Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stan DPF - program diagnostyczny
Autor Wiadomość
jozef969 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 155
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2021-04-23, 20:48   Stan DPF - program diagnostyczny

Witam i z góry przepraszam jak już było,
możecie polecić jakiś program sprawdzony na Androida do sprawdzenia w jakim stanie jest filtr DPF.
z góry Dziękuję.
_________________

 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-07-08, 14:17   

podpinam się pod prośbe
_________________
leszek
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2021-07-09, 12:51   

PyClip / DDT2000 powinno działać.

Z drugiej strony - najlepiej oryginalnym CLIPem Renault.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-07-10, 19:24   

łączy się ale wyskakuje błąd ecu
_________________
leszek
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-07-16, 19:46   

Przy diagnozie programem torque nie wyświetla mi ciśnienia ani temperatury filtra dpf (oczywiście czujniki wymienione). Czy można programem ddt4all lub innym uaktywnić w ecu te funkcje żeby te parametry pokazywało?
_________________
leszek
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-17, 06:51   

Nie sądzę żeby można było to uaktywnić poza tym chyba dasz radę logować raz na ruski rok w ddt4all te temperatury paliwa DPF i jego ciśnienie, nie trzeba tego monitorować na codzien. :roll:
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-07-17, 17:39   

tylko problem w tym że ddt4all też nie pokazuje mi tych parametrów tak myśle że trzeba gdzieś w programie to uaktywnić może ktoś ma pomysł jak to zrobić
_________________
leszek
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2021-07-19, 17:08   

leszek800 napisał/a:
Przy diagnozie programem torque nie wyświetla mi ciśnienia ani temperatury filtra dpf (oczywiście czujniki wymienione). Czy można programem ddt4all lub innym uaktywnić w ecu te funkcje żeby te parametry pokazywało?


Use Pyclip or insert in Torque-Pro additional custom PID created with Pyren .
https://www.youtube.com/watch?v=1TYMDACoILM
http://meganeed.ru/drive2..._Chast2_TORQUE/
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-07-30, 08:53   Re: Stan DPF - program diagnostyczny

jozef969 napisał/a:
Witam i z góry przepraszam jak już było,
możecie polecić jakiś program sprawdzony na Androida do sprawdzenia w jakim stanie jest filtr DPF.
z góry Dziękuję.


Możesz spróbować wprowadzić do Torque Pro dodatkowe PIDy opisane na tej stronie
https://tododacia.foroactivo.com/t4128-pid-s-torque-fap-para-1-5dci
Google Ci przetłumaczą stronę.
U mnie to działa w BlueDCi w zwykłym DCi tez pewnie zadziała bo o takim ta strona jest.
Można poznać ilość gramów w FAP\DPF, tryb w jakim jest filtr (zamiast robienie diód w lusterku etc), temperaturę turbo i kilka innych w tym poziom paliwa którego Torque w standardowych PIDach jakoś nie podaje poprawnie.
Na końcu daje wyeksportowany z Torgue Pro plik CSV z tymi PIDami ze screena. Wystarczy tylko rozpakowac i zaimportować.

TorqueP.jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 185,19 KB

exportedPIDs.zip
Pobierz Plik ściągnięto 178 raz(y) 500 Bajtów

Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-07-30, 09:22, w całości zmieniany 5 razy  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-08-06, 18:53   

Coś nie chce mi to zadziałać nic nie pokazuje . przeczytałem te wszystkie posty .zrobiłem nawet swoje niestandartowe pidy i dalej nic . wymieniłem czujnik różnicy ciśnień w dpf-ie oraz czujnik temperatury dpf i dalej nic nie chce pokazać i nadal nie wiem w jakim stanie jest dpf. mam zamontowaną diode w lusterku i już od dłuższego czasu w ogóle się nie zapala . błędów żadnych nie ma.
_________________
leszek
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-06, 22:42   

Sam wprowadzałeś te pidy czy zaimportowałeś plik który udostępniłem? U mnie niema z tym żadnego problemu. Której wersji Torque używasz bo ja mam wersję płatną Torque Pro i interfejs Vgate iCar Pro (na WiFi) zadziałało od strzału.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-08-06, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-08-07, 10:52   

mam wersje pro , pidy wprowadzałem sam. interfejs mam taki jak ty .udało mi się uzyskać parametry różnicy ciśnień w dpf-fie, przepływ spalin w m3 . oraz parametry turbiny .dzisiaj wypróbuje czy działa tryb regeneracji dpf . potrzebuje jeszcze parametr temperatury dpf.
_________________
leszek
Ostatnio zmieniony przez leszek800 2021-08-07, 10:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-07, 13:47   

Rozumiem że ten wbudowany pid temperatury Dpf/fap u ciebie nie działa. U mnie rzeczywiście pokazuje on temperaturę.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-08-07, 18:24   

ten wbudowany nie działa nie świeci na zielono i oczywiście nic nie pokazuje
_________________
leszek
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-07, 20:46   

To zastanawiające że u mnie działa a u Ciebie nie. Tak na zdrowy rozsądek to twoj układ musi być sprawny skoro nie masz żadnych błędów od tego Dpfu. W normalnym układzie gdyby komputer miał jakiś problem z dpf to napewno by sie to jakoś manifestowało na desce rozdzielczej. Niiesprawny czujnik raczej powinien być 'widoczny' dla ECU. Ekologia.. wychodzi na to że masz inne pidy na to. To tylko takie moje spekulacje
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-08-08, 13:37   

Już działa znalazłem na włoskim forum odpowiedni pid . Jeszcze zastanawia mnie temperatura turbo jakieś dziwnie wysokie te parametry . Mam już chyba wszystkie wskazania jakie tylko możliwe. Za bardzo nie rozumiem niektórych wskazań np. kiedy ma nastąpić regeneracja dpf jakie musi być ciśnienie jaki stan napełnienia itd. Ogólnie to chodzi mi o to żeby wiedzieć ze np. po przejechaniu np.100km będzie regeneracja lub coś w tym stylu.
_________________
leszek
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-08, 20:48   

Wysoka temperatura Turbo - czyli jaka? Turbo bardzo mocno się grzeje stąd konieczność jego chłodzenia po dłuższym ostrym jechaniu. Temperatura spalin je napędzające to od 300 do 1100 °C więc raczej wysoko. Temperatura turbo to kilkaset °C. Co zrozumiałe nawet jak będziesz je chłodził po jeździe to po wyłączeniu silnika temperatura jeszcze wzrośnie – jak bardzo to zależy jak długo będziesz chłodził, nie koniecznie do jakiej tempereatury je schłodzisz.
Ten wskaźnik ile do regeneracji zmienia się w zależności od tego jak jeździsz. Może się skracać ale i wydłużać. Przy jakiej różnicy ciśnień DPF zacznie się wypalać to nie wiem ale jak to będzie miało miejsce to wskaźnik FAP reg będzie większy niż 1. Tak samo przy ilu gramach zakumulowanych w filtrze będzie wypalanie to nie wiem, ale jak się doczekasz tej regeneracji to się dowiesz bo po tym ta ilość się zmniejszy. Wystarczy obserwować co jakiś czas.

Może zdradzisz jaki PID znalazłeś na tym włoskim forum.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-08-08, 20:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-08-09, 10:00   

Dodam jeszcze że u mnie FAP reg=1 przechodzi w FAP reg=3 (regeneracja) przy jakiś FAP sat=17g w filtrze i wypala wtedy do jakiś FAP sat=1.7g.Warto wtedy przycisnąć choć 90-95km/h już wystarczy żeby spalić to w kilka minut. Oczywiście im szybciej tym pewnie lepiej ale wolniej dostajemy ten sam efekt. Zresztą obserwacja zapełniania tego filtra jest mocno pouczająca bo sam filtr przy krótkiej ale szybkiej jeździe również się zapełnia i to całkiem szybko bo co kilkanaście sekund widać zmianę i dopiero przy dłuższej szybszej jeździe pomimo że wypalanie nie jest uruchomione (Fap reg=1) to zawartość sadzy w filtrze spada dlatego ta ilość km do regeneracji wacha się cały czas na plus minus. W kontekście tego tzw. przegonienie auta po autostradzie lub ekspresowce to absurd bo po kilkudziesięciu minutach w mieście potrafi tego przybyć całkiem sporo a 10 min na ekspresowce to niweluje. Jeśli autostrada lub ekspresowa jest daleko to powrót lokalnymi drogami, przez miasto już doładuje ten filtr o kilka gram. Podejrzewam że ten piąty wtryskiwacz robi tu całkiem dobrą robotę i to dzięki niemu ten filtr da się wypalać przy niższych prędkościach i to podejrzewam ze nawet mniejszych niż to 95km/h tyle że to wtedy na pewno drwa dłużej. To całe gonienie po autostradzie to ma sens jak filtr już dawno nie dał rady się wypalić bo jeździliśmy za krótko wtedy wysoka prędkość i obroty na pewno filtr wypalą a może i przedmuchają.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-08-09, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-08-09, 18:59   

coś nie moge wysłać zrzutu parametrów z tourqe .jak dodać zrzut ? Ta strona to jest do mazdy ale te pidy nie działają
_________________
leszek
Ostatnio zmieniony przez leszek800 2021-08-09, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2021-08-10, 14:30   parametry touqe

przesyłam paramertry z tourqe

tourqe 1.png
parametry z tourqe
Plik ściągnięto 78 raz(y) 133,78 KB

_________________
leszek
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-11-02, 09:44   

Dziś wypaliłem filtr DPF na postoju jedynie lekko gazując do 2200, w porywach 3100 obrotów. W 5 minut zeszło z 17.5g na 1.59g. Tak więc można wypalać nawet na postoju. Co ciekawe to przed procedurą wypalania samochód przejechał tylko 6km po kilkudniowym staniu tj. był wychłodzony do jakiś 7 °C. Prędkość 50-70km/h i temperatura wzrosła na tyle że procedura się rozpoczęła.
Naszło mnie takie przemyślenie że takie wypalanie na postoju jest lepsze od tego w czasie jazdy. Podczas jazdy na pewno spala się więcej paliwa i nie można tak dynamicznie operować obrotami\spalinami tzn. chodzi o to że taka dynamiczna zmiana obrotów podobno pomaga temu filtrowi się lepiej oczyścić bo DPF dostaje ‘strzałów’ które bardziej tę sadzę wymiatają. Jedyny problem to znaleźć miejsce w który będzie można to spokojnie zrobić. Parking osiedlowy raczej odpada, ale odległy zakątek parkingu przy markecie to już może ok. W mieście taka opcja wypalania to bardzo dobra sprawa. Kolejny stresor zwiazany z DPF odpada.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-11-02, 09:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-11-02, 12:58   

Tylko takie gazowanie bez obciążenia to zużycie silnika. Chyba jednak optymalniej robić wypalanie przy jeździe ...
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-11-02, 14:16   

Wiesz piszę o rozgrzanym silniku który samodzielnie rozpoczyna procedurę wypalenia filtra , a nie o gazowaniu na zimno. Po drugie mówimy o relatywnie niskich obrotach dalekich od odcięcia gdzie ten silnik często pracuje - dlaczego miałby się mocniej zużywać??. Wiele samochodów ma możliwość uruchomienia automatycznej procedury wypalenia filtra na postoju, przy mocno podniesionych obrotach, i jest to procedura zaprogramowana przez producenta.
Uzupełniająco podam że w zasadzie 95% tego czasu robiłem to na tych 2200 obrotów max i było widać że wystarczy,zeby utrzymać temperaturę. Cała reszta to może z 15s kilkukrotnego lekkiego dociśnięcia do tych może 3100 obrotów.

Odcięcie to pewnie w okolicach 4500 obrotów, albo i wyżej. Jeszcze nigdy mi nie odcięło.

Nie wspominając o tym że w mieście raczej trudno o warunki do wypalenia podczas jazdy a zbyt długie utrzymywanie niskich obrotów np. w korku, na światłach itp. w 100% przypadków kończy się przedwczesnym zakończeniem procedury. Co nie nastąpiło na tym parkingu.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-11-02, 14:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-11-02, 14:28   

Procedura dopalania na postoju nie jest automatyczna. Dopalanie na postoju i podczas jazdy z wymuszonym dopaleniem to procedura awaryjna, gdy nie ma możliwości dopalenia w czasie jazdy. Tzn. gdy filtr jest już tak zapchany, że zwykła procedura (i to ta jest automatyczna, zalecana i zdrowa dla silnika) nie jest w stanie sobie poradzić.

Oczywiście na rozgrzanym silniku, gdy się go gazuje na postoju, da się wypalić DPF/FAP, ponieważ jest utrzymywana odpowiednia temperatura i przepływ spalin. Pytanie tylko po co zużywać dodatkowo paliwo i zanieczyszczać (o tym, że silnik zapalony na postoju powyżej 1 minuty w mieście to mandat z kodeksu drogowego nie wspominając ;-) ) środowisko.

Dodatkowo: to, że w każdej instrukcji do auta jest napisane, aby od razu ruszać po zapaleniu, a nie rozgrzewać na postoju oraz to, że np. dłuższy postój z włączonym silnikiem to większe spalanie oleju ... (co powoduje ponowne zapełnienie DPF/FAP) nie jest zagadnieniem oderwanym od rzeczywistości. Silnik jest skonstruowany do optymalnej pracy podczas obciążenia a nie podczas gazowania na postoju - stąd jego większe zużycie, bo nie pracuje w optymalnym dla siebie "środowisku".
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-11-02, 14:58   

Myślę że konieczność dojazdu do szybkiej drogi, i powrotu z niej po wypaleniu jest bezsensu. Obserwuje ten mój DPF od ponad roku i wiem że to błąd żeby to robić. Właśnie wtedy spala się bezsensownie więcej paliwa, a DPF po powrocie może już być znowu zapchany w stanie który wymusi to wypalenie za kilka dni. Przeczytaj kilka postów wyżej. Jazda na długich dystansach po autostradzie nie gwarantuje tego że procedura wypalana nie załączy się nam pod domem. I co wtedy trzeba zawrócic i jechać na autostradę. Procedura wypalenia ma rozpiętość 15-16g połowa z tego może być po 30 km w mieście.
Co do Optymalnego środowiska pracy to chodzi głównie o temperaturę a nie obciążenie bo to akurat prowadzi do zużycia o którym piszesz. Temperatura była.
Co do automatyczności procedury wypalenia serwisowego to wiem o tym, ale wedle twojego toku co mi szkodzi zrobić je w ruchu na autostradzie - w zasadzie tam powinno to być zrobione: na autostradę\tor\hamownię, niski bieg i w dechę, było by optymalniej i silnik by się nie zażywał tak mocno - a jednak tego tak nie robią.
Rozgrzany silnik, przy umiarkowanych obrotach na postoju nie doznaje żadnej krzywdy.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-11-02, 15:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne