i wymagań.

Odchodząc od tematu, to bardziej opłaca się chodzić na piechotę, jeździć rowerem lub komunikacją miejską, niż kupować jakikolwiek samochód, ale o tym, to już nikt nie wspominał.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-09, 14:11   

GRL napisał/a:
velomar napisał/a:
A gdzie w tych staruszkach bluetooth czy radar?
Naprawdę, brakuje Ci tego?

Nie, lepiej rżąć samca alfa i pewnego dnia obudzić się jako warzywo, bo się człowiek raz zamyślił / zagapił / zasnął.
Taaak, wieeeem - zapewne nie jadasz miodu, tylko żujesz pszczoły i już w salonie każesz demontować ABS, bo umiesz lepiej...
Wybacz, nie bije ode mnie łuna zaje#%stości.


Teoretycznie masz rację.
Szkoda tylko, że w praktyce wszystko do równowagi zmierza.
Statystyczny kierujący dostosowuje zachowania do tego czym jeździ. Lepsze przyspieszenie i hamulce to bezpieczeństwo czynne. Lepiej jednak tego nie mieć i nie ryzykować w przekonaniu o tym "co to moja fura nie może".
Z systemami jest podobnie.
Nie tak dawno czytałem o dwóch idiotach, którzy w swojej super Tesli wjechali na autostradę, rozłożyli siedzenia i poszli spać. Nic nikomu się nie stało, Policja tylko budzik wyręczyła.

Zakładam, że nigdy nie będę włączać się do ruchu bez sprawdzenia czy mogę, bo przecież "w razie co" system zadziała.
Oczywistym jest, że tak nie można.
A jednak jestem przekonany, że wraz z rozwojem systemów stanie się to jednak powszechne i nie jeden raz tragiczne.

Ps.
Kupując obecne wozidło upewniłem się, że wszystkie występujące w nim systemy to tylko podpowiadacze i kierownicy nie przejmą. Gdyby było inaczej... to bym niższą wersję nabył.
I nie o mordowanie pszczółek tu chodzi. Zwykła obawa, że gdy "z tyłu głowy" poczucie braku zagrożeń się pojawi, to beztroska podstępnie wkraść się może.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-09, 14:54   

Killer King napisał/a:
(...) Odchodząc od tematu, to bardziej opłaca się chodzić na piechotę, jeździć rowerem lub komunikacją miejską, niż kupować jakikolwiek samochód, ale o tym, to już nikt nie wspominał.


No właśnie, może zamiast dalej zastanawiać się jak najkorzystniej wydać (na wozidło) posiadaną kasę (bez względu na to ile jej jest) otwórzmy nowy temat i ustalmy jak jej nie wydać wcale. :mrgreen:

A tak bardziej merytorycznie:
Relacja cen aut i wzrostu płac do końca 2019 trend zachęcający do zakupu samochodu trzymała.
Na teraz UE ze swoimi eco-pomysłami ten trend odwróciła. Czy i kiedy znów to się zmieni, jedynie spekulować możemy.

Ps.
Do mnie dotarło, że dla Ciebie bezcenna jest radość z nowego autka. Nie podzielam lecz szanuję. ;-)
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-09, 17:47   

klazow napisał/a:

Do mnie dotarło, że dla Ciebie bezcenna jest radość z nowego autka. Nie podzielam lecz szanuję. ;-)


I tak i nie.
Sandacz nie jest moim pierwszym nowym samochodem, ale jak każdy poprzednie użytkuję i szanuję z myślą, że może to być mój samochód na kolejne 10 lub więcej lat - bo nigdy nie wiem co mnie spotka.

Jednak życie często weryfikuje nasze plany i pomimo, że żaden z poprzednich samochodów nie miał poważnych awarii, to i tak zapadła decyzja o zmianie. Nie zostały sprzedane, tylko zmieniły właściciela w rodzinie. Dla tego wiem, jak wygląda ich sytuacja w wieku 5+

Czy to było dobre posunięcie ?
Z perspektywy czasu i tego co otrzymuję i oczekuję od samochodu to jak najbardziej.
A frycowe, które poniosłem w tym okresie - no cóż, to mój smak bana.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-09, 17:47   

Oczekuję na nowy cennik z niecierpliwością.
Na tej podstawie zapadnie decyzja, na co szykować się początkiem 2022 roku.
Czy to będzie nowy Sandacz, czy Duster ?
Zobaczymy jak konkurencyjna będzie cena.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-09, 18:39   

Killer King napisał/a:

Czy to będzie nowy Sandacz, czy Duster ?
Zobaczymy jak konkurencyjna będzie cena.


Oba wybory dotyczą mojej ulubionej marki, więc pozwolę sobie... z góry pogratulować dobrej decyzji.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-09, 19:15   

klazow napisał/a:

Oba wybory dotyczą mojej ulubionej marki, więc pozwolę sobie... z góry pogratulować dobrej decyzji.


Duster na razie nie ma konkurencji cenowej i to dobrze wiemy, bo golas Tuson zaczynają się w cenie Dastera w "Prestizu"

Co do Sandacza to zobaczymy jak bardzo będzie konkurencyjny względem np. Rio/i20, bo nawet różnica 5k przy tej konkurencji skłania mnie pójścia w ich stronę.

Czas pokaże co będzie i w jakiej cenie pod koniec 2021 r., bo to bardziej zależny jaki rabat + pakiety serwisowo/gwarancja otrzymam od dilera w odniesieniu do tego samego wyposażenia.

Na plus Dacii jest wprowadzanie 6-go biegu do konfiguratora, co już zaczyna komplikować sprawę w odniesieniu do konkurencji.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-09, 21:11   

Powtarzam jak mantrę, że ani Rio, ani i20 nie mają LPG, poza tym są niższe, krótsze i wg mnie nie wyróżniają się niczym szczególnym w porównaniu z nowym Stepwayem. Marka koreańska, podobnie jak i Toyota (tu porównywana z upodobaniem nowa Yaris) są tak samo plastikowe jak Dacia.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-09, 23:02   

klazow napisał/a:
Killer King napisał/a:

Czy to będzie nowy Sandacz, czy Duster ?
Zobaczymy jak konkurencyjna będzie cena.


Oba wybory dotyczą mojej ulubionej marki, więc pozwolę sobie... z góry pogratulować dobrej decyzji.


Mniej więcej już wiadomo. Bazując na cenniku czeskim gdzie jest ciut drożej.
W Polsce od 39 990 za golasa ze słabym silnikiem.
Czyli realnie 55 000 za comfort tce cvt. Pewnie +2000 za jakieś fajne dodatki. Nadal atrakcyjnie ale 9 000 - 11 000 więcej niż płaciłem 4 lata temu z czego około połowa tej kwoty to danina za CO2.

Cennika nie prezentują bo nie ma czym się chwalić. Zachowają bezpieczna odległość od Rio na poziomie 6-7 tys i jakoś to będzie.
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-01-10, 09:43   

Czytam ten wątek z uwagą. Jako ,,fiacior,, żałuję trochę tej marki. Na początku wdepneli w serię 500 potem oprzytomnieli i zrobili Tipo. Teraz, po czasie zaczęli produkcję Tipo Cross. Na zdjęciach niezbyt fajne auto a boli tymbardziej że w Ameryce Południowej produkują model Toro, kto widział na YT ten wie. Miałem też Skodę Felicję Fiata Brava i Zafirę. Służbowo Berlingo, przed Ideą i Zafirą i to właśnie auto przekonało mnie do podwyższonego auta. Te parę centymetrów wyżej powoduje, że oczy mniej się męczą od świateł innych aut no i oczywisty komfort wsiadania. Mam świadomośc wad, wyższe spalanie i podatność na boczny wiatr ale dla.mnie warto. Fiat przegrał też tym, że zawsze dawali wybór albo upust albo kredyt. Dacia/ Renault nie ma tego problemu, przynajmniej w dwóch salonach. Już była decyzja o zakupie Dustera 1.0 lpg a tu pojawiło się Sandero Stepway. Idealny układ to Stepway 1.0 lpg i CVT ale tego nie będzie - niezrozumiałe, jak to że wyciszenie auta to koszt mat 500zł, trochę roboty i przynajmniej 1 warstwa szyby więcej. Pozostało Sandero Stepway 1.0 lpg. W porównaniu do Dustera, powinien byc "zwinniejszym" autem. Ekran wyżej umieszczony z większą rozdzielczością, tempomat gdzie powinien być i najważniejsze radar zbliżeniowy. Jak taki zestaw nie przebije ceny Dustera (70tys.) to Stepway będzie moim faworytem. Skrzyna 6-tka jest już w standarcie. Ciekawi mnie porównanie Stepwaya i Captura. Jak tylko wsiadam do Captura to uderzam głową w bok dachu nad drzwiami. Mam tylko 172cm i nie wiem jak wyżsi ludzie tym jeżdżą - może mam za krótkie nogi :). Ciekawe czy dach też tak będzie wyprofilowany w Stepway-u ?. Potestujemy zobaczymy czy bieda Captur da radę i ile można będzie zaoszczędzić.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-10, 10:47   

pastp, kusił mnie niemiłosiernie Tipo HB/Wagon, ale jednak czekam na to co będzie w salonie Dacii i jakie będą do tego pakiety gwarancyjne + serwis.
Brakuje tego co daje Kia/Hyundai 5-7 lat gwarancji w cenie z limitem 150k.

Co do odpowiedzi JS na temat LPG ? No cóż, od roku mam w kuchni indukcję.
W tym przypadku nie jest to dla mnie wyznacznik, bardziej element, który może generować w przyszłości problemy ( pomimo jakiejś tam oszczędności na paliwie, która dopiero jest widoczna w opcji Duster - no niestety nie skorzystam )

W cennikach zagranicznych jak dla mnie pozostają dwie sensowne propozycje:

Sandacz
TCe 90 Comfort 12 690 €
TCe 90 CVT Comfort 14 090 €

Stepway
TCe 90 Comfort 13 890 €
TCe 90, CVT Comfort 15 290 €

Czyli bez rabatów cena wchodzi w pułap min. 55k. i już nie robi się tak bardzo konkurencyjna.
Dlatego grzecznie poczekam na końcówkę 2021, bo to może być dość wyrównana walka.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2021-01-10, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-10, 11:12   

Do pastp: widzę, że nie jestem sam w tym sposobie myślenia, bo także rozważam opcję nowego Stepwaya z LPG zamiast obecnego Dustera (stuknęło mu 73000 km, więc jeszcze mam trochę czasu do końca 5-letniej gwarancji - akurat Stepwayowi miną choroby wieku dziecięcego).
Co do Captura mam podobnie, bo mierząc 170 cm w każdym wystawowym w salonie uderzałem głową przy wsiadaniu. Pomogła trochę korekta fotela, ale wtedy siedzi się za nisko. Natomiast na komfortowe korzystanie z podłokietnika nie pozwala chyba żadna korekta ustawień, tak samo jak w Renault Kadjar. Może to modele dla ochroniarzy/koszykarzy?
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-01-10, 12:25   

Co do gaz vs benzyna, nie możesz pominą zysków. Założę się że po 100tys. oszczędność to kilka tysiączków. Producenci powinni apelować do rządzących by znieśli kretyńskie przepisy że nowe czy stare przegląd auta z gazem co.rok. przepisy powstały gdy żaden producent nie.oferował fabrycznego gazu. Dzisiaj samochód z gazem ma przynajmniej 2 letnią gwarancję jak każdy inny nowy. Uwzględniając benzynę, koszty przeglądów a banan na twarzy po zatankowani do pełna poniżej stówki na pewno nie do opisania :). Podlokietnik w Stepway chyba jest w dwóch wersjach jak w Dusterze i nieregulowany, lepszy
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-10, 15:34   

Killer King napisał/a:

Brakuje tego co daje Kia/Hyundai 5-7 lat gwarancji w cenie z limitem 150k.


Na bieżąco nie jestem - sporo czasu temu w temat "wnikałem". Szczegółami i konkretami więc posługiwać się nie mogę.
Pamiętam jednak, że ta siedmioletnia gwarancja dotyczyła tylko wybranych rzeczy. Reszta znacznie wcześniej ochronę traci.
Sorry za radę typu: "sprawdź" ale mnie wyszło, że to bardziej złudzenie ochrony niż faktyczna ochrona.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-10, 17:43   

Te standardowe 5-7-letnie firmowe gwarancje już były kiedyś w innych miejscach opisywane, właśnie jako bardziej teoretyczna ochrona, bo wyłączeń od niej było mnóstwo. Jestem przekonany, że przede wszystkim działało to na korzyść producenta i ASO, bo klient był z nimi obowiązkowe związany przez minimum 5 lat, naprawiając/serwisując w serwisie, by nie stracić tej rozreklamowanej dłuższej gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez JS 2021-01-10, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-10, 17:44   

klazow napisał/a:

...
Pamiętam jednak, że ta siedmioletnia gwarancja dotyczyła tylko wybranych rzeczy. Reszta znacznie wcześniej ochronę traci...


Sprawdź dobrze, fakt - kiedyś było inaczej, ale teraz wyklucza się to samo co gwarancja Dacii.
Teraz policz ile wyjdzie Daćka z gwarancją 5 lat/100k km., bo taka najbardziej do mnie przemawia.

Co nie zmiana faktu, że po podwyżce Sandero i Stepway zrobi się dla mnie mniej konkurencyjny cenowo.

Generacja, platforma, materiały będą nowsze, ale jak niechlujstwo poskładania, lakierowanie i tolerancje warsztatowe rodem z ZSSR pozostaną na tym samym poziomie to dziękuję bardzo.

Za Laurete z 2017 zapłaciłem 10k. mniej niż stała konkurencja po rabatach w salonie i to można było przełknąć, ale teraz zastanowię się dwa razy czy warto przy różnicy ok 5k.

I jeszcze jedno - patrząc na ceny roczników 2017 stwierdzam, że na utracie wartości straciłem tyle samo co droższa konkurencja - też daje do myślenia.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2021-01-10, 18:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2021-01-11, 01:28   

Killer King napisał/a:
Duster na razie nie ma konkurencji cenowej i to dobrze wiemy, bo golas Tuson...

No właśnie coraz więcej ludzi ma wątpliwości.
Jeżeli popatrzymy przez pryzmat częściej wybieranej wersji przednionapędowej, to auto broni się:
- wysokim prześwitem,
- modnym wyglądem SUVa,
- bagażnikiem większym od kompaktowego hatchbacka o 70-100 litrów (jednocześnie o te 70-100 litrów mniejszym od odpowiednika kombi),

Wysoki popyt nie oznaczał, że wszyscy zaczęliśmy mieszkać w szczerym polu.
Tak naprawdę dla co najmniej 3/4 chętnych było to auto gabarytów klasy C w cenie klasy B, z bagażnikiem prawie jak w kombi.
Dla wielu wysoki prześwit to tylko efekt "uboczny" wygodniejszego wsiadania do wyższego auta typu suv/van/kombivan.

I tu się robi problem...
Odpowiednik mojego Dustera sprzed 2 lat kosztuje 65.300zł zamiast 56500zł.
Jest drożej o niespełna 9kzł i tylko część usprawiedliwia nowocześniejszy silnik (dla jednych lepszy dla drugich gorszy od poprzednika).
65,3k to zaledwie 4.000zł taniej niż mój Golf, bądź 6.000zł taniej niż moje Combo (i to w dieslu).

Cena przestaje bronić Dustera - przede wszystkim u tych, którzy nie maja klapek na oczach, że konkurentem SUVa może by tylko inny SUV.
Tak, dla ludzi, dla których wysoki prześwit jest niezbędny, to faktycznie jedna z najtańszych ofert.
Wyprzedażowa Vitara 1.4 z (pseudo) hybrydą zaczyna się aż od 66.900zł... :oops:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-11, 11:02   

Ale ceny innych marek też nie stoją w miejscu , po wprowadzeniu kolejnych norm Euro jeszcze pójdą do góry.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-11, 11:55   

Pominąwszy wszelkie akcje promocyjno-wyprzedażowe (trafiają się jeszcze auta z rocznika 2019!), naprawdę z cenami aut nie jest dobrze, a jeszcze gorzej z nami, czyli ich potencjalnymi nabywcami.

Prawdą jest także, że marketingowcy Dacii i spółki uznają chyba, że samo podniesienie cen powoduje automatyczne podniesienie niskiego prestiżu marki. Prawdą jest i to, że ich auta powoli stają się zauważalnie lepsze, a przynajmniej lepiej wyglądają w każdej kolejnej generacji.

Oczywiście lobbing i czarny PR innych "zasłużonych" marek, które sporo straciły sprzedażowo z powodu "taniości" Dacii, ma wpływ na nasze postrzeganie ich aut, bo wmawia się nam, że to taniocha, tandeta, kicz, padlina, dno, muł i wodorosty.

I ani się obejrzeliśmy, a za chwilę tanich aut (w sensie pierwszych wersji Logana i spółki) nie uświadczymy w salonach, bo Dacia już tylko udaje tanią markę, a pozostałe firmy jeszcze nie dość obniżają ceny startowe, broniąc się rzekomo wyższym poziomem jakości, produkcji, niezawodności, miękkością wnętrza itd. Tymczasem okazuje się, że podobny plastik znajdziemy i w autach z dolnej klasy średniej, i w tych wyższych, i w japońcach, i w skodach, podzespoły produkowane są po całym świecie (dobrze, gdy da się jakoś namierzyć kraj i producenta, chociaż np. Chiny nie są trudne do znalezienia), a i awaryjność jest zbliżona. Marki pompują się medialnie i marketingowo, jakie to są niezawodne itd., ale tak naprawdę to szału nie ma.

Wielu jako opcję dla Dustera podaje Suzuki Vitarę albo SX Crossa, ale przecież każdy widzi niedostatki tych drugich, archaiczny środek, cienkie blachy, odgłos zamykanych drzwi, nietęgi sposób prowadzenia, nieciekawe multimedia - jedynie silnika bym bronił, ale też nieco na wyrost, bo zwykły 4-cylindrowy BoosterJet 140 KM pewnie wytrzyma dłużej niż ten sam z mild hybrydą i nowym układem zasilania prądem. Nie wiem także, jak potem z odsprzedażą Suzuki. Myślę, że strata jest znacznie wyższa niż w przypadku Dustera. Ale żeby nie było: ja także rozważałem i dalej rozważam opcję Vitary lub SX-Crossa.

Zyski z nowoczesności i eko są naprawdę iluzoryczne i wątpliwe, a niemal wszystkie marki (poza Mazdą?) pakują turbiny i te podejrzane hybrydki, więc co ma wybrać np. miłośnik LPG? - pozostaje mu Dacia/Renault, którzy wiedzą doskonale, że jako jedyni na rynku dają opcję gazową - pewnie, że nie dla eko, tylko dla uniknięcia kar, i myślą sobie: wiemy, co mamy i wiemy, że chcesz to kupić, zatem płacz i płać... Póki jeszcze dają tę opcję z LPG, stanowią, przynajmniej w moim mniemaniu, dla innych konkurencję. Nawet gdybym chciał kupić inną markę w okolicach 70-80.000 zł, to żadnego silnika nie zagazuję za normalne pieniądze, bo i one tego nie wytrzymają.
A kiedy już wszyscy wejdą w miękkie hybrydy albo elektryki, to wtedy naprawdę będzie dramat - dla biedniejszych nabywców, bo ci kupujący auta powyżej 90-100.000 nie mają i mieć nie będą takich problemów.

Zresztą nawet kiedy mnie może stać na takie drogie wózki, wciąż mam z tyłu głowy inny problem: a jeśli ktoś mnie stuknie, to tyle kasy pójdzie w..., a jeśli trzeba będzie zrobić coś poza gwarancją, to jak bardzo mnie to zaboli? A w ogóle, skoro nienawidzę szpanu i denerwowania sąsiada jakością marki na masce, skoro moje potrzeby nie wymagają big suwa, to po co mam go kupować?
Ostatnio zmieniony przez JS 2021-01-11, 11:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-11, 13:03   

GRL, dobrze zauważył, że jeśli chodzi o Dustera to jest to samochód bardzo uniwersalny.
Ja go traktuję jako rodzinny, bo ma spory jak na wymiary bagażnik, te Suzuki mają bardziej jak Sandero, ma uturbiony miło jeżdżący silnik, w środku 4 osoby spokojnie jadą, a jak trzeba to i 5-ka wejdzie, jest stosunkowo krótki - łatwo się nim parkuje, a wysokie zawieszenie też jest OK, bo nie ryjemy zderzakiem o krawężniki, czy przy stromych zjazdach w garażach.. Zastępuje kombi i ma bardzo konkurencyjną cenę.
Nie porównywałbym go jednak do golfa, bo cena "stara", zaraz będą nowe dużo droższe, a i auto inne - bardziej Sandero w Dacii ;-)
Zaraz zacznie brakować pojemniejszych aut za "rozsądną" cenę. Zostanie Logan i Tipo, o ile ta jego paskudna podniesiona wersja go nie zastąpi w ogóle (z ceną jak kojarzę od 74 kPLN)
Było C-Elysee, Peugeot 301, MCV, i tyle, reszta to malutkie bagażniki, albo relacyjnie spora cena.. Po podwyżkach nadal Dacia będzie relatywnie tania, ale już w stosunku do zarobków skok cen o te 20% sprawi, że ludzie znów zaczną o używkach intensywniej myśleć..

Ciekawi mnie ten biedny Tucson w cenie Dustera, bo nijak takiego nigdy nie mogłem znaleźć..
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-11, 13:59   

Kwotowo to podobnie auta drożeją ale Dacia startując z niższego progu to procentowo wychodzi że bazowa Sandero wzrośnie o 33,3% a to już spora liczba.

Ale mimo to cieszmy się i kupujmy przed 2025 bo potem to już będzie plug-in hybryda, elektryki lub ogromne kary.

Ogólnie to każdy następny rok to dokręcanie śruby. Niby norma emisji będzie taka sama przez te 5 lat ale:
w 2020 liczone było to dla 95% sprzedanych aut oraz każdy sprzedany elektryk liczony jest jako x 2
od 2021 dla wszystkich i każdy elektry jest liczony jako x 1,67
od 2022 każdy elektryk liczony jest jako 1,33

to są tzw. “super-credit”
Elektryk w uproszczeniu bo tak na prawdę każde auto co robi poniżej 50g CO2/100km więc też hybrydy plug-in z odpowiednio dużą baterią przy czym cena się będzie zacierała miedzy tymi dwoma typami aut.

To co się wg. mnie będzie działo to zwiększanie cen aut spalinowych (CO2 plus nowe systemy bezpieczeństwa) i jakieś tam obniżki elektryków ze względu na spadające ceny ogniw. W pewnym momencie różnica w cenie będzie coraz mniejsza. Początkowo dla aut wyższych segmentów jakd D i E a potem też C.


Obecnie lista nie obejmuje niczego poniżej 100 000 PLN ale na pewno w przeciągu 5 lat to się zmieni

https://www.transportnott...-on-the-market/
Ostatnio zmieniony przez franius 2021-01-11, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-01-11, 18:06   

Co mi po elektryku i hybrydzie jak co dnia jezdzę za starymi niemieckimi smiedzielami , które według mnie nawet nie powinny stawac do rejestracji. Niech panswo zrobi z tym porzadek , apotem się bierze za eko tranformacje motoryzacji.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-11, 20:10   

GRL napisał/a:

No właśnie coraz więcej ludzi ma wątpliwości.
Jeżeli popatrzymy przez pryzmat częściej wybieranej wersji przednionapędowej, to auto broni się:
- wysokim prześwitem,
- modnym wyglądem SUVa,
- bagażnikiem większym od kompaktowego hatchbacka o 70-100 litrów (jednocześnie o te 70-100 litrów mniejszym od odpowiednika kombi),

Fakt. Liczą się rzeczy, o których napisałeś.
Szczególnie „groźna” jest moda na udawane terenówki (akurat Duster niczego nie udaje i jest dokładnie tym na co wygląda… ale to dla większości kupujących nie ma znaczenia).
Zawsze gdy moda ma wpływ na sprzedaż, to w każdym momencie z załamaniem tej sprzedaży trzeba się liczyć.
Co do cen, to tu różowo nie jest. Eco-przymusy całej marce Dacia generalnie nie służą. Raz, że polityka montowania starych lecz sprawdzonych rozwiązań nie może się udać gdy te rozwiązania norm nie spełniają (przykład – silniki) a dwa to nieunikniony wzrost cen o nakładane przez UE opłaty.
Pierwsze powoduje, że mniej jest w Daćkach części tańszych produkcyjnie i już spłaconych w kontekście kosztów zaprojektowania i wdrożenia do produkcji. To na cenę wpływ mieć musi.
Co do opłat… to biją one najbardziej w producentów tanich aut. Kwotowo są takie same dla samochodu za 50 i 500 tysięcy. Powoduje to jednak znaczny procentowy wzrost ceny auta taniego i niewielki drogiego. Dla Dacii oznacza to zmniejszenie dystansu cenowego do marek popularnych jednak nieuznawanych za budżetowe.

Pozostaje jednak nadzieja. Taka, że Daćki są fajne. ;-) ... i wciąż najtańsze :idea:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne