Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster - koncept ujawniony!
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 11:31   Dacia Duster - koncept ujawniony!



Na konferencji prasowej w Genewie, przed otwarciem mającego się w tym mieście odbyć salonu samochodowego, koncern Dacia ujawnił sławetny już koncept: Dacię Duster (znany do tej pory jako ZEntry).

W komunikacie prasowym podano następujące dane techniczne:

długość: 4250 mm
szerokość: 1640 mm (Błąd?). (Prawdopodobnie).
wysokość: 1495 mm
rozstaw osi: 2804 mm
rozstaw kół przednich: 1637 mm
rozstaw kół tylnych: 1640
waga własna: 1300 kg
pojemność bagażnika: 470 L
opony: 245/35 ZR21



typ silnika: dCi
moc maksymalna: 105 KM (77 kW)
maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 2000 obr./min
przyśpieszenie do 100 km/godz: 9.6 s
zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5.3 L/100km
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 139g/km
skrzynia biegów: 6+1


W ruchu można pojazd obejrzeć w filmiku na poświęconej mu stronie Renault (albo via YouTube).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-04-06, 19:56, w całości zmieniany 10 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-02, 11:35   

To ci Dacia!
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-03-02, 11:49   

Chyba troszkę przedobrzyli!!!
Nie podoba mi się!!!
_________________

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-02, 12:02   

Bardzo, bardzo. Nieźle im to wyszło.
Jedyne co mnie zastanawia to uparte dążenie projektantów do braku słupka środkowego.
Może mi ktoś wytłumaczyć czemu ma to służyć, ani to praktyczne, ani ładne (kurołapacze z syreny) a i sztywność kabiny (bezpieczeństwo) zachwiana.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 13:09   

Mnie się podoba (: - także brak słupka środkowego. To bardzo praktyczne (i przede wszystkim: fotogeniczne (; ) rozwiązanie - ma się świetny dostęp do kabiny. Przy współczesnych materiałach nie musi wpływać na bezpieczeństwo - a wytrzymałość konstrukcji rekompensuje się także po prostu inną budową drzwi. Tyle że to rozwiązanie drogie, więc do produkcji popularnej raczej nie trafia.

* * *

Więcej zdjęć i filmik via YouTube: http://www.worldcarfans.c...of-geneva-debut
 
Nova 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 14:02   

I jeszcze w dzisiejszym dzienniku
http://www.dziennik.pl/au...owa_dacia_.html

BTW - dziwna trochę ta konstrukcja...
_________________
Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 14:12   

Wszystko co nowatorskie wydaje się dziwne, nieprawdaż? (;

A w artykule jak zwykle babol - to NIE jest Dacia 4x4...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-02, 14:17   

laisar napisał/a:
rozwiązanie - ma się świetny dostęp do kabiny.

Hmm, jak wsiada jedna osoba to tak, ale jak dwie to się robi tłok do jednego otworu, nie chcę już nawet pomyśleć jak się wsiada do tyłu przy blisko zaparkowanym aucie.
Nikt mnie nie przekona do praktyczności tego rozwiązania (poza dobrym rosole).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 14:33   

Jeśli otwór jest odpowiednio duży (a wydaje się, że jest), a drzwi otwierają się wystarczająco szeroko (j.w.), to wszystko jedno, czy drzwi otwierają się w te czy we wte - kto się ma zmieścić, to się zmieści, nawet jeśli będzie to robił w kolejce. Czyli dokładnie tak samo jak na ciasnym parkingu - też się trzeba przepuszczać, żeby w ogóle dojść do drzwi...

A że każde rozwiązanie ma swoje dobre i złe strony, to chyba oczywista oczywistość (;
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-03-02, 16:01   

bardzo fajna, niestety w ewentualnej produkcji duzo z niej nie zostanie... jak to zwykle bywa ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-03-02, 16:46   

Hmm, ciekawy vehicul ;)
Nawet mi się podoba
Tylko:
- co z widocznoscią do tyłu
-jak się otwiera kufer.

Koleżanki i Koledzy:
przyjdzie Pan Księgowy (nie uwłaczając ;-) )
i wyrówna: tj przywróci normalność :mrgreen:
zamiast LED H4, "szklany dach" za dopłatą, alufelgi też

Już zaczynami odkładać do świnki-skarbonki 8-) 8-)


.... i pomyśleć, że Roomster szokował :lol:
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-02, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 17:43   

Mamert napisał/a:
Jedyne co mnie zastanawia to uparte dążenie projektantów do braku słupka środkowego.
Akurat brakuje tylko słupka prawego - lewy jest ! I wilk cały i owca syta ;-) .
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-03-02, 19:16   

Nie no panowie!!!SZAŁU NIE MA!!!!
_________________

 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-03-02, 19:32   

Samochód całkiem, całkiem.
Tylko te tylne boki są jakieś takie entyaerodynamiczne, nie wiem co to ma być, wloty powietrza do bagażnika ? Poza tym w lusterku wstecznym widać będzie pewnie tyle co w MCV z trzecim rzędem siedzeń.

Też jestem zdania, że niemal nic z niego nie zostanie gdy trzeba będzie ustawiać linię produkcyjną :)


Pozdrawiam.
 
aro_rdrg 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 2009-03-02, 19:39   

A mój 7 letni synek powiedział "Co to za Dacia? Jakaś kółkowa"
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 21:42   

Cytat:
Tylko te tylne boki są jakieś takie entyaerodynamiczne, nie wiem co to ma być, wloty powietrza do bagażnika ?

Wcale nie koniecznie takie antyaerodynamiczne - podobnie zresztą jak np dyfuzory na dachu tego ekstra eko-Logana... Po prostu w tej dziedzinie niektóre rozwiązania faktycznie są sprzeczne z intuicją [:


Cytat:
Poza tym w lusterku wstecznym widać będzie pewnie tyle co w MCV z trzecim rzędem siedzeń.

Dlaczego? Autko jest nie za długie, a tył ma przecież ładnie przeszklony, trochę a la Citroen C4 copue. Choć oczywiście do widoczności np traktora wiele mu brakuje... (;

Cytat:
Też jestem zdania, że niemal nic z niego nie zostanie gdy trzeba będzie ustawiać linię produkcyjną :)

Ale o czym Wy wszyscy gadacie? Jaka linia produkcyjna, jacy księgowi?! Toż to jest przecież pojazd koncepcyjny - nikt nigdy nie projektował go z myślą o produkcji... Jak to napisał Piotrres w temacie obok: to jest jedynie "Demonstrator Technologii" - i Wyglądu, można by jeszcze dodać. Zgodnie z oficjalnymi wypowiedziami możemy co najwyżej liczyć, że w przyszłości jakieś elementy stylistyczne nawiązujące do Dustera mogą się pojawić się w innych modelach Dacii.

Ogólnie - to taka bardzo zaawansowana reklama wizualna: "Patrzcie, co nawet Dacia może zrobić!" (;
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-03-02, 21:54   

Ciekawe: długość jak sedana: 4250, rozstaw osi nieco większy.
Położenie lusterek bocznych cokolwiek dziwne.
Co do drzwi z prawej: to jestem jak najbardziej za: rower(y), narty, teleskop...
Mój kolega z pracy zauwazył, że przynajmniej pasażerowie nie wysiadą pod nadjeżdżające auto (dot. zwłaszcza dzieci) Mam nadzieję, że fotel kierowcy się składa i umożliwia wysiadanie jak w 3 drzwiowcu. Względy bezpieczeństwa.
A poza tym czy auto musi być symetryczne ?
Ciekaw jestem jak bedzie wygladał pojazd seryjny na bazie tego konceptu. O ile powstanie :-/
Generalnie podoba mi się, ten samochód Spielberga ;-) [/list]

@ laisar:
Cytat:
Wcale nie koniecznie takie antyaerodynamiczne - podobnie zresztą jak np dyfuzory na dachu tego ekstra eko-Logana.

Na początku myslałem, że to błąd renderowania, ale nie: to jest rodzaj bocznych slotów (po polsku: skrzeli) ograniczających obszar oderwania za autem. Nie jest to sprzeczne z intuicją (zwłaszcza moją :mrgreen: ) a raczej z doświadczenia codziennego ("Nikt w ten sposób nie lata na Marsa to i wy nie bedziecie robić tego w tel sposób !" :lol: )
Mam nadzieję, że coś jednak z tego projektu zostanie. Pamiętacie ?: najpierw była "wypasiona" Dacia "Steppe", a nieco ponadrok później wsalonach był MCV.
Myślę, że autko na bazie "Kurzaczka" ;-) miało by swoich zwolenników.

lineczka:
http://moto.pl/MotoPL/1,8...spodziewal.html

Ciekawe, że jest dość wąski: 1640 mm wobec loganowych 1735/1975 mm. W środku z tyłu 2,5 miejsca. Na obrazku z rowerem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-02, 23:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 00:02   

Cytat:
Mam nadzieję, że fotel kierowcy się składa i umożliwia wysiadanie jak w 3 drzwiowcu. Względy bezpieczeństwa.

Żeście się uczepili... Jakie względy bezpieczeństwa?! W koncepcie? Chyba żeby można go było szybko opuścić, jak się na niego stoisko wystawowe przewróci... (; Przecież jeśli to-to gdziekolwiek faktycznie po ulicy jeździ (co wcale nie jest takie oczywiste, bo np filmik może być zrobiony cały komputerowo), to w takiej obstawie, że w przypadku nieszczęścia kierowcę wyciągnęliby ustanawiając nowy rekord świata...


Cytat:
A poza tym czy auto musi być symetryczne ?

"Symetria to piękno głupców" - mawiał jeden mój profesor, ale w przypadku samej bryły nie walory estetyczne są przecież najistotniejsze, a już pod względem praktycznym to w sumie "niezły" pomysł... (;

Natomiast jeśli chodzi o drzwi czy wnętrze - żadna symetria nie jest rzecz jasna potrzebna.


Cytat:
jak bedzie wygladał pojazd seryjny na bazie tego konceptu. O ile powstanie

Raczej nie będzie, bo nie ma takiego planu, żeby powstał - no chyba że podobne entuzjastyczne oceny wpłyną na kogoś w centrali... ((((:


Cytat:
Nie jest to sprzeczne z intuicją (zwłaszcza moją :mrgreen: ) a raczej z doświadczenia codziennego

Ty jesteś skrzywiony wykształceniem - osobom, które nie miały przedmiotu pod kryptonimem "mechanika płynów" intuicja (właśnie w sensie "doświadczenia codziennego") mówi to, co powiedziała Mikelemu - że takie rozwiązania są antyaerodynamiczne: "no bo przecież odstaje, to musi przeszkadzać" [: I oczywiście do pewnego stopnia mają rację - no przecież faktycznie przeszkadza, tyle że powoduje również, że w innym miejscu coś przestaje przeszkadzać znacznie bardziej i bilans wychodzi na plus.


Cytat:
Mam nadzieję, że coś jednak z tego projektu zostanie.

P.w. - coś podobno na pewno... Np atrapa? (;

Z kombi sytuacja była jednak trochę inna - to był właśnie od początku projekt MCV-ki, a Steppe było tylko na jej bazie.


Cytat:
Kurzaczka

Właściwie to chyba powinno być "Odkurzacz" albo "Antykurz" albo "Podkurzaczka" ((((((;

Ale faktycznie dość wąska - postawiłbym teorię, że to wynik podporządkowania koncepcji właśnie aerodynamice. No i nikt się tym nie przejął, bo faktyczne właściwości użytkowe takiego auta zawsze ustępują bajerowatości.
 
malina_85 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 15 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-03-03, 17:53   

Oj ładna Dacia ładna, jestem ciekawa ile z niej zostanie jakby ja wyprodukowali no i ile to cudo bedzie kosztowac... hmm fajne to to :D
_________________

 
Fromage 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-03, 20:26   

Ambitnie, nawe bardzo ambitnie. Ale to tylko koncept więc w euforie nie popadłem :->
_________________
"I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 21:46   

TSD - ciekawe, czy jest w nim chociaż jeden element zgodny z filozofią "carry-on"? (;
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-03-03, 22:54   

A mnie nazwa auta kojarzy się z samobieżnym działkiem przeciwlotniczym M42 Duster ;-)

Co do mechaniki płynów, to na studiach zajmowałem się tylko płynami rozweselającymi, bo ja humanista jestem.

Nie zgadzam się też z opinią, że koncept car to jedynie próbka tego, co nasi kreślarze potrafią, bo wiadomo, że zrobienie auta tylko do oglądania żadną filozofią dla koncernów nie jest. Problemy zaczynają się właśnie w momencie w którym trzeba to coś zacząć składać na linii....

Ale chciałbym żeby choć zarys nadwozia przetrwał i był bazą dla jakiegoś fajnego SUVa.

Pozdrawiam.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-03-04, 00:21   

Mikele napisał/a:
Ale chciałbym żeby choć zarys nadwozia przetrwał i był bazą dla jakiegoś fajnego SUVa.


Howgh !

laisar napisał/a:
Ty jesteś skrzywiony wykształceniem - osobom, które nie miały przedmiotu pod kryptonimem "mechanika płynów" intuicja (właśnie w sensie "doświadczenia codziennego") mówi to, co powiedziała Mikelemu - że takie rozwiązania są antyaerodynamiczne

Jechałem sobie dzisiaj rano do RST, myśli płynęły bez cenzury i... pomyślałem o tym co Mikele uznał za element antyaerodynamiczny ;-)
To jest wlot typu NACA (jak gdyby negatyw skrzydła gotyckiego) Wiry przeciwbieżne, które się generują na jego krawędziach "napychaja" ;-) powierze do otworu.
.
W YF93A chodziło o to by przepływ przed otworem wlotowym przyhamować, a tutaj a by przyspieszyć, stąd lustrzane odbicie kształtu w Dacii, w porówaniu z zastosaniami lotniczymi
Tym otworem jest krawędź slotu tylnego, zasilającgo w powierzne obszar za ścięciem bagażnika. To rozwiązanie redukuje "base drag" (opór denny, parhdon), jak mawiają balistycy (zewnętrzni) czyli opór ciśnieniowy nadwozia. Gdyby zastosować slot na górze pojazdu, to redukowałby docisk tylnej osi, co jest niekorzystne ("antyspojler" ;-) )
Rzecz niekonwencjonalna jeśli chodzi o pojazdy.
Samochód ma wyraźny boat-tailing, również ograniczający opór ciśnieniowy.
Odbywa się to kosztem kufra i kanapy z tyłu, niestety. :-/

Ciekawa sprawa to wysokie połozenie lusterek. Są tam położone tak a nie inaczej aby:
1. Nie zaburzać przepływu przez ww.opisany kanał
2. Przy zerkaniu w lusterko nie tracić kontaktu z tym co przed nami (ważne przy wyprzedzaniu)
3. Utrudnić wyhaczenie lusterkiem o inny pojazd na parkingu ;-)
4. Ponieważ auto jest dosć zbieżne ku górze i ma wyraźne przewężenie ku tylowi, takie położenie więc to położenie zwiększa pole widzenia w lusterku.
Poza tym... rzecz przyzwyczajenia.
Jak się porrzyglądać, to widać, że ktoś
włożył w to wiele pracy umysłowej i serca ( op pieniądzach, jako gentleman, tu nie wspomnę ;-) ) I jako belfrowi choćby z tych względów szkoda mi by całkowcie został w postaci makiety. Krtku, to takie moje drugie zboczenia zawodowe ;-)

P.S. Nie podoba mi się ta "wanna" kierowcy.

P.S.1 A propos "Kurzaczyka", to moja Lolcia (l.5) mówiła tak kiedyś na odkurzacz:-)
________________________________________________________________________
aha i jeszcze jedno:
http://www.wysokieobroty....iaj_debiut.html

dacia_duster_aero.jpg
Plik ściągnięto 309 raz(y) 77,74 KB

Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-04, 00:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-03-04, 09:17   

Ale w tym myśliwcu bo bokach kadłuba są najzwyklejsze w świecie wloty zimnego powietrza do turbiny silnika odrzutowego ;-)
Dacia Duster takiego chyba nie ma (a może ?).

Kłócić się o przepływ powietrza wokół nadwozia się nie będę, bo się na tym zupełnie nie znam, po prostu na "zdrowy chłopski rozum" wydawało mi się, że takie wloty zawsze są po to, żeby coś chłodzić wpadającym powietrzem, silnik, hamulce, cokolwiek...


Pozdrawiam.
 
Nova 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-04, 11:00   

laisar napisał/a:
A w artykule jak zwykle babol - to NIE jest Dacia 4x4...


Ano widocznie nie sprawdzili dokładnie albo oparli się na historii...

http://www.difflock.com/b...ter/index.shtml

Auta się znacząco różnią :lol: ale i czasy się mocno zmieniły ;-)
Teraz Dacia zaskakuje...

http://moto.onet.pl/11867...eria_media.html
_________________
Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne