We Francji będzie sprzedawany w cenie 10990Euro - najprawdopodobniej a produkowany w Chinach i tylko finalnie składany ale wciąz nie wiadomo czy w Rumuni czy jednak we Francji pod Miluzą.
Dane techniczne :
Pojemność akumulatora - 26,8 kWh
zasięg ponad 200 km wg WLTP
moc silnika 33kW ( 45 KM )
prędkość max ograniczona do 105 km/h ??
Trochę to dla mnie to dziwne skoro w karoserii (tak naprawdę Twingo 4 ) jest składany w Hambah Smart EQ i ma silnik o większej mocy ( wraz z szybkim ładowaniem od ZOE) i z akumulatorem 17,6 kWh osiąga 165 km i szybkość maksymalną ma na poziomie 135 km/h ( wiem co nieco bo mam poprzednią wersję tzw Smart ED)
Dlaczego? Przecież K-ZE i twingo/smart to zupełnie inne konstrukcje - a jak się chce maksymalnie zbić cenę, to wiadomo, że ograniczone zostaną także osiągi.
(Inna sprawa, że żadnych oficjalnych danych technicznych i cen nie podano, więc wszystkie one są na razie spekulacjami).
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-18, 18:31
Jak dla mnie to zero zaskoczenia. Już od momentu ogłoszenia nowych norm spalin było oczywiste że będą musieli mieć jakiegoś dobrze sprzedającego się elektryka aby uniknąć kar za emisję którą to klienci Dacii nie będą chcieli opłacić
Według informacji z Carscoops to koncept zapowiadający auto seryjne, które ma wejść do sprzedaży w 2021 roku.
Kilka danych technicznych:
- 124 mile / 200 km zasięgu wg WLTP,
- długość 3,73 m,
- silnik prawdopodobnie taki jak w Renault City Z-E czyli 33kW i 119 Nm
Na razie nie ma żadnych oficjalnych danych technicznych - wszystkie opublikowane w różnych miejscach są wzięte z renault city K-ZE albo z szacowania opartego na renault twingo Z.E.
I o ile wymiary rzeczywiście powinny być niemal identyczne jak w K-ZE, to osiągi już niekoniecznie.
Co do samego concept-cara, to rozumiem, że panuje moda na "SUVnice", ale ja wolałbym, żeby model produkcyjny poszedł raczej w stronę futuryzmu i gładkich linii a la honda civic VIII "UFO". Płyty ślizgowe itp ozdobniki to pewnie tylko ukształtowanie odpowiednich części, więc dla wagi raczej obojętne - ale nie dla aerodynamiki, która w elektrykach jest bardzo ważna i ma wpływ na ich zasięg nawet przy prędkościach miejskich.
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2020-03-03, 12:00
Z drugiej strony taki tani (jak na auta elektryczne) nieduży samochód ubrany w nadwozie SUV/crossover jest w zasadzie skazany na sukces. Zbyt futurystyczna i "niecrossoverowa" sylwetka mogłaby utrudnić przebicie się do szerszego grano klientów. W Dacii chyba raczej stawiają na sprawdzone rozwiązania, a z eksperymentowaniem są wstrzemięźliwi. Czas pokaże, ale dla mnie Dacia Spring mogłaby wyglądać tak, jak na tych wizualizacjach.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-03, 19:11
Ciekawe jak z parametrami technicznymi bo jeśli tak jak wygląd jest to kalka kwida to v-max 105 :)
Tą prędkość maksymalną mogli by chociaż do 120 podnieść aby tir go nie zgniótł na obwodnicy. Reszta jeśli cena będzie do 60 000 PLN jest ok.
Ostatnio zmieniony przez franius 2020-03-03, 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Podawany nieoficjalnie zasięg to 270 km. A to tyle co najnowsza wersja Leafa2, który kosztuje znacznie więcej. A zapowiadana cena będzie w okolicach dobrze wyposażonej sanderki.
Krystian67 napisał/a:
Jesli bedzie mały to lista odbiorców bedzie mała.
Wg badań 90% kierowców dziennie przejeżdża ok 50-80 km. Czyli taki klient będzie się ładował co 3 dzień.
Krystian67 napisał/a:
Stacji ładowania też mało.
Najtaniej się ładować z własnego gniazdka (to ma trwać około 5 godzin do 80%, na szybkiej stacji 40 minut). Z tym że większość szybkich stacji ładowania będzie płatna. Bezpłatne zostaną przy Lidlach. A ze zakupy trwają około 30 minut to będą miały obłożenie :)
Krystian67 napisał/a:
Ogólnie duzo kłopotów na dzis.
Nie wiem. Z mojego doświadczenia (od 7 lat mamy w domu dwa elektryki które mają zasięgi 80 - 160 km) i wystarczają, a na dalekie wyjazdy Sandero w lpg :) Taniej wtedy wychodzi niż zapowiadana (a wciąż nie istniejąca w Polsce) sieć szybkiego ładowania IONITY.
Ale wytarczy, że ktoś wezmie się za ilość gratów po osiedlach i wprowadzi podatek od samochodu. Bedzie łatwiej o miejsce parkingowe, bo mało będzie ludzi którzy będą trzymać auto żeby do kościoła podjechać. A wtedy trzymanie auta w Lpg w rezerwie stanie się mocno mało opłacalne.
A wtedy trzymanie auta w Lpg w rezerwie stanie się mocno mało opłacalne.
Wtedy sie sprzeda i na dalsze wyjazdy będzie się wypożyczać np tesle :) Na razie codziennie jeżdzę elektrykiem a Sanderka jeżdzi 10 -12 razy do roku tylko na długich trasach . Ponad 250 km w jedną stronę .
Albo wygram w totka i kupię własną teslę :)
Podniosę jeszcze temat ładowania z gniazdka. Mieszkam w bloku na 2 piętrze. Jak to widzisz jas_pik . Z kolei siedzec na stacji 40 min. hm. Opis sytuacji elektryków , miejsc ładowania i z tym zwiazanych problemów w naszym kraju można znaleśc na you tube.
Znajdę ten film żeby zobrazowac sytuację . To co opisałem do końca to nie tylko moje spostrzeżenia.
Podniosę jeszcze temat ładowania z gniazdka. Mieszkam w bloku na 2 piętrze. Jak to widzisz jas_pik .
Jak pisałem EV uzywam od blisko 8 lat. Przez wiele lat mieszkałem w bloku. Tylko rok czasu zajęło mnie uzyskanie zezwolenia zarzadcy ( spółdzielni) na doprowadzenie przyłącza energetycznego do mojego miejsca prkingwego. Przez ten rok męczyłem się z przedłużaczam który ciągnięty był na ok 70 metrów. mam wielu znajomych którzy mieszkając w takiej częsci Mokotowa ( w strefie parkowania) któzy nie mają garażu i muszą cinąć przedłużacze nawet na większe odległości.
Krystian67 napisał/a:
Z kolei siedzec na stacji 40 min. hm. Opis sytuacji elektryków , miejsc ładowania i z tym zwiazanych problemów w naszym kraju można znaleśc na you tube.
Podaruj sobie filimki nakręcone przez "fachowców" dla których EV pojawiło sie na dwa dni z parku prasowego producenta.
Krystian67 napisał/a:
Znajdę ten film żeby zobrazowac sytuację . To co opisałem do końca to nie tylko moje spostrzeżenia.
Przeczytaj co napisałem powyżej. EV przejchałem więcej kilometrów w ciągu tych blisko 8 lat ( wyąłcznie po Warszawie) niż przez 6 lat Dusterem i Sanderką.
Nie wyobrażam sobie teraz żeby dalej jeżdzić po Warszawie spalinowym.
Pracuję w ścisłym centrum. Firma nie sponoruje mi już miejsca do parkowania. Z domu do pracy komunikację miejską jadę około 1:15 . EV 20 - 25 minut .
Cały remont nabytego rok temu domu o raz przeprowadzki z bloku do domu zrobiłem elektrycznym dostawczakiem. W ciągu ok 1,5 roku jak go posiadam zrobił ok 20 000 km. Policz ile by nie kosztowało paliwo tylko do niego ( Peugeot Partner)
Auta nie parkuje się w mieszkaniu na 2 piętrze, tylko na parkingu - a na nim można w razie pojawienia się potrzeby stworzyć odpowiednią infrastrukturę.
Żadne rozwiązanie nie jest też idealne dla wszystkich, zawsze i wszędzie - nawet współczesne auta spalinowe. Tym bardziej dotyczy to takich w początkowych fazach rozwoju, jak elektryki.
Na razie są dla osób, których potrzeby i możliwości dają się pogodzić, natomiast sytuacja jest widać bardzo dynamicznie się zmienia.
To prawda, ustawa o elektromobilności nakazuje przygotowywanie przez inwestorów infrastruktury zasilania kazdego mijsca parkingowego itd...
Sam rozwój techologii ( wymuszony przez np teslę)daje nam coraz większe zasięgi na jednym ładowaniu oraz szybkośc ładowania.
Te mój stareńki 23 letni Peugeot Partner na jednym ładowaniu wg fabryki miał przejeżdżać 80 km u mnie pokonuje nawet 120 km.
Pozwoliłem sobie nawet na zaprojektowanie i wykonanie szybkiej ładowarki która zamiast standardowych 6 godzin, ładuje ten samochód w czasie 1,5 godziny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum