Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2022-08-06, 11:45
Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego
Autor Wiadomość
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-02-04, 17:23   Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego

Ostatnio coraz więcej mówi się o pierwszeństwie pieszego na pasach przed samochodami. Jest juz projekt: https://bezprawnik.pl/projekt-ustawy-o-bezwzglednym-pierwszenstwie-dla-pieszych/

Zastanawiam się czy to sparaliżuje miasta? A może miasta i gminy zaczną stawiać sygnalizatory świetlne na każdych pasach i usuwać nadmiar przejść dla pieszych? Jak to zostało rozwiązane w innych krajach?
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-04, 17:45   

Nie sparaliżuje miast, bo w miastach mieszkają ludzie nie samochody ;-)
Może spowolnić ruch samochodów co najwyżej, no ale to raczej ok żeby uspokoić ruch na zbyt szybkich odcinkach z przejściami dla pieszych.

Inna sprawa to przerabianie przejść bez sygnalizacji przez drogi dwujezdniowe na przejęcia z sygnalizacja na żądanie i azylami.

Niestety w Poznaniu dużo jest przejść bez świateł i azylu przez drogi dwujezdniowe (do tego tramwaj środkiem). Przechodzę przez nie z ręką na sercu (a zazwyczaj jeszcze pcham wózek).
Rzadko ktoś przepuszcza, a jak już przepuszcza to jeszcze są matoły jadące drugim pasem...
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-04, 17:45   

Obecnie jest moda na likwidowanie sygnalizacji w centrach dla "uspokojenia ruchu". Mnie bardziej by cieszyły dobrze (dodatkowo) oświetlone przejścia niż powrót sygnalizacji.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-04, 17:46   

Likwidacja sygnalizacji w centrach to inne zagadnienie - jest ok w Śródmieściu na jednojezdniowych ulicach - z tego co obserwuję to działa całkiem ok ;-)
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-02-04, 17:56   

Kauris napisał/a:
Obecnie jest moda na

Mody zwykle mijają wcześniej czy później jedynie ta na bezmyślność panuje od jakiegoś czasu i nie widać jej końca wręcz jakby się dopiero rozpędzała.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-02-04, 18:45   

Wydaje mi się, że rozwiązanie problemu (na pewno nie w 100 procentach, ale...) "wtargnięcia" pieszego na jezdnię przed nadjeżdżający pojazd, a tym samym jego ewentualnego pierwszeństwa na pasach jest stosunkowo proste i prawie darmowe. Czasami obserwuję zachowanie uczestników RD na przejściu które z obu stron (ponieważ jezdnia jest szeroka) "wtapia" się w wymalowany na jezdni obszar wyłączony z ruchu. W tej sytuacji pieszy generalnie już jest na pasach, ale faktycznie jest poza pasem udostępnionym dla ruchu pojazdów. Tym samym przez ok. 1m, z obu stron jezdni, pieszy jest faktycznie na pasach ma pierwszeństwo jest jednocześnie w"strefie chronionej" wolnej od pojazdów, a kierowcy widząc z daleka pieszego, który faktycznie na tych pasach się znajduje mają czas na reakcję zgodną z przepisami. Wiem, nie wszędzie są jezdnie o takiej szerokości, aby to zrealizować (w tym przypadku kiedyś na tej krzyżówce były dwa pasy a teraz jest jeden szerszy), ale wydaje mi się, że taką "strefę" np. w kolorze żółtym (może nie wszędzie), ale dałoby się zorganizować na powierzchni części chodnika (np. o szerokości 0,5m) bezpośrednio przed wejściem na jezdnię i pasy. Obecność pieszego w tej strefie jednoznacznie informowałaby kierowcę o zamiarze pieszego, a tym samym jego reakcja byłaby bardziej przemyślana oraz bezpieczna gdyż pieszy zmierza bezpośrednio na pasy gdzie (zgodnie z proponowanymi zmianami) będzie miał już pierwszeństwo.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-04, 19:01   

Infrastruktura jest do takiego rozwiązania nieprzygotowana. Chyba tylko w Polsce widziałem przejścia dla pieszych na drodze ekspresowej bez sygnalizacji, albo przejście przez 4-pasmowe drogi w ogóle nie oświetlone.
Ewidentnie coś się ustawodawcy pomieszało dając kolejne prawa pieszym oraz kolejne obowiązki dla kierowcy. W mojej ocenie łatwiej dostrzec oświetlony samochód, niż nieoświetlonego pieszego.
Zapewne dobry procent z potrąceń na pasach to właśnie wina pieszego, gdzie wchodzi na drogę bez popatrzenia, jednak bez twardego dowodu w postaci nagrania z kamery to winnym zawsze będzie kierowca. Jestem pieszym, rowerzystą oraz kierowcą i zdecydowanie bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych to zły pomysł, bo o ile kierowca, który jest pieszym ma tam coś z tyłu głowy że samochód nie zatrzymuje się w 2m to pieszy bez prawa jazdy nie ma w ogóle wyobraźni w tym aspekcie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-02-04, 20:16   

Czesto udaje sie do pewnego marketu w moim miescie .Po drode muszę przebrnąc 3 przejscia swietlne . Na każdym z nich bywaja wypadki . Na każdym z nich co trzeci kierowca przejezdza z premedytacją na czerwonym swietle. Sam doswiadczyłem nie raz wymuszenia przy moim lewoskrecie /swietle zielonym/ jak pisałem wjazdu do marketu. Nie obywa sie też bez potrącen pieszego. Nowele przepisów są tu zbyteczne , bo jest przyzwolenie na ignorowanie przepisow .Jak dla mnie problem narasta . A liczba odebranych dożywotnio praw jazdy, surowego karania pieszych jest stanowczo za mała.
Mój pogląd nie idzie tylko w kierunku winy tylko kierowców , piesi tez biorą w tym udział.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-02-04, 20:52   

Ja byłem niedawno na Sycylii i pieszym tam się nie ustępuje, gdyby ktoś wyszedł zza stojącego przed przejściem auta, to byłby to jego ostatni krok. Raz przechodziłem przez przejście, gdy nadjechała baba i zaparkowała centralnie przede mną na pasach, musiałem obejść samochód, żeby zejść z ulicy. Ta więc bez kompleksów względem norm unijnych. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-04, 20:57   

Pisanie o tym że piesi są winni wypadkom to tak jak pisanie że kobiety są winne gwałtom.
Tzn na pewno są takie przypadki, ale to jest margines.

Ja jestem przede wszystkim pieszym w dużym mieście, mam po drodze do parku obwodnicę śródmiejską bez sygnalizacji i boję się są każdym razem jak idę z dziećmi na spacer.

Przesiadka z wygodnego auta na 4 nogi zmienia punkt widzenia
(Ja się nie musiałem przesiadać - zawsze byłem pieszym a auto to tylko rzadko używane narzędzie).
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-02-04, 21:02   

Krystian67
Podpisuję się pod Twoimi uwagami obiema ręcyma ( i nogami )- sam przepis nic nie zmieni . Dopóki jako ogół użytkowników dróg i chodników nie nauczymy się nawzajem szanować , uważać na siebie ; nie uruchomimy wyobraźni i zdolności przewidywania konsekwencji swojego zachowania , to za dużo się nie zmieni .
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-04, 21:15   

Po drodze do pracy mam drogę z 4 pasami, dwa w jedną, dwa w drugą stronę. Są tam dwa przejścia. Zazwyczaj rano korek w kierunku przeciwnym do mojej jazdy jest na tyle duży, że auta stoją przed/za przejściem. Wychodzący pieszy zza aut, który uważa że ma "pierwszeństwo" to śmierć dla niego, a wyrok dla mnie. Nikt nie jest w stanie zauważyć tego pieszego wczesnym rankiem w deszczowy dzień.
Pieszy ma mieć zapewnione przejście, ale dopóki takie przejścia będą w złym miejscu, źle oznaczone, nieoświetlone to nie widzę sensu takich przepisów.
No i drugi przykład 300m dalej jest kolejne przejście, które zasłaniają drzewa... Jeśli pieszy stanie zaraz przy krawędzi drogi to ja go nie widzę, bo stoi drzewo.
Jeżdżę tam codziennie więc wiem czego się spodziewać i wypatruję w tym miejscu pieszego, ale jeździ tam codziennie setka aut i zapewne nie każdy jest w stanie się na tyle skupić, żeby tego pieszego wypatrywać.
To na pieszym powinien być obowiązek upewnienia się, że może wejść na drogę, nie odwrotnie, wtedy to jedyna szansa na uniknięcie zdarzenia.
Ja wiem, że w Polsce jak coś nie jest zabronione to wolno. Zapewne skończy się to tym, że auta nie będą przepuszczać pieszych, bo mają pierwszeństwo, ale z dwojga złego chyba to jest lepsze, niż setki zabitych na pasach przeświadczonych o swoim pierwszeństwie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-02-04, 21:24   

kapelusznik napisał/a:
Pisanie o tym że piesi są winni wypadkom to tak jak pisanie że kobiety są winne gwałtom.

Ale to nie jest dobre porównanie. Kwestia wtargnięcia.
Przypomniałem sobie zdarzenie sprzed lat. Duże miasto, krzyżówka średnio ruchliwych dróg z sygnalizacją świetlną, na pograniczu dużych osiedli i dojazdu do głównych arterii miasta. Dojeżdżałem do krzyżówki, do której miałem 100 m i zielone. Niestety w poprzek w obie strony przebiegali ludzie głównie starsi nic sobie nie robiąc z zatrzymujących się kilkunastu aut. W tamtym miejscu często starsi przebiegali przez jezdnię. Wiele razy widziałem pogotowie ratunkowe z włączonym kogutem... Norma w różnych częściach miasta. Później pojawiła się straż, przez rok były mandaty, przeniesiono przystanek autobusowy gdzieś dalej, odgrodzono chodnik z rynkiem warzywnym. Tam już nie przebiegają. I nie widzę już pogotowia z włączonym kogutem.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-02-04, 21:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-04, 23:52   

[quote="toka93"]Infrastruktura jest do takiego rozwiązania nieprzygotowana. Chyba tylko w Polsce widziałem przejścia dla pieszych na drodze ekspresowej bez sygnalizacji,


Przejście dla pieszych na ekspresówce ???? Chyba Ci się coś pomyliło. Na autostradach i drogach ekspresowych nie ma przejść.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-02-05, 00:53   Re: Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego

eio napisał/a:
Ostatnio coraz więcej mówi się o pierwszeństwie pieszego na pasach przed samochodami. Jest juz projekt

Założenie bardzo optymistyczne, wszystko zależy od m.in. kultury, przyzwyczajeń i warunków w danym kraju. Znajomy był w Norwegii i mówi, że to się tam sprawdza. A u nas?
Jak wprowadzą taki przepis, to najpierw będzie taki "okres przejściowy" tj. więcej potrąceń na pasach i więcej kolizji aut, później sytuacja ulegnie poprawie.
Część pieszych będzie wchodziła na pasy bez zwracania uwagi na auta - bo mają pierwszeństwo, to kierowca ma obserwować/wypatrywać pieszego. Część kierowców będzie głównie obserwować okolice przejść dla pieszych (mniejszą uwagę będą zwracać na to co się w danej chwili dzieje przed autem). Jeśli się zdarzy, że zauważą pieszego w pobliżu przejścia dopiero w ostatniej chwili, to będą gwałtownie hamować przed pasami (oczywiście jadący za nim, zaskoczony tą sytuacją może uderzyć/najechać w takie auto).
Jeśli przejścia dla pieszych są usytuowane np. co kilkaset metrów, to OK, ale w centrach miast często są nawet do 30-50 m (wtedy będą się tworzyć dodatkowe korki).
Ostatnio zmieniony przez BogdanK 2020-02-05, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-05, 06:05   

Argument z korkami jest używany zawsze. Jak miało być robione przejście naziemne dla pieszych przy dworcu w Poznaniu to też był podnoszony. I co? Wiele się nie zmieniło. Kwestia synchronizacji z okolicznymi krzyżówkami (światła co 50 metrów).

Skoro przejścia są co 30-50m to oznacza że jest to ścisłe centrum miasta. Tam ruch powinien być uspokajany i ograniczany więc w sumie nie widzę problemu ;-)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-05, 07:04   

Zgadzam się z tym, że w Polsce jest zbyt dużo przejść dla pieszych nie przystosowanych do takiego przepisu. Piesi bardzo rzadko noszą odblaski. Ten przepis ma chyba na celu zmniejszenie liczby pieszych po przez zabijanie ich.
Niedawno widziałem filmik z rejestratora pewnego kierowcy. Noc, oświetlona droga, pada deszcz. Kierowca dojeżdża do przejścia dla pieszych. Z przeciwka również jedzie auto, którego światła rozmywają się na mokrej od deszczu szybie nagrywającego. Przejście wygląda na całkowicie puste, więc nie ma powodu zwalniać, szczególnie, że samochód nagrywający jedzie raczej powoli. Przy wjeżdżaniu na pasy przejścia nagle pojawia się na granicy widzenia kamery pieszy. Okazuje się, że przed ułamkiem sekundy przeszedł przed samochodem rejestrującym całkowicie nie widoczny w tych warunkach. Samochód minął go może o metr, może mniej. Gdyby jechał ociupinkę szybciej, to pieszego zauważyłby dopiero na swojej masce. Oczywiście, pieszy ubrany w ciemne ubranie, bez odblasków. Zauważenie wąskiego cienia człowieka w takich warunkach graniczy z cudem. I chcą jeszcze dać pieszym bezwzględne pierwszeństwo? Ciekawe o ile wzrośnie śmiertelność na pasach?
_________________

 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-05, 07:40   

Ludzie będą wchodzić prosto pod auto, już teraz na osiedlu mam takie przejścia, połowa ludzi wchodzi bez patrzenia się w lewą, czy prawą stronę tak jak uczyli w szkole. :-|
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-05, 08:23   

[quote="wuju"]
toka93 napisał/a:
Infrastruktura jest do takiego rozwiązania nieprzygotowana. Chyba tylko w Polsce widziałem przejścia dla pieszych na drodze ekspresowej bez sygnalizacji,


Przejście dla pieszych na ekspresówce ???? Chyba Ci się coś pomyliło. Na autostradach i drogach ekspresowych nie ma przejść.

Troszkę popłynąłem nazywając drogę ekspresową. Ale dwa pasy w jedną stronę gdzie większość ma prędkość powyżej 100 km/h i jest przejście bez sygnalizacji to chyba nie najbezpieczniejsze rozwiązanie.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-05, 08:47   

toka93 napisał/a:
....Zazwyczaj rano korek w kierunku przeciwnym do mojej jazdy jest na tyle duży, że auta stoją przed/za przejściem. Wychodzący pieszy zza aut, który uważa że ma "pierwszeństwo" to śmierć dla niego, a wyrok dla mnie. Nikt nie jest w stanie zauważyć tego pieszego wczesnym rankiem w deszczowy dzień.
Pieszy ma mieć zapewnione przejście, ale dopóki takie przejścia będą w złym miejscu, źle oznaczone, nieoświetlone to nie widzę sensu takich przepisów.....

Mam po drodze do pracy podobny problem, samochody w przeciwnym kierunku stoją w korku, ale wg. przepisów może to oznaczać, że stojąc przed przejściem zatrzymały się by przepuścić pieszego. Pieszy wychodząc zza autobusu ma 1m do samochodów jadących w przeciwnym kierunku, a te wg. przepisów powinny stać by ustąpić mu pierwszeństwa (bo jest już na przejściu). Nawet jadąc 10 na godzinę i tak można komuś wychodzącemu żwawo zza autobusu najechać na stopę :( Wydaje mi się, że przepisy powinny uwzględniać podobne sytuacje i jeżeli już dawać pierwszeństwo pieszym to warunkowo - tylko jeżeli zamiar (ruch) pieszego jest widoczny dla kierowcy tzn. kierowca może go dostrzec i zareagować. Przeniesienie pełnej odpowiedzialności na kierowców w każdych warunkach może doprowadzić do bezrefleksyjnych zachować i wchodzenia na jezdnie bez patrzenia co się na niej dzieje i czy jest się widocznym.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-02-05, 10:25   

Nigdy słabszy nie powinien mieć pierwszeństwa przed mocniejszym. Żadne przepisy i zabezpieczenia go nie uchronią jak nie będzie myślał i przejawiał instynktu samozachowawczego. Droga jest dla samochodów i pieszy na niej może mieć co najwyżej równorzędne prawo. Od lat wmawia się pieszym że są uprzywilejowani a że ludzie są coraz większymi idiotami to to łykają i nie zachowują podstawowych zasad bezpieczeństwa i nie stosują się do obowiązków jakie mają zapisane w KRD bo głupie pismaki wmawiają im tylko to że mają pierwszeństwo a o tym że mają też obowiązki to już cisza jest. Kto z pieszych wie że ma OBOWIĄZEK idąc po jezdni ustąpić miejsca jadącemu samochodowi schodząc na pobocze, spotkał ktoś się z takim przypadkiem że pieszy zlazł z jezdni, bo ja nie ale z idącymi w dwójkę obok siebie to wielokrotnie. Dla mnie większość pieszych to po prostu kretyni bez mózgu. Jeżeli ktoś się tym co piszę oburza to mam to gdzieś.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 834
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-05, 11:36   

toka93 napisał/a:
Troszkę popłynąłem nazywając drogę ekspresową. Ale dwa pasy w jedną stronę gdzie większość ma prędkość powyżej 100 km/h i jest przejście bez sygnalizacji to chyba nie najbezpieczniejsze rozwiązanie.


Myślę, że nadal płyniesz, bo nie wierzę, by na jakiejkolwiek drodze o dopuszczalnej prędkości powyżej 100 km/h były przejścia dla pieszych. W znanych mi przypadkach nawet na "zwykłych krajówkach" (90 km/h) przed zwykłym skrzyżowaniem jest ograniczenie co najmniej do 70 km/h, jeśli jest przejście, zwykle do 60 km/h. Zawsze jest wówczas znak D-6, więc kierowca musi wiedzieć jaka jest jego rola.

toka93 napisał/a:

Zazwyczaj rano korek w kierunku przeciwnym do mojej jazdy jest na tyle duży, że auta stoją przed/za przejściem. Wychodzący pieszy zza aut, który uważa że ma "pierwszeństwo" to śmierć dla niego, a wyrok dla mnie.


Więc nie pozostaje nic innego jak zacytować stosowny przepis (art. 26 ust. 3 pkt 1-2 pord):

Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

Coraz częściej dochodzę do wniosku, że każdy kierowca powinien, przynajmniej raz na 2 lata, ze zrozumieniem przeczytać "kodeks drogowy".


Black Dusty napisał/a:
Dla mnie większość pieszych to po prostu kretyni bez mózgu. Jeżeli ktoś się tym co piszę oburza to mam to gdzieś.


Rozumiem, że nigdy nie chodzisz piechotą, to rzeczywiście może zmienić perspektywę. Szkoda, że najwyraźniej przy okazji przepiera mózg ;-)
Ostatnio zmieniony przez defunk 2020-02-05, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-05, 11:46   

defunk napisał/a:
toka93 napisał/a:
Troszkę popłynąłem nazywając drogę ekspresową. Ale dwa pasy w jedną stronę gdzie większość ma prędkość powyżej 100 km/h i jest przejście bez sygnalizacji to chyba nie najbezpieczniejsze rozwiązanie.


Myślę, że nadal płyniesz, bo nie wierzę, by na jakiejkolwiek drodze o dopuszczalnej prędkości powyżej 100 km/h były przejścia dla pieszych. W znanych mi przypadkach nawet na "zwykłych krajówkach" (90 km/h) przed zwykłym skrzyżowaniem jest ograniczenie co najmniej do 70 km/h, jeśli jest przejście, zwykle do 60 km/h. Zawsze jest wówczas znak D-6, więc kierowca musi wiedzieć jaka jest jego rola.

toka93 napisał/a:

Zazwyczaj rano korek w kierunku przeciwnym do mojej jazdy jest na tyle duży, że auta stoją przed/za przejściem. Wychodzący pieszy zza aut, który uważa że ma "pierwszeństwo" to śmierć dla niego, a wyrok dla mnie.


Więc nie pozostaje nic innego jak zacytować stosowny przepis (art. 26 ust. 3 pkt 1-2 pord):

Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

Coraz częściej dochodzę do wniosku, że każdy kierowca powinien, przynajmniej raz na 2 lata, ze zrozumieniem przeczytać "kodeks drogowy".


Black Dusty napisał/a:
Dla mnie większość pieszych to po prostu kretyni bez mózgu. Jeżeli ktoś się tym co piszę oburza to mam to gdzieś.


Rozumiem, że nigdy nie chodzisz piechotą, to rzeczywiście może zmienić perspektywę. Szkoda, że najwyraźniej przy okazji przepiera mózg ;-)


Wszystko fajnie. Droga dk94 w stronę Olkusza i jest na bank jedno takie przejście. Znak zmniejszający prędkość wcale nie oznacza że uczestnicy ja zmniejsza. Druga kwestia to cytujesz fragment gdzie ktoś się zatrzymuje na przejściu i przepuszcza pieszego. Przepis ten nie dotyczy gdy wynika to z warunków ruchu - czyt. Korek. I za każdym razem mam się zatrzymać obok auta w korku?
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 834
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-05, 12:18   

toka93 napisał/a:
Wszystko fajnie. Droga dk94 w stronę Olkusza i jest na bank jedno takie przejście. Znak zmniejszający prędkość wcale nie oznacza że uczestnicy ja zmniejsza. Druga kwestia to cytujesz fragment gdzie ktoś się zatrzymuje na przejściu i przepuszcza pieszego. Przepis ten nie dotyczy gdy wynika to z warunków ruchu - czyt. Korek. I za każdym razem mam się zatrzymać obok auta w korku?


Po pierwsze jakim cudem w korku jedziesz 100 km/h??!

Po drugie jeśli nie wiesz dlaczego auto się zatrzymuje przed "zebrą", to nie możesz domniemywać, że nie ze względu na pieszego.

Po trzecie przed przejściem zawsze masz obowiązek zachować "szczególną ostrożność" (art. 26 ust. 1 pord), czyli "ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie" (art. 2 pkt 22 pord). Jeśli kierowca, zwłaszcza w takiej sytuacji, jedzie z prędkością, która uniemożliwia mu reakcję na całkiem normalną rzecz -- PIESZEGO NA PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH -- to oznacza, że jest kiepskim kierowcą (może umie mieszać pedałami i dźwigniami, ale nie umie poruszać się autem).

Zdania "Znak zmniejszający prędkość wcale nie oznacza że uczestnicy ja zmniejsza" nie będę komentował, bo w ten sposób można odnieść się do każdej normy, która wprowadza jakiś nakaz lub zakaz.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-05, 12:31   

Podany przykład prędkości oraz korku to dwa różne przykłady.
No i nie wiem jak Ty ale ja na pewno nie jestem przygotowany jak ktoś wychodzi zza samochodu. Jeśli jest korek na prawym pasie, a ja jadę lewym to nie widzę czy ktoś tam stoi czy nie stoi.
Będę to powtarzał zawsze. Mnie chroni w samochodzie kilka cm blachy i strefy zgniotu, pieszego buty żeby mu stopy nie zmarzły.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne