Co do mechaniki płynów, to na studiach zajmowałem się tylko płynami rozweselającymi,
(;
Cytat:
bo ja humanista jestem.
(Wrrr, bardzo nie lubię tego "argumentu"...).
Humanistów dotyczą takie same prawa fizyki jak niehumanistów - więc warto czasem uświadomić sobie, że tzw intuicja nie zawsze jest zgodna z rzeczywistością (;
Cytat:
Nie zgadzam się też z opinią, że koncept car to jedynie próbka tego, co nasi kreślarze potrafią
No to "pisz na Berdycz" - tzn do Renault/Dacii, bo to oni twierdzą, że nic podobnego produkowane nie będzie.
(A że mogą łgać celem zmylenia NPL-a to już inna sprawa...).
Cytat:
Problemy zaczynają się właśnie w momencie w którym trzeba to coś zacząć składać na linii...
Oj, nie - prawdziwie problemy to są zdecydowanie wcześniej. Na linii to już raczej problemiki - a i to głównie z powodu jakości zakontraktowanych części.
Druga fala poważnych problemów to już jak produkt trafia w ręce klientów, ale to jeszcze inna bajka...
Cytat:
Ale chciałbym żeby choć zarys nadwozia przetrwał i był bazą dla jakiegoś fajnego SUVa.
Kto wie... pojęcie "elementy stylistyczne" z oficjalnej prasówki jest bardzo elastyczne (;
Cytat:
wydawało mi się, że takie wloty zawsze są po to, żeby coś chłodzić wpadającym powietrzem
Naciągając nieco analogię tu też można by tak powiedzieć - w tym przypadku "chłodzi się" opory powietrza (((;
To po prostu nigdy nie są wloty jako takie, tylko kierownice powietrza - a to, co istotne, dzieje się dopiero za nimi (wpadają do silnika, chłodzą hamulce czy zmieniają strumień powietrza za autem).
* * *
Cytat:
Jak się poprzyglądać, to widać, że ktoś włożył w to wiele pracy umysłowej i serca
Tym lepiej świadczy o firmie (-ach) [:
Cytat:
I jako belfrowi choćby z tych względów szkoda mi by całkowcie został w postaci makiety. Krtku, to takie moje drugie zboczenia zawodowe
To chyba jednak nie tylko makieta - wygląda na to, że to-to faktycznie jeździ. A jeśli spełni - choćby wyłącznie - założone zadania reklamowo-badawcze, to będzie chyba można uznać, że wysiłek się nie zmarnował
Cytat:
P.S. Nie podoba mi się ta "wanna" kierowcy.
Ociupinka futuryzmu musi być - dla mnie spoko. A może to jeszcze przygotowanie pod katapultę? (; Tyle tych lotniczych nawiązań...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-04, 12:58
W tym komunikacje prasowym, do którego laisar podał linka w pierwszym poście, jest następujący fragment odnośnie omawianych szczegółów karoserii:
Cytat:
Special care has gone into Duster's aerodynamic efficiency (Cd: 0.30) and the fluid lines of the body sides
enable air to flow freely along the vehicle's flanks before being jettisoned through the rear lights. The
aerodynamic, wing-like forms of the roof-mounted direction indicators also channel airflow towards the rear.
ale i tak (a właściwie tym bardziej) dzięki Piotrek za ciekawe napisanie paru słów do rzeczy - to "skrzydło gotyckie" zobaczyłem rzeczywiście dopiero jak przeczytałem że tam jest .
Nie sądzicie, że w komunikacie prasowym jest błąd - chodzi mi o szerokość Dustera.
Przy takim rozstawie kół:
- rozstaw kół przednich: 1637 mm
- rozstaw kół tylnych: 1640
nie ma możliwości, by Duster miał szerokość 1640 mm. Poza tym na zdjęciach nie wydaje się być tak wąskim samochodem. Najprawdopodobniej Duster ma 1840 mm szerokości.
Dla porównania: MCV-ka ma 1740 mm szerokości, natomiast rozstaw kół przednich wynosi 1481 mm, zaś tylnych 1458 mm.
Dzisiaj w "Raporcie" w TVN Turbo, pokazali krótko Dustera. Mówili że ma koła 21 calowe i że rośnie pozycja na rynku marki Dacia. Jak słyszę że rośnie pozycja na rynku to zaraz mi się wydaje że za tym pójdą ceny, niestety w górę. I cała idea tanich samochodów Dacia powoli odejdzie w zapomnienie. Mam nadzieję że tak nie będzie, ale życie uczy że niestety bywa inaczej. Pokazywali też nowego crossover'a od Nissana ale zapomniałem nazwy, może będzie dzielić podzespoły z zapowiadaną Dacią SUV bo jakiś taki z wyglądu był "nie japoński". A co do tych wlotów powietrza z tyłu Dustera to myślę że to po prostu artystyczna wizja spojlera. Skoro nie ma miejsca na tyle nadwozia do jego zamontowania (lub raczej koncepcyjnie by nie pasował) to można to zrobić po bokach aby tył był dociskany. Gdzieś wyczytałem że CX w Dusterze to 0,30 więc bardzo aerodynamiczny jest. No cóż to tylko koncept, ileż już takich było a tylko nieliczne pojawiły się seryjnie.
_________________ ---------------------------------------------------
A po Fordzie, jest Dacia
Po 30 latach znów mam Dacię i znów 1300 tylko moc trochę większa - 150KM
Ostatnio zmieniony przez apacz 2009-03-04, 21:35, w całości zmieniany 1 raz
...A co do tych wlotów powietrza z tyłu Dustera to myślę że to po prostu artystyczna wizja spojlera. Skoro nie ma miejsca na tyle nadwozia do jego zamontowania (lub raczej koncepcyjnie by nie pasował) to można to zrobić po bokach aby tył był dociskany. Gdzieś wyczytałem że CX w Dusterze to 0,30 więc bardzo aerodynamiczny jest. ...
Apaczu drogi,
Spojler służy do docisku, To co tu widzimy raczej sciska nadwozie niz dociska:mrgreen: gdyby taki slot, kasujacy oderwanie dodać na dachu to pomiajając wizualny efekt "Ruraltuningu". Dostalibyśmy przesunięcie siły nośnej na nadwoziu do tyłu i odciążeie osi tylnej.
To tak jak było w Loganie Eco²: po dodaniu generatorów wirów na krawędzi dachu, trzeba było dodać spojler na klapie kufra.
Tutaj po prostu ten problem nie wystepuje. Można się co najwyżej zastanawiać, jak się to zachowa przy podmuchu bocznym. Tak czy owak zgrabnie rzecz rozwiązali.
P.S.
Szkoda, że nie będzie w sklepie No chba, że jako "shortrun" w skali: 1/43 lub 1/32
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-03-05, 12:32, w całości zmieniany 1 raz
Kto wie, co przyniesie przyszłość... Pewnie zostanie przynajmniej dobrze przebadane.
Jednak przy wszystkich zaletach pozostaje jeszcze inna wada - rozwiązanie takie wymaga niejakiego zwężenia nadwozia. Raczej trudno bowiem oczekiwać akceptacji implementacji po prostu wystającej po bokach... (;
Piotrres !!!
Widzę, że mamy do czynienia ze specjalistą od aerodynamiki. Szacunek. Nie mam więc zamiaru ani podważać twojej wiedzy, ani się z tobą spierać. Ja jestem laikiem. Moje wnioski są luźnymi przemyśleniami i nic więcej. Zastosowałem pewnego rodzaju skrót myślowy. Ale zauważ że na zdjęciu opublikowanym powyżej przez laisara od góry wyraźnie widać wloty które są jakby przykryte dużą powierzchnią dachu wyglądającą właśnie jak spojler. Duster w tym wydaniu to tylko 105-konny diesel. Nie ma chyba zbyt dużego znaczenia dociskanie tyłu. Pewnie projektując Dustera testowano zachowanie nadwozia w tunelu i jakiś cel tych wlotów jest. Może tylko estetyczny, a może aerodynamiczny. Zobaczymy co tak naprawdę z tych rozwiązań trafi do rozwiązań seryjnych.
_________________ ---------------------------------------------------
A po Fordzie, jest Dacia
Po 30 latach znów mam Dacię i znów 1300 tylko moc trochę większa - 150KM
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-04, 23:45, w całości zmieniany 1 raz
Kto wie, co przyniesie przyszłość... Pewnie zostanie przynajmniej dobrze przebadane.
Jednak przy wszystkich zaletach pozostaje jeszcze inna wada - rozwiązanie takie wymaga niejakiego zwężenia nadwozia. Raczej trudno bowiem oczekiwać akceptacji implementacji po prostu wystającej po bokach... (;
Co widać po kanapie (dzielonej): czyli 4½ miesca w aucie
Pokazywali też nowego crossover'a od Nissana ale zapomniałem nazwy, może będzie dzielić podzespoły z zapowiadaną Dacią SUV bo jakiś taki z wyglądu był "nie japoński".
Bez względu na to, czy wrażenie "niejapońskości" i idącym za tym potencjalnym współdzieleniem elementów z Dacią SUV jest wyłacznie apaczowe, czy zostało wyrażone w programie - raczej nie sądzę, by było prawdziwe bardziej, niż na poziomie całego Aliansu Renault-Nissan... (http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1824).
Co tu będę pisał, sami poczytacie. Ale widać że renault zaczyna poważnie myśleć o rumuńskim dziecku, które kupiła.
Czytajcie i podziwiajcie, bo ładny ten wozik renault.
Ooo, brawo! Gratuluję rewolucyjnej czujności! Rzeczywiście, coś jest niehalo z tymi wymiarami - może "się wstawiły" np wnętrza w tym miejscu?
W każdym razie z proporcji wychodzi nawet jeszcze nieco więcej - 1880 mm:
(na czerwono - obszar wystający poza oficjalną szerokość 1640 mm)
Wg mnie, coś pokręcono z wymiarami (świadomie?!). W Genewie nie byłem, ale wydawało mi się "tak na oko" że wymiary zostały zaniżone i... zrobiłem taki eksperyment graficzny (patrz: niżej)z którego wynika, że to autko Lorda Vadera to raczej kawał klocka szerszego i wyższego od Logana.
Sprawdźćie, prosze czy czegoś nie pokręciłem.... prześwietlając Logana promieniami S Za dobrą monetę przyjąłem długość między pionami, bo tak wynikało z moich wcześniejszych przymiarek...
Pozdrawiam.
Piotr S.
dacia_duster_vs_logan_top.jpg Fig. 2. Dacia Duster vs. Logan z góry
Plik ściągnięto 355 raz(y) 131,95 KB
dacia_duster_vs_logan_side.jpg Fig. 1. Dacia duster vs. Logan z boku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum